Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Toimeentulotuen asiakkaille kaupasta ruokakassi mukaan?

Vierailija
23.12.2023 |

Olisiko parempi, etteivät ihmiset saisi avustuksia rahana, jotka valitettavan usein käytetään päihdyttävien juomien ostaamiseen.

Toinen vaihtoehto voisi olla se, että kunnat kilpailuttaisivat kauppiaat, siitä kuka halvimmalla pystyy
antamaan viikon ruuat toimeentulotuki-asiakkaalle. Toimeentulotuki-asiakas hakisi kerran tai kaksi kertaa viikossa kaupasta valmiin muovikassin, jossa olisi tarvittavat ruoka-ainekset.

Kommentit (57)

Vierailija
21/57 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarvittavat ruoka-ainekset? Mitä ne olisivat?

Niitä kaikkein halvimpia, paljon puuro ja velliaineksia, kotimaisia kasviksia kesäisin, runsaasti kaalia, lanttua ja perunoita. Jauhoja ja ryynejä. Aina mukana vähäinen määrä hedelmiä ja vihanneksia. Toki myös edullisia valmisruokia. Mutta ei ylellisyystuotteita, kuten kahvia ja teetä. Kauppiaat voisivat ostaa heitä varten suuria ja todella halpoja tuote-eriä ulkomailta. Toimeentulotuki kassit annettaisiin huomaamattomasti kaupan takaovelta kun toimeentulotuki-asiakas ensin todistaa henkilöllisyytensä. t. ap

Seuraavaan roskikseen kippaisivat sun juurekset ja lantut. 😂😂

Liian vaivalloista, pitää olla nuudeleita ja

purkkilihapullia, 

Vierailija
22/57 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei voi realistisesti olettaa, että kauppias laittaisi aina niitä tuoreimpia ja menevämpiä tuotteita siihen kassiin. Jos maanantaina saa kassin, jossa on pari päivää tai päivä myyntiaikaa niin ei sekään reilua olisi. Tai ainoastaan niitä tuotteita joita harvoin muut ostavat ja hylkivät.

Mielestäni viimeisin ihmisoikeus on se, että saa ostaa ja syödä itse valitsemiaan tuotteita. Tuo kerrottu on jo se raja jossa viimeistään ihminen luovuttaa ja menettää viimeisenkin oman elämänsä hallinnan tunteen. Ihmisarvo se on köyhilläkin. Toivottavaa olisi, että saisi pitää edes ne viimeiset rippeet. 

Monet maksuoisoitusasiakkaat joutuvat silmätikuiksi kun kassa huutelee kovaan ääneen: hei, täällä on taas yks sossun  maksuosoitus/diakonialappu, kuinka tää lyödään kassaan. Ja sitten sählätään ja jono sen kun kasvaa ja ihmiset tuijottaa. Reiluinta ja helpompaa kaikille olisi

Kaikilla ei ole älypuhelinta. Eivätkä haluakaan, esim vanhat ihmiset tai  ihan muutkin. Ellei ensin se Tt-tuesta maksettaisi. Sopisiko se? Silti sitten käyttäisivät tavallista ja kauppaan ottaisivat sen äppin jota kassa sitten joutuisi näpelöimään. Tyhmää sekin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/57 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toimeentulotuki kattaa muutakin kuin ruoan. Esimerkiksi parturin, puhelinliittymän, sanomalehden tilauksen, vaatteiden oston jne.

Parturi tai lehtitilaus ei oo mitään välttämättömyyksiä. Olen ihan keskituloinen ja hiukset leikkautan 2-3 kertaa vuodessa ja yhtään lehteä en ole tilannut.

Vierailija
24/57 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäpäs minulle keksisit? Minä en pysty liikkumaan asuntoni ulkopuolella, joten jään ilman kaikkea jaettavaa.

Kyllähän yksinäiselle ja sairaallekin köyhälle pitää pystyä jokin nöyryytyskeino keksimään, vai mitä?

