Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Toimeentulotuen asiakkaille kaupasta ruokakassi mukaan?

Vierailija
23.12.2023 |

Olisiko parempi, etteivät ihmiset saisi avustuksia rahana, jotka valitettavan usein käytetään päihdyttävien juomien ostaamiseen.

Toinen vaihtoehto voisi olla se, että kunnat kilpailuttaisivat kauppiaat, siitä kuka halvimmalla pystyy
antamaan viikon ruuat toimeentulotuki-asiakkaalle. Toimeentulotuki-asiakas hakisi kerran tai kaksi kertaa viikossa kaupasta valmiin muovikassin, jossa olisi tarvittavat ruoka-ainekset.

Kommentit (57)

Vierailija
41/57 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on joulu. Lopettakaa ihmisten nöyryyttäminen ja alistaminen. Aikuisten pitäisi olla tasavertaisia. Eivät kaikki juo ja polta, moni aikuinen myös vastaa omista valinnoistaan.

Vierailija
42/57 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toimeentulotuki kattaa muutakin kuin ruoan. Esimerkiksi parturin, puhelinliittymän, sanomalehden tilauksen, vaatteiden oston jne.

Parturi tai lehtitilaus ei oo mitään välttämättömyyksiä. Olen ihan keskituloinen ja hiukset leikkautan 2-3 kertaa vuodessa ja yhtään lehteä en ole tilannut.

Lukaisepa Kelan sivulta mitä kuuluu ihmisen itse maksaa tt-tuen perusosasta. Lehtiä tuskin kukaan köyhä tilaa. Esim. Netti ja puhellin kuuluu maksaa siitä osasta itse. Apteekin tuotteet, ilman reseptiä olevat. Hygienia, pesuaineet, kulkeminen. Vessapaperi, laastarit, kuukautissuojat. Jotain pientä täytyy huushuusholliinkin joskus ostaa kun menee rikki tai kuluu. Virkistysmenot ja harrastukset, nekin kuuluvat köyhälle. Jne. Ihan sellainen normieläminen mitä on muillakin kuin köyhillä. 

Aattelepa ite jos ei olisi yhtään käyttörahaa ja ruokakin oisi jonkun muun valitsemaa. Mites se elämä sujuisi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/57 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tai yksinkertaisesti jossain järjestettäisiin soppatykkiruokailua. Ei se mikään pakko ole elättää ihmisiä riihikuivalla rahalla viimesijaisena apuna. Yhtä hyvin se apu voisi olla tällaista joukkoruokailun järjestämistä tai asuntolatyyppistä majoitusta. 

Joo ja sitten näillä olisisellainen hihamerkki ja kielto poistua omalta alueeltaan. Vartijat portilla. Se sopa olisi perunankuorista tehtyä ja vastineeksi käsimerkilliset tekevät 10 tuntia ojankaivuuta päivässä.

Sinimusta hallitus

Vierailija
44/57 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos juopot lopettaisi juopottelun niin valtion kassaan tulisi 150 miljoonan vaje. Se tietäisi verojen nousua ja köyhien veroja nostettaisiin ensin.

Vierailija
45/57 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti: Tämä ratkaisu poistaisi punalaputettujen tuotteiden hukkaamisen, ne menisivät silloin ruokakasseihin.

Osta sinä ne punalaputetut.

Koklaa. Osta niitä kassillinen.

Mites käy. 😆😆😆

Ostankin, käyn usein kasin jälkeen ostoksilla, viimeksi eilen vaikka tileillä on kuusinumeroinen saldo

Vierailija
46/57 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitäpäs minulle keksisit? Minä en pysty liikkumaan asuntoni ulkopuolella, joten jään ilman kaikkea jaettavaa.

Kyllähän yksinäiselle ja sairaallekin köyhälle pitää pystyä jokin nöyryytyskeino keksimään, vai mitä?

Miten sä nyt hoidat kauppa-asiat? Ihan sillä samalla tavalla jatkossakin.

Olisikin kiva, jos marketin tilauksen mukana saisi ilmaisen ruokakassillisen. Kätevintä kuitenkin olisi se, että tuon 11-13 euron hintaisen kuljetuksen saisi toimeentulotukeen kuuluvana ruokakassin sijasta. Lienee vain liian yksinkertainen ja helppo idea toteuttaa, eikä nöyryyttäisikään tarpeeksi, vai mitä?

Vierailija
47/57 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En aiemmin ajatellut sosiaaliturvalla eläjistä mitenkään negatiivisesti, mutta näitä palstan kirjoituksia lukiessa alan olla sitä mieltä, että leikattavaa löytyy vielä paljon lisää. Ihan ensimmäiseksi toimeentulotuki pitää muuttaa vastikkeelliseksi niin, että sitä saadakseen täytyy tehdä jotain julkisen sektorin määrittelemiä hommia.

Minulla kävi päinvastoin. Nämä kirjoittajat ovat todella pelottavia ja teidän ideologia on kuin nazzeila.

Vierailija
48/57 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarvittavat ruoka-ainekset? Mitä ne olisivat?

