Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Erosin kirkosta, miten kummius?

Vierailija
21.12.2023 |

Erosin kirkosta, sillä en usko jumalaan, enkä halua olla tapauskovainenkaan. Minulla on yksi kummilapsi, miten käy kummiuden? Emme ole läheisiä tai juurikaan tekemisissä.. 

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirkon näkökulmasta kummius raukeaa. Sinusta ja kummilapsesta (tai vanhemmista) on kiinni, miten kummisuhde jatkuu välillänne.

Vierailija
2/27 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä Ap:n ongelmaa.

Siis suret, kun menetit kummiuden, vaikka et ole missään tekemisissä??!! 

Relaa vähän.

En muuten itsekään kuulu kirkkoon, mutta olen innokas Jeesuksen seuraaja - ollut jo 38 vuotta ja on ollut ihanaa aikaa, vaikeuksistakin huolimatta.

Ei siihen mitään kirkkoja tarvitse, eikä pappeja. Jumalan Pyhä Henki johdattaa kaikissa asioissa, kun pyytää ja rukoilee Isää Jeesuksen nimessä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatka kummiutta entiseen tapaan jos haluat. Ei ole pakko. Kummi ottaa lapsen kontolleen jos vanhemmat kuolevat tai joku sukulainen. Luin kummitus ensin.

Vierailija
4/27 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Relaa vähän.

En muuten itsekään kuulu kirkkoon, mutta olen innokas Jeesuksen seuraaja - ollut jo 38 vuotta ja on ollut ihanaa aikaa, vaikeuksistakin huolimatta.

Ei siihen mitään kirkkoja tarvitse, eikä pappeja. Jumalan Pyhä Henki johdattaa kaikissa asioissa, kun pyytää ja rukoilee Isää Jeesuksen nimessä. 

Siis nimenomaan haluaisin lopettaa kummiuden. Mietin vain, että odottavatko vanhemmat yhä lahjomista ja kuulumisten kyselyä mikä kummiuteen liitetään. 

Vierailija
5/27 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummin tehtävä on opettaa raamattua. Tämä ei enää päde jos eroaa kristinuskosta.

Vierailija
6/27 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Relaa vähän.

Siis nimenomaan haluaisin lopettaa kummiuden. Mietin vain, että odottavatko vanhemmat yhä lahjomista ja kuulumisten kyselyä mikä kummiuteen liitetään. 

Oletteko kuinka paljon tekemisissä? 

Vierailija
7/27 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskovaisetkaan eivät tiedä, että kummius on luottamustehtävä. Kummin vastuulla on lapsen uskonnollinen kasvatus. Kummi ei ole lahja-automaatti, arvon hihhelit.

Vierailija
8/27 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi alkujaan otit tehtävän vastaan jos et usko? Kummin tehtävä on olla tukena kristillisessä kasvatuksessa . 

Vierailija
9/27 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrot vanhemmille että ovat tehneet virhevalinnan valitessaan ateistin kummiksi. Täten irtisanot kummiutesi etkä ole velvollinen lahja-automaatiksi. Synttärikortin verran voit vaivautua.

Vierailija
10/27 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kummin tehtävä on opettaa raamattua. Tämä ei enää päde jos eroaa kristinuskosta.

Kristus ei opettanut mitään ev. Lut. jäsenmaksuista. Uskonto tai uskonnottomuus ei muutu millään jäsenrekisterissä ololla tai siitä eroamisella. Ja haloo, moniko kummi on edes hoitanut tuota hommaansa?

Vierailija
11/27 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi alkujaan otit tehtävän vastaan jos et usko? Kummin tehtävä on olla tukena kristillisessä kasvatuksessa . 

Tätä minäkin ihmettelen. Eikä ap muutenkaan halua olla tekemisissä niin miksi suostua kummiksi.

Vierailija
12/27 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et ole muutenkaan antanut kristillistä opetusta niin mikään ei käytännössä muutu.

Vierailija
13/27 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas joku tekopyhä tapakristitty mesoo ja kiukuttelee. SITÄKÖ SE JEESUS KÄSKI TEHDÄ, KOMMENTOIJA 1,5 ja 9?

Vierailija
14/27 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kehdannut kieltäytyä.. Omat kummini eivät ikinä puhuneet minulle kristinuskosta.

Vierailija
15/27 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meneekö pöljällä hiukkasen sekaisin usko ja jäsenkortti? Sillä jäsenkortilla et taivaaseen pääse.

Vierailija
16/27 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen jatkanut kummiutta ihan entiseen tapaan.

Vierailija
17/27 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä luin että kummitus 👻

Vierailija
18/27 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummius ei ole virallista jos sinä ja/tai kummilapsi ette kuulu kirkkoon

Vierailija
19/27 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinkahan moni alkaa katumaan kun meni kummiksi. Ei se ole mitään virallista ja sen kun vaan lopettaa lahjojen ostamisen. Jos kysellään niin sanoo suoraan ettei ole rahaa.

Vierailija
20/27 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki haluavat vain lahjoja kummeilta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kolme