Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ahdistaako muita uimahallien pysähtynyt tunnelma?

Vierailija
21.12.2023 |

Ovat tärkeitä paikkoja lapsille, erilaisille kuntoutujille, uintiharrastajille ja eläkeläisille. Mutta itse en työssäkäyvänä saa kuin ahdistusta. Ymmärrän sen miten moni käy siellä kuntouttamassa itseään, mutta sitä en ymmärrä miksi myös tunnelma on sen mukainen. Vähän kuin piipahtaisit sairaalassa muuten vaan. Siellä ei koe olevansa elossa.

Onko kellään muulla sama fiilis?

Kommentit (64)

Vierailija
41/64 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Altailla loiskuttelee isot merileijonat ja tuulettelevat kainaloitaan. Pienet merileijonat öyhkivät täyttä kurkkua. Pitää valita allas ja vastuu on yksin minulla :| Älkää menkö yksin uimalaan, nää on kaverireissuja. Se tunne kun istut porealtaaseen ja siellä on perhe tai kaveriporukka...

Vierailija
42/64 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käy usein (viimeksi 15 v. sitten), mutta seisahtunut fiilis on NIIN mun vibe. Ihanaa jos mikään ei ole muuttunut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/64 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No juu ahistaa se kun tulet suihkutilasta siihen laajaan isoon tilaan joka avautu silmillesi.

Jäät seisomaan paikallesi ihmetellen. Pään sisällä kuuluu vain öy, öy, öy, öy öy tätä rataa. Seisot paikallas ja et enää tunne vartaloas omakses. Siinä vaiheessa tulee katumus. ÖY ÖY ÖY ÖY kaikuu. Sitä on vain pakko mennä, kun muuten näyttää oudolta jäädä seisoskelemaan oviaukon eteen. Pahimpia on vesipuistot ja uimarannat. Uimaranta on sellainen että se seuraa sua kun lähdet kävelemään rantaa pitkin. Et pääse pakoon.

Jäin ihmettelemään tuota ÖY ÖY ÖY ÖY - ääntä. Ainoa assosiaatio mikä tuli mieleen oli duunireissu San Franciscoon ja ne satamassa möykkäävät merileijonat. Ne pitivät vähän tuollaista ÖY ÖY ÖY - ääntä.

Mä kans vihaan San Franciscoo, siis oikeesti!

Vierailija
44/64 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten uimahallin tunnelmastakin joku tekee ongelman? 

Mä tykkään uimahalleista. Sinne mahtuu kuntouimarit ja uimahyppyjä tekevät lapset. Saunakin on usein sopivan kuuma.

Varmaan siksi, että se olisi teoriassa piristävää ja mukavaa tekemistä arki-iltaisin, mutta käytännössä ei kannata käydä kun sieltä ei tule kotiin virkistyneenä vaan lamaantuneena sen ankean tunnelman takia.

Onko mitään paikkaa jonka tunnelmaa et koe ankeana? Tai paikkaa jossa virkistyt?

Tottakai on! Käyn säännöllisesti muutamassa julkisessa saunassa joissa pulahdetaan luonnonvesistöön. Niiden tunnelmasta minulla on vain hyvää sanottavaa pääsääntöisesti. 

Sitten käyn viikottain kuntosalilla ja saunon myös siellä. Sielläkin

Itse kävin viime talvena 2 krt. viikossa uimassa, joko Keravalla tai Tuusulassa. Näillä kerroilla aina 1000-1200 metriä uintia. Itsellä menee aikaa tuohon se 30-40 min. Ei tuossa ajassa ole niin väliä, että minkälainen se ympäristö on.

Vierailija
45/64 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missäköhän hallissa käytte? Siellä missä mä käyn, on aina radoilla tungosta. Hektinen tunnelma, jotkut ovat jopa ärsyyntyneitä kun ei voi omaan tahtiin uida. Ts.hitaat menee nopeiden radalle tai toisinpäin. Aina joku kärsii. Lisäksi vielä muurina vierekkäin etenevät vesijuoksijat, jotka eivät väistä ketään, ja sättivät ilkeästi, jos edes kohteliaasti pyytää rataa.

Eikä unohdeta päälle hyppiviä, kirkuvia lapsia, ja uimataidottomia mmuuttajien lapsia, jotka roikkuvat kauhuissaan syvän altaan reunassa tai portaissa, eivätkä reagoi jos heille sanoo, että ovat väärässä altaassa, silmät suurina vain toljottavat.

Yli puolet radoista ja altaista on aina varattu uimaseuroille, vaikka uimahalli on maksettu verorahoilla.

Porealtaassa pariskunnat kuhertelevat estottomasti, ja lapset tuijottavat heitä, inhottavaa.

Mun mielestä uimahalli muistuttaa lähinnä hullujenhuonetta, eikä todellakaan ole lamaantunut ilmapii

Missäs tuollaista on? Pikkuisen keksityltä kuulostaa. Poreallaskuhertelua en ole eläissäni nähnyt missään. 

Vierailija
46/64 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos käy vain pari altaanmittaa uimassa hissuksiin( kuntoutan olkavartta ja lapaa) niin välillä saa arpoa mille radalle pitäisi mennä. Sauna auttaa myös kuntouttamisessa. Kuntokin hiljalleen kasvaa

Vierailija
47/64 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän pointin, kylmää ja kolkkoa.

Ei se tunnu siltä jonkun seurassa. Yksin on vähän sama kun meisi yksin syömään ellei sitten ui tyyliin jotain matkaa. 

Hyvä että toiset tykkää eivätkä mieti mitään muuta kuin liikuntamuotoa. Huomaan vaan jotenkin jäätyväni, uiminen ei nappaa yhtään. Poreallas on usein melko täynnä ja sekin vaivaannuttaa, kun joutuu odottelemaan. 

No, ehkä sitä on vähän ujo sitten.

Vierailija
48/64 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnelmassa ei siis ole mitään vikaa

Vierailija
49/64 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä, joka sanoit, että Järvenpään uimahalli on kulahtanut. Millä tavalla? Sehän rakennettiin kokonaan uusiksi noin 15 vuotta sitten! Eli se on ihan uusi.

En ole käynyt siellä vuosiin, mutta kiinnostaisi tietää.

Vierailija
50/64 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei. tulee yhtä turvallinen mieli kuin pelivalikon save ja load tilassa.

Voit himmailla sielä ja haistaa gloorian, voit tuntea viileyden ihollasi ja tallentaa tilanteen.

Aina kun menet uimahalliin, niin lataat samasta kohdasta uudestaan ja uudestaan. Voit tehdä kaiken uimahallissa. Kaiken mitä ikinä mielit. Uimahalli pysyy kuolemasi jälkeenkin vain kaakelit kellastuvat säästösyistä.

Eikös se ole kloori, ei gloori?

Glory,,glory, hallelujah

Vierailija
51/64 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi. En todellakaan käy, en sauno tuntemattomien kanssa ja muutenkin ahdistava paikka. 

Vierailija
52/64 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ole tuollaista fiilistä.

Vierailija
53/64 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa katsoa kalenterista milloin on koululaisten uinteja ja mennä sinne silloin.  Ei ole liian rauhallista ainakaan.

Vierailija
54/64 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos uimahalleissa on pysähtynyt tunnelma, mene kylpylään. Joissakin kylpylöissähän on suorastaan seisova tunnelma.

Vierailija
55/64 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se ankea paikka, jos siellä fiilistelee ja vaan seisoskelee, kuten kuntosalit ja liikuntahallitkin ovat. Itse menen sinne uimaan eli tekemään treenin ja poistun. Kylpylät ovat sitten noita fiilistelypaikkoja. Opettele uimaan niin virkistäydyt uimahallissa liikunnan ansioista eikä virkistäytymistä tarvitse laittaa ulkoisten seikkojen varaan.

Vierailija
56/64 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika hyvin kuvailtu ap. Uimahallit on ankeita paikkoja. En mielellään käy. Vähän kuin tekisi aikamatkan jonnekin menneisyyteen.

Vierailija
57/64 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan se ankea paikka, jos siellä fiilistelee ja vaan seisoskelee, kuten kuntosalit ja liikuntahallitkin ovat. Itse menen sinne uimaan eli tekemään treenin ja poistun. Kylpylät ovat sitten noita fiilistelypaikkoja. Opettele uimaan niin virkistäydyt uimahallissa liikunnan ansioista eikä virkistäytymistä tarvitse laittaa ulkoisten seikkojen varaan.

Kuntosaleilla ja liikuntahalleilla on hyvä tunnelma ja niihinkin mennään tekemään treeni ja poistutaan. Miksi niissä sykkii jokin positiivinen energia?

Vierailija
58/64 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uimahalleissa on just parasta se pysähtynyt tunnelma. Käy meditaatiosta.

Ne porealtaat ja muut tilpehöörit voisi vaikka räjäyttää. Uimahalli on uimista varten.

Vierailija
59/64 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyihminen tylsistyy uimahallissa yksin, kun ei ole puhekumppania. Ei voi räplätä puhelinta, tablettia tai katsoa telkkariakaan. Ratkaisu: jättimäiset telkkariruudut uimahallin seinille! Tai sitten vaan opettelette olemasn edes hetken omien ajatustenne kanssa...

Vierailija
60/64 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvittaisiin varmaan lisää hyllyvistä rinnoista ja persevistä leideistä hullaantuvia rytmikkäitä ruskeasilmiä tarjoamaan huomiota ap:lle 👍

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi neljä