Olli Rehn alkaa näyttää parhaimmalta ehdokkaalta. Luo turvallisuudentunnetta ja on presidenttimäinen
Kommentit (5057)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tästä miehestä ois pitäny tulla presidentti niin ois säilyny arvokkuus. Mut nuoret naiset ei äänestäny koska ne halus vihreän
Jep. Ja sen takia minä vanhempana setämiehenä jätän äänestämättä toisella kierroksella. Saavat nuoret vihervasuri-tyttelit opetuksen. Ajoivat sokeana omaa ehdokastaan, "yhteinen hyvä" ei kelvannut. Rehn olisi ollut meidän kaikkien presidentti, niin pienituloisen setämiehen kuin urbaanin vihervassarin.
Tytteleiden syy, siinäs kuulitte kun isäntämies kertoo! Miksei miehet itse menneet Rehnin taakse vaan äänestivät ennemmin Stubbia tai jopa Halla-ahoa?
"Tytteleiden syy, siinäs kuulitte kun isäntämies kertoo! Miksei miehet itse menneet Rehnin taakse vaan äänestivät ennemmin Stubbia tai jopa Halla-ahoa?
Niinpä. Ihmiset eivät ota riittävästi selvää ehdokkaista. Lukevat vaan jotkut klikkiotsikot. Ihmettelen myös Halla-ahon kannattajia. Luulisi heidän tietävän, ettei edes kaikki perussuomalaiset äänestäneet häntä liian jyrkkien mielipiteiden takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi kunpa Rehn olisi nyt tässä toisella kierroksella! Nyt on sellainen parivaljakko että se repii kansaa jo ihan lähtökohtaisesti.
Itse siirryin Haaviston puolelle, hänellä tuntuu olevan ihan hyvin tuo ulko- ja turvallisuuspolitiikka hallussa ja sopiva luonteenlaatu. Mutta Rehn olisi ollut kyllä niin täydellinen pressaksi, ei mitään moitittavaa. <3
Kuten sanottu, jos reilu 1/10 äänioikeutetuista haluaa kepupressan, niin ei se ole kansan vika vaan ehdokkaan ja puolueen.
Miten niin reilu 1/10? Ei äänioikeutettuja ole 5 miljoonaa. Lisäksi nukkuvia oli 24%.
Rehn sai vajaa 500 000 ääntä. Stubb sai 800 000.
Teepä uudet ja tällä kertaa oikeat laskelmat.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä keskustalle "näkökulma-asioita" kun kannatus tulee haja-asutusalueelta, mutta muille nuo ovat ennen kaikkea talousasioita. Eikös sitä Rehniäkin pidetä talousguruna, mutta saako sitä sanomaan, että ei ole varaa kaikkiin palveluihin koko maass? No ei saa, koska kepu.
Minä olen tuo kommentoija joka mietti tuota alueiden autioitumista maanpuolustusnäkökulmasta. En ole minkään puolueen jäsen, tuumailin vaan että tyhjenevät alueet on myös turvallisuuskysymys. Ja kuten totesin, balanssi tietenkin pitää löytää eli talous huomioitava, ellet nyt sitä ymmärtänyt.
https://www.vauva.fi/keskustelu/5452714/ikaalisista-loppuu-asukkaat-vuo…
Pelottaako kepulia, että kannatus loppuu kokonaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä keskustalle "näkökulma-asioita" kun kannatus tulee haja-asutusalueelta, mutta muille nuo ovat ennen kaikkea talousasioita. Eikös sitä Rehniäkin pidetä talousguruna, mutta saako sitä sanomaan, että ei ole varaa kaikkiin palveluihin koko maass? No ei saa, koska kepu.
Minä olen tuo kommentoija joka mietti tuota alueiden autioitumista maanpuolustusnäkökulmasta. En ole minkään puolueen jäsen, tuumailin vaan että tyhjenevät alueet on myös turvallisuuskysymys. Ja kuten totesin, balanssi tietenkin pitää löytää eli talous huomioitava, ellet nyt sitä ymmärtänyt.
https://www.vauva.fi/keskustelu/5452714/ikaalisista-loppuu-asukkaat-vuo…
Pelottaako kepulia, että kannatus loppuu kokonaan?
