Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joulukortissa lasten kuva, todella kamala tapa lähetellä kaikille tuollaisia!

Vierailija
21.12.2023 |

Isovanhemmille tuollainen joulukortti on ihan hyvä mutta lähetellä nyt kaikille joulukortti jota koristaa pikku räkänokat. Täytyy sanoa että se on kus* päisyyden multihuipentuma! 

Kommentit (116)

Vierailija
81/116 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tämä keskustelu alkaa paljastaa jonkinlaisen hulluuden. Lapset ovat ihmisiä. Ei ylipäänsä ole soveliasta haukkua toisten ulkonäköä ja olemusta. En tajua miksi pitäisi sitten arvostella jotain joulukorttia, jossa on toiselle ihmiselle tärkeä lapsi tai eläin. Minusta on ihana, että sukulaisilla ja kavereilla on lapsia ja eläimiä, jotka on heille tärkeitä ja tahtovat laittaa korttiin kuvan. Minulla on omat tärkeät juttuni ja ihana, jos joku ymmärtää sen.

Vierailija
82/116 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koira ja kissa kyllä kävis. Mutta ei niitä pentujen kuvia, kiitos!

Jotenkin Suomessa nykyään om ilmapiiri että lapset on ärsyttävä asia 😢 mielummin hankitaan lemmikeitä kuin lapsia. Ei siinä, kaikilla omat mielipiteet on. Minulle on annettu joulukortteja joissa on lasten kuvia, myös kuvia omistajista ja heidän lemmikeistä oon saanut, tavallaan perhepotretteja 😊 Minulle ystävät ja sukulaiset ovat rakkaita ja samoin heidän lemmikit ja lapset myös Joten mielellään otan vastaan sellaisen kortin, millaisen lähettäjä haluaa antaa. 

Suomalaisille on iskostettu lapsivihamielisyys, ja se johtuu siitä että täällä asuu laiskoja ja läskejä, jotka ei jaksa sitoutua mihinkään elämänmittaiseen. Kertakäyttöhupi on kunniassa, niitä ovat esim lemmikit.

Aikalailla vihamielisesti ja negatiivisesti suomalainen suhtautuu muihin ihmisiin oli he minkäikäisiä tahansa. Ei suomalaisia voi oikein positiivisiksi ja myönteisiksi luonnehtia mitään tai ketään kohtaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/116 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauska keskustelu. Ennen lähetettiin lähettäjän näköisiä teevehdyksiä ja niistä tervehdyksistä ilahduttiin. Nykyään korttitervehdys pitää valita sen mukaan millainen on vastaanottaja. Mikä siis on sitä pissipäisyyttä? Sietäisikö tällaiset vaatijat olla kokonaan ilman muiden tervehdyksiä kun eivät niitä ole selvästikään ansainneet. Vai oliko tämä vaan trollailua, sillä siltä se vaikuttaa.

Vierailija
84/116 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Hei katsokaa kaikki. Olen täyttänyt maailman rumilla peikoilla."

Älä levittele peikkogeenejäsi enempää eteenpäin, kiitos. :D

Vierailija
85/116 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä ihmettelen ihmisiä jotka lähettelee noita kortteja sairaalaan. Ja niitä tulee paljon. Siis lasten kuvilla varustettu kortti, ei kirjekuorta, osoitettu synnytyssaliin kun "vielä muistellaan lämmöllä vuotta 2018 kun siellä tämä nuorin lapsi syntyi".

Nousee niskakarvat pystyyn.

Siis niinku mita? Miten kukaan voisi hermostua tuosta. Ihan omituisia raivostumisen aiheita ihmisilla, hermoheikkoa porukkaa 🙄.

En tiedä voinko sanoa hermostuvani, mutta pidän aivan pimeänä. Lähetellä nyt lastensa kuvia ventovieraille ihmisille heidän työpaikalleen.

Vierailija
86/116 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

nuo valokuvakortit ovat minusta hankalia kierrätettäviä joulun jälkeen. Kun ei niitä haluaisi säilyttää eikä niitä kai saisi laittaa paperinkeräykseen. Pitäisi heittää sekajätteeseen ja vähän pahaltahan sen tuntuu heittää vaan roskiin lasten kuvat.

