Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi naiset saavat määritellä "aikuiseksi kasvamisen"?

Vierailija
23.12.2023 |

Monesti törmännyt siihen, kuinka naiset kommentoivat miehestä jotenkin tyyliin "No se ei ole vielä kasvanut aikuiseksi" tai "voisit sinäkin pikkuhiljaa kasvaa aikuiseksi".

Näin kuvataan miestä, joka haluaa tehdä asioita, nauttia elämästään ja tavata ystäviään, eikä automaattisesti halua jäädä kolme- nelikymppisenä perheen kotiorjaksi ja talouspäälliköksi. 

Miksi naiset saavat määritellä, että se mies joka ei elä heidän toivomallaan tavalla ei vain ole "kasvanut aikuiseksi"? 

Naurettavaa. 

Kommentit (115)

Vierailija
41/115 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies puolustaa maata hengellään pakon edessä ja tuo leivän kotiin. 

Vierailija
42/115 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ei ole kasvanut aikuiseksi" käytetään yleensä ilmaisemaan, ettei ole survoutunut juuri siihen muottiin, jonka tämä sanoja on päässään rakentanut. 

Samat ihmiset yleensä niitä, jotka alkavat kiukuttelemaan ja/tai pitämään mykkäkoulua jos asiat eivät aina mene heidän tahtomallaan tavalla. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/115 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän tuo koske perheellisiä miehiä, joilla on prioriteetit hukassa. Muutenhan jokainen saa toimia ihan kuten haluaa.

Prioriteetit hukassa? Kuka ne prioriteetit määrittelee? Ettei vain olisi naiset?

Jos tarkoitat sitä, että äideille alaikäiset lapset ovat prioriteetti ennen esim. omia kavereita, mutta isille päin vastoin, niin tässä ei kumminkaan per se ole kyse sukupuolesta vaan lasten hyvinvoinnista ja terveestä järjestä.

Oletko yhtään lukenut uutisia suomalaisten syntyvyydestä. Ne kertovat täysin naisten mukavuudenhalusta. 

Nyt tuli väärinymmärrys! Äideille lapset ovat prioriteetti, ei naisille ylipäätään.

Eli puhun jo hankitusta perheestä, en vela-aatteen yleistymisestä. Ei kai siinäkään mitään; ymmärrän yhtä hyvin sen että nainen ei halua lapsia kuim että mies ei halua lapsia. Oma valinta, ja parempi niin, kuin että hankitaan lapsi(a) ympäristön painostuksesta tai tavan vuoksi.

Vierailija
44/115 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, aikuisuuteen ei toki aina kuulu koko loppuelämää koskevia suuria päätöksiä, eikä sitä, että oman itsensä lisäksi ottaisi vastuun jostakusta toisesta. Monelle kuvaamasi on kuitenkin vain välivaihe ennen perheen perustamista. Jos kuulut heihin, miksi epäröit? Etkö luota itseesi, tai uskalla tehdä päätöksiä? Perheen haluavilla naisilla tosiaan ei ole enää 30-40-vuotiaana sitä vaihtoehtoa, että vain katselisi maailman menoa ja hengailisi kavereiden kanssa. 

Kiitos kysymästä. En ole. Ikähaarukassa kyllä vielä juuri ja juuri olen ja mies, mutta perheen perustamisesta en haaveile. Kerran siihen leikkiin lähdin ja ei ollut minun juttu. Ei koskaan enää! Teen elämässä kaikkea muuta. Kaikkea sellaista mistä tulee hyvälle tuulelle.

Vierailija
45/115 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistäs ap sait päähäsi, että "naiset" ovat keskenkasvuisuuden määritelleet?

Eiköhän psykiatrian uranuurtaja Sigmund Freud kuvannut ihmisen psykoseksuaalisen kehitysprosessin ja siihen liittyvät vaiheet.

Naisilta kun tomerasti estettiin opiskelu ja tieteen tekeminen pitkälle 1900-luvun alkuun saakka. Syyt tähän ovat ilmeiset; estämättöminä naiset ovat ylivoimaisia siinäkin.

