Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ovatko kaikki tukien saajat olleet tosiaan aina työttömiä?

Vierailija
21.12.2023 |

Tältä palstalta saa sellaisen käsityksen. Onko se noin? Mitäs tuolle sitten voisi tehdä? Ovatko ne palstan kuusikymppisetkin työttömät koko elämänsä maanneet sohvalla netflixiä katsellen? Miten se on onnistunut? Miksi ne noin ovat valinneet? Miten tuollaista jaksaa vuosikymmeniä?

Kommentit (64)

Vierailija
21/64 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. Kummallinen käsitys, että pelkästään työttömät saisi tukia.

Vierailija
22/64 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin vuosia vakityössä. Tuli kuitenkin yt:t. Sen jälkeen onkin ollut vain pätkätyötä, viimeiset 6 vuotta. Aina kuitenkin niin että olen saanut olla ansiosidonnaisella, vasta nyt syksyllä ekan kerran tipahdin peruspäivärahalle. Nyt kuitenkin saan asumistukea, joten ero ei ole kovin iso. Opiskelen työkkärin tuella nyt, joten senkin takia nyt loppui nuo liiton päivät. Onneksi enää pari kuukautta koulua. Tosin pelottaa että jos en saakaan töitä, kun nuo leikkaukset veisi minulta noin 400e. Asumistuen ja lapsikorotukset. Onneksi tuo asumistuki muutos tulee vasta vuoden päästä, asun siis omistusasunnossa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/64 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ollut nyt 3kk työtön. 22v vakituinen työsuhde päättyi kun yritys meni konkkaan. Rakennusala, töitä ei vaan saa. Ei tule edes kutsua haastatteluun ja paikat joihin suhteita niin ei ole lisätyövoimalle tarvetta kun hädin tuskin omillekkaan riittää töitä.

Vierailija
24/64 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joskus täällä palstalla on niitä työttömiä, joilla ei ole autoa, koulutusta, ei mitään mielenkiintoa hankkia kumpaakaan edellä mainittua. Sitten kun ehdotetaan kouluttautumista ammattiin niin ei voida, koska taloudelliset syyt, ei kiinnosta mikään ala, pitäisi muuttaa opintojen perässä jne.

Miks pitäs olla  auto?

Autolla ajaa huristetaan töihin ja heitetään samalla lapset hoitoon, sekä käydään kaupassa ja mummun luona.

Vierailija
25/64 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on hyvä palkka, mutta silti meille makataan lapsilisiä. Yksi tuen muoto sekin. Yritykset saa monen moisia tukia. Mastaloudesta teollisuuteen. Täällä tuetaan ihan kaikkea. Siksi yksin työttömien syyllistäminen on turhaa leukojen louskutusta.

Vierailija
26/64 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tein töitä about 40 vuotta ja nyt työtön ja tuet ei riitä mihinkään. Epistä että ne kun ei oo päivääkään tehny töitä saa jopa enempi. Ja sit vielä nää nee kerit ja ma mut.

Teitä töitä 40 vuotta, etkä ollut tarpeeksi älykäs säästääksesi yhtään mitään? Minä olen ollut töissä jotain yli 15 vuotta ja löytyy säästötili, rahastoja, osakkeita, kryptovaluuttoja, kultaa ja hopeaa. Mikä on sinun tekosyysi? Pitäisikö valtion antaa kaikki kädestä suuhun? Jos minä jatkan samaan malliin kuin nyt, eikä tule mitään suursotaa, hyperinflaatiota tai vastaavaa, niin minulla on varmaan 25 v jälkeen (40-15=25) satojatuhansia euroja rahaa, siis toki aika pitkälti muussakin kuin rahan muodossa, sillä raha vain menettää arvonsa. Mikä on sinun tekosyy? Ei valtio ole sinulle mitään velkaa.

Voi kuule, ei ole tekosyytä. Säästin omistusasunnon, siksi en saa asumistukea. Säästin myöskin eläkepäivien varalle ja siksi en saa toimeentulotukea. Mikä on sinun tekosyysi olla ilkeä runsaasti töitä tehneelle ihmisille?

Vierailija
27/64 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

He ovat niitä hyväosaisia jotka syntyvät sätkähuulessa ja pääsevät suoraan eliittiryhmään muiden palveltavaksi ja elätettäväksi. He saavat mm peruskoulussa erityis opettajat ja avustajat jotka helpottavat heidän tehtävien suorittamista. Monella on myös omaishoitajat sekä edunvalvojat jotka valvovat heidän etujaan. Heidän työpanoksensa korvataan maksamalla heille työttömyyskorvausta tekemättömästä työstä, etteivät he pääse pilaamaan työympäristöä sekä häiritsemään terveiden ihmisten työntekoa.

Vierailija
28/64 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tein reilut 3 vuotta töitä ja totesin, ettei ole mun juttu. 

Vierailija
29/64 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sehän on oma valinta, kunhan ei sitten mangu parempia tukia. Ei se katsos ole kenenkään muunkaan juttu elättää sua, vaan ihan sun oma juttu.

Vierailija
30/64 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko hullu? Jos tekee vuosikymmeniä liikaa töitä ja romahtaa ja saa sitten tukea?

Vierailija
31/64 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, on tosiaan. 🙄

Vierailija
32/64 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tein töitä about 40 vuotta ja nyt työtön ja tuet ei riitä mihinkään. Epistä että ne kun ei oo päivääkään tehny töitä saa jopa enempi. Ja sit vielä nää nee kerit ja ma mut.