Vierailija
87/116 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kortti nyt vielä menee, yksi tuttu teetti lapsensa naamakuvasta mukeja jotka antoi koko suvulle joululahjaksi. 

Vierailija
88/116 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koira ja kissa kyllä kävis. Mutta ei niitä pentujen kuvia, kiitos!

Jotenkin Suomessa nykyään om ilmapiiri että lapset on ärsyttävä asia 😢 mielummin hankitaan lemmikeitä kuin lapsia. Ei siinä, kaikilla omat mielipiteet on. Minulle on annettu joulukortteja joissa on lasten kuvia, myös kuvia omistajista ja heidän lemmikeistä oon saanut, tavallaan perhepotretteja 😊 Minulle ystävät ja sukulaiset ovat rakkaita ja samoin heidän lemmikit ja lapset myös Joten mielellään otan vastaan sellaisen kortin, millaisen lähettäjä haluaa antaa. 

Suomalaisille on iskostettu lapsivihamielisyys, ja se johtuu siitä että täällä asuu laiskoja ja läskejä, jotka ei jaksa sitoutua mihinkään elämänmittaiseen. Kertakäyttöhupi on kunniassa, niitä ovat esim lemmikit.

Niinhän se on, hienosti kuvailit juuri itsesi.

Vierailija
89/116 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

nuo valokuvakortit ovat minusta hankalia kierrätettäviä joulun jälkeen. Kun ei niitä haluaisi säilyttää eikä niitä kai saisi laittaa paperinkeräykseen. Pitäisi heittää sekajätteeseen ja vähän pahaltahan sen tuntuu heittää vaan roskiin lasten kuvat.

Miksi kuvien heittäminen roskiin tuntuu pahalle tai pahemmalle kuin vaikka sen pahvikortin? 

En laita niitä pahvikorttejakaan paperinkeräykseen vaan silppua sekajätteeseen niin että niistä ei voi enää lukea keneltä ja kenelle ne on. Kortit on osoitettu jokatapauksessa minulle tai perheelleni eikä muiden luettaviksi.

Vierailija
90/116 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta on kiva nähdä ystävien lapsien kuvia

Varsinkin kun jotkut asuvat 800km päässä, niin ei näekään kovin usein. Mua ei taas vähempää voisi kiinnostaa lemmikin kuvat. Mutta eihän kortin tarkoitus ole se että tulee juuri sellainen kun itseä kiinnostaa. Eihän kaikki joulukortitkaan ole kovin erikoisia. Relatkaa hei vähän! Pienet on murheet, jos joulukortit harmittaa! 

Vierailija
91/116 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kortti nyt vielä menee, yksi tuttu teetti lapsensa naamakuvasta mukeja jotka antoi koko suvulle joululahjaksi. 

Ai kamala, onko tämä totta. :D

Vierailija
92/116 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinpä. Kannattaa miettiä kenelle lähettää sen, osa pitää, osa ei. Koska osaa sinkuista mm. ahdistaa perhekuvat. Jos on vain äidin kaveri eikä edes tunne lapsia tai jostain syystä halua alkaa tutustua, se voi olla voimia vievää. Vaikka pitäisi yleensä osaa lapsista kivoina ja osaa riiviöinä. Ettei vanhempi oleta että nyt tavataan kaikki yhdessä, no ei tavata.

Puhumattakaan jos olet haluamattasi lapseton. Silloin joulukortit perheen pilteistä tuntuvat vain siltä kuin veistä käännettäisi haavassa, ja kertoo paljon kortin lähettäjän tilannetajuttomuudesta.

Vierailija
93/116 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai kamala, onko tämä totta. :D

Mitä kamallaa tuossa on? Hölmöä ehkä mutta että kamalaa?

Vierailija
94/116 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten kuvathan on parhsita! Mitä minä teen jollain tonttujen kuvilla? Sen sijaan on kiva nähdä minkänäköisiä lapsia kaukaisemmillakin tuttavilla on, miten ovat kasvaneet jne. Tosin nykyään enää tosi harvoilta tulee joulukortteja.