Sivusta ohiksena: Freud ei todellakaan ollut psykiatrian uranuurtaja, ja kuvasi "psykoseksuaalisen" kehitysprosessin täysin ideologisista lähtökohdista tosiasioiden vastaisesti. Koko psykoanalyysi on sekä tutkimusmenetelmiltään että sisällöltään aivan epätieteellistä humpuukia. Freudilla ei ollut pyrkimystä aidosti tieteelliseen psykiatriaan eivätkä hänen toimensa edistäneet sellaisen kehittymistä vaan haittasivat sitä vuosikymmeniksi ja ilmeisesti haittaavat vieläkin, jos joku edelleen pitää niitä juttuja millään tavalla oikeaan lääketieteeseen tai psykologiaan liittyvinä.

Vierailija
46/115 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin se aikuiseksi kasvaminen on sitä, että ensiksi hoidetaan kaikki perheen ja suhteen asiat ja sitten vasta kysellään oko kaikki ok jos sinä saat tehdä jotain. Näin kuuluu kummankin tehdä. Parisuhteessa ollaan ME, ei minä. Jos haluat olla minä, olet sinkku. 

Kuulostaa kamalalta.

Vierailija
47/115 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin se aikuiseksi kasvaminen on sitä, että ensiksi hoidetaan kaikki perheen ja suhteen asiat ja sitten vasta kysellään oko kaikki ok jos sinä saat tehdä jotain. Näin kuuluu kummankin tehdä. Parisuhteessa ollaan ME, ei minä. Jos haluat olla minä, olet sinkku. 

Ja miehet käyvät armeijan mutta esim olan maan puolustaminen ei ole sellaista joka tehdään ensin???

Naiset ovat jo menneet miesten ohi armeijassa, matemaattisissa taidoissa ja kaikilla muillakin osaamisalueilla.

Vierailija
48/115 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän psykiatrian uranuurtaja Sigmund Freud kuvannut ihmisen psykoseksuaalisen kehitysprosessin ja siihen liittyvät vaiheet.

Naisilta kun tomerasti estettiin opiskelu ja tieteen tekeminen pitkälle 1900-luvun alkuun saakka. Syyt tähän ovat ilmeiset; estämättöminä naiset ovat ylivoimaisia siinäkin.

Vaikka oletkin ilmeinen trolli, niin kiinnostaisi tämän tarinan toimintalogiikka. Miten naiset voivat samaan aikaan olla miehiin nähden ylivertaisia että miesten alistamia? Eivätkö ne ylivertaiset naiset pikemminkin kykenisi alistamaan miehiä tai ainakin saavuttamaan tasavertaisen aseman?

Vierailija
49/115 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli se sinkku ei ole aikuinen, vai mitä oikein sössötät?

Ja kyllä minä ainakin parisuhteessakin olen ihan minä enkä mikään parviäly-me.

-Eri

???

Totta kai sinkkukin voi olla aikuinen, ei siihen tarvita parisuhdetta ja perhettä!

Mutta jos haluat tehdä kaiken omusta lähtökohdistasi, muita huomioimatta, pysy sinkkuna! Sinkulla on lupa olla itsekäs, perheellisellä ei.

Vierailija
50/115 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos kysymästä. En ole. Ikähaarukassa kyllä vielä juuri ja juuri olen ja mies, mutta perheen perustamisesta en haaveile. Kerran siihen leikkiin lähdin ja ei ollut minun juttu. Ei koskaan enää! Teen elämässä kaikkea muuta. Kaikkea sellaista mistä tulee hyvälle tuulelle.

Perheen perustaminen ei ole leikkiä. Monille ihmisille on parempi olla ilman lapsia. Lapset ovat läsnä koko loppuelämän ajan. 

Vierailija
51/115 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Usein nämä naiset, jotka miehet keskenkasvuisiksi leimaavat eivät ole Freudista kuulleetkaan.

