Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joulukortissa lasten kuva, todella kamala tapa lähetellä kaikille tuollaisia!

Vierailija
21.12.2023 |

Isovanhemmille tuollainen joulukortti on ihan hyvä mutta lähetellä nyt kaikille joulukortti jota koristaa pikku räkänokat. Täytyy sanoa että se on kus* päisyyden multihuipentuma! 

Kommentit (116)

Vierailija
61/116 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

""Omalla kohdallani ne ovat joulukoristeita."

Jos niitä valokuvakortteja ei voi laittaa joulukoristeiksi niin kannattaa varmaan käydä ostamassa kaupasta muutama omasta mielestään kaunis kortti koristeeksi.

Mulla on jopa kehystettymä muutama mielestäni koristeeksi sopiva kortti jotka olen itse valinnut. Muiden lähettämiä en säästä enkä myöskään itse lähettele kortteja.

Laitan kyllä kaikki kortit esille. Onneksi läheisilläni ei ole tapana lähettää kuvia lapsistaan, mutta jos olisi, laittaisin nekin.

Vierailija
62/116 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei haittaisi jos saisin joulukortin, jossa lapsen kuvia. Olisin iloinen siitä,että minua halutaan muistaa joulukortilla. Jo on joillakin pienet ongelmat...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/116 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koira ja kissa kyllä kävis. Mutta ei niitä pentujen kuvia, kiitos!

Jotenkin Suomessa nykyään om ilmapiiri että lapset on ärsyttävä asia 😢 mielummin hankitaan lemmikeitä kuin lapsia. Ei siinä, kaikilla omat mielipiteet on. Minulle on annettu joulukortteja joissa on lasten kuvia, myös kuvia omistajista ja heidän lemmikeistä oon saanut, tavallaan perhepotretteja 😊 Minulle ystävät ja sukulaiset ovat rakkaita ja samoin heidän lemmikit ja lapset myös Joten mielellään otan vastaan sellaisen kortin, millaisen lähettäjä haluaa antaa. 

Vierailija
64/116 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähetä itse joulukorttikuva kanarialta sikajuhlista tonttulakki päässäsi sukulaisille. 

Vierailija
65/116 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis oletko sairaalassa töissä?

Vierailija
66/116 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienet on murheet, jos joulukortin kuva saa ihmisen ärsyyntymään noin voimakkaasti. Minusta on kiva nähdä miten kavereiden ja sukulaisten lapset on kasvaneet. Ihan mukavia pieniä ihmisiä. Tykkään kyllä eläinkorteistakin. Minulle käy kaikki.

Vierailija
67/116 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ihmettelen ihmisiä jotka lähettelee noita kortteja sairaalaan. Ja niitä tulee paljon. Siis lasten kuvilla varustettu kortti, ei kirjekuorta, osoitettu synnytyssaliin kun "vielä muistellaan lämmöllä vuotta 2018 kun siellä tämä nuorin lapsi syntyi".

Nousee niskakarvat pystyyn.

Siis niinku mita? Miten kukaan voisi hermostua tuosta. Ihan omituisia raivostumisen aiheita ihmisilla, hermoheikkoa porukkaa 🙄.

Vierailija
68/116 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluummin lapsen kuva kuin koirasta.

Vierailija
69/116 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tämä. Omassa tuttavapiirissä tällaisia kortteja lähettää henkilö, joka todellakin on itsekeskeisyyden huipentuma. Sama henkilö mm. kehuskelee itseään somessa, mm. postaa kuvia lastensa koulutodistuksista. 

Vierailija
70/116 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen tykännyt niistä, jos on vähän nähty vaivaa ja tehty jouluisia. Sitä en tajua, miksi jotkut lähettävät kesäkuvasta tehdyn joulukortin. Ja niille, joiden mielestä kaupan tonttukortit on niin paljon parempia, niin ei ne tontut niissäkään aina mitään söpöläisiä ole, jos se tässä joku kriteeri on. 

Vierailija
71/116 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuva lapsista voi olla kiva tai sitten ei. Meillä on useampi tuttavaperhe, jotka lähettää lastensa kuvan korttina. Yhdessä perheessä on todella söpöt lapset ja äiti harrastaa valokuvausta, eli kuvat ovat hyvin esteettisiä. Lähes taideteoksia. Ihania joka vuosi ja ihanasti ideoituja.

Isossa osassa perheitä on vähän sinne päin. Joku perussohvaräpsy, missä lapset miten sattuu kuvassa. Sellaisia missä ei ole oikein mitään erityistä vaan samanlaisia räpsyjä on kaikkien puhelimet täynnä.