En tiedä pelottaako kepulia, itselläni ei noiden kannatusasioiden kanssa ole oikein mitään tekemistä kun täältä tavalliselta keskikokoisen kaupungin kotisohvalta kommentoin. Kunhan nyt pohdiskelin tuota näkökulmaa että mitä se tarkoittaisi vaikkapa maanpuolustuksen näkökulmasta jos Suomesta autioituisi isoja alueita. Jotenkin oma tällainen maalaiskaupunkilainen järki vaan sanoisi että koko Suomi kannattaisi pitää asuttuna. Eipä mulla sen kummempia tässä.
Mites stubbisti nyt suu pannaan, ottaako aivoon kun Rehnille tulikin yllättävä Rytky näissä vaaleissa. Juttelit 9 % kannatuksesta tuossa vielä kuukausi sitten. Rehn olikin aika epeli, tulikin ihan eri numerot.
En olisi halunnut kumpaakaan nykyisistä kärkiehdokkaista presidentiksi, mutta äänestän nyt Haavistoa, koska hän on rauhallisempi ja kypsempi luonteeltaan. Ja koska hän on vanhempi, hänestä tulisi luultavasti vain yhden kauden presidentti.
En kestä Stubbin teennäistä ääntä.
Seuraava puoluegallup kun tulee, nähdään onko Rehn-nostetta tarttunut keskustaan. Itse en usko, ainakaan isommin. Kyseessä oli henkilövaalit. Rehn on loistotyyppi, josta ihmiset aidosti pitävät.
Tuskin Rehnin kannatukseen liittyy kepu juurikaan. Persujen vaalilupaustensa pettäminen ehkä.
Vierailija kirjoitti:
Äänestin Rehniä ekalla kierroksella ja olisin halunnut nähdä hänet presidenttinämme. Kun nyt kuitenkin kävi näin, en näe muuta vaihtoehtoa kuin siirtyä Haaviston taakse.
Haavisto on kokenut poliitikko ja pitkän linjan rauhanneuvottelija, jolla on tuoretta kokemusta ulkoministerin tehtävistä. Oli osaltaan hänen ansiotaan, että Suomi saatiin nopeasti ja kivuttomasti Natoon. Hän puhuu asiaa Suomen ja suomalaisten puolesta, eikä nosta itseään jalustalle. Hän on henkilönä harkitseva, järkevä ja maltillinen ja ajattelee ennen kuin toimii. Tässä maailmantilanteessa oloni olisi paljon turvallisempi, jos maamme johtajana palvelisi Haavisto.
Taidat olla liian nuori tunteaksesi tarkkaan Haaviston historiaa ja etenkin hänen lyhyeksi ja vähemmän mairittelevaksi jäänyttä rauhan neuvottelija historiaa. No en ihmettele, se on nimittäin erittäin ohut ja kaikilta osin vieläpä kyseenalainen. Ota nyt hyvä ihminen selvää Haaviston muistakin "aikaan saannoksista" niin saatat yllättyä ja jopa pahasti pettyä.
Haavisto on usein jäänyt kiinni valheistaan niin pätevyyteen kuin koulutukseensa ja virkatehtäviinsä liittyvissä asioissa kun pintaa on pikkuisen raaputettu.
Kouluja käymättömän ylioppilas Haaviston ministeri pestien jäljiltä tämä kansa on saanut niin paljon sutta ja huonoa päätöksiä joita maksamme kaikki vieläkin. Tämän taustansa takia en siksi selvästi narsistista Haavistoa äänestä.
Vierailija kirjoitti:
Äänestin Rehniä ekalla kierroksella ja olisin halunnut nähdä hänet presidenttinämme. Kun nyt kuitenkin kävi näin, en näe muuta vaihtoehtoa kuin siirtyä Haaviston taakse.
