Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko normaalia pelätä naapureitaan näin?

Vierailija
21.12.2023 |

Pelkään ihan koko ajan, että minusta tehdään valitus/puhutaan pahaa!

Olen hiljainen eläjä, en aiemmin valittanut vaikka asuin (oli todella levotonta) narkkien naapurissa.

En välitä pääsääntöisesti naapurien äänistä, jos ei mene ihan yli.

Sen pelkään omia ääniäni, niistähännvoidaa valittaa.

Mm seuraavat asiat ovat kauheita:

- Kotoa poistuminen

- Kotiin tuleminen

- Siivous (noin 15 min päivässä, kerran viikossa noin 1 h suursiivous) ja pyykinpesu aiheuttavat myös ahdistusta.

- Vessassa käynti

- Suihku

Jne jne, en uskalla tehdä kohta enää mitään täällä!

Miten tästä voi päästä yli?

Kommentit (78)

Vierailija
41/78 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole normaalia. 

Vierailija
42/78 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet mielisairas.

Hienoa, että jaksoit vastata pitkän viestin joka varmasti auttaa paljon aloittajaa....

Mitäs itse vastasit?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/78 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisitko ajatella muuttavasi johonkin muualle? Ainakin naapurit vaihtuisivat. En tiedä ratkaiseeko se ongelmia muuten, mutta tuntuu että olet nurkkaan ajettu siellä. Minullakin täällä naapureina alkoholisteja ym ja poliisi ravaa vähän väliä. Ei mikään rauhallisin paikka asua. Itsekin joutunut hälyttämään apua tappelujen takia. Vaikeaa oli poistua ovesta ulos sen jälkeen, mutta parilla mulkaisulla selvisin. 

Sinulla menee mielenterveys ihan lopullisesti jos et tee asialle mitään. Saisitko mistään apua tuohon tilanteeseen?

Samaa mietin, että ap vaikuttaa ihan nurkkaan ajetulta. Muutto muualle voisi laukaista tai edes helpottaa tilannetta? Eihän noin voi kukaan elää, että naapurit hallitsevat elämää noin. Jotain apua tuohon tarvittaisiin.

Vierailija
44/78 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivaa v*ttuilua täällä taas. Minun elämäni oli pari vuotta ihan samanlaista! Naapurissa asui vanha eukko joka otti minut silmätikukseen. Keksi päästään milloin mitäkin ja mä ihan todella pelkäsin liikkua rapussa. Olin ihan hysteerisen tarkka ettei vain kuulu mitään ääniä en halunnut antaa mitään aihetta mihin takertua. Ei niin voi elää ja oli pakko muuttaa pois. Eihän siinä mennyt kuin miltei vuoden päivät, että osasin rentoutua omassa kodissani ja esim siivota rauhassa.

Vierailija
45/78 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos pelkää jo omasta kodistaan poistumista/sinne tuloa niin kaikki ei ole ok.

Joillakin tälle on ihan perusteet, ei pelkät vainoharhat.

Itse sain paniikkikohtauksen jos törmäsin erääseen naapuriin. Oli aggressiivinen useitakin ihmisiä kohtaan.

Uusille asukkaille aina mielinkielin mutta kunhan aloitti manipulointinsa, kaikki järkevät yrittivät pitää etäisyyttä ja siitäkös tuo raivostui.

Itse olen nykyään muuttanut muualle ja ongelmat jäivät vanhaan osoitteeseen.

Vierailija
46/78 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos pelkää jo omasta kodistaan poistumista/sinne tuloa niin kaikki ei ole ok.

Joillakin tälle on ihan perusteet, ei pelkät vainoharhat.

Itse sain paniikkikohtauksen jos törmäsin erääseen naapuriin. Oli aggressiivinen useitakin ihmisiä kohtaan.

Uusille asukkaille aina mielinkielin mutta kunhan aloitti manipulointinsa, kaikki järkevät yrittivät pitää etäisyyttä ja siitäkös tuo raivostui.

Itse olen nykyään muuttanut muualle ja ongelmat jäivät vanhaan osoitteeseen.

Sama mulla. Oli vitsit vähissä, kun en enää pystynyt käyttämään pyykkitupaa sen jälkeen kun paniikkikohtaus iski siellä. Te jotka ette ollenkaan ymmärrä mistä tässä on kyse tietäkää olevanne onnekkaita! On ihmisiä joiden lähellä ei halua eikä pysty asumaan kukaan.

Vierailija
47/78 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisitko ajatella muuttavasi johonkin muualle? Ainakin naapurit vaihtuisivat. En tiedä ratkaiseeko se ongelmia muuten, mutta tuntuu että olet nurkkaan ajettu siellä. Minullakin täällä naapureina alkoholisteja ym ja poliisi ravaa vähän väliä. Ei mikään rauhallisin paikka asua. Itsekin joutunut hälyttämään apua tappelujen takia. Vaikeaa oli poistua ovesta ulos sen jälkeen, mutta parilla mulkaisulla selvisin. 

Sinulla menee mielenterveys ihan lopullisesti jos et tee asialle mitään. Saisitko mistään apua tuohon tilanteeseen?

Tuo on oikeasti vielä pientä. Ne juopot yleensä hölmöilee vaan keskenään.

Esim. raivoraitis yksin asuva voi olla oikeasti tosi haitallinen kun ottaa sut silmätikuksi. Et edes osaa odottaa kaikkea sitä mitä yksi vinksahtanut voi aikansa kuluksi keksiä.

Vierailija
48/78 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta maalle pikku mökkiin. Niitä löytyy kyllä vuokralle. 

Vierailija
49/78 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ihan samanlainen kohtalotoveri. Itsekin olen todella hiljainen ja rauhallinen, ja pelkään ihan kaikkea ääntä jota minusta voisi lähteä.

Tähän kylläkin on vaikuttanut se, että naapurit ovat kytänneet, ja jopa seuranneet minua minne menen. Ja seinännaapuri oli aivan täysin hullu psykopaatti, joka välittömästi lähti perääni kyttäämään ulos kun kuuli oveni kolahtavan kiinni. Seurasi perässä, ja kyttäsi niin kauan pihalla kun palaan. Tämä psykopaatti myös hinkkasi ovisilmäni pilalle, usein seurasi kauppaan asti. Kyttäsi hyllyjen välissä, ja kaikkea muuta sairasta.

Eikä tämä ollut/ole ainoa päänvikainen, mitä olen joutunut/joudun kestämään.

Enkä varmana ole aiheuttanut mitään häiriötä kenelekkään.

Joten toivottavasti sinulla ei ainakaan tämä varominen ja pelkääminen mene niin pitkälle, että sairastut itse siitä.

Vierailija
50/78 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo on oikeasti vielä pientä. Ne juopot yleensä hölmöilee vaan keskenään.

Esim. raivoraitis yksin asuva voi olla oikeasti tosi haitallinen kun ottaa sut silmätikuksi. Et edes osaa odottaa kaikkea sitä mitä yksi vinksahtanut voi aikansa kuluksi keksiä.

Nehän on just niitä pahimpia joista ei heti uskoisi. Se herttaisen oloinen naapurin mummeli voi olla kaikkea muuta kuin herttainen. 

Vierailija
51/78 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On todella kurjaa että naapurit pilaavat täysin oman elämän.

Vierailija
52/78 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mul on vähän samanlaisia pelkoja,en halua olla tekemisissä naapureiden kanssa

Kukapa haluaisi, yleensä naapureiden jutut on sellaista lässynläätä, ettei niitä jaksa kuunnella sekuntiakaan - ellei toisin käy ilmi, tosi harvoin kyllä.

Teräväpäisillä vanhuksilla on yleensä mielenkiintoisia juttuja sodasta ja vanhoista ajoista. 

Vierailija
53/78 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun naapurissa asuu aggressiivinen patterinhakkaaja-kyttääjä. Olen vaan päättänyt olla pelkäämättä sitä ja välittämättä sen paukutuksesta. Ajattele sinäkin niin, että naapurisi on se jolla on ongelma, jos se alkaa häiriköimään sua normaalista asumisesta. Voi olla joku mt-tapaus. 

Vierailija
54/78 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo normaalia. 

Itse kärsinyt ajoittain samasta ja mulle on riittänyt toistaiseksi järjen puhuminen itselleni. 

Esim. Elämästä kuuluu ääniä, eikä tavallisten äänten kuten (ei töminä} kävelyn kuulu kuulua naapuriasuntoon, eikä ne normaalisti kuulukaan.

Talossa asuu muitakin ihmisiä ja hekin pitävät ääntä. Osa jopa pahemmin kuin minä tai kukaan muu talossa, eikä siitä kukaan valita. 

