Vanhukset käy taksilla Hurstin joulujuhlassa syömässä ja hakemassa ruokakassin
Kommentit (54)
Kaffebulla kirjoitti:
Kela-takseja. Niitä saa jos on liikkumisessa hankaluutta.
Kelataksilla pääsee vain lääkäriin, sinäkin jos olet niin sairas ettet itse pääse. Mutta muualle sillä ei pääse.
Vierailija kirjoitti:
Ap taitaa itse olla köyhä, joka kadehtii toista köyhää, jolla on Kela-taksiin oikeus, mutta ap'llä ei. Ihan tyypillistä katkeran ihmisen jorinaa.
Aloittaja pääsee lääkäriin kelataksilla, jos on esimerkiksi niin kovassa kuumeessa ettei esim pääse julkisilla.
Mitä sitten? Se voi olla sen vanhuksen ainoa kontakti muihin ihmisiin jouluna. Miksi ostaa ruokaa kotiin ja syödä sitä yksin?
Koittakaa nyt hyvät ihmiset katsoa asioita sen oman kuplan ulkopuolelle! Se vanhus/vähävarainen saattaa käyttää kaikki jouluun varatut rahat siihen taksiin
/
Arvostellaan ja kyseenalaistetaan niitä vanhuksia, jotka ruoka-apua käyvät hakemassa? Ei ristus! Kuinka pieni voi jonkun sielu olla?
Vierailija kirjoitti:
Kaffebulla kirjoitti:
Kelataksilla pääsee vain lääkäriin, sinäkin jos olet niin sairas ettet itse pääse. Mutta muualle sillä ei pääse.
Kyllä pääsee. Vaikka töihin,jos et saa enää ajaa autoa. Tai mihin tahansa jos ajaminen kielletty ,kun et näe enää hyvin
Näitä yhteiskunnan maksamia kyytejä (kelan maksamia, sosiaalipalvelu- ja vammaispalvelulain mukaisia sekä koulukyytejä) saattaa maalaistaksilla olla jopa 85% liikevaihdosta. Eikö olekin kiva kun rahamme valuu taksiyrittäjille?
Vierailija kirjoitti:
Näitä yhteiskunnan maksamia kyytejä (kelan maksamia, sosiaalipalvelu- ja vammaispalvelulain mukaisia sekä koulukyytejä) saattaa maalaistaksilla olla jopa 85% liikevaihdosta. Eikö olekin kiva kun rahamme valuu taksiyrittäjille?
Ime säkkejä.Se ei ole kenenkään vika syntyä vammaiseksi tai vammautua. Tuu sit itkemään tätä jos itsellesi käy jotain tai lähesellesi. Kuinka kylmää kyytiä tässä maassa saa?
Ja en ole itse tässä genressä. Olen ..no ihminen
Mulla on ehdotus. Kaikki narsitit ja psykot eliminoidaan koko maailmasta ja jätetään vaan ne joita oikeasti kiinnostaa tämä pallo ja sen ihmiset
Kaupungin VALTAVAn mukaiset kyydit esim. Helsingissä: saat tehdä 9 edestakaista matkaa kuukaudessa (asiointi, terveydehuoltoa varten tilataan KELA-taksi). Matka maksaa saman kuin HSL:n kertalippu. Tilaukset ns. palvelukeskuksen kautta eli et voi valita taksia etkä matkaseuraa, joskus esim. ns. koppitaksissa on 6 henkilöä, kaikki kuskataan eri osoitteisiin. Pahimmillaan 6 km:n matka voi kestää 1.5 h. Silti hienoa, että palvelu on olemassa. Ohjeistusnippu on valtaisa. Et voi käydä esim. kioskilla samalla taksilla, jos nyt sinne olisikaan asiaa (tai varaa!). Vain hautausmaalle käymään esim. näin jouluna pääset meno-paluun samalla taksilla, tällöinkin voit viipyä siinä vain 20 minuuttia.
Jos AP:ta vielä käy kateeksi muuten vaikeasti liikuntaesteisen ja pieneläkeläisen matkat, ota yhteyttä. Pääset vaikka yhdelle matkalle saattajakseni. Näet, mikä on todellisuutta!
Kela maksaa taksin? Apteekkireissulla, mikäs siinä.
Kelataksiyrittäjäkin on turha kadehtija. Usein he joutuvat avustamaan vammaisen tai vanhuksen kotiovelle saakka. Eipä sitä tavallinen taksi tekisi.
Kaffebulla kirjoitti:
Sote-takseja ne ovat, joita vanhukset ja vammaiset käyttävät asiointiin. Kela-taksia voi käyttää vain lääkärimatkoihin.
Onko mahdollista että se on niille joiden kunto on huono. Ja on joku sopimustaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaffebulla kirjoitti:
Kyllä pääsee. Vaikka töihin,jos et saa enää ajaa autoa. Tai mihin tahansa jos ajaminen kielletty ,kun et näe enää hyvin
Ei kela- vaan SOTE-taksilla!
Älkää sekoittako asioita. Kela-taksissa maksetaan omavastuu 25€/matka, sotetaksilla jotain samaa linja-autotaksa.
Jos pääsee taksilla joulujuhlaan hakemaan ruokakassin, voi myös mennä töihin ja ostaa itse ruokansa.
Toki joukossa on niitä joilla biisinikkari-kitaristi varaa kokata itse vaan ei jaksamista ja terveyttä. Hurstin vieraat on yksinäisiä joille ei ole kutsuja pöytiin sadellut tai suku on kaukana. Ei ne kaikki ole superköyhiä ja moni elää oikeasti tosi säästäen
Messukeskukseen ei liikuntaesteinen pääse helposti - yllättävän paljon pitää kävellä niille oville
Viera kiikutti:
Miten edes kehtaat täällä jouluna arvostella vähävaraisia vanhuksia?
Läheskään kaikki vanhukset eivät ole köyhiä.
Vierailija kirjoitti:
Sama se ku maan viljelijät vie työttömän tuet.
Ja turkistarhaajat.
Palstan vanhushull6 jankkaaja taas jankkaat täällä.
OTA VTTU NE LÄÄKKEESI!!!!