Joulukortissa lasten kuva, todella kamala tapa lähetellä kaikille tuollaisia!
Isovanhemmille tuollainen joulukortti on ihan hyvä mutta lähetellä nyt kaikille joulukortti jota koristaa pikku räkänokat. Täytyy sanoa että se on kus* päisyyden multihuipentuma!
Kommentit (116)
Vierailija kirjoitti:
Niitä lähetetään kaikille mahdollisille, jotta korttien yksittäishinta laskee.
Halvemmaksi tulee kun jättää kortit kokonaan lähettämättä.
Vierailija kirjoitti:
Niitä lähetetään kaikille mahdollisille, jotta korttien yksittäishinta laskee.
Ok, eli siis tilataan halvalla iso nippu ja lähetetään ihan kenelle vaan kun niistä on päästävä eroon? Jotain sellaists epäilinkin.
Ihmettelen joulukortteja, joissa lapsen kuva, ja sitten niitä lähetellään ympäriinsä. Kuitenkin ollaan hyvin tarkkoja, ettei lasten kuvia saa olla somessa väärinkäytöksien vuoksi. Kun sen lapsikortin heittää paperikeräykseen se voi päätyä ihan kenen tahansa käsiin ja kuvata someen. Jotenkin ristiriitaista moralisointia lasten kuvien kohdalla..
Miehen lähiomaisille, etenkin hänen äidilleen, ainoan lapsenlapsen kuva joulukorttina oli kuin anoppi olisi valittu vuoden isoäidiksi. Hän pomppi innolla mieheni edessä, miten mieskin varmasti saa pian kuvan lapsesta postissa ja odotin vain koska anoppi uhraa lampaan palvoakseen lapsikuvaa.
Vierailija kirjoitti:
Susta ei varmaan otettu lapsena yhtään kuvaa saati että ois kehdattu näyttää, kun olit niin ruma räkänokka.
Jostain tuo asenne kertoo.
Sinun asenteesi kertoo narsismista. Etkö todella tajua kuinka itseriittoista on lähettää omista kersoistaan kuvia kun niitä ei ole pyydetty. Kuvittelette että teidän lapsenne on suloinen kaikkien muidenkin mielestä ja jokainen haluaa lapsenne kuvan koristamaan kotiaan.
Kusipäistä on esim. syljeskellä kadulla välittämättä osuuko jonkun lahkeille. Outoa että sinusta kuva kortissa on oikein "kusipäisyyden multihuipentuma". Voisit mennä otsikonkeksijäksi iltalehtiin.
Hmm, olen itse lapseton. Ei nuo joka tilanteessa itseäni häiritse, mutta joku järki on hyvä pitää päässä siinä, kelle noita lähettää.
Sain kerran todella kauniin tuollaisesta omasta kuvasta teetetyn kortin. Siinä oli lähettäjän koira kauniissa lumisessa maisemassa auringonlaskun valossa. Oli oikeasti upea kuva ja sen kortin olen säilyttänyt.
En tykkää mistään studiossa otetuista lapsi tai eläinkuvistakaan jos niissä on tonttulakit päässä. Tai ne missä lapset leipoo pipareita tms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Susta ei varmaan otettu lapsena yhtään kuvaa saati että ois kehdattu näyttää, kun olit niin ruma räkänokka.
Sinun asenteesi kertoo narsismista. Etkö todella tajua kuinka itseriittoista on lähettää omista kersoistaan kuvia kun niitä ei ole pyydetty. Kuvittelette että teidän lapsenne on suloinen kaikkien muidenkin mielestä ja jokainen haluaa lapsenne kuvan koristamaan kotiaan.
Mulla ei edes ole lapsia, mutten nimittele kenenkään lapsia räkänokiksi saati millään tavalla ärsyynny siitä että joku haluaa toivottaa mulle hyvää joulua perhekuvan kera. Se toivotus siinä on se tärkein.
Se on vain joulukortti, mitä väliä onko siinä lapsi vai tonttu vai mikä. Eikä kyllä kukaan laita niitä siksi että kuvittelisi omien lastensa olevan jotenkin ihmeellidiä. Kuvista tehdyt kortit nyt vain ovat vähän peroonallisempia kuin vain ostettu pahvinpala. Tosin muistan että itseänikin saattoi hieman ärsyttää nämä kärsiessäni lapsettomuudesta, mutta ei kai kaikilla näillä valittajilla ole se tilanne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä kuvia niissä korteissa pitäisi olla? Ja mihin sinä niitä käytät?