Välillä tsemppaan itseäni ks tilanteisiin jos joku tulisikin valittamaan. Niin ei ole vielä tapahtunut, mutta ihan siksi jo että en mene pois tolaltani jos niin tapahtuu. 

Ja jos joku tuleekin valittamaan ja menen pois tolaltani niin se on ok. 

Sulla on ap oikeus olla olemassa ja elää ihan niin kuin kaikki muutkin. Jotkut valittaa vain purkaakseen pahaa mieltään eli susta ei tarvitse edes olla sen isompaa häiriötä kenellekkään vaikka joku tekisikin siitä numeron. 

Ja mielenterveysongelmat on todella yleisiä, niin kuin täälläkin näkyy että jotkut tulevat ilkeilemään kun eivät muuten omaa elämäänsä ja itseään kestä. 

Vierailija
55/78 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostakin syystä usein varsinkin yksinasuvia naisia vainotaan. Ehkä miehet/pariskunnatbsaavatbolla enemmän rauhassa, koska moni ottaa miehen sanomisen paremmin vastaan? Naisia on helpompi pelotella. Ja kyllä, valitettavasti löytyy ihmisiä jotka saavat naapurin peöottelusta kiksejä...

Vierailija
56/78 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä ihan samanlainen kohtalotoveri. Itsekin olen todella hiljainen ja rauhallinen, ja pelkään ihan kaikkea ääntä jota minusta voisi lähteä.

Tähän kylläkin on vaikuttanut se, että naapurit ovat kytänneet, ja jopa seuranneet minua minne menen. Ja seinännaapuri oli aivan täysin hullu psykopaatti, joka välittömästi lähti perääni kyttäämään ulos kun kuuli oveni kolahtavan kiinni. Seurasi perässä, ja kyttäsi niin kauan pihalla kun palaan. Tämä psykopaatti myös hinkkasi ovisilmäni pilalle, usein seurasi kauppaan asti. Kyttäsi hyllyjen välissä, ja kaikkea muuta sairasta.

Eikä tämä ollut/ole ainoa päänvikainen, mitä olen joutunut/joudun kestämään.

Enkä varmana ole aiheuttanut mitään häiriötä kenelekkään.

Joten toivottavasti sinulla ei ainakaan tämä varominen ja pelkääminen mene niin pitkälle, että sairastut itse siitä.

Lain mukaan vainoaminen tarkoittaa ei-toivottuja jatkuvia yhteydenottoja, uhkailua, seuraamista, tarkkailua tai vastaavaa häirintää. Vainoaminen on omiaan aiheuttamaan pelkoa ja ahdistusta uhrissa.

Vainoaminen on uhrille äärimmäisen raskasta, ja joskus voi tuntua, että kiusanteko ei lopu koskaan.

Vierailija
57/78 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kivaa v*ttuilua täällä taas. Minun elämäni oli pari vuotta ihan samanlaista! Naapurissa asui vanha eukko joka otti minut silmätikukseen. Keksi päästään milloin mitäkin ja mä ihan todella pelkäsin liikkua rapussa. Olin ihan hysteerisen tarkka ettei vain kuulu mitään ääniä en halunnut antaa mitään aihetta mihin takertua. Ei niin voi elää ja oli pakko muuttaa pois. Eihän siinä mennyt kuin miltei vuoden päivät, että osasin rentoutua omassa kodissani ja esim siivota rauhassa.

Toi on kamalaa ja hermosto ylivirittynyt ja hälytystilassa vielä pitkään.

Vierailija
58/78 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos menisi näiden naapurikyttääjien luokse välttelyn sijaan ja sanoisi kovalla äänellä että TERVE! 

Pitää vähän säikytellä takaisin:)

Vierailija
59/78 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kerrostalot on ihan hirveitä asuntoja ihmisille monella tavalla,kaikki on niissä huonoa! miksei ihmisille annetas pientä tonttia johon jokainen voisi rakentaa pienen omakotitalon?kerrostalot ei ole enää tätä päivää

Jokainen halukas voi ihan ostaa sen pienen tontin...

Vierailija
60/78 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis onko täällä oikeasti ihmisiä, jotka pelkäävät elää kotonaan? Siksi, että ne omat äänet voi häiritä naapureita? En ole ennen kyllä moisesta kuullut. Mikä ajatus tuossa on takana?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän yksi