Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi joulu on niin raskasta ja ahdistavaa aikaa?

Vierailija
24.12.2023 |

Hössötys alkaa jo marraskuussa, aivan valtava työmäärä tehdä yhden joulun eteen. Väsyttää väsyttää väsyttää joka päivä ja ahdistaa. Kauhea määrä ruokia, jotka eivät ole oikeasti edes hyviä. Työpaikan jouluruokailu, sekin ahdistaa, oksennuksen makuinen epäkypsä ravintolan kinkku, ei niitä laatikoita ja kaloja kukaan syö. Kun pukki on käynyt, sitä vain nukkuu ja nukkuu, miettii miten sais ajan kulumaan, kipeäksikkin tulee makaamisesta. Miten tämän joulukuun saisi ohitettua kokonaan, talviunille kuukaudeksi. No onneksi kohta on kevät ja valo alkaa piristää.

Kommentit (68)

Vierailija
61/68 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi tällä palstalla niin monella on päässä ruuvit selvästi löysällä? 

Suomesta on nykyisin valitus- sekä ruuvit löysällä yhteiskunta. Ja kaiken pitäisi saada ilmaiseksi, tekemättä mitään

Vierailija
62/68 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kait siitä tulee kippeeksi, jos vaan syöp, makkoo ja paskoo. Jokapäiväinen kävely auttaa kummasti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/68 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilla meillä ei ole vain hyviä joulumuistoja vaan moni on kokenut lapsuudessaan ja nuoruudessaan jouluja, jotka olivat ahdistavia tai iopa pelottavia vanhempien tai muiden läheisten alkoholin käytön ja/tai riitelyn ja jopa väkivallan takia. Tällalaiset muistot eivät unohdu ja ahdistavat muistot saattavat saapua joka joulu eikä jouluista pysty koskaan täysin nauttimaan. Minulle tulee myös joka joulu paha mieli niiden lasten takia, joiden joulun taas tänäkin vuonna pilasi aikuisten päihteiden käyttö ja/tai huono käytös eivätkä kaikki vanhemmat edes järjestä joulua lapsilleen.

Vierailija
64/68 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä muakin joulunaika ahdistaa, mutta ei se johdu joulusta, joulu vaan sattuu tähän samaan ahdistavaan aikaan. En todellakaan hössötä mitään joulun eteen. En oikeasti edes ymmärrä, mitä te teette, jos aloitatte jo marraskuussa? Mielenkiintoista olisi päästä tällaisen joulun viettoon mukaan, jota on valmisteltu 2kk, että mitä se sitten on?? Itse saan käytetty siihen just ja just 2 päivää, eikä silloinkaan tarvitse hikihatussa vääntää. Siinä ehtii tehdä laatikot, kakut ja siivota. Lahjat on yksi pikainen kauppakierros ja muutama tilaus netistä. 

Vierailija
65/68 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Itse vanhempieni luona syrjäseudulla ja täällä on ihan säkkipimeää ja hirveeesti lunta. Todella ahdistavaa. Ainut tekeminen on syöminen. Kohteliasuudesta tulen tänne joka vuosi, vaikka kiinnostus alkaa olemaan nollassa. 

Vierailija
66/68 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkeni yritin mutta niin vaan tuli riitaa ja huutoa perheessä eilenkin. En minäkään pidä joulusta enää vaikka yritän vetää sen läpi niin kevyellä kaavalla kuin suinkin.

Vierailija
67/68 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Itse vanhempieni luona syrjäseudulla ja täällä on ihan säkkipimeää ja hirveeesti lunta. Todella ahdistavaa. Ainut tekeminen on syöminen. Kohteliasuudesta tulen tänne joka vuosi, vaikka kiinnostus alkaa olemaan nollassa. 

Hyvänen aika, sukset jalkaan ja metsään heti kun päivä valkenee! 

Vierailija
68/68 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvänen aika, sukset jalkaan ja metsään heti kun päivä valkenee! 

Nautitaan nyt kun on lunta!