Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi naiset saavat määritellä "aikuiseksi kasvamisen"?

Vierailija
23.12.2023 |

Monesti törmännyt siihen, kuinka naiset kommentoivat miehestä jotenkin tyyliin "No se ei ole vielä kasvanut aikuiseksi" tai "voisit sinäkin pikkuhiljaa kasvaa aikuiseksi".

Näin kuvataan miestä, joka haluaa tehdä asioita, nauttia elämästään ja tavata ystäviään, eikä automaattisesti halua jäädä kolme- nelikymppisenä perheen kotiorjaksi ja talouspäälliköksi. 

Miksi naiset saavat määritellä, että se mies joka ei elä heidän toivomallaan tavalla ei vain ole "kasvanut aikuiseksi"? 

Naurettavaa. 

Kommentit (115)

Vierailija
101/115 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei naiset sitä määrittele vaan sanovat ääneen sen mikä nyt vain on biologiaa.

Lapsena leikitään, nuorena hengaillaan kavereiden kanssa, aikuisena tehdään lapset ja kasvatetaan ne, vanhana jäädään eläkkeelle ja levätään.

Tarve tehdä nuo asiat tietyn ikäisenä tulee luonnostaan. Jossain on vikaa jos ei tule

Ihmisessä joka ei halua tehdä tähän maailmaan lisää ihmisiä ei ole mitään vikaa! Päinvastoin!

Tämä!

Vierailija
102/115 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisten mielestä mies ei ole aikuinen  ennen kun mies un8htaa oman hyvinvointinsa ja ryhtyy täysipäiväiseksi orjaksi ja kaiken maksajaksi naiselle että naisen itse ei tarvi tehdä yhtään mitään eikä tarvi maksaa omaa elämää kun on saatu mies naiselle taloudellisen ja henkisen hyväksikäytön kohteeksi

Onkohan tämä nyt ihan oikeasti kovinkaan yleistä, nimittäin mun 40+ sukupolven naiset ovat kaikki vähintään olleet työelämässä, ja meidän 20+ tyttäret ovat myös, ne jotka eivät enää opiskele.

Onko ne pojat viettäneet n. vuoden maanpuolustuksen parissa viivästyttämässä opintojaan?

Sinä taisit saada vapautuksen mt-syistä.

Kuten kolmannes miehistä. Voi voi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/115 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai että nää tyypit on rasittavia :D

Mäkään en ilmeisesti ole kasvanut aikuiseksi :D. Tiedä AP hyvin mitä tarkoitat.

Vierailija
104/115 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni "aikuisuus" on aikalailla kaikkien näkökulmasta sitä, että hoitaa kunnolla omat, yleensä itse hankitut vastuunsa. Esimerkiksi työpaikkaa koskien tekee työnsä, raha-asioiden osalta mm. maksaa laskunsa ajallaan, jos on lapsia huolehtii heidän tarpeistaan, pitää huolta omasta terveydestään jne.

Lasten ei tarvitse edellä mainittuja asioita itse juurikaan tehdä (elleivät he ole vakavasti laiminlyötyjä) mutta aikuisten "pitää", koska kukaan ei niitä yleensä heidän puolestaankaan tee ja siksi omien asioiden ja vastuiden kunnollista hoitamista oletettavasti erittäin monet pitävät aikuismaisena.

Muta hallitus aikoo tuhota tuon kaiken, hallitus meinaa tehdä mahdottomaksi ihmisarvoisen elämisen ja sen vastuun kantamisen itsestään.

Vierailija
105/115 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ilmiö on yksi miesvihan muoto.

Vierailija
106/115 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsena leikitään, nuorena hengaillaan kavereiden kanssa, aikuisena tehdään lapset ja kasvatetaan ne, vanhana jäädään eläkkeelle ja levätään.

Tarve tehdä nuo asiat tietyn ikäisenä tulee luonnostaan. Jossain on vikaa jos ei tule

Olen nainen enkä halua lapsia tai miestä. Voit pitää mielipiteesi aivan omana tietonasi. 

Vierailija
107/115 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, osaatkohan erottaa valinnoistaan vastuun kantamisen ja turhan ruikuttamisen?

