Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Turun Mc Donalds sata-shellissä työntekijöiden joukkopako

Vierailija
23.12.2023 |

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/ca4a834d-136e-4500-90a1-d9742c20b66d

Mitähän kaikkea on taustalla? Uuden johdon astuttua remmiin iso osa työntekijöistä ottanut lopputilin huonon kohtelun vuoksi ja Turun sanomien mukaan lisää porukkaa on lähdössä. Onko uudella johdolla noussut pissi päähän vai mistäköhän johtuu?

Kommentit (60)

Vierailija
21/60 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pari kertaa käynyt tuolla joskus yöllä, ja vaikuttaisi aika kiireiseltä, mm. tilausautomaattien kuitit on olleet kummallakin kerralla lopussa eikä työntekijöillä ollut aikaa vaihtaa niitä kun mainitsin, koska on kiire. Kenties liian vähäisillä työntekijöillä koittavat pärjätä.

Vierailija
22/60 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksei 50kymppiset ole mäkkörillä töissä ?

Koska jyyrikymppi3set tökärillä mäessä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/60 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhdysvalloissa monet yritykset ovat huomanneet, etteivät ihmiset työllisty enää niin helposti, joten ovat alkaneet kiristämään vaatimuksia ja pienentämään uusien palkattavien työntekijöiden palkkoja, maksavat vain minimipalkan, koska ovat huomanneet, että töihin halutaan pienemmästä palkasta ja kireämmistä vaatimuksista huolimatta.

Näyttäisi, että sama ilmiö on rantautumassa Suomeen?

Kysyntä ja tarjonta. Siitä tuossa on kyse. Miksi maksaa työstä enemmän kuin on pakko. 

Vierailija
24/60 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun pikaruokaketjut eivät tarjoa täyttä työviikkoa te rutisette sitä riistoksi. Kun tarjoavat lisää työtunteja sekin on mielestänne väärin.

Vierailija
25/60 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun pikaruokaketjut eivät tarjoa täyttä työviikkoa te rutisette sitä riistoksi. Kun tarjoavat lisää työtunteja sekin on mielestänne väärin.

Tämä ei tarjoa lisää työtunteja vaan yhtäkkiä vaatii niitä - opiskelijoilta, joilla ei ole lisää tunteja annettavana.

Mäkkäri on hyvä ja kelpuuttaa töihin myös keski-ikäisiä työttömiä, niin ei varmasti tule mitään ongelma liioista tunneista.

Vierailija
26/60 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaupan alan työtunneista rutistaan, ja ongelma on jos ei tarjota lisää työtunteja halukkaille, tai vastaavasti vaaditaan niiltä jotka eivät pysty tai halua lisää työtunteja. Sitä oikeaa paikallista sopimista toivotaan, ei työnantajan sanelupolitiikkaa.

Tulee mieleen hallituksen työllistämistoimet, ja miten niiden johdosta voi tullakin työvoimapula ja työttömyys ennätys.

Vierailija
27/60 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin muutaman vuoden mäkissä töissä.

Vakio, pe iltavuoro plus kertan kk la ja su, joka 4.s viikko.

2. Vuoden keväällä tuli ns välipomo. Olin opiskelija ja sms maksoi. Lähetteli mulle tekstiviestejä pääsetkö to klo 10 jne.

En vastannut mitään ja jouduin puhutteluun. Kerroin älä laita, kun en pääse ja yhtäkkiä laittoi mulle yhtenä viikonloppuna pe ja la, toisena pe ja su. Huipun teki, kun poikaystäväni pyysi paikan pomoöta mulle pääsiäisen vapaaksi ja vei mut yllätysmatkalle. Sopivat työvuorossa lukee pe, mutta en tule. Välipomo kysyi olenko tulossa pe töihin, vastasin tietenkin ja sanoi epämääräistä on luvattu vapaata. To poikaystävä yllätti ja lähdettiin,

Ma tultiin Suomeen ja mulla oli puhelimessa monta sms missä olet, saat potkut jne.