Vierailija
25/57 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En aiemmin ajatellut sosiaaliturvalla eläjistä mitenkään negatiivisesti, mutta näitä palstan kirjoituksia lukiessa alan olla sitä mieltä, että leikattavaa löytyy vielä paljon lisää. Ihan ensimmäiseksi toimeentulotuki pitää muuttaa vastikkeelliseksi niin, että sitä saadakseen täytyy tehdä jotain julkisen sektorin määrittelemiä hommia.

Kai ymmärrät, että julkisen sektorin alalle kouluttautuneena minulle kuuluisi palkallinen työpaikka ko. alalta? Kai ymmärrät, että julkinen sektori voi vähentää palkallisia työpaikkoja teettäessään meillä julkisen sektorin ammattilaisilla palkatonta orjatyötä?

Miksi et kannata minulle palkallista työpaikkaa?

Vierailija
26/57 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäpäs minulle keksisit? Minä en pysty liikkumaan asuntoni ulkopuolella, joten jään ilman kaikkea jaettavaa.

Kyllähän yksinäiselle ja sairaallekin köyhälle pitää pystyä jokin nöyryytyskeino keksimään, vai mitä?

Naapuri tuo sulle pussin, teet vaan valtakirjan.

Vierailija
27/57 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En aiemmin ajatellut sosiaaliturvalla eläjistä mitenkään negatiivisesti, mutta näitä palstan kirjoituksia lukiessa alan olla sitä mieltä, että leikattavaa löytyy vielä paljon lisää. Ihan ensimmäiseksi toimeentulotuki pitää muuttaa vastikkeelliseksi niin, että sitä saadakseen täytyy tehdä jotain julkisen sektorin määrittelemiä hommia.

Olet siis yksinkertainen ihminen,  joka lankeaa propagandaan, trolleihin ja botteihin. Toivottavasti et ole missään vastuullisessa työssä. Voisit tehdä sitä muuten toimeentulotuella, kaikki mukaan talkoisiin.  

Vierailija
28/57 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toimeentulotuki kattaa muutakin kuin ruoan. Esimerkiksi parturin, puhelinliittymän, sanomalehden tilauksen, vaatteiden oston jne.

Sillä samalla rahalla jolla pitää ostaa ruoka, pitää maksaa nuokin. Useimmat jättävät lehden tilaamatta
ja käymättä parturissa, jota rahat riittävät ruokaan, asumiseen ja laskuihin.

Vierailija
29/57 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähetetään sinulle Kelan kyykyttäjä kotiin, hän videoi ja levitetään sitä netissä.

Vierailija
30/57 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Parturi tai lehtitilaus ei oo mitään välttämättömyyksiä. Olen ihan keskituloinen ja hiukset leikkautan 2-3 kertaa vuodessa ja yhtään lehteä en ole tilannut.

Se katsotaan kuitenkin normaaliksi elämäksi. Et saa ikinä kumppania, jos ei ole varaa käydä parturissa.

Vierailija
31/57 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, kauppiailla onkin aikaa tehdä tarjouksia ja tilailla suuria ruokaeriä ulkomailta. Eihän niillä mitään muutakaan hommaa ole. Äly hoi.

Työllisyys kyllä paranisi, kun kunnat velvoitettaisiin rakentamaan asuntoloita ja palkkaamaan henkilökuntaa organisoimaan ja ohjaamaan töitä toimeentulotukiasiakkaille. Verojahan nuo nostaa, mutta mitäpä se haittaa ap:tä.

Vierailija
32/57 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

no niitä muita varten sitten voisi antaa (reilusti pienemmän) summan rahaa. 10/kk parturiin, 10 puhelinliittymään... vaatteisiin 40 €.  eli 60 riittäs hyvin noihin. sanomalehteä ei enää nykyään tarvi, se voidaan leikata pois.

Vierailija
33/57 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhyy yhyy tehdään yhteiskunta jossa kaikilla ei ole mahdollisuutta elättää itseään. Sitten lisää yhyy yhyy kun pitää maksaa niiden elämä. Yhyy yhyy olen idiootti yhyy yhyy.