Haavisto on kokenut poliitikko ja pitkän linjan rauhanneuvottelija, jolla on tuoretta kokemusta ulkoministerin tehtävistä. Oli osaltaan hänen ansiotaan, että Suomi saatiin nopeasti ja kivuttomasti Natoon. Hän puhuu asiaa Suomen ja suomalaisten puolesta, eikä nosta itseään jalustalle. Hän on henkilönä harkitseva, järkevä ja maltillinen ja ajattelee ennen kuin toimii. Tässä maailmantilanteessa oloni olisi paljon turvallisempi, jos maamme johtajana palvelisi Haavisto.
HEI! Allekirjoitus taisi nyt unohtua? Sehän kuuluu noin Haavistomaisen maireaan ja yksipuoliseen avautumiseen ilman muuta, joten lisätäänpä tähän, Toivoo Vihreitten puoluetoimisto / Pekka Haavisto
Valittiinpa noista kumpi tahansa, yhteen kauteen jää. Kummastakaan ei tule kansan suosikkia. Itse en tiedä, en vaan pysty äänestämään kumpaakaan. En vaan pysty, mutta ikinä en ole jättänyt äänestystä väliin kunnallis-, eduskunta- tai presidentin vaaleissa. EU-vaaleissa ja pienissä vaaleissa kyllä. Olen äänestänyt eduskuntavaaleissa puoluetta jos ei sopivaa ehdokasta ole ollut, ihan pystymetsästä täysin tuntematonta ehdokasta varsinkin kun muutettiin uudelle äänestysalueelle. Kunnallisvaaleissa löytyi jo puolituttujakin aika nopeasti. Mutta nyt tuntuu pahalta. En tiedä, kävisikö vain jättämässä tyhjän lapun. Kun on ihan sama kumpi tulee ja jos olen äänestänyt sitä josta tulee pressa ja alkaa kaduttaa, se tuntuu pahalta. En tiedä mitä järkeä on jättää tyhjä lappu mutta saapahan sanoa kaikille että äänestin, vaikka en äänestänyt.
Vastaaha 5033 siis olisi toivonut Rehnin nousua, mutta media hehkutti ääliöitä ja ihmiset alkoivat äänestää ei-suosikkiaan vastaan sen sijaan, että olisivat äänestäneet järkevästi. Työkaverikin sanoi että äänesti stubbia kun ei halua homoa pressaksi, vaikka piti Rehniä parhaana ehdokkaana. Sanoin hänelle suoraan että olet median ohjaama lammas. Myönsi asian, yllätyin ettei suuttunut.
Vierailija kirjoitti:
Valittiinpa noista kumpi tahansa, yhteen kauteen jää. Kummastakaan ei tule kansan suosikkia. Itse en tiedä, en vaan pysty äänestämään kumpaakaan. En vaan pysty, mutta ikinä en ole jättänyt äänestystä väliin kunnallis-, eduskunta- tai presidentin vaaleissa. EU-vaaleissa ja pienissä vaaleissa kyllä. Olen äänestänyt eduskuntavaaleissa puoluetta jos ei sopivaa ehdokasta ole ollut, ihan pystymetsästä täysin tuntematonta ehdokasta varsinkin kun muutettiin uudelle äänestysalueelle. Kunnallisvaaleissa löytyi jo puolituttujakin aika nopeasti. Mutta nyt tuntuu pahalta. En tiedä, kävisikö vain jättämässä tyhjän lapun. Kun on ihan sama kumpi tulee ja jos olen äänestänyt sitä josta tulee pressa ja alkaa kaduttaa, se tuntuu pahalta. En tiedä mitä järkeä on jättää tyhjä lappu mutta saapahan sanoa kaikille että äänestin, vaikka en äänestänyt.
Kuten tuolla joku jo aiemmin kirjoittikin, parempi olla menemättä ollenkaan uurnille. Sillä tavoin voi ilmaista olevansa tyytymätön kumpaankin ehdokkaaseen. Ei noista kummastakaan oikeasti ole koko kansan presidentiksi, Pekka kiero poliittinen peluri ja Stubb itseään täynnä oleva kokoomuksen niljake.