Vierailija
52/115 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Ei ole kasvanut aikuiseksi" käytetään yleensä ilmaisemaan, ettei ole survoutunut juuri siihen muottiin, jonka tämä sanoja on päässään rakentanut. 

Samat ihmiset yleensä niitä, jotka alkavat kiukuttelemaan ja/tai pitämään mykkäkoulua jos asiat eivät aina mene heidän tahtomallaan tavalla. 

Täsmälleen näin!

Vierailija
53/115 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies puolustaa maata hengellään pakon edessä ja tuo leivän kotiin. 

Meillä se on toisinpäin. Töissä käyminen.

Vierailija
54/115 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän tuo koske perheellisiä miehiä, joilla on prioriteetit hukassa. Muutenhan jokainen saa toimia ihan kuten haluaa.

Prioriteetit hukassa? Kuka ne prioriteetit määrittelee? Ettei vain olisi naiset?

Lasten ja perheen tarpeet.

Vierailija
55/115 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perheen perustaminen ei ole leikkiä. Monille ihmisille on parempi olla ilman lapsia. Lapset ovat läsnä koko loppuelämän ajan. 

Näin se on ja näin se on aina ollut. Entisaikoina vaan yhteiskunta ei taipunut sitäkään vertaa jos joku halusi elää sen normiksi kuvitellun boxin ulkopuolella.

Vierailija
56/115 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siksi että naiset perinteisesti kasvattaa lapset. Se joka kasvattaa, tietää, mikä on valmis ja mikä vielä keskeneräinen.

Eihän tiedä. Jo Aristoteles sanoi, että sitä, millainen on hyvä kenkä, kannattaa kysyä kengän käyttäjältä, ei suutarilta.

Vertaat ihmisiä kenkiin?

Vierailija
57/115 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, aikuisuuteen ei toki aina kuulu koko loppuelämää koskevia suuria päätöksiä, eikä sitä, että oman itsensä lisäksi ottaisi vastuun jostakusta toisesta. Monelle kuvaamasi on kuitenkin vain välivaihe ennen perheen perustamista. Jos kuulut heihin, miksi epäröit? Etkö luota itseesi, tai uskalla tehdä päätöksiä? Perheen haluavilla naisilla tosiaan ei ole enää 30-40-vuotiaana sitä vaihtoehtoa, että vain katselisi maailman menoa ja hengailisi kavereiden kanssa. 

Siis sinähǎn olet jo perustanut perheen. Olisikin jo vähän myöhäistä nyt haaveilla siitä, kun kakki on jo ns. pöksyissä.

Vierailija
58/115 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko ap? Jos olet, ihmettelen että sinuun edelleen kohdistettaisiin "vaatimuksia" aikuistumisesta (😉): sinullahan on kokemus ja peruste pysyä sinkkuna.

Muuten, jos sinulla on lapsi, oletko hylännyt hänet isänä täysin? Se on vastuutonta! 

Vannoutuneen sinkkumiehen kannattaa pysyä selibaatissa tai huolehtia itse, ettei siitä isättömiä lapsia. Esim. vasektomia on hyvä keino välttyä kantamasta isän vastuuta. Älä missään nimessä jätä ehkäisyä naispartnerin asiaksi!!

Vierailija
59/115 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin se on ja näin se on aina ollut. Entisaikoina vaan yhteiskunta ei taipunut sitäkään vertaa jos joku halusi elää sen normiksi kuvitellun boxin ulkopuolella.

Jos on lapsen isä niin pitää hoitaa velvollisuudet. Ei paeta sitä.

Vierailija
60/115 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se tarkoittaa sitä, että joillekin on vaikea ymmärtää että parisuhteessa on kaksi ihmistä. Ei yksi joka elää niin kuin pellossa ja toinen joka korjaa jäljet. Jos haluaa tehdä kaiken oman päänsä mukaan, eikä pysty tai halua ottaa kumppania huomioon, on parempi pysyä sinkkuna. Silloin voi elää juuri täsmälleen niin kuin itse haluaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kuusi