Vierailija
34/57 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvi ja tee eivät ole mielestäni ylellisyystuotteita. Joku roti sentään. Normaaleja jokapäiväisiä niille jotka niitä käyttävät. Ja käyhän köyhälläkin vieraita, joille haluaa joskus keittää kahvit tai teet. 

Aamukahvi on monelle tärkeää, tuo edes jotain mieltä herätä uuteen päivään. Jos sekin, ikänsä kahvia käyttäneeltä mummolta tai papalta otettais pois niin surullista edes ajatuksena. 

Mikä näitä "parempia" ihmisiä vaivaa? Köyhäkin tarvitsee pientä nautintoa. Ei kukaan pelkillä velleillä, puuroilla ja lantuilla elä terveenä, ainakaan mieleltään. Köyhissä on paljon masentuneita. Halutaan näköjään lisää. 

Vierailija
35/57 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naapuri tuo sulle pussin, teet vaan valtakirjan.

Sinä olet se naapuri.

Vierailija
36/57 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti: Tämä ratkaisu poistaisi punalaputettujen tuotteiden hukkaamisen, ne menisivät silloin ruokakasseihin.

Osta sinä ne punalaputetut.

Koklaa. Osta niitä kassillinen.

Mites käy. 😆😆😆

Vierailija
37/57 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten sä nyt hoidat kauppa-asiat? Ihan sillä samalla tavalla jatkossakin.

Vierailija
38/57 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja toki pitää itsestäänselvänä että kaupoissa toimeentulotuki-asiakkaita kohdeltaisiin todella hyvin
ja heidän ihmisarvoaan kunnioittaen, eihän sitä koskaan tiedä, kuka on seuraavana siinä asemassa.

Ruokakassit ovat parempi vaihtoehto, kuin yhteisruokailut. Yhteisruokailun hyvä puoli voisi olla se, että yksinäiset ihmiset kohtaavat toinen toisinaan. t.ap

Vierailija
39/57 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sitähän tässä tarvitaankin, tehdään toimeentulotuen saamista oikein kunnolla holhottavia. Pyrkimys kun on juuri toiseen suuntaan, että ihminen ottaa itse vastuuta elämästään niin pitkälle kuin pystyy eikä niin, että jo joku toinen päättää mitä syöt minäkin päivänä. Mitä edes luulet, että tällä saavutettaisiin? Säästöjä nyt ei ainakaan. Vai meinaatko, että tt-tuella elävillä ei saa jostain hyvästä syystä olla oikeutta päättää, mitä he syövät.Yksi syy miksi Suomessa on sosiaaliturva on juuri se, ettei syntyisi liian suurta eriarvoisuutta. Toki tässä ei nykyisillä toimilla olla oikein onnistumassa, mutta tämä pakkoruokkiminen sitä vasta synnyttäisikin.

Vierailija
40/57 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kahvi ja tee eivät ole mielestäni ylellisyystuotteita. Joku roti sentään. Normaaleja jokapäiväisiä niille jotka niitä käyttävät. Ja käyhän köyhälläkin vieraita, joille haluaa joskus keittää kahvit tai teet. 

Aamukahvi on monelle tärkeää, tuo edes jotain mieltä herätä uuteen päivään. Jos sekin, ikänsä kahvia käyttäneeltä mummolta tai papalta otettais pois niin surullista edes ajatuksena. 

Mikä näitä "parempia" ihmisiä vaivaa? Köyhäkin tarvitsee pientä nautintoa. Ei kukaan pelkillä velleillä, puuroilla ja lantuilla elä terveenä, ainakaan mieleltään. Köyhissä on paljon masentuneita. Halutaan näköjään lisää. 

Suomalainen saa kahvista noin 80% tarvitsemansa antioksidantit. Kahvi on siis todella tärkeä terveyden kannalta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kuusi