Ei täällä mikään Haaviston puoluetoimisto ole, vaan tällä kertaa Rehniä äänestänyt minä. Minulle on ilmiselvää, että Haavistolle menee nyt ääni, minulla ei ole vaihtoehtoja, koska hallituksen riistolinjaa en hyväksy, enkä luota Alexander Stubbin osaamiseen, persoonaan tai verkostoon. Ei tässä mitään kampanjatoimistoa tarvitse syyttää, jos minulta lähtee Haavistolle ääni. Yleensä olen äänestänyt kepua vaaleissa.
Vaikeaahan tämä valinta on, mutta seuraan niitä tunnelmia, mitä Rehnin linjassa oli ja yritän sen perusteella tehdä valistuneen päätökseni. Rehn oli maltillinen, liberaali mies, ymmärsi koko maata, erilaisuutta ja ulkopolitiikkaa. Kaiken lisäksi hän oli nöyrä ja älykäs ehdokas.
Vierailija kirjoitti:
Vaikeaahan tämä valinta on, mutta seuraan niitä tunnelmia, mitä Rehnin linjassa oli ja yritän sen perusteella tehdä valistuneen päätökseni. Rehn oli maltillinen, liberaali mies, ymmärsi koko maata, erilaisuutta ja ulkopolitiikkaa. Kaiken lisäksi hän oli nöyrä ja älykäs ehdokas.
Toivon, että hän jaksaisi vielä pyrkiä kuuden vuoden kuluttua uudelleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taidat olla liian nuori tunteaksesi tarkkaan Haaviston historiaa ja etenkin hänen lyhyeksi ja vähemmän mairittelevaksi jäänyttä rauhan neuvottelija historiaa. No en ihmettele, se on nimittäin erittäin ohut ja kaikilta osin vielä
No eipä sen kummempi tässä suhteessa kuin A. Stubb, joka kävi koulunsa huonosti, ei osaa matikkaa ja on titteliltään "professori" vaikka ei ole oikeasti akateemista julkaisutoimintaa hänellä.
"Taidat olla liian nuori tunteaksesi tarkkaan Haaviston historiaa ja etenkin hänen lyhyeksi ja vähemmän mairittelevaksi jäänyttä rauhan neuvottelija historiaa. No en ihmettele, se on nimittäin erittäin ohut ja kaikilta osin vieläpä kyseenalainen."
Mihin perustat näkemyksesi?
Wiki olisi auttanut: http://fi.wikipedia.org/wiki/Pekka_Haavisto
Lokakuussa 2016 Haavisto nimitettiin Euroopan rauhaninstituutin puheenjohtajaksi.
Hän vastasi YK:n köyhdytettyä uraania koskevista kenttätutkimuksista Kosovossa, Montenegrossa, Serbiassa ja Bosnia-Hertsegovinassa.
Vuosina 20002006 Haavisto johti YK:n ympäristöohjelma UNEP:n tutkimuksia eri konfliktien ympäristövaikutuksista.
Hän toimi myös Afganistanissa, Palestiinassa, Irakissa ja Liberiassa Haavisto osallistui Euroopan unionin Sudanin erityisedustajana neuvotteluihin Darfurin rauhansopimuksen solmimisesta 2005-2007.
Vuonna 2007 hän toimi myös YK:n erityisasiantuntijana Darfurin kriisissä. Haavisto on ottanut osaa neuvotteluihin vielä EU-erityisedustajan työn jälkeenkin.
Haavisto on toiminut myös ulkoministerin erityisedustajana Afrikan kriiseissä, erikoisalueenaan Sudanin ja Somalian konfliktit.
HAAPALA: Ehti ensimmäisenä nuolaista rannalle jääneen Olli Rehnin (kesk) kannattajia (496518) kehumalla Rehnin esityksiä kansainvälisten pakolaissopimusten uusimisesta. Alkoipa kaiken päälle ymmärtää myös maanviljelijöiden ahdinkoa ja maanomistajia. Jos tenttiä olisi jatkettu vartti, Haavistosta olisi kuoriutunut turpeenkin kannattaja. Kaikki marjat talteen kepupellosta! Perussuomalaisia päin lähestymistä ei kuultu, vaikka Jussi Halla-aholta jäi jaettavaksi yli 615487 ääntä.