Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaveri väitti että lääkäreitä on kielletty määräämästä opiaatteja

Vierailija
21.12.2023 |

Kaveri väitti että lääkäreitä on kielletty määräämästä opiaatteja nykyaikana paitsi ainoastaan syöpä tai murtumapotilaille? Onko totta?

Kommentit (70)

Vierailija
61/70 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Murtumapotilaat saa panadolia. Ainakin ystäväni kohdalla oli hiljattain näin. 

Minäkin sain murtuneeseen nilkkaan parasetamolia jota tuo Panadol on, ei juurikaan lievittänyt kipua.

Julkisella saa Panadolia murtumiin, yksityisellä tuupataan aina Panacodia. Julkisella joskus saanut myös täysin hyödytöntä Ketoriinia murtumaan. Tämä siis ihan oman kokemuksen perusteella viime vuosien aikana tapaturma- alttiina henkilönä.

Itse syön mielummin Panadolia, koska Panacodista tulee ihan hirveä olo. Pyydän aina lääkkeen vaihtoa.

Vierailija
62/70 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

yksi lähisukulaiseni menee sekaisin panadolista. Alkaa oikeasti nähdä hallusinaatioita.  Ja kyllä: todellakin tarkoitan panadolia. Varmasti menisi panacodistakin, koska siinäkin on parasetamolia

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/70 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei suoranaisesti kielletty mutta vain lyhyeksi ajaksi saa määrätä ja pienen määrän. Näin olen käsittänyt.

Vierailija
64/70 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli olkapää neljänä kappaleena pyöräkolarin jälkeen. Alkuun annettiin vaan buranaa ja panadolia, mutta kun taju meni kipuun ja lääkäri näki röntgenkuvat, niin jopa irtosi oksikodonia. 

Vierailija
65/70 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain alkuvuodesta sairaalassa opiaatteja suoneen ja suun kautta, kotiin tramalia jonka reseptistä söin puolet ja jätin hakematta loput. Ihan tarpeeseen eikä missään kohti tullu mitään oloja tai hankaluutta jättää lääkkeet heti kun vointi vähänkin koheni. Myös unilääkettä määrättiin josta söin taas puolet. Kyllä siis voidaan määrätä eikä se kiellettyä ole.

Vierailija
66/70 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin Tramalia on eri vahvuisina. Niitä miedompia tabletteja lääkärit kirjoittavat kivunlievitykseen ihan kotikäyttöön.

Vierailija
67/70 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta murtui vuosi sitten värttinäluu. 

Akuttiin kipuun reseptillä 30kpl parasetamol 1g.

No onneksi apteekista saa ilman reseptiä parasetamolia, mutta miksi vain 30kpl?

Reseptillä olisi tullut parasetamol halvemmaksi, jouduin kuitenkin muutaman viikