Ihmisten saituus uhkaa lopettaa Hurstin jouluavun: hätähuuto Hurstilta lahjoitusten saamiseksi
https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000010079440.html
Kyllä hävettää näiden saitureiden vuoksi. Nyt joutuu jo Hurstikin miettimään lopettamista.
Kommentit (228)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hurstin omilla fb-sivuilla komeillaan 1.12.23 150t e lahjoitusshekin kanssa Tokmannilta, mihin nämä hupeni? Itsenäisyyspäivän soppatarjottavat taisi olla jonkun lehtijutun mukaan metsästysporukan tarjoamat.
No, Tokmannin sivuillahan kerrotaan, että tuo summa sisälsi elintarvikkeiden lisäksi välttämättömiä arjen tarvikkeita, kuten hygieniatarvikkeita. Niitä ei voi syödä eikä ruuaksi muuttaa, vaikka tarpeellisia ovatkin.
no sitten säästyy raha hygieniatarvikkeista, näissä annetaan kuva että ko. ihmiset eivät saisi lainkaan tukia ei euron euroa mistään ja kaikki pitäisi tulla lahjoituksina.
Ai missä annetaan sellainen kuva? Ei missään, sä taas valittamisen ilosta. Kyllä kaikki tietää että Suomessa on sosiaaliturva mutta silti tuo apu tulee tarpeeseen
Vierailija kirjoitti:
Monikohan tuoltakin hakee jouluruoat ilmaiseksi, kuha vaan kehtaa...
Sitä ei tarina kerro.
Syyttikö Hursti ihmisiä saituudesta vai onko se Hesarin oma aivopieru? Sillä ei ole saituuden kanssa mitään tekemistä, jos ihmisillä ei ole enää ylimääräistä rahaa lahjoitettavaksi niin paljon kuin ennen. Eikä silläkään, jos rahaa lahjoitetaan tänä vuonna ennemmin johonkin muuhun kuin Hurstin juhlaan.
Kun tilanne on tämä mikä nyt on, niin mieluummin avustan tuntemiani ihmisiä kuin laitan rahaa tuntemattomille. Sori siitä...vai miten se nyt menikään.
Hurstin joulujuhla on pelastettu, Hgin Sanomien mukaan Hurstin puhelin on soinut taukoamatta hätähuudon julkaisun jälkeen. Huomisiltana kun näyttävät iltauutisissa juhlatunnelmaa niin voitte yrittää bongata paljonko näkyy työkykyisiä, perinteiseen tapaan ei ketään ja poliitikoista vain Sauli Niinistö ja Ben Zyskowicz vaivautunevat paikalle perinteiseen tapaansa. Täällä maakunnissa muuten harvemmon näkee yhtä huonosti voivan näköistä väkeä.
Atria olisi voinut tarjota jouluruokaa, mutta ne lahjoitti mielummin rikkaille somepersoonille kuin köyhille.
Vierailija kirjoitti:
Hurstin joulujuhla on pelastettu, Hgin Sanomien mukaan Hurstin puhelin on soinut taukoamatta hätähuudon julkaisun jälkeen. Huomisiltana kun näyttävät iltauutisissa juhlatunnelmaa niin voitte yrittää bongata paljonko näkyy työkykyisiä, perinteiseen tapaan ei ketään ja poliitikoista vain Sauli Niinistö ja Ben Zyskowicz vaivautunevat paikalle perinteiseen tapaansa. Täällä maakunnissa muuten harvemmon näkee yhtä huonosti voivan näköistä väkeä.
Hesarin jutussa on kuva viime vuoden juhlista. Juhlijoiden joukossa on myös raihnaisia vanhuksia ja muita elämän kolhiman näköisiä ihmisiä, mutta moni näyttää ihan tavallisilta keski-ikäisiltä ja sitä nuoremmilta. Työkykyisyyttä ei tietenkään näe päältä päin, mutta on täyttä potaskaa väittää kaikkia työkyvyttömiksi.
