Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi naiset saavat määritellä "aikuiseksi kasvamisen"?

Vierailija
23.12.2023 |

Monesti törmännyt siihen, kuinka naiset kommentoivat miehestä jotenkin tyyliin "No se ei ole vielä kasvanut aikuiseksi" tai "voisit sinäkin pikkuhiljaa kasvaa aikuiseksi".

Näin kuvataan miestä, joka haluaa tehdä asioita, nauttia elämästään ja tavata ystäviään, eikä automaattisesti halua jäädä kolme- nelikymppisenä perheen kotiorjaksi ja talouspäälliköksi. 

Miksi naiset saavat määritellä, että se mies joka ei elä heidän toivomallaan tavalla ei vain ole "kasvanut aikuiseksi"? 

Naurettavaa. 

Kommentit (115)

Vierailija
61/115 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saahan miehetkin. Siitä vain määrittelemään, kukaan ei estä.

Vierailija
62/115 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä miehetkin sitä tekevät naisille. Minä en ole esim kasvanut koskaan aikuiseksi, koska en ole ollut ikinä naimisissa ja olen lapseton. Näin ovat kertoneet muutamatkin eronneet isähenkilöt. 

Eipä siinä sitten mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/115 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tämä vaivaa ap:ta? Voin ihan rehellisesti myöntää, että yritin olla tuollainen aikuinen 30-35v vaiheessa. 

Se oli helkutin tylsää, joten palasin takaisin teinin tasolle. Ei haittaa mitä naiset minusta ajattelee.

Vierailija
64/115 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saahan mies tuollainen olla. Ei se hänen aikuisuuttaan määritä. Mutta jos hän perheen haluaa, siitä täytyy kantaa vastuu. Ei sitä voi sysätä vain toisen harteille ja lähteä baariin. 

Vierailija
65/115 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi miehet saavat esim. huoritella naisia?

Naiset saavat ihan vapaasti ja avoimesti haukkua joka päivä ihan kaikki miehet niin miksi miehet ei saisi haukkua naisia?

Vierailija
66/115 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisten mielestä mies ei ole aikuinen  ennen kun mies un8htaa oman hyvinvointinsa ja ryhtyy täysipäiväiseksi orjaksi ja kaiken maksajaksi naiselle että naisen itse ei tarvi tehdä yhtään mitään eikä tarvi maksaa omaa elämää kun on saatu mies naiselle taloudellisen ja henkisen hyväksikäytön kohteeksi

Vierailija
67/115 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän tuo koske perheellisiä miehiä, joilla on prioriteetit hukassa. Muutenhan jokainen saa toimia ihan kuten haluaa.

Juuri näin. Miksi perustaa perhe, jos ei kanna siitä mitään vastuuta. 

-ohis

Vierailija
68/115 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisten mielestä mies ei ole aikuinen  ennen kun mies un8htaa oman hyvinvointinsa ja ryhtyy täysipäiväiseksi orjaksi ja kaiken maksajaksi naiselle että naisen itse ei tarvi tehdä yhtään mitään eikä tarvi maksaa omaa elämää kun on saatu mies naiselle taloudellisen ja henkisen hyväksikäytön kohteeksi

Onkohan tämä nyt ihan oikeasti kovinkaan yleistä, nimittäin mun 40+ sukupolven naiset ovat kaikki vähintään olleet työelämässä, ja meidän 20+ tyttäret ovat myös, ne jotka eivät enää opiskele.

Vierailija
69/115 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi miehet saavat esim. huoritella naisia?

Naiset saavat ihan vapaasti ja avoimesti haukkua joka päivä ihan kaikki miehet niin miksi miehet ei saisi haukkua naisia?

Mulla ei ole tapana haukkua miehiä tai ketään muutakaan. Ei moni muukaan nainen tee niin.

Vierailija
70/115 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Turha naisilta mitään kysyä kun kyllä miehet tietää mitä ne ajattelee. Eli ap teki aloituksen vain provosoidakseen.

Vierailija
71/115 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, osaatkohan erottaa valinnoistaan vastuun kantamisen ja turhan ruikuttamisen?

Meinaan, että henkinen aikuisuus ei kiellä elämästä nauttimista, mutta edellyttää, että asiat hoidetaan kunnolla - varsinkin, jos elämääsi liittyy muitakin ihmisiä. Aikuinen voi lain rajoissa "tehdä mitä haluaa", mutta jos on sitoutunut parisuhteeseen/perheeseen, aikuinen ei voi toimia itsekkäästi vain itseään ajatellen.

En sitoutumista kannattaa selvittää, voiko ja haluaako elää uusien vastuiden mukaista elämää. Ja tietysti sitoutua sopivaan ihmiseen, joka ajattelee asioista samalla tavoin.