Tonttuja, joulupukkeja, kukkia, lyhtyjä ja muita joulun aiheita. Käytän?? En käytä kortteja mihinkään, ovat joulunajan esillä ja sitten ne menee roskiin.
Onko niitä kuvia tai kortteja sitten pakko pitää esillä jos ne eivät ole kivoja? Pistä suoraan roskiin.
Sinne ne menevätkin, Mietin vain sitä ajatusta mikä on vanhemmilla siinä niiden lähettämisessä. Ajattelevatko että lapsi on niin ihana että muutkin haluaa sitä ihastella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tonttuja, joulupukkeja, kukkia, lyhtyjä ja muita joulun aiheita. Käytän?? En käytä kortteja mihinkään, ovat joulunajan esillä ja sitten ne menee roskiin.
Onko niitä kuvia tai kortteja sitten pakko pitää esillä jos ne eivät ole kivoja? Pistä suoraan roskiin.
Sinne ne menevätkin, Mietin vain sitä ajatusta mikä on vanhemmilla siinä niiden lähettämisessä. Ajattelevatko että lapsi on niin ihana että muutkin haluaa sitä ihastella.
Eiköhän se ole ihan sama idea kuin minkätahansa kortin eli toivottaa hyvää joulua. En näe että joulukortin tarkoitus ylipäätään olisi se että sitä hirveästi jäisi kukaan ihastelemaan. Tosin en itse nykyisin lähettele kortteja ollenkaan kun en näe oikein ideaa toivottaa hyvää joulua ihmisille joiden kanssa en ole tekemisissä. Niille joiden kanssa tekemisissä olen sitä hyvää joulua voin toivottaa muutenkin.
Vierailija kirjoitti:
Se on vain joulukortti, mitä väliä onko siinä lapsi vai tonttu vai mikä. Eikä kyllä kukaan laita niitä siksi että kuvittelisi omien lastensa olevan jotenkin ihmeellidiä. Kuvista tehdyt kortit nyt vain ovat vähän peroonallisempia kuin vain ostettu pahvinpala. Tosin muistan että itseänikin saattoi hieman ärsyttää nämä kärsiessäni lapsettomuudesta, mutta ei kai kaikilla näillä valittajilla ole se tilanne.
Velojen maailma on ihan omanlaisensa.
-ohis
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kenelle niitä kortteja esitellään (pidetään esillä)? Halutaako esillä pitämisellä näyttää että kuinka moni ihminen on lähettänyt kortin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kenelle niitä kortteja esitellään (pidetään esillä)? Halutaako esillä pitämisellä näyttää että kuinka moni ihminen on lähettänyt kortin?
Pidätkö sinä sitä merkityksellisenä tai kiinnostavana montako korttia kukin saa? Vai mistä tuollainen tulee edes mieleen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pidätkö sinä sitä merkityksellisenä tai kiinnostavana montako korttia kukin saa? Vai mistä tuollainen tulee edes mieleen?
Miksi niitä sitten pidetään esillä?
Arvostan jos joku lähettää minulle joulukortin, oli siinä sitten lapsia, eläimiä, puita, maisemia, joulupukki tai lahjoja kuusen alla. Jos muistat minua, arvostan sinua.<3
Vierailija kirjoitti:
Jostain tuo sinunkin asenteesi kertoo. Ei mitenkään fiksua ja aikuismaista tehdä tällaisia johtopäätöksiä.
eri
Porukka säilyttää kortteja pari kuukautta ja heittää roskiin ja ihmiset viitsii tuon takia teetättää kakaroistaan kuvia.
Vierailija kirjoitti:
Arvostan jos joku lähettää minulle joulukortin, oli siinä sitten lapsia, eläimiä, puita, maisemia, joulupukki tai lahjoja kuusen alla. Jos muistat minua, arvostan sinua.<3
Minua ei muista edes sähköyhtiö kirjeellä.
Meille tuli tuollainen lapset tonttulakeissa -kortti kerran miehen vanhalta rauhanturvaajakaverilta. Ei olla ikinä nähty vaimoa eikä varsinkaan lapsia. Kieltämättä tuntui hiukan oudolta.