Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joulusyömiset on kyllä kalliita

Vierailija
23.12.2023 |

Neljä aikuista on joulun ajan syömässä ja ruokiin juomineen on mennyt rahaa jo 500 euroa. Juomiin meni vain 70 euroa, joten ruokaan on mennyt 430 euroa. Näin vaikka valmistamme aika paljon itse. Varsinkin meren elävät on nykyään tosi kalliita. Loheen, siikaan, kuhaan, rapuihin, mätiin ja silleihin meni pelkästään 200 euroa.

Onneksi ei enää ostella lahjoja toisillemme, muuten ei olisi budjetti riittänyt.

Kommentit (45)

Vierailija
1/45 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole pitänyt kalliina, joulu kuitenkin vain kerran vuodessa. Halvalla kuitenkin pääsitte, meillä 4 henkeä kans ja meni joku 800€.

Vierailija
2/45 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku vetää riisipuurolla ja luumusopalla. Mantelistakin voi joustaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/45 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu ruokaan ja ylipäätään joulunajan syömisiin meilläkin mennyt useampi satanen, eilen 210€ ja tänään taisi mennä saman verran, kala-ja juustotiski suurimmat menoerät+suklaat joihin mennyt ainakin 150€, esim.Lindtin palleroihin joita käytiin paikan päältä ostamassa, kun haluttiin itse valita maut/määrät niin meni yli 80€.

Vierailija
4/45 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu mitä ostaa.  Juurekset on halpoja ja tulee hyvä laatikko. Kinkku on kilohinnaltaan niin halpaa lihaa että ostan kyllä pakastimeen vielä joulun jälkeenkin. Mäteihin ja muihin mereneläviin oo koskaan ollu rahaa. Ja kympillä saa sen yhden punkkupullon, riittää meille..

Vierailija
5/45 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi muuten siian mäti (180 e/kg) on tänä vuonna kalliimpaa kuin muikun mäti (160 e/kg).

Aina on ollut toisinpäin ja siian mäti 30-40 euroa kilolta halvempaa.

Vierailija
6/45 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neljä aikuista syö ja juo 125 euroa per nuppi useamman päivän todella laadukasta ja hyvää ruokaa. Onko tuo lopulta nyt niin kallista? Hieman parempaan ravintolaan menee, niin tuolla hinnalla yksi henkilö saa yhden illallisen.

Vierailija
7/45 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla meni muutama kymppi, kaksi aikuista (kinkku saatiin työnantajalta).

Vierailija
8/45 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syöttekö te tosiaan jouluaterialla näitä kaikkia, joihin laitoitte rahaa: loheen, siikaan, kuhaan, rapuihin, mätiin ja silleihin.

Kuka syö rapuja JOULUNA? Lohi, mäti ja silli riittävät monille, ja vain mäti on turhan kallista. Mätiä meillä syö vain kaksi ihmistä, joten sitäkään ei kovin paljon tarvita. Lohi on kirjolohta, siika itse pyydettyä.

Vierailija
9/45 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun jouluateria on nuudelit nakinpaloilla.

Halvaksi tulee

Vierailija
10/45 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuha, siika ja mädit voi kyllä ihan skipatakin, jos hinta kirpaisee. 

Vierailija
11/45 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla meni suunnilleen pari sataa (yhdelle). Ostin kaikkea mitä mieli teki.

Mutta mahdoton sitä on tarkkaan sanoa. Osa ruoista ei kulu jouluna, esim. kaloista graavaan vain osan. Kuivahedelmistä, pähkinöistä, juustoista ja viineistä suurin osa säilyy joulun yli. 

Toisaalta osa jouluruokien aineksista oli jo aiemmin hankittua.

Jos todella haluaisi selvittää paljonko ruokiin menee rahaa, pitäisi tehdä ainakin vuoden seuranta. Ja mitä virkaa sillä tiedolla olisi?

Vierailija
12/45 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouluruuat ovat ilmaisia hassu. =) 

Osan saa toimeentulotukien avulla ja osan lahjoituksina erilaisista ruoka apupaikoista kuten seurakunnilta, hurstilta ym ja jos on fiksu, niin voi hakea useammasta paikasta niin saa enemmän. Itse haen ensin oman kunnan seurakunnalta ja sen jälkeen haen viereisen kaupungin seurakunnan ruoka ja lahja kassit. =,) Sitä en vielä tiedä ehdinkö itse hakemaan myös työttömien ruoka-apu kassit vai täytyykö mieheni käydä hakemassa ne. Näin saamme ainakin kaksi kinkkua.

Vierailija
13/45 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osan saa toimeentulotukien avulla ja osan lahjoituksina erilaisista ruoka apupaikoista kuten seurakunnilta, hurstilta ym ja jos on fiksu, niin voi hakea useammasta paikasta niin saa enemmän. Itse haen ensin oman kunnan seurakunnalta ja sen jälkeen haen viereisen kaupungin seurakunnan ruoka ja lahja kassit. =,) Sitä en vielä tiedä ehdinkö itse hakemaan myös työttömien ruoka-apu kassit vai täytyykö mieheni käydä hakemassa ne. Näin saamme ainakin kaksi kinkkua.

Mulla tuo sama se taktiikka ollut jo parivuotta ja samalla saan yleensä työnantajaltani kinkun ja viiniä. Työpaikalla on perinteisesti ollut lisäksi ollut jouluruokatarjoilu ennen joululomien alkua.

M42

Vierailija
14/45 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla meni 30€. Sekin ottaa kaaliin, kun yleensä syön 5€/päivä. Sinkku inkeli m38

Vierailija
15/45 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla tuo sama se taktiikka ollut jo parivuotta ja samalla saan yleensä työnantajaltani kinkun ja viiniä. Työpaikalla on perinteisesti ollut lisäksi ollut jouluruokatarjoilu ennen joululomien alkua.

M42

Voiko noista hakea vaikka käykin töissä? Tuohan on hyvä tapa säästää ruokakuluissa. Pitää itsekkin kokeilla. Mitä kaikkea niistä yleensä saa? Kuulin että jotain nötkötti purkkeja, mutta ne voin antaa koiralle.

Vierailija
16/45 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla meni satanen viinoihin ja pari euroo saarioisten roiskeläppään.

Vierailija
17/45 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkeehän sen ruokakaupassa ihmisten ostoskärryistä miten totaalinen sokeus iskee jouluna. Muutaman päivän ruokiin menevillä rahoilla eläisi hyvin kuukauden ilman mitään pihistelyä. 

Vierailija
18/45 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M42

Voiko noista hakea vaikka käykin töissä? Tuohan on hyvä tapa säästää ruokakuluissa. Pitä

Voi hakea. Ruokajonoissa jaetaan kauppojen hävikkiruokaa. 

Vierailija
19/45 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme hyvätuloinen perhe, eikä jouluruokiin kyllä saatu millään menemään lähellekään tuollaista summaa. 

Vierailija
20/45 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten sanoit merenelävät ovat se kallein osuus joulussa. Ne eivät ehkä ole kuuluneetkaan perinteiseen joulupöytään rannikkoa lukuunottamatta. Jätimme mädin tänä vuonna pois, ja sitä on uutena vuotena.

Sinänsä olin yllättynyt, että tänä vuonna ei jouluruokiin mennyt juuri enempää rahaa kuin aiemmin vaikka hinnat nousseet kaupassa tuntuvasti viimeisen vuoden aikana. Tosin jouduimme käymään useassa kaupassa kun tavara oli loppu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi seitsemän