Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ovatko kaikki tukien saajat olleet tosiaan aina työttömiä?

Vierailija
21.12.2023 |

Tältä palstalta saa sellaisen käsityksen. Onko se noin? Mitäs tuolle sitten voisi tehdä? Ovatko ne palstan kuusikymppisetkin työttömät koko elämänsä maanneet sohvalla netflixiä katsellen? Miten se on onnistunut? Miksi ne noin ovat valinneet? Miten tuollaista jaksaa vuosikymmeniä?

Kommentit (64)

Vierailija
61/64 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole enää kauaa työtön, kun meinaan tulla töihin sun tilalle. Pelaan sut ulos, ja nousen siitä sitten vielä kyynärpäätaktiikalla eteenpäin. Siinäs jäät ihmettelemään, että miten joku voi olla työtön.

Vierailija
62/64 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme kysymyksiä. Mistä minä tietäisin kauan tulen olemaan työtön. En ole päättänyt mitään aikaa, että "kaksi ja puoli vuotta nostan työkkäreitä", eikä niin tee kukaan muukaan. Voi olla, että joku työnantaja soittaa huomenna, voi olla että ei ikinä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/64 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen sellainen mistä on päätetty, että mitään ei tueta muuta kuin työttömyyttä ja lopulta eläkettä. Työkkäri oli jopa haluton neuvomaan minkään koulutuksen suhteen enkä saanut apua. Soudin aikani vastavirtaan ja tein latistamisesta huolimatta. Tuli burnout. Kela kieltäytyi kuntouttamaan. En ole mitään ehtinyt tekemään elämässä. Silti eläkekin on ihan ok. Minulle on vähän kuin vahtimestari näyttänyt tietä, että tänne näin istumaan ja katsot täältä näytöstä.

Vierailija
64/64 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät. Esimerkiksi minä tein kokopäivätöitä 90-luvun alusta vuoteen 2017 saakka.