Teitä töitä 40 vuotta, etkä ollut tarpeeksi älykäs säästääksesi yhtään mitään? Minä olen ollut töissä jotain yli 15 vuotta ja löytyy säästötili, rahastoja, osakkeita, kryptovaluuttoja, kultaa ja hopeaa. Mikä on sinun tekosyysi? Pitäisikö valtion antaa kaikki kädestä suuhun? Jos minä jatkan samaan malliin kuin nyt, eikä tule mitään suursotaa, hyperinflaatiota tai vastaavaa, niin minulla on varmaan 25 v jälkeen (40-15=25) satojatuhansia euroja rahaa, siis toki aika pitkälti muussakin kuin rahan muodossa, sillä raha vain menettää arvonsa. Mikä on sinun tekosyy? Ei valtio ole sinulle mitään velkaa.

Voi kuule, e

En ole ilkeä, olen vain realisti. Ja kyllä minäkin säästän jatkuvasti asuntoon rahaa, minulla on asuntolaina. Sellaista se on. Mutta turha valittaa, jos on tehnyt vuosikymmeniä töitä ja jos ei tahdo jäädä mitään säästöön.

Vierailija
33/64 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Konkurssi viisikymppisenä pitkän uran jälkeen, meni omaisuus ja terveys. Nyt olen kokonaan tukien varassa hautaan asti. Vaihdetaanko paikkaa?

Vierailija
34/64 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytännössä suurin osa työttömistä ovat niitä häntäpään ihmisiä joiden tietotaito taikka fyysinen tai henkinen kapasiteetti on riittämätön mihinkään työsuoritteen tekemiseen joten käytännössä he harvemmin ovat työelämässä ollet paljoa mukana tai eivät lainkaan. B/C luokan ihmisiä tarvitaan hyvin harvoin missään.

Npc ihmisiä 99% 

Miksi siis kuvittelette, että joku heitä palkkaisi, kun heidän tukiaan leikataan?

Voisiko joku selvittää minulle tämän.

T: Palkkatuetussa työssä vielä kaksi kuukautta

Vierailija
35/64 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sehän on oma valinta, kunhan ei sitten mangu parempia tukia. Ei se katsos ole kenenkään muunkaan juttu elättää sua, vaan ihan sun oma juttu.

Itsehän minä tietysti elätän itseni, eli täytän tukihakemukset, käyn kaupassa ja maksan laskut.

Vierailija
36/64 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä työttömissä on esim. porukkaa, jotka ovat olleet yrittäjiä ja joutuneet pahaan työtapaturmaan omassa yrityksessään. Voi olla tapaturmavakuutusyhtiö aiheuttanut paskamaisen tilanteen vetäytymällä vastuusta, jollain syyllä. Senhän ne osaavat. Riitelyn jälkeen voi olla saanut jonkun pilipalikoulutuksen vakuutusyhtiön piikkiin eikä se riitä kilpailussa työpaikoista terveempien, nuorempien ja pätevämpien kanssa. Jos on nuorena jättänyt lukion käymättä, niin todella pätevöityminen täysin uudelle alalle, missä tarvitaan tiukkaa tietotaitoa, voi jäädä tekemättä, koska se lukio pitäisi suorittaa ensin ja jaksaa kauan opiskelijan tuloilla. Kaikki eivät ole lukuihmisiä olleet alunperinkään. Jos työkyky on osin mennyt vammautumisen takia, niin hankala mitään sivuhommiakaan tehdä. Työkyvyttömyyseläkettä ei saa, jos on teoreettinen mahdollisuus työllistyä hommiin, joissa vammasta ei olisi haittaa. Ei se aina ole itsestä kiinni, kyllä voi olla tosi reipas, älykäs ja ahkera ihminen, mutta kun kehossa paikat on rikki, niin aika tosi paskamaista voi työnhaku olla.

Vierailija
37/64 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parin kuukauden päästä olisi taas töitä tarjolla. Tällaista tää elämä on ilman vakituista paikkaa.

Vierailija
38/64 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Minä tienasin viime vuonna n. 63 000€ ja nyt tällä hetkellä lomautettuna ja saan ansiosidonnaista. Niin se elämä voi muuttua.

Vierailija
39/64 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitäpä lottoat vaikka opintuen tai äitiysavustuksen saajista? Sitten on niitä, jotka ovat olleet jostakin syystä työkyvyttömiä ja siksi eläkeläisiä jo hyvin nuorina, kuten kehitysvammaiset.

Vierailija
40/64 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käytännössä suurin osa työttömistä ovat niitä häntäpään ihmisiä joiden tietotaito taikka fyysinen tai henkinen kapasiteetti on riittämätön mihinkään työsuoritteen tekemiseen joten käytännössä he harvemmin ovat työelämässä ollet paljoa mukana tai eivät lainkaan. B/C luokan ihmisiä tarvitaan hyvin harvoin missään.

Npc ihmisiä 99% 

Miksi siis kuvittelette, että joku heitä palkkaisi, kun heidän tukiaan leikataan?

Voisiko joku selvittää minulle tämän.

T: Palkkatuetussa työssä vielä kaksi kuukautta

Miksi heitä edes pitäisi palkata?

Tarkoitus on vain vähentää heistä aiheutuvia kuluja , ei työllistää heitä tai lisätä edes työpaikkoja.  Ymmärrätkö nyt? 

Turhien ihmisten aiheuttamien turhien kulujen vähentämisessä tässä on kyse. Ei ole tarkoituskaan heitä työllistää yhtään mihinkään. 

Näin se vaan menee..