Ovatko kaikki tukien saajat olleet tosiaan aina työttömiä?
Tältä palstalta saa sellaisen käsityksen. Onko se noin? Mitäs tuolle sitten voisi tehdä? Ovatko ne palstan kuusikymppisetkin työttömät koko elämänsä maanneet sohvalla netflixiä katsellen? Miten se on onnistunut? Miksi ne noin ovat valinneet? Miten tuollaista jaksaa vuosikymmeniä?
Kommentit (64)
Vierailija kirjoitti:
Joskus täällä palstalla on niitä työttömiä, joilla ei ole autoa, koulutusta, ei mitään mielenkiintoa hankkia kumpaakaan edellä mainittua. Sitten kun ehdotetaan kouluttautumista ammattiin niin ei voida, koska taloudelliset syyt, ei kiinnosta mikään ala, pitäisi muuttaa opintojen perässä jne.
Jännä, että opiskelijoilla on varaa opiskella. Kaikki ovat tässä asiassa tasavertaisia Suomessa.
Sitten vedotaan sairauksiin, ilman että olisi ensimmäistäkään diagnoosia itse diagnosoitujen lisäksi. Ja naristaan kun on niin hankalaa ja monimutkaista ettei voi rueta tekemään mitään.
Sitten jatketaan vinkumista, että tukia pitäisi nostaa että olisi talous turvattu.
Diagnoosin paikka tuokin olisi. Kuulostaa mielenterveysongelmalle.
Minä jouduin työttömäksi ensimmäisen kerran 60-vuotiaana. Sitten pääsin reiluksi vuodeksi töihin, mutta määräaikaiseen, ja jouduin uudestaan 62-vuotiaana työttömäksi. 35 vuotta kerkesin olla töissä ja sitä ennen opiskella ja kesäisin harjoittelijana ja kesätöissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käytännössä suurin osa työttömistä ovat niitä häntäpään ihmisiä joiden tietotaito taikka fyysinen tai henkinen kapasiteetti on riittämätön mihinkään työsuoritteen tekemiseen joten käytännössä he harvemmin ovat työelämässä ollet paljoa mukana tai eivät lainkaan. B/C luokan ihmisiä tarvitaan hyvin harvoin missään.
Npc ihmisiä 99%
Miksi siis kuvittelette, että joku heitä palkkaisi, kun heidän tukiaan leikataan?
Voisiko joku selvittää minulle tämän.
T: Palkkatuetussa työssä vielä kaksi kuukautta
Miksi heitä edes pitäisi palkata?
Tarkoitus on vain vähentää heistä aiheutuvia kuluja , ei työllistää heitä tai lisätä edes työpaikkoja. Ymmärrätkö nyt?
Turhien ihmisten aiheuttamien turhien kulujen vähentämisessä tä
Niin, näillä leikkauksilla Orpo ja Purra vähän lupailivat 100000 uutta työpaikkaa. Saatana taas valehtelivat!
Jotenkin saa sellaisen kuvan, että ne jotka ovat töissä niin heillä on aika hirveätä siellä. No onneksi Suomessa on reservi työttömiä, jotka voivat tulla heidän tilalle jos he vaikka jättäytyvät työttömäksi. Vaihdetaan lennosta työntekijää.
Kyllähän noita tukia saa monenlaisessa asemassa olevat ihmiset. Miksi kaikki viha kohdistetaan työttömiin? Osa saa hetken työttömyyskorvauksia, osa kauemmin, riippuen, miten onnistuvat saamaa. työtä. Monet saavat tukia, vaikka ovat työelämässä ja niistä osa saa sen takia, että on työkyvytön, mutta silti palkkalistoilla, mutta piiiitkällä saikulla.
Ootte vaan laiskoja .
Olen 62v ja opiskelen itselleni uutta ammattia jonka koulutus kestää 3 vuotta ja 65 vuotiaana pääsen ansaitulle eläkkeelle. Ehdin olemaan työtön työnhakija noin 2 kuukautta siinä välissä.
Jotenkin ollisi kannattavampaa että edes osa työttömistä pääsisi oikeisiin palkkatöihin, kuin että leikataan työttömien 3%:lta 10 % tuista.
Ymmärrän kyllä kivempaa on jos voi kiusata ihmisiä, kuin kannustaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käytännössä suurin osa työttömistä ovat niitä häntäpään ihmisiä joiden tietotaito taikka fyysinen tai henkinen kapasiteetti on riittämätön mihinkään työsuoritteen tekemiseen joten käytännössä he harvemmin ovat työelämässä ollet paljoa mukana tai eivät lainkaan. B/C luokan ihmisiä tarvitaan hyvin harvoin missään.
Npc ihmisiä 99%
Miksi siis kuvittelette, että joku heitä palkkaisi, kun heidän tukiaan leikataan?
Tarkoitus on vain vähentää heistä aiheutuvia kuluja , ei työllistää heitä tai lisätä edes työpaikkoja. Ymmärrätkö nyt?
Turhien ihmiste
Hölmö! Ei tullut mieleen, että nuo työpaikat ovat opinnoistaan valmistuneille ihmisille sekä hyvien ihmisten jälkeläisille pääsääntöisesti tarkoitettuja työllistymis paikkoja? Tilastojen mukaan silloin työttömyys vähenee kun opiskelijat valmistuessaan työllistyvät, eivätkä päädy työttömyystilastoihin. Niitä pitkäaikais työttömiä ei kukaan halua edelleenkään palkata yhtään mihinkään .
Et näköjään ymmärrä politiikasta yhtään mitään.
Vierailija kirjoitti:
Ootte vaan laiskoja .
Olen 62v ja opiskelen itselleni uutta ammattia jonka koulutus kestää 3 vuotta ja 65 vuotiaana pääsen ansaitulle eläkkeelle. Ehdin olemaan työtön työnhakija noin 2 kuukautta siinä välissä.
Nostatko jotain aikuisopintotukea?
No ilmainen koulutus ja eläkkeelle. Eli sinua että saat mielenvirkistystä. Täysin hyödytön sattsaus yhteiskunnan kannalta. Olet vain pummi ja loinen.
Helsingissä moni saa asumistukea, koska hoitajilla on surkeat palkat ja Helsingin vuokrat hirveitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Npc ihmisiä 99%
Turhien ihmiste
Ihan tosissaan uskoit, että tukia leikkaamalla lisääntyisi työpaikat? Ymmärsit nyt vähän väärin. Tukien leikkaaminen lisää halukkuutta mennä töihin ja vähentää siten työttömyyttä. Jos ei vähennä, niin jokatapauksessa työttömien elättämiseen kuluu vähemmän rahaa. Win-Win tilanne yhteiskunnan kannalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ootte vaan laiskoja .
No ilmainen koulutus ja eläkkeelle. Eli sinua että saat mielenvirkistystä. Täysin hyödytön sattsaus yhteiskunnan kannalta. Olet vain pummi ja loinen.
Höpö höpö.
Sain muuten myös halpakorkoista opintolainaa 6th euroa jota minun ei käytännössä tarvitse maksaa koskaan takaisin sillä siinä on valtion takaus ja valtio maksaa sen koska olen silloin jo eläkkeellä. Suruksesi saan opintotukea sekä opiskelijan asumistukea jota ei edes leikata. Ja mikä hauskinta tuleva eläkkeeni on vain vaivaiset 2900 e kuukaudessa. Se lohduttanee sinua. Lukeminen kannattaa aina, sillä vaikka tekisin eläkkeellä ollessani töitä, se ei vaikuta yhtään eläkkeeseeni.
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin ollisi kannattavampaa että edes osa työttömistä pääsisi oikeisiin palkkatöihin, kuin että leikataan työttömien 3%:lta 10 % tuista.
Ymmärrän kyllä kivempaa on jos voi kiusata ihmisiä, kuin kannustaa.
Osa työttömistä meneekin palkkatöihin koska eivät enää pärjää tukien varassa ja bonuksena lopuilta työttömiltä on leikkaamalla saatu valtion kassaan lisää säästöjä. Hallituksen ratkaisu on kyllä jäätävän hyvä. 👍
Tähän ei vihreät pysty.
Kyllä se työttömyys useimmalle jossain kohtaa eteen tulee ja usealle sellaiselle joka täälläkin on solvannut työttömiä. Hyvä niin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ootte vaan laiskoja .
Höpö höpö.
Sain muuten myös halpakorkoista opintolainaa 6th euroa jota minun ei käytännössä tarvitse maksaa koskaan takaisin sillä siinä on valtion takaus ja valtio maksaa sen koska olen silloin jo eläkkeellä. Suruksesi saan opintotukea sekä opiskelijan asumistukea jota ei edes leikata. Ja mikä hauskinta tuleva eläkkeeni on vain vaivaiset 2900 e kuukaudessa. Se lohd
65 - 68 välillä eläkkeesi kyllä nousee, jos teet töitä ja haet eläkettä uudelleen 68 täytettyäsi. Ja ahkera kun olet, painat tietysti niska limassa töitä. Ja tietenkin tukien maksimoijana haet eläkettä uudelleen.
Tukipummi olet vaikka mitä selittelet. Turha öyhöttää työttömille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tein töitä about 40 vuotta ja nyt työtön ja tuet ei riitä mihinkään. Epistä että ne kun ei oo päivääkään tehny töitä saa jopa enempi. Ja sit vielä nää nee kerit ja ma mut.
Teitä töitä 40 vuotta, etkä ollut tarpeeksi älykäs säästääksesi yhtään mitään? Minä olen ollut töissä jotain yli 15 vuotta ja löytyy säästötili, rahastoja, osakkeita, kryptovaluuttoja, kultaa ja hopeaa. Mikä on sinun tekosyysi? Pitäisikö valtion antaa kaikki kädestä suuhun? Jos minä jatkan samaan malliin kuin nyt, eikä tule mitään suursotaa, hyperinflaatiota tai vastaavaa, niin minulla on varmaan 25 v jälkeen (40-15=25) satojatuhansia euroja rahaa, siis toki aika pitkälti muussakin kuin rahan muodossa, sillä raha vain menettää arvonsa. Mikä on sinun tekosyy? Ei valtio ole sinulle mitään velkaa.
En ole tuo, kenelle vastasit, mutta sanoisin että pienestä palkasta on aika vaikea säästää. Ja jos niitä säästöjä on kertynyt, ne kyllä jossain vaiheessa loppuvat. Ja jos vielä toimeentulotuelle joutuu, niin nykyään säästöjä ei saa enää olla lainkaan, ne vähennetään toimeentulotuesta. Siinä edellinen on väärässä, että sosiaalituella saisi enmmän rahaa kuin työtä tekemällä, se koskee marginaaliryhmää ihmisiä, joihin liittyy yleensä monilapsiperheellisyys tai erityislapset.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen ollut nyt 3kk työtön. 22v vakituinen työsuhde päättyi kun yritys meni konkkaan. Rakennusala, töitä ei vaan saa. Ei tule edes kutsua haastatteluun ja paikat joihin suhteita niin ei ole lisätyövoimalle tarvetta kun hädin tuskin omillekkaan riittää töitä.
Sama tilanne, itsellä 25 vuotta takana. Töitä ei enää tältä alalta saa. Ennen työnsaanti oli lähes sataprosenttisen varmaa. Onneksi on sentään ansiosidonnaisia vielä, mutta synkältä näyttää tulevaisuus.
Taitaa rikasta ja köyhää kohdata sama kohtalo koska kukaan ei ole selvinnyt elämästä hengissä. Tärkeintä on varmaankin se onnellinen elämä ja siitä tässä kateudessa varmaan on loppujen lopuksi kyse. Köyhä voi olla monin verroin rikasta onnellisempi ja elää hyvän elämän 😀
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tein töitä about 40 vuotta ja nyt työtön ja tuet ei riitä mihinkään. Epistä että ne kun ei oo päivääkään tehny töitä saa jopa enempi. Ja sit vielä nää nee kerit ja ma mut.
Teitä töitä 40 vuotta, etkä ollut tarpeeksi älykäs säästääksesi yhtään mitään? Minä olen ollut töissä jotain yli 15 vuotta ja löytyy säästötili, rahastoja, osakkeita, kryptovaluuttoja, kultaa ja hopeaa. Mikä on sinun tekosyysi? Pitäisikö valtion antaa kaikki kädestä suuhun? Jos minä jatkan samaan malliin kuin nyt, eikä tule mitään suursotaa, hyperinflaatiota tai vastaavaa, niin minulla on varmaan 25 v jälkeen (40-15=25) satojatuhansia euroja rahaa, siis toki aika pitkälti muussakin kuin rahan muodossa, sillä raha vain menettää arvonsa. Mikä on sinun tekosyy? Ei valtio ole sinulle mi
Hah, ai sulla on lainaa? No mitä helkuttia sä lesoat sitten "omaisuudellasi" vielä yhtään mitään. Tule sitten leuhottamaan, kun olet lainasi maksellut (ja ehkä kasvanut aikuiseksi)
t. eri, jolla on myös säästöjä, mutta myös ymmärrystä
Voi kun tietäisit paljonko lapsesta, jolla pari eri diagnoosia, onkaan saatu verovaroin kustannettuna vaikka mitä.