Suuri vaalikeskustelu tänään to 21.12. YLE TV1 klo 21.00
Viime viikolla oli iso Maikkarin tentti, nyt siis Ylen. Pian alkaa, kestää klo 23 asti.
Asetelmat ovat gallupien mukaan muutoksessa kuten aina tässä vaiheessa, joten katselen ja kuuntelen itsekin tarkoin.
Kommentit (1168)
Presidenttiys on lähinnä edustustehtävä. Siihen tarvitaan fiksu, sosiaalisesti taitava, supliikki ja ulkoisesti edustava ihminen. Siis kuka vain muu noista paitsi Jussi tai Hjallis.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äänestäkää sitä mitä teidän OMA sydämenne sanoo, ei mitä lehdet sanovat.
Neuvon harkitsemaan tarkasti kenelle kannattaa äänensä antaa. Ei ainakaan heille, jotka eivät pääse kolmen parhaan joukkoon. Eli Harkimo ja kaikki naiset. Loppupeliin pääsee vain kaksi eniten ääniä saanut henkilö. Muistakaa, että presidentti on armeijan ylipäällikkö myös. Joten ei sovi sivareille. Jäljelle jää vai kaksi eli Stubb ja Rehn. Toivotaan että he ovat kahden kärjessä, eikä toinen ole Haavisto. Stubb ja Rehn ovat armeijapalveluksen suorittaneet, heillä on akateeminen tausta ovat molemmat tohtoreita ja kielitaitoa löytyy molemmilta. Jommalle kummalle ääni. Minulta lähtee Rehnille.
Vedä käteen mädättäjä 👍
Vierailija kirjoitti:
Presidenttiys on lähinnä edustustehtävä. Siihen tarvitaan fiksu, sosiaalisesti taitava, supliikki ja ulkoisesti edustava ihminen. Siis kuka vain muu noista paitsi Jussi tai Hjallis.
Viestisi henkii pinnallisuutta. "Edustus edustus ei sil oo ennää kekkosen valtaa se on pelkkä seremoniamestari pittää suaha edystävä slouganautomaatti" JOHTAA ULKOPOLITIIKKAA äärimmäisen tärkeä virka tässä ajassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viestisi henkii pinnallisuutta. "Edustus edustus ei sil oo ennää kekkosen valtaa se on pelkkä seremoniamestari pittää suaha edystävä slouganautomaatti" JOHTAA ULKOPOLITIIKKAA äärimmäisen tärkeä virka tässä ajassa.
Olen eri, mutta siihen tehtävään Jussi sopii vielä huonommin.
Olen nainen ja äänestän Urpilaista, hyvä esiintyjä, tietoa asioista laajalla skaalalla, inhimillinen ja empaattinen. Hymy ulottuu silmiin saakka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Presidentillä on onneksi maassamme todella, todella vähän valtaa. Ja ainakaan sen vallan käytössä ei auta muinaiskirkkoslaavin taivutuspäätteiden näprääminen vaan normaaleiksi luokiteltavat vuorovaikuyustaidot, inhimillisyys ja tunnne-elämä.
Alex Stubbin energisyydessä ei sinänsä ole mitään vikaa, vaan siinä että hänellä ei ole oikeasti mitään annettavaa ja omaa sanottavaa, vaikka puhetta piisaakin.
Rehnissä ja Haavistossa on eniten potentiaalia osaamisen, sopivan mielenlaadun ja kokemuksen suhteen, mutta he saisivat tuoda vähän tymäkämmin itseään, ääntään ja osaamistaan esiin.
Mulla ei ole mitään jakoa tässä kisassa. Noista kolmesta joku voittaa, toivottavasti se ei ole Stubb.
Vierailija kirjoitti:
Olen nainen ja äänestän Urpilaista, hyvä esiintyjä, tietoa asioista laajalla skaalalla, inhimillinen ja empaattinen. Hymy ulottuu silmiin saakka.
Naiset muuttivat politiikan suunnan Puolassa. Tehdään se täälläkin. Äänet inhimillisyydelle ja ihmisoikeuksille.