Suomi - vai onko se vain tämä palsta? - on oudon lapsivihamielinen.

95/116 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika pimeä pitää olla, jos tuollaisesta loukkaantuu. Mä olen säästänyt kaikki tuolllaiset kortit, mukava seurata kun lapset kasvaa. Omia ei ole.

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
96/116 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omasta piskistä otettu kuva kortissa, yök.

Mielummin minä koirista otettuja kuvia vastaanotan joulukorttina. Ovat kuitenkin söpöjä eikä haittaa, jos koiraa ei tunne.

Mutta lapsen/lasten kuvat ovat jotenkin vaivaannuttavia. Varsinkin vieraampien. Lapseni entisen päiväkotikaverin vanhemmat lähettävät edelleen joka vuosi kortin, jossa lapsensa ovat puettu samanlaisiin vaatteisiin ja poseeraavat tekopirteästi. Oma lapseni ja tämän entinen kaveri ovat jo 11-vuotiaita. Eivätkä ole olleet missään tekemisissä sen jälkeen, kun tämän kaverin perhe muutti pois eskarivuonna. En tiedä miksi meille edelleen lähetellään kortteja. Tämän vuoden kuvasta näki, että 11-vuotias ei enää oikein nauttinut 6-vuotiaan pikkuveljen kanssa samistelusta. Kortti meni suoraan roskiin.

Vierailija
97/116 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on kiva saada kuvia parhaiden ystävieni lapsista ja lemmikeistä. Muiden kuvat menee meillä suoraan roskiin.

Ylipäätään en ymmärrä miksi jotkut lähettelee joulukortteja ihmisille, joiden kanssa on ollut tekemisissä ohikiitävän hetken joskus vuosia sitten. Meillekin tulee näitä. Usein pitää miettiä, että ketäs lapsia nämä olikaan. Oman joulutervehdyksen(kuva lapsesta ja koirasta) lähetän viestillä vain meidän läheisimmille ihmisille.

Vierailija
98/116 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iso osa joulukorteista on rumia joka tapauksessa, mikä järki jossain geneerisestä tontun kuvassa, joka pakkolähetetään kaikille tutuille joitten kanssa ei muuten olla tekemisissä. Ei ne lapsista teetetyt kortit sen huonompia ole. Eikä tartte etsiä sen syvempiä merkityksiä asialle, jos joka tapauksessa tilaa lapsista kortteja niille tärkeille niin samalla vaivalla tilaa kaikille, eikä tartte lähteä erikseen kaupasta ostamaan niitä tonttukortteja. Ihmettelen kyllä joittenkin vihamielistä asennetta. Omista lapsista en siis ole joulukortteja koskaan teettänyt, mutta lapsikortteja olen joskus saanut ja onhan ne nyt sentään vähän persoonallisempia kuin ne tavalliset. 

Tosin nykyään en lähetä mitään joulukortteja eikä juuri kukaan muukaan, mummo on ainoa jolta kortti tulee. 

Vierailija
99/116 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinpä. Kannattaa miettiä kenelle lähettää sen, osa pitää, osa ei. Koska osaa sinkuista mm. ahdistaa perhekuvat. Jos on vain äidin kaveri eikä edes tunne lapsia tai jostain syystä halua alkaa tutustua, se voi olla voimia vievää. Vaikka pitäisi yleensä osaa lapsista kivoina ja osaa riiviöinä. Ettei vanhempi oleta että nyt tavataan kaikki yhdessä, no ei tavata.

Puhumattakaan jos olet haluamattasi lapseton. Silloin joulukortit perheen pilteistä tuntuvat vain siltä kuin veistä käännettäisi haavassa, ja kertoo paljon kortin lähettäjän tilannetajuttomuudesta.

Hitostako sitä voi kaikkien lapsettomuudesta tietää, jotain rajaa nyt.

Vierailija
100/116 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta ne ovat aivan ihania kortteja. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi yhdeksän