Vierailija kirjoitti:
Atria olisi voinut tarjota jouluruokaa, mutta ne lahjoitti mielummin rikkaille somepersoonille kuin köyhille.
Atrialta kyllä sanottiin jossakin lehtijutussa että tekevät muutakin hyväntekeväisyyttä. Ja toi 1300 ihmisen ruokkiminen joka vuosi voisi maksaa vähän eri kun muutama satasen ruokakassi top 5 influenssereille. Ne saa jopa matkoja ilmaiseksi, kelaa sitä :) en ole influensseri, mut en jaksa kadehtiakaan heitä. ei mitään yksityisyyttä.
Vierailija kirjoitti:
Kas kun et syyllistä tavallisia perheenäitejä ja -isiä siitä, että ne antaa lahjoja ennemmin omille lapsilleen kuin muille.
Hurstin joulu on pelastettu eli 1300 saa ruokakassin, Miklu jakoi 300 kassia Malmilla tänään. Olisiko nyt riittävän monen joulu pelastettu? Lisäksi pelastusarmeijat ja muut tahot ovat tainneet jakaa lahjakortteja.
Ahneet kauppaketjut tekee jättivoittoja keinotekoisilla hinnannousuilla. Kaikki vaan omaan taskuun, tuottajille ja myyjille ei kunnon korvausta ja asiakkaita rahat pois. Pyysin ketjuilta lahjoituksia Hurstille, ei tippunut. Itse laitoin pienen summan, vaikka olen köyhä ja opiskelija joillain on asiat vielä huonommin. On kodittomia ja yksinäisiä paljon.
Mä osallistuin Hyvä joulumieli keräykseen, jossa jaetaan rahalahjskortteja vähävaraisille lapsiperheille. Minulla ei ole varaa osallistua kaikkiin keräyksiin, joten pitää priorisoida asiat tärkeysjärjestykseen.
Lahjoitan jatkossa vain sellaisiin kohteisiin, jotka ei ole jatkuvasti käsi ojossa pyytämässä lisää ja lisää.
Christiiina kirjoitti:
Mä osallistuin Hyvä joulumieli keräykseen, jossa jaetaan rahalahjskortteja vähävaraisille lapsiperheille. Minulla ei ole varaa osallistua kaikkiin keräyksiin, joten pitää priorisoida asiat tärkeysjärjestykseen.
Sama. Mutta toisaalta en kyllä Hurstille lahjoittaisi mitään vaan oman kaupunkini järjestöille.
Vierailija kirjoitti:
Minä ainakin hakisin jos asuisin lähellä. Harmi kun omassa kotikaupungissani ei järjestetä mitään vastaavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä ainakin hakisin jos asuisin lähellä. Harmi kun omassa kotikaupungissani ei järjestetä mitään vastaavaa.
Kirjoitin äskeisen ja jatkan vielä, että tykkään tuollaisista juhlista ja muista joista saa ruokaa ilman että kukaan kysyy mitään. Harkitsin sellaisen 40 euron lahjakortinkin hakemista, mutta se jäi tekemättä kun en tahdo valehdella. En siis ole lainkaan moraaliton.
Vierailija kirjoitti:
Hurstin joulu on pelastettu eli 1300 saa ruokakassin, Miklu jakoi 300 kassia Malmilla tänään. Olisiko nyt riittävän monen joulu pelastettu? Lisäksi pelastusarmeijat ja muut tahot ovat tainneet jakaa lahjakortteja.
Osa Miklun kassin hakeneista hakee huomenna Hurstilta lisää ilmaista ruokaa.
Hursti voisi opetella pyytämään rahaa hyvissä ajoin ja suunnittelemaan toimintansa sen mukaan mihin rahat riittää. Ei ole ensimmäinen kerta, kun Hursti on vaatimassa rahaa viime tipassa. Melkein toivon, että jotain odottamatonta tapahtuisi niin että koko juhlat jouduttaisiin perumaan ja köyhät jäisi ilman ruokakasseja.
Euroakaan en tekouskovaisille anna.Ihan pahimmasta päästä koko porukka. Niin härskiä toimintaa.