Vierailija kirjoitti:
Eikä ole. Nykyisen perustuslain mukaan presidentin tärkein tehtävä on ulko- turvallisuus politiikan johtaminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikä ole. Nykyisen perustuslain mukaan presidentin tärkein tehtävä on ulko- turvallisuus politiikan johtaminen.
Ja mitä se käytännössä tarkoittaa? Edustustehtäviä. Päǎtökset tehdään parlamentaarisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset muuttivat politiikan suunnan Puolassa. Tehdään se täälläkin. Äänet inhimillisyydelle ja ihmisoikeuksille.
Missä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomi kun on olevinaan niin oikeudenmukainen ja demokraattinen valtio, niin pitäisi myös median pystyä olemaan puolueeton tämän tason keskustelussa. Damströmin asenne paistoi läpi ja yleisöksi oli haalittu jotain vassariopiskelijaporukkaa.
Juuri tämä Ylen toimittajien kaikessa paistava puolueellisuus saa aikaan sen, että Ylen asiaohjelmilla on laskeva trwndi katsojien keskuudessa. Itse siirryn usein kolmoskanavan ajankohtaisohjelmiin aamuisin ja iltapäivälläkin. Ne ovat huomattavasti objektiivisempia.
Olen itse myös siirtynyt seuraamaan esim Viiden jälkeen -lähetystä, tosin sielläkin paljon sellaista mikä ei koske eikä kiinnosta lainkaan, mutta saanhan toosan toki suljettua. Ylellä pari hyvää tyyppiä joita haluan aina kehua nimeltä: Sirkkanen A-talkissa ja J.P. uutistenlukijana. Puolueellisuuteen en
Itse olen siirtynyt jo kauan sitten seuraamaan viikottain Ivan Puopolon vallan mainiota Viisasteluklubia koska Yleltä ei enää missään ohjelmassa kuule raatoraadollista analyysia mistään asiasta. Suosittelen sitä kaikille niille joiden mielestä keisarilla ei ole viimeiseen neljään wokevasemmisto-cancelointiaggressiivisuus-vuoteen ollut vaatteita. Välillä myös Koskelon ja Heikelän 23 on hyvää tykitystä. Hyviä vieraita, esim. äskettäin Aino Saarinen, jonka väitöskirja koulujen ongelmista haukuttiin ja mitätöitiin jokunen vuosi sitten.
Nuori Saarinen on 3-kertainen tohtori: lääketieteen, psykologian ja kasvatustieteen. Nyt häntä kuunnellaan, koska Pisa-tuloksiin tuli yksi s-kirjain lisää. Ajatuksia herättävät haastattelut ja keskustelut käydään nykyään aivan muualla kuin päämedioissa.
Ylessä tosiaan uutistenlukija J-P Rantanen edustaa enää suunnilleen ainoana laatua ja tyyliä. En katso nykyään enää edes pääiltauutisia, koska Yle on niin huono! räikeässä puolueellisuudessaan ja muutenkin laadullisesti.
Toinen asia mikä siellä vaivaa on se, että liian monella on puheessaan joku ylimääräinen twisti, joka häiritsee: s-vika tai muu puhevika tai varsin kummallisia äänenpainoja ja parodialta kuulostavia intonaatioita. Puhetyöläisen työhön pitäisi palkata ihmisiä, joilla on selkeä puhe. Ei lääkäriksikään voida palkata lääkäriä, joka ei kykyne kunnolla olemaan lääkäri. Tähän asiaan ei pidä sotkea mitään syrjintämuotipuhetta.
Damströmistä on kyllä todettava, ettei hän minun korvaani kuulosta erityisen vasemmistolaiselta. Hyvin vetää tenttejä.
Iltalehden Lauri Nurmella on tällä hetkellä missio väittää joka käänteessä, että Halla-aholla ei ole mitään mahdollisuuksia toiselle kierrokselle. Ns.Kuuluisat viimeiset sanat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomi kun on olevinaan niin oikeudenmukainen ja demokraattinen valtio, niin pitäisi myös median pystyä olemaan puolueeton tämän tason keskustelussa. Damströmin asenne paistoi läpi ja yleisöksi oli haalittu jotain vassariopiskelijaporukkaa.