Niitä kaikkein halvimpia, paljon puuro ja velliaineksia, kotimaisia kasviksia kesäisin, runsaasti kaalia, lanttua ja perunoita. Jauhoja ja ryynejä. Aina mukana vähäinen määrä hedelmiä ja vihanneksia. Toki myös edullisia valmisruokia. Mutta ei ylellisyystuotteita, kuten kahvia ja teetä. Kauppiaat voisivat ostaa heitä varten suuria ja todella halpoja tuote-eriä ulkomailta. Toimeentulotuki kassit annettaisiin huomaamattomasti kaupan takaovelta kun toimeentulotuki-asiakas ensin todistaa henkilöllisyytensä. t. ap

Joo eli jolhotaan nämä toisen luokan kansalaiset laihoiksi ja nöyriksi.

Vierailija
49/57 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitäpäs minulle keksisit? Minä en pysty liikkumaan asuntoni ulkopuolella, joten jään ilman kaikkea jaettavaa.

Kyllähän yksinäiselle ja sairaallekin köyhälle pitää pystyä jokin nöyryytyskeino keksimään, vai mitä?

Naapuri tuo sulle pussin, teet vaan valtakirjan.

En tunne yhtään naapuria, enkä ryhdy hieromaan tuttavuutta siinä toivossa, että saisin heistä juoksupoikia tai -tyttöjä.

Vierailija
50/57 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

40-50 luvulla annettiin köyhille sosiaalilautakunnan myöntämiä maksusitoumuksia, joilla kaikkein köyhimmät saivat ostettua perheelleen ruokaa. Usein kauppiaat antoivat näille ihmisille ne tuotteet, joita muut eivät syystä
tai toisesta ostaneet. Jos köyhä tahtoi ostaa perunoita, kauppias valitsi mitkä perunat annetaan köyhälle ja mitkä säästetään maksaville asiakkaille. Kaupoissa oli vähemmän itsepalvelua silloin ja monet tavarat myytiin pakkauksista tiskin takaa.

Vierailija
51/57 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toimeentulotuki kattaa muutakin kuin ruoan. Esimerkiksi parturin, puhelinliittymän, sanomalehden tilauksen, vaatteiden oston jne.

Parturi tai lehtitilaus ei oo mitään välttämättömyyksiä. Olen ihan keskituloinen ja hiukset leikkautan 2-3 kertaa vuodessa ja yhtään lehteä en ole tilannut.

Se katsotaan kuitenkin normaaliksi elämäksi. Et saa ikinä kumppania, jos ei ole varaa käydä parturissa.

Kyllä mulla varaa on ja kumppanikin löytyy. Se nyt vaan ei oo välttämättömyys. 

Vierailija
52/57 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

no niitä muita varten sitten voisi antaa (reilusti pienemmän) summan rahaa. 10/kk parturiin, 10 puhelinliittymään... vaatteisiin 40 €.  eli 60 riittäs hyvin noihin. sanomalehteä ei enää nykyään tarvi, se voidaan leikata pois.

Ihan turhaa voivotella sitä, että puhelin, vaatteet ja parturi luetaan mukaan toimeentulotukeen. Asiaa voidaan katsoa myös siltä kannalta, että toimeentulotukeen luetaan mukaan ihan kaikki, mitä ihminen voi keksiä haluta: kissat, pysäköintivirhemaksut, timantit, karaokevälineet ja kuulennot. Konttäsummasta pitää vain käyttää rahaa tärkeysjärjestyksessä.

Vierailija
53/57 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä köyhänkin pitää itse saada valita syömiset ja tarvitsevat rahaa elääkseen. Joidenkin köyhien on tosin vaikea ymmärtää, ettei pienituloisellakaan ole varaa sen kummempiin osteluihin. Olen pienituloinen nainen, asun yksin vuokralla Helsingissä ja voin kertoa, että ei ole varaa kampaajaan, lehtitilauksiin eikä luksukseen. Jos tarvitsen uudet silmälasit, joudun säästämään pari kk. Ei ole maagisia maksusitoumuksia tai kelaa auttamassa.

Toivoisin, että terveet työkykyiset ihmiset pääsisivät jollain tavalla mukaan yhteiskunnan pyörittämiseen ja pienimpien palkkojen nostamista tasolle, että työnteko on työttömyyttä selkeästi kannattavampaa.

Ja en ole muuttamassa pois syntymäkaupungistani halvemman asumisen perässä. Pitkäaikaistyöttömien asumisen tukeminen kalliilla alueilla, pitäisi lopettaa. 

Vierailija
54/57 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hohhoijaa. Ihan jokaisella on ja pysyy oikeus valita ja ostaa omat ruokansa kaupasta.

Oli sitten toimeentulotuella elävä, tai työssäkäyvä.

Vierailija
55/57 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monessa muussa maassa omaiset ja sukulaiset pitävät huolta läheisistään, mutta
suomalaiset ovat niin tylyjä ja kylmiä, että yhteiskunnan pitää auttaa ja elättää.

Vierailija
56/57 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli sama juttu kuin osastohoidossa oleville? Joku toinen valitsee, mitä kaikkea "haluat" syödä. Tosin laitoksessa ruoka-ainekset on myös tehty valmiiksi. Ei tarvitse arpoa, valmistaako perunoista kumipalloja vai muusia.

Vierailija
57/57 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se katsotaan kuitenkin normaaliksi elämäksi. Et saa ikinä kumppania, jos ei ole varaa käydä parturissa.

Kyllä mulla varaa on ja kumppanikin löytyy. Se nyt vaan ei oo välttämättömyys. 

Toivottavasti menetät varasi ja kumppanisi. Et sinä niitä ansaitse, saatanan nazzisika!

-eri

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi seitsemän