Meinaan, että henkinen aikuisuus ei kiellä elämästä nauttimista, mutta edellyttää, että asiat hoidetaan kunnolla - varsinkin, jos elämääsi liittyy muitakin ihmisiä. Aikuinen voi lain rajoissa "tehdä mitä haluaa", mutta jos on sitoutunut parisuhteeseen/perheeseen, aikuinen ei voi toimia itsekkäästi vain itseään ajatellen.

En sitoutumista kannattaa selvittää, voiko ja haluaako elää uusien vastuiden mukaista elämää. Ja tietysti sitoutua sopivaan ihmiseen, joka ajattelee asioista samalla tavoin.

Tämä on tietenkin ihan totta. Mutta ei poista sitä, että jos kolmekymppinen elää vielä railakasta poikamieselämää, niin sitä ihmetellään juuri tyyliin "voisi tuokin jo kasvaa aikuiseksi "! Aikuiseksi kasvaminen siis tarkoittaisi parisuhdetta ja perheen perustamista j

Jos kolmekymppinen lapseton sinkku viettää railakasta poikamieselämää  eikä käytä hyväkseen esim vanhempiaan tai yleensäkään muita ihmisiä, ei pidä kerrostaloasunnossaan kovaa meteliä keskellä yötä joka viikonloppu jne, niin ei sitä minun kokemukseni mukaan paheksuta . Joku saattaa pilke silmäkulmassa sanoa että ei ole kasvanut aikuiseksi. Välillä vaan siihen railakkaaseen menoon liittyy jonkun sortin vastuuttomuutta ja piittaamattomuutta toisista. Silloin häviää se pilke silmäkulmasta  ja sävy muuttuu toisenlaiseksi. Teiniltä ja kovin nuorelta voi vielä sietää pientä itsekeskeisyyttä, mutta kolmekymppiseltä ei enää. Parisuhde tai perheen perustaminen ei tähän suoranaisesti liity 

Vierailija
108/115 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höpöhöpö... toisille tulee tarve ja toisille ei. Niin se vaan on!

Vierailija
109/115 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta se aikuiseksi kasvaminen tarkoittaa sitä, että kunnioittaa muita ihmisiä ja itseään eikä sitä, että mitä haluaa tehdä elämällään. Ei se tarkoita sitä, että vaikka jonkun miehen on pakko hankkia ne vaimo, okt, 2,3 lasta yms. Se tarkoittaa sitä, että osaa käyttäytyä ja kunnioittaa muita ihmisiä.

Vierailija
110/115 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta se aikuiseksi kasvaminen tarkoittaa sitä, että kunnioittaa muita ihmisiä ja itseään eikä sitä, että mitä haluaa tehdä elämällään. Ei se tarkoita sitä, että vaikka jonkun miehen on pakko hankkia ne vaimo, okt, 2,3 lasta yms. Se tarkoittaa sitä, että osaa käyttäytyä ja kunnioittaa muita ihmisiä.

Juuti näin. Joku ei halua perhettä, vaan haluaa elää poikamieselämää. Se on täysin ookoo kunhan ottaa muut ihmiset huomioon.

Vierailija
111/115 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se naurettavaa jos haluaa jonkun naurunalaiseksi

Vierailija
112/115 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, eikä kiinnosta. En osaa tehdä ihmisistä naurettavia. Minulla kumminkin on jonkun verran näkemyksiä siitä että millainen ihminen on, mutta minulla ei ole egoa siitä

Minä en tiedä eikä minua kiinnosta se että miten naurettavasti ihmisistä tehdään naurunalaisia

Vierailija
113/115 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siis, kyllähän kieltämättä jotkut joka viikonloppuiset biletykset ja siihen liittyvät puheenaiheet tuntuu monen aikuisen mielestä jokseenkin keskenkasvuisille, kun itse on elänyt sen elämänvaiheen ja jättänyt taakseen. Mutta eipä siinä sinällään mitään väärää ole jos joku haluaa elämänsä niin viettää, kunhan tosiaan ei tee niitä lapsia ja jatka elämäänsä samalla mallilla. Eikä tämä ole kyllä mikään sukupuolikysymys edes, ihan samalla tavalla ajatellaan naisista jotka käyttäytyy noin. 

Vierailija
114/115 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska feminismi

Vierailija
115/115 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kuusi