Juuri tämä Ylen toimittajien kaikessa paistava puolueellisuus saa aikaan sen, että Ylen asiaohjelmilla on laskeva trwndi katsojien keskuudessa. Itse siirryn usein kolmoskanavan ajankohtaisohjelmiin aamuisin ja iltapäivälläkin. Ne ovat huomattavasti objektiivisempia.
Olen itse myös siirtynyt seuraamaan esim Viiden jälkeen -lähetystä, tosin sielläkin paljon sellaista mikä ei koske eikä kiinnosta lainkaan, mutta saanhan toosan toki suljettua. Ylellä pari hyvää tyyppiä joita haluan aina kehua nimeltä: Sirkkanen A-talk
ihminen joka arvostaa puolueettomuutta fanittaa Puopolon ja kumppaneiden yksisilmäistä öyhötystä. Salli mun nauraa.
Vierailija kirjoitti:
Ehdokkaina on mm. ruskean reiän ritaria, EU-mielistä korpraalia, ylimielistä paskiaista ja MESTARI. Ei ole vaikea valita ketä äänestää.
Anna kun arvaat: äänesi menee moniavioiselle sivarille. En ole aivan yhtä arvoliberaali, mutta toki kunnioitan valintaasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehdokkaina on mm. ruskean reiän ritaria, EU-mielistä korpraalia, ylimielistä paskiaista ja MESTARI. Ei ole vaikea valita ketä äänestää.
Anna kun arvaat: äänesi menee moniavioiselle sivarille. En ole aivan yhtä arvoliberaali, mutta toki kunnioitan valintaasi.
Kaikki eivät halua sotia. Korpraalius taas kertoo, ettei ole johtaja-ainesta. Moniavioisia on ollut kautta historian. MESTARI on aidosti ainoa, joka on oikeasti Suomalaisten puolella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki eivät halua sotia. Korpraalius taas kertoo, ettei ole johtaja-ainesta. Moniavioisia on ollut kautta historian. MESTARI on aidosti ainoa, joka on oikeasti Suomalaisten puolella.
En periaatteestakaan ǎänestä ketään jota kutsutaan mestariksi. Lahkolaisuus ei kuulu politiikkaan ja fanaattisuus on vastenmielistä.
Vierailija kirjoitti:
Jussi kertoi taustat, jotka on monelta jääneet propagandan jalkoihin. Hamas on ampumut Gazasta raketteja Israeliin toistakymmentä vuotta ja lokakuisen julman terroristihyökkäyksen jälkeen Israel vihdoin lähti puhdistamaan aluetta terroristeista.
Nimenomaan, tästä iso plussa Jussille!
olin myös näkevinään että samaan aikaan kun Essayah kertoi samanlaista faktaa , niin vieressään oleva Li pyöritteli silmiään.
siinähän pyörittelee, en ole ollenkaan huolissani että hän voittaisi. En tiedä millä meriiteillä kuvittelee itse voittavansa.
Alex Stubb: "Monikulttuurisuus on rikkaus. EI. MULLA. MUUTA."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jussi kertoi taustat, jotka on monelta jääneet propagandan jalkoihin. Hamas on ampumut Gazasta raketteja Israeliin toistakymmentä vuotta ja lokakuisen julman terroristihyökkäyksen jälkeen Israel vihdoin lähti puhdistamaan aluetta terroristeista.
Nimenomaan, tästä iso plussa Jussille!
olin myös näkevinään että samaan aikaan kun Essayah kertoi samanlaista faktaa , niin vieressään oleva Li pyöritteli silmiään.
siinähän pyörittelee, en ole ollenkaan huolissani että hän voittaisi. En tiedä millä meriiteillä kuvittelee itse voittavansa.
Se silmien pyörittely on röyhkeää. Yhtä röyhkeää oli kun eduskunnan istunnossa nauroivat Hjalliksen puhevialle. Ei jatkoon vasemmistoaatteen naista.
Rikostuomion saanut pettäjä Jussi ei toiselle kierrokselle, ei ole ihminen, jota voi kunnioittaa.