Tämä on tietenkin ihan totta. Mutta ei poista sitä, että jos kolmekymppinen elää vielä railakasta poikamieselämää, niin sitä ihmetellään juuri tyyliin "voisi tuokin jo kasvaa aikuiseksi "! Aikuiseksi kasvaminen siis tarkoittaisi parisuhdetta ja perheen perustamista j

Jep. Vähemmän aikuista on se että yrittää tunkea kaikki siihen omaan muottiinsa ymmärtämättä että eri ihmiset arvostavat eri asioita.

Vaikka 80-vuotias mies voi haluta pelailla ja käydä kavereiden kanssa joskus baarissa ja olla silti järkevä ja aikuinen.

Vierailija
72/115 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, aikuisuuteen ei toki aina kuulu koko loppuelämää koskevia suuria päätöksiä, eikä sitä, että oman itsensä lisäksi ottaisi vastuun jostakusta toisesta. Monelle kuvaamasi on kuitenkin vain välivaihe ennen perheen perustamista. Jos kuulut heihin, miksi epäröit? Etkö luota itseesi, tai uskalla tehdä päätöksiä? Perheen haluavilla naisilla tosiaan ei ole enää 30-40-vuotiaana sitä vaihtoehtoa, että vain katselisi maailman menoa ja hengailisi kavereiden kanssa. 

On olemassa myös kavereiden kanssa hengailevia naisia jotka eivät edes halua lapsia.

Vierailija
73/115 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne ovat ihan yleisiä määritelmiä, mitä aikuisuuteen ja perheellisen vastuuseen kuuluu. Jos mies haluaa olla teiniparisuhteessa  aikuisen naisen kanssa, kannattaa heti kättelyssä ihan itse kertoa, että on ikiteini eikä halua aikuista suhdetta, että tarpeet osuvat yksiin.

Tämä teiniys ja aikuisuus ei ole naisten määrittelemää, kuten ei punainen ja keltainenkaan tai pakkanen ja helle.

Vierailija
74/115 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä ajopuu se mies on? Ei mitään omaa tahtoa? Oma tyhmyys tuollaiseen ajaa.

Vierailija
75/115 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maailmassa on paljon hienoja miehiä, jotka huolehtivat perheistään, jos esimerkiksi toinen vanhemmista vaikka menehtyy. Itse varmaan heittäisit lapsesi tässä tilanteessa laitokseen. 

No onneksi sinulla ei ole lapsia. 

Vierailija
76/115 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onkohan tämä nyt ihan oikeasti kovinkaan yleistä, nimittäin mun 40+ sukupolven naiset ovat kaikki vähintään olleet työelämässä, ja meidän 20+ tyttäret ovat myös, ne jotka eivät enää opiskele.

Onko ne pojat viettäneet n. vuoden maanpuolustuksen parissa viivästyttämässä opintojaan?

Vierailija
77/115 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko ne pojat viettäneet n. vuoden maanpuolustuksen parissa viivästyttämässä opintojaan?

Sinä taisit saada vapautuksen mt-syistä.

Vierailija
78/115 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ne ovat ihan yleisiä määritelmiä, mitä aikuisuuteen ja perheellisen vastuuseen kuuluu. Jos mies haluaa olla teiniparisuhteessa  aikuisen naisen kanssa, kannattaa heti kättelyssä ihan itse kertoa, että on ikiteini eikä halua aikuista suhdetta, että tarpeet osuvat yksiin.

Tämä teiniys ja aikuisuus ei ole naisten määrittelemää, kuten ei punainen ja keltainenkaan tai pakkanen ja helle.

Ollaan naimisissa oleva pariskunta, ikää ~45v.

Kumpikaan ei ole halunnut eikä halua lapsia. Pelaillaan ja katsotaan leffoja. Käydään joskus baarissa. Nähdään kavereita tai ollaan kahdestaan. Pidetään pikkulemmikkejä. Huolehditaan terveydestämme ja kunnostamme.

On ok ammatit, toimeentulo ihan ok.

Ei pidetä itseämme teineinä, mutta ilmeisesti muut sitten pitää. Eipä tuo haittaa.

Vierailija
79/115 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä taisit saada vapautuksen mt-syistä.

Ei tarvinnut mennä koska olen nainen. Miksei tuota olisi saanut kysyä?

Vierailija
80/115 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tutkimusten mukaan naiset ovat sosiaalisempia, pitävät enemmän yhteyttä ystäviin eli en oikein ymmärrä mitä tarkoitat. 

Oliko nyt kuitenkin kyse siitä että mies laittaa ystävät esim. omien lasten edelle? Sellainen on keskenkasvuista käytöstä. 

Annas kun arvaan. Olet nainen ja juuri määrittelit keskenkasvuisuuden. Juuri kuten aloituksessa todetaan.

Annas kun arvaan: et tajunnut etkä kestänyt kritiikkiä, vaikkei se edes kohdistu sinuun. Et myöskään tajua, mitä on määritteleminen.

Oletko näitä PS:ää äänestäviä tolvanoita, jotka eivät kestä muiden sananvapautta?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi neljä