Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ahdistaako muita uimahallien pysähtynyt tunnelma?

Vierailija
21.12.2023 |

Ovat tärkeitä paikkoja lapsille, erilaisille kuntoutujille, uintiharrastajille ja eläkeläisille. Mutta itse en työssäkäyvänä saa kuin ahdistusta. Ymmärrän sen miten moni käy siellä kuntouttamassa itseään, mutta sitä en ymmärrä miksi myös tunnelma on sen mukainen. Vähän kuin piipahtaisit sairaalassa muuten vaan. Siellä ei koe olevansa elossa.

Onko kellään muulla sama fiilis?

Kommentit (64)

Vierailija
1/64 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kun sanoit, niin kyllä, ymmärrän tuntemuksesi.

Vierailija
2/64 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, siellä on aika ankeaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/64 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä on kylmä

Vierailija
4/64 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ankeaa on, kuopiossa päättivät ilmeisesti tästä syystä piristää tunnelmaa paskomalla altaaseen.

Vierailija
5/64 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. tulee yhtä turvallinen mieli kuin pelivalikon save ja load tilassa.

Voit himmailla sielä ja haistaa gloorian, voit tuntea viileyden ihollasi ja tallentaa tilanteen.

Aina kun menet uimahalliin, niin lataat samasta kohdasta uudestaan ja uudestaan. Voit tehdä kaiken uimahallissa. Kaiken mitä ikinä mielit. Uimahalli pysyy kuolemasi jälkeenkin vain kaakelit kellastuvat säästösyistä.

Vierailija
6/64 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksin äärettömän tylsä käydä. Harmittaa että ostin lippuvihkon, vaikka sinänsä sauna on ihan jees. Ei kuitenkaan niin kiva että viipyisin siellä fiilistelemässä. 

Kaverin kanssa on aina ollut mukavaa. Nyt vaan ei ole sitä kaveria. Plääh.

Vierailija
7/64 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksin äärettömän tylsä käydä. Harmittaa että ostin lippuvihkon, vaikka sinänsä sauna on ihan jees. Ei kuitenkaan niin kiva että viipyisin siellä fiilistelemässä. 

Kaverin kanssa on aina ollut mukavaa. Nyt vaan ei ole sitä kaveria. Plääh.

Sen ahdistavan tunnelman takia mä en saa siitä saunastakaan mitään iloa. Yleiset saunat kuitenkin usein hyvin puoleensavetäviä paikkoja ja täynnä elämää tunnelmaltaan.

Vierailija
8/64 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voit himmailla sielä ja haistaa gloorian, voit tuntea viileyden ihollasi ja tallentaa tilanteen.

Aina kun menet uimahalliin, niin lataat samasta kohdasta uudestaan ja uudestaan. Voit tehdä kaiken uimahallissa. Kaiken mitä ikinä mielit. Uimahalli pysyy kuolemasi jälkeenkin vain kaakelit kellastuvat säästösyistä.

Eikös se ole kloori, ei gloori?

Vierailija
9/64 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikös se ole kloori, ei gloori?

Älä nyt, hänhän sanoi glooria!

Vierailija
10/64 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

🤣

Vierailija
11/64 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiheeseen sopii kirjan Epätie novelli Klooria ja nostalgiaa.

Vierailija
12/64 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missäköhän hallissa käytte? Siellä missä mä käyn, on aina radoilla tungosta. Hektinen tunnelma, jotkut ovat jopa ärsyyntyneitä kun ei voi omaan tahtiin uida. Ts.hitaat menee nopeiden radalle tai toisinpäin. Aina joku kärsii. Lisäksi vielä muurina vierekkäin etenevät vesijuoksijat, jotka eivät väistä ketään, ja sättivät ilkeästi, jos edes kohteliaasti pyytää rataa.

Eikä unohdeta päälle hyppiviä, kirkuvia lapsia, ja uimataidottomia mmuuttajien lapsia, jotka roikkuvat kauhuissaan syvän altaan reunassa tai portaissa, eivätkä reagoi jos heille sanoo, että ovat väärässä altaassa, silmät suurina vain toljottavat.

