Ahdistaako muita uimahallien pysähtynyt tunnelma?
Ovat tärkeitä paikkoja lapsille, erilaisille kuntoutujille, uintiharrastajille ja eläkeläisille. Mutta itse en työssäkäyvänä saa kuin ahdistusta. Ymmärrän sen miten moni käy siellä kuntouttamassa itseään, mutta sitä en ymmärrä miksi myös tunnelma on sen mukainen. Vähän kuin piipahtaisit sairaalassa muuten vaan. Siellä ei koe olevansa elossa.
Onko kellään muulla sama fiilis?
Kommentit (64)
Onhan siellä jotain vesijumppa- tai -juoksuryhmiä, kaikkia ne eivät kiinnosta. Jossain kylpylöissä sitten on porealtaat ja muut, joissa voi vähän syntyä vuorovaikutustakin. Yhdestäkään poreallaskäynnistä ei tosin ole tullut uusia ystäviä vaikka esim. metsäpoluilta kyllä.
Mukava kokemus oli kun joskus tein tutun ryhmän kanssa päiväkäyntejä kylpylään niin että oli suunniteltuna sopivaa rentouttavaa ohjelmaa eväshetkineen. Pelkkä altaassa löllöskely ei riitä yhdistämään ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Sinä, joka sanoit, että Järvenpään uimahalli on kulahtanut. Millä tavalla? Sehän rakennettiin kokonaan uusiksi noin 15 vuotta sitten! Eli se on ihan uusi.
En ole käynyt siellä vuosiin, mutta kiinnostaisi tietää.
Minä nostin asian esiin. Vaikka halli onkin uudistettu, niin silti se tuntuu kulahtaneelta ja "vanhalta". Uudistus on tehty 2008, ja siinä yhteydessä myös saunat tehtiin uusiksi. Tehtiin vaan paljon huonommat, mitä oli aikaisemmin. Toinen sauna on haalea, ja siellä istutaan matalalla. Toinen on kuin grilli, eli ihan järjettömän kuuma. Yhdessä vaiheessa, kun kävin hallissa useammin, joka kerta jotain oli rikki, tai paikat olivat yleisesti epäsiistejä. Ilmeisesti jotain suunnitelman tynkää kait olisi, että hallia lähdettäisi laajentamaan. Varsinkin allasosasto on ahdas. Itselle ratojen 25 metrin pituus riittää ihan hyvin, mutta vähäiset radat täyttyvät nopeasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä, joka sanoit, että Järvenpään uimahalli on kulahtanut. Millä tavalla? Sehän rakennettiin kokonaan uusiksi noin 15 vuotta sitten! Eli se on ihan uusi.
En ole käynyt siellä vuosiin, mutta kiinnostaisi tietää.
Minä nostin asian esiin. Vaikka halli onkin uudistettu, niin silti se tuntuu kulahtaneelta ja "vanhalta". Uudistus on tehty 2008, ja siinä yhteydessä myös saunat tehtiin uusiksi. Tehtiin vaan paljon huonommat, mitä oli aikaisemmin. Toinen sauna on haalea, ja siellä istutaan matalalla. Toinen on kuin grilli, eli ihan järjettömän kuuma. Yhdessä vaiheessa, kun kävin hallissa useammin, joka kerta jotain oli rikki, tai paikat olivat yleisesti epäsiistejä. Ilmeisesti jotain suunnitelman tynkää kait olisi, että hallia lähdettäisi laajentamaan. Varsinkin allasosasto on ahdas. Itselle ratojen 25 metrin pituus riittää ihan hyvin, mutta vähäiset radat täyttyvät nope
No ne vanhat puulaudesaunat olivat ihanat, nykyiset klinkkeriset ovat kauheat. Sen muistan. -se, jolle vastasit
Kuntosaleilla soi jytä tai treenaaja kuuntelee sitä itse kuulokkeista. Liikuntahalleissa treenataan usein yhdessä. Uimahallissa uidaan yksin ilman musiikkia ja viihdykkeitä, siksi ankeus.