Mentiin käymään ja poikaystävä selitti näin on pomon kanssa sovittu ja hän tiesi tämä on yllätys. Siinä tämä välipomo sanoi kesäkuussa saan saman määrän tunteja, kuin ennenkin, enkä pääse täysillä tunneilla, mitä oli sovittu.

Mä sitten nielin ja myöhemmin irtisanouduin. Pomo soitti ja kysyi ja tämä vastasi pikkupomo päättää nämä asiat.

Tästä on yli 10 v aikaa, mutta silloin jo oli pulaa henkilökunnasta ja mänolin hyvä työssäni

Vierailija
28/60 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jos vaaditaan tuntimäärää ja ajankohtaa, joka ei työntekijöille sovi, työntekijät irtisanoutuvat, hakeutuvat muualle ja työnantaja rekrytoi tilalle sellaisia, joille sopii. Noin myös mun uuden esimiehen myötä joustamattomaksi menneessä entisessä työpaikassa. Ei nyt varsinaisesti uutisoinnin arvoinen juttu.

On, jos työpaikan ilmapiiri pilataan. Kohta ei ole ketään töissä.

Vierailija
29/60 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jos vaaditaan tuntimäärää ja ajankohtaa, joka ei työntekijöille sovi, työntekijät irtisanoutuvat, hakeutuvat muualle ja työnantaja rekrytoi tilalle sellaisia, joille sopii. Noin myös mun uuden esimiehen myötä joustamattomaksi menneessä entisessä työpaikassa. Ei nyt varsinaisesti uutisoinnin arvoinen juttu.

On, jos työpaikan ilmapiiri pilataan. Kohta ei ole ketään töissä.

Niinhän siinä käy, ja kuuluu käydäkin. Paha kello kauas kuuluu ilman uutisointiakin, tämä on pieni maa.

Vierailija
30/60 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhdysvalloissa monet yritykset ovat huomanneet, etteivät ihmiset työllisty enää niin helposti, joten ovat alkaneet kiristämään vaatimuksia ja pienentämään uusien palkattavien työntekijöiden palkkoja, maksavat vain minimipalkan, koska ovat huomanneet, että töihin halutaan pienemmästä palkasta ja kireämmistä vaatimuksista huolimatta.

Kysyntä ja tarjonta. Siitä tuossa on kyse. Miksi maksaa työstä enemmän kuin on pakko. 

Nyt kun hieno hallituksemme on alentanut tukia, pienimmätkin palkat alkavat olla kilpailukykyisiä. Monia yli kympin tuntipalkkoja voidaan nyt pudottaa niiden oikealle tasolle sinne 5-7 €/h pintaan.

Vierailija
31/60 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Johdossahan se vika on. Yksi ihminen voi riittää siihen, että koko työpaikka ottaa loparit. Olisi kiva jos se mäkkäri toimisi kun niitä ei liiemmin Turussa ole.

Joo, on ihan omakohtaista kokemusta kuinka yksi huono esimies saa yli 30 ihmistä irtisanoutumaan ja vaihtamaan firmaa muutaman kuukauden sisällä. Minä olin yksi niistä irtisanoutuneista. Osa työntekijöistä oli ollut firmassa yli 30 vuotta, mm minäkin yli 5 vuotta, ja kaikki irtisanoutuvat pelkästään uuden ja huonon johtamisen takia. Epäasiallinen käytös ja ilmaisut, uuden esimiehen pätemisen tarve, työntekijöiden aliarvioiminen, "kastijako", yms. Firmasta lähti tietotaitoa ja osaamista todella paljon pois, ja samalla lähti myös hyvin paljon asiakkaita työntekijöiden perässä toisiin firmoihin. Sinällään ihan "hyvä" saavutus että sai kaiken tuon aikaiseksi ja alle puolessa vuodessa. Ei ollut mc donalds.

Vierailija
32/60 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin muutaman vuoden mäkissä töissä.

Vakio, pe iltavuoro plus kertan kk la ja su, joka 4.s viikko.

2. Vuoden keväällä tuli ns välipomo. Olin opiskelija ja sms maksoi. Lähetteli mulle tekstiviestejä pääsetkö to klo 10 jne.

En vastannut mitään ja jouduin puhutteluun. Kerroin älä laita, kun en pääse ja yhtäkkiä laittoi mulle yhtenä viikonloppuna pe ja la, toisena pe ja su. Huipun teki, kun poikaystäväni pyysi paikan pomoöta mulle pääsiäisen vapaaksi ja vei mut yllätysmatkalle. Sopivat työvuorossa lukee pe, mutta en tule. Välipomo kysyi olenko tulossa pe töihin, vastasin tietenkin ja sanoi epämääräistä on luvattu vapaata. To poikaystävä yllätti ja lähdettiin,

Ma tultiin Suomeen ja mulla oli puhelimessa monta sms missä olet, saat potkut jne.

Mentiin käymään ja poikaystävä selitti näin on pomon kanssa sovittu ja hän tiesi tämä on yllätys. Siinä tämä välipomo sanoi kesäkuussa saan sam

Hyi mitä luettavaa,ehkä kannattaisi tuolla älykkyydellä vaan olla siellä pikaruokaravintolassa töissä.

Vierailija
33/60 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös työajasta ole sovittu työsopparissa.. Jos sopparissa lukee 0-x tuntia niin työtekjiällä ei ole mitään velvollisuutta tehdä yhtään enempää.

Vierailija
34/60 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiakkaat voi äänestää jaloillaan. Kadun toiselta puolelta löytyy Hese.

Vierailija
35/60 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt kun hieno hallituksemme on alentanut tukia, pienimmätkin palkat alkavat olla kilpailukykyisiä. Monia yli kympin tuntipalkkoja voidaan nyt pudottaa niiden oikealle tasolle sinne 5-7 €/h pintaan.

Elän mieluummin kadulla kuin teen töitä 5-7eurolla/tunti.

Vierailija
36/60 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Johdossahan se vika on. Yksi ihminen voi riittää siihen, että koko työpaikka ottaa loparit. Olisi kiva jos se mäkkäri toimisi kun niitä ei liiemmin Turussa ole.

Yleensä se yksi johtaja on narsisti, joka tulee, ja pistää työpaikan sekaisin. Sitten alkaa porukka lähtemään. Kokemusta on.

Vierailija
37/60 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti tänne tulisi ravintolatyöntekijät valaisemaan myös asiaa. Olen kuullut ystävän  lapselta että tuossa lafkassa on paljon muitakin epäkohtia. Vielä kesällä oli kuulemma unelmaporukka ja hyvä meininki. Uuden johdon myötä tilanne muuttui huonoon suuntaan 

Entinen ravintolapäällikkö ei hoitanut  hommiaan ja uusi on asiallinen. Poissaoloista pitää ilmoittaa eikä vaan jättää tulematta vuoroonsa.  Jos haluaa sairaspäivien palkan ,pitää tuoda  siitä todistus.  Pikku ryhmä lusmuja on käynnistänyt noitavainon siitä kun uusi ravintolapäällikkö vaatii kaikkia noudattamaan työehtosopimusta.  Osa myös 30h/viikko työläisistä on tyytyväisiä ,että lusmujen touhuihin puututaan. Monet viihtyvät nyt paremmin kuin ennen siellä työssään.

Vierailija
38/60 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen pari kertaa käynyt tuolla joskus yöllä, ja vaikuttaisi aika kiireiseltä, mm. tilausautomaattien kuitit on olleet kummallakin kerralla lopussa eikä työntekijöillä ollut aikaa vaihtaa niitä kun mainitsin, koska on kiire. Kenties liian vähäisillä työntekijöillä koittavat pärjätä.

Näin koska osa porukasta ei vaan ilmesty vuoroaan hoitamaan eikä edes ilmoita poisjäännistään. Vuoroja kumminkin voi ja saa vaihtaa joustavasti kun itse sopii jonkun sen vuorosi tekemään.

Vierailija
39/60 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Tosin 30h/viikko 90h /3 viikkoa ei vielä ole edes täysiaikainen työ 

Vierailija
40/60 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ihminen ei pysty työskentelemään mäkkärissä niin miten se pystyisi työskentelemään oikeissa ja vastuullisissa töissä? Kenkää yliopistosta näille luusereille.