Yli puolet radoista ja altaista on aina varattu uimaseuroille, vaikka uimahalli on maksettu verorahoilla.

Porealtaassa pariskunnat kuhertelevat estottomasti, ja lapset tuijottavat heitä, inhottavaa.

Mun mielestä uimahalli muistuttaa lähinnä hullujenhuonetta, eikä todellakaan ole lamaantunut ilmapiiri.

Vierailija
13/64 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuisko uimahallista? Mäkelänrinteessä, jossa näkee mm. huippu-uimareita ja sporttisia harrastelijoita, on freshi tunnelma. Enemmän kuollut on työpaikkani missä kaikki ovat keski-ikäisiä insinöörisetiä.

Vierailija
14/64 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysin tuntematon tunne minulle. Itse altaassa uin vain vaparia. Tylsää, mutta tehokasta liikuntaa.

Pukuhuoneessa ja saunassa mennen tullen on aina tuttuja tai tuntemattomia, joiden kanssa syntyy mielenkiintoisia keskusteluja. Vuosien saatossa jopa ystävyyssuhteita.

En tajua yhtään mistä aloittaja puhuu.

Vierailija
15/64 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missäköhän hallissa käytte? Siellä missä mä käyn, on aina radoilla tungosta. Hektinen tunnelma, jotkut ovat jopa ärsyyntyneitä kun ei voi omaan tahtiin uida. Ts.hitaat menee nopeiden radalle tai toisinpäin. Aina joku kärsii. Lisäksi vielä muurina vierekkäin etenevät vesijuoksijat, jotka eivät väistä ketään, ja sättivät ilkeästi, jos edes kohteliaasti pyytää rataa.

Eikä unohdeta päälle hyppiviä, kirkuvia lapsia, ja uimataidottomia mmuuttajien lapsia, jotka roikkuvat kauhuissaan syvän altaan reunassa tai portaissa, eivätkä reagoi jos heille sanoo, että ovat väärässä altaassa, silmät suurina vain toljottavat.

Yli puolet radoista ja altaista on aina varattu uimaseuroille, vaikka uimahalli on maksettu verorahoilla.

Porealtaassa pariskunnat kuhertelevat estottomasti, ja lapset tuijottavat heitä, inhottavaa.

Mun mielestä uimahalli muistuttaa lähinnä hullujenhuonetta, eikä todellakaan ole lamaantunut ilmapii

On tullut käytyä useammassa eri hallissa ympäri Uusimaata ja kaikissa sama ankeus. Eli ei liity siihen onko halli valmistunut 70- vai 2010-luvulla. Yhdessä hallissa yksi kylähullu vieraili useampana arki-iltana ruuhkaisimpaan aikaan ja sai elämäänsä sisältöä heittämällä niin kovat löylyt kuin kiukaaseen oli mahdollista heittää.

Vierailija
16/64 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Altaiden päissä lilluvat ja rinnakkain uivat tientukot ne rasittaa.

Mutta varsinaisen uinnin takia on jees. Samoin vesijuoksu ja vesijumppa on tehokasta liikuntaa. Ei sinne tarvi mennä kuin uimaan. Tykkään.

Vierailija
17/64 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä siellä on aina kova vipinä ja vilske. Siellä hytisen kylmästä ja väistelen kaikkea. Siinä mielessä kyllä aika ankea paikka.

Vierailija
18/64 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käy uimahalleissa.  Viimeksi kun lapset opettelivat uimaan ja siitä on  useampi kymmenen vuotta.

Vierailija
19/64 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja voi käydä uimassa Flamingo Spassa, sopii varmaan tunnelmaltaan paremmin?

Vierailija
20/64 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksin tylsä käydä. Joku vuosi sitten käytiin miehen kanssa kahdestaan kun tässä ihan muutaman sadan metrin päässä on halli. Mies aloitti työn ohella yritystoiminnan eikä hällä ole enää aikaa uimiselle. Mulla on epäsäännölliset työajat ja olen käynyt joitakin kertoja uimassa arkisin aamupäivällä. Pelkkiä vanhuksia. On useampi porukka jotka vaan seisoo altaan päädyssä ja juttelee. Vievät tilaa ja kääntyminen on vaikeaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kahdeksan