Joulusyömiset on kyllä kalliita
Neljä aikuista on joulun ajan syömässä ja ruokiin juomineen on mennyt rahaa jo 500 euroa. Juomiin meni vain 70 euroa, joten ruokaan on mennyt 430 euroa. Näin vaikka valmistamme aika paljon itse. Varsinkin meren elävät on nykyään tosi kalliita. Loheen, siikaan, kuhaan, rapuihin, mätiin ja silleihin meni pelkästään 200 euroa.
Onneksi ei enää ostella lahjoja toisillemme, muuten ei olisi budjetti riittänyt.
Kommentit (45)
Meillä neljä aikuista ja ruokiin meni reilut 400 e. Kinkkua syödään vain siivu per nokka, mutta siianmätikin maksoi 45 e/200 g. Viinit ja muut juomat eivät kuulu tuohon summaan.
Minkä tähden pitää ostaa tuhannen eri sorttia kaloja tai ylipäätään muutakaan noin paljon? Miten edes pystytte syömään noin paljon ruokaa kolmen päivän aikana? Halvemmallakin saa juhla-ateriat valmistettua eikä mene ruokaa hukkaan. Miksi jouluna pitäisi mässäillä kohtuuttomasti?
Kinkku saatu, kalat n.10e, laatikot n.8e, salaatit n.7e, kotikalja n.3e, kaikkea muuta meillä oli jo ennestään kuten viinit, oluet+uudet potut, leipomukset pakkasessa.
Meitä on 10 syömässä huomenna. Ihan kolme perhettä ja kulut jaetaan kolmelle perheelle. Eikä käy kovin kukkaron päälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuten sanoit merenelävät ovat se kallein osuus joulussa. Ne eivät ehkä ole kuuluneetkaan perinteiseen joulupöytään rannikkoa lukuunottamatta. Jätimme mädin tänä vuonna pois, ja sitä on uutena vuotena.
Sinänsä olin yllättynyt, että tänä vuonna ei jouluruokiin mennyt juuri enempää rahaa kuin aiemmin vaikka hinnat nousseet kaupassa tuntuvasti viimeisen vuoden aikana. Tosin jouduimme käymään useassa kaupassa kun tavara oli loppu.
Hih..
Tiedän mikä tuoksuu ja näyttää merenelävältä, mutta ei sitä kehtaa joulupöydällä tarjoilla.
Minusta se näyttää enemmänkin siililtä joka näyttää kieltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuten sanoit merenelävät ovat se kallein osuus joulussa. Ne eivät ehkä ole kuuluneetkaan perinteiseen joulupöytään rannikkoa lukuunottamatta. Jätimme mädin tänä vuonna pois, ja sitä on uutena vuotena.
Sinänsä olin yllättynyt, että tänä vuonna ei jouluruokiin mennyt juuri enempää rahaa kuin aiemmin vaikka hinnat nousseet kaupassa tuntuvasti viimeisen vuoden aikana. Tosin jouduimme käymään useassa kaupassa kun tavara oli loppu.
Hih..
Tiedän mikä tuoksuu ja näyttää merenelävältä, mutta ei sitä kehtaa joulupöydällä tarjoilla.
Hupatatte ihan hölmöjä! Se näyttää kylläkin kinkkusämpylältä jonka välistä lerpattaa kinkunsiivut ulkona ja majoneesi tursuaa ulos.
Meidän perusjunttien jouluruoka, Saarioisten lanttulaatikko 400 g oli n. 3,50 €! Toisaalta kotimainen valmiiksi paistettu pikkukinkku 5,90 €/kg.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hih..
Hupatatte ihan hölmöjä! Se näyttää kylläkin kinkkusämpylältä jonka välistä lerpattaa kinkunsiivut ulko
Ei!!
Bulldogilta joka on syönyt majoneesia!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hih..
Hupatatte ihan hölmöjä! Se näyttää kylläkin kinkkusämp
Ennemminkin pesäpalloräpylältä.
Niin on kalliita, meilläkin mennyt jouluruokiin yli 300 €, alkoholia ei ole ostettu. Joululahjoihin on mennyt yhteensä 700 €. Hyvä mieli kuitenkin, kun itse tienatuilla rahoilla pystyy ostamaan.
Jouluruokiin n. 300, juomiin 60e, lahjoihin 900e. Hyvää Joulua!
Ihan omaa hölmöyttä, jos pitää pröystäillä ja ostaa kalleinta mitä kaupasta löytyy. Jouluruoan saa tehtyä ihan kohtuu hinnalla, jos haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Meidän perusjunttien jouluruoka, Saarioisten lanttulaatikko 400 g oli n. 3,50 €! Toisaalta kotimainen valmiiksi paistettu pikkukinkku 5,90 €/kg.
Mulla ei maha kestä lanttua yhtään.
Imelletty perunalaatikko on taas kamalaa suutuntumaltaan ja porkkanalaatikko liian makeaa. Maksalaatikko on lähinnä koirien ruokaa ja rosolli värjää hampaat, eikä maistu hyvältä. Kalalle olen allerginen sen hajun takia. Jouluruuat on oikeastaan kaikki aika kehnoja.
Meillä 8 aikuista ja ehkä 300 meni
on
kinkkua
lastokoita 4 lajia itse tehtynä
pottuja
kastike
4 juustoa ja keksit ja rypäleet ja hillot
lohta 2 tavalla
muikkuja
mätiä
leipiä - itse tehtyjä
poroa ja muutakin on
jälkkäri palvova kakku
Eivät jouluruoat kalliita ole. Juustot ja kalat ovat. Teen itse lanttulaatikot, imelletyt perunalaatikot ja rosollit. Kaloista on suutarinlohta ja lasimestarinsilliä. Kinkkua.
Vierailija kirjoitti:
Näkeehän sen ruokakaupassa ihmisten ostoskärryistä miten totaalinen sokeus iskee jouluna. Muutaman päivän ruokiin menevillä rahoilla eläisi hyvin kuukauden ilman mitään pihistelyä.
Kun ei ole tarkoitus säästää. Vaan syödä hyvin ja nauttia elämästä.
Vierailija kirjoitti:
Juu ruokaan ja ylipäätään joulunajan syömisiin meilläkin mennyt useampi satanen, eilen 210€ ja tänään taisi mennä saman verran, kala-ja juustotiski suurimmat menoerät+suklaat joihin mennyt ainakin 150€, esim.Lindtin palleroihin joita käytiin paikan päältä ostamassa, kun haluttiin itse valita maut/määrät niin meni yli 80€.
Ai kävit siellä tehtaanmyymälässä Sveitsissä? Kai sekin reissu jotain maksoi?
Meillä syö 5 henkilöä. 3 päivän ruokiin mennyt yhteensä hieman yli 100 euroa. Koluttu tarjoukset, hävikki- ja hyvikkilaatikot, punalaputetut, oman pakkasen antimet. Mitään olennaista ei puutu. On kaloja, on poroa, on juustoja, salaatteja yms. Juomiin 8.95 euroa. Ja tsih, edelliselle, kävimme Halvan tehtaanmyymälässä HSL:n kuukausilipulla. Hyvät olivat ostokset.
t. Vähävarainen & kaverit
Meillä juustot/kalat vie eniten rahaa. Niitä tulee syötyä arjessa harvoin ja kuuluu jouluun.