Sitten yksi perhe ottaa kuvat jollain perunalla ja ihan missä sattuu yhteydessä. Siis lapsi voi räkäposkella seistä likapyykkikasan vieressä tonttulakki päässä ja se on näistä hyvä kuva siihen korttiin. Tosin se lapsi on sen näköinenkin, ettei siitä oikein hyvää kuvaa saakaan. On muutoin kyllä todella mukava lapsi.

Jos lapsi ei ole kuvauksellinen ja itselläsi ei ole kunnon välineitä, niin pyydän, älä lähetä kuvaa lapsestasi. Laita ennemmin vaikka lapsen itse askartelema kortti.

Vierailija
72/116 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä laitan kuvan aina mun vanhemmista joulukortteihin. Kiva seurata vuosi vuodelta miten ne vanhenee. 

Vierailija
73/116 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kaikkien kannalta parempi että vastaisuudessa ei lähetellä kortteja ollenkaan.

Vierailija
74/116 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä laitan kuvan aina mun vanhemmista joulukortteihin. Kiva seurata vuosi vuodelta miten ne vanhenee. 

Hienompaa olisi arvostella sinua kuinka taas olet vanhentunut kuvan perusteella monta vuotta. "Onko toikin jo noin vanha."

Vierailija
75/116 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos niitä valokuvakortteja ei voi laittaa joulukoristeiksi niin kannattaa varmaan käydä ostamassa kaupasta muutama omasta mielestään kaunis kortti koristeeksi.

Mulla on jopa kehystettymä muutama mielestäni koristeeksi sopiva kortti jotka olen itse valinnut. Muiden lähettämiä en säästä enkä myöskään itse lähettele kortteja.

Ei muiden lasten kuvat ole mitään koristeita. Miksi ihmeessä haluaisin katsella muiden lasten kuvia ja käyttää koristeena. Ja eivät ne lapset usein ole edes mitenkään söpöjä ja suloisia vaan omituisen näköisiä ja irvistelevät kuvassa.

Vierailija
76/116 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Hei katsokaa kaikki. Olen täyttänyt maailman rumilla peikoilla."

Vierailija
77/116 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei muiden lasten kuvat ole mitään koristeita. Miksi ihmeessä haluaisin katsella muiden lasten kuvia ja käyttää koristeena. Ja eivät ne lapset usein ole edes mitenkään söpöjä ja suloisia vaan omituisen näköisiä ja irvistelevät kuvassa.

Niin? Miksi ne pitäisi olla koristeita? Joulukortteja jotka sopii omaan makuun voi jokainen ostaa itselleen kaupasta.

Vierailija
78/116 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Hei katsokaa kaikki. Olen täyttänyt maailman rumilla peikoilla."

Noinko äitisi kirjoitti joulukortteihinsa?

Vierailija
79/116 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen myös viime vuosina saanut tuollaisia kavereilta joilla on pieniä lapsia. Nyt kun on itselle lapsi tulossa niin taidan jättää vastaavat kortit ensi jouluna kuitenkin väliin. Ne toimivat hyvin kaikista läheisimmille, mutta isommalle porukalle tuntuisi itsestä ainakin oudolta jakaa kortteja joissa on kuva lapsestamme. En voi sille mitään mutta jotenkin sillä tulee alleviivanneeksi sitä että näin söpö ja ihana lapsi meillä on, huomaattehan kaikki! Siis on varmasti tottakai ihana ja söpö, mutta joulutervehdyksen idea on mielestäni vähän jotain muuta kuin omien lasten esittelyä. 

Niin, söpö omien vanhempien mielestä. Mutta onko harvahampainen p ershedelmä räkä poskella tonttulakki päässä muiden mielestä söpö? Tuskin. 

Olet hirveä ihminen. Hanki apua.

Vierailija
80/116 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koira ja kissa kyllä kävis. Mutta ei niitä pentujen kuvia, kiitos!

Jotenkin Suomessa nykyään om ilmapiiri että lapset on ärsyttävä asia 😢 mielummin hankitaan lemmikeitä kuin lapsia. Ei siinä, kaikilla omat mielipiteet on. Minulle on annettu joulukortteja joissa on lasten kuvia, myös kuvia omistajista ja heidän lemmikeistä oon saanut, tavallaan perhepotretteja 😊 Minulle ystävät ja sukulaiset ovat rakkaita ja samoin heidän lemmikit ja lapset myös Joten mielellään otan vastaan sellaisen kortin, millaisen lähettäjä haluaa antaa. 

Suomalaisille on iskostettu lapsivihamielisyys, ja se johtuu siitä että täällä asuu laiskoja ja läskejä, jotka ei jaksa sitoutua mihinkään elämänmittaiseen. Kertakäyttöhupi on kunniassa, niitä ovat esim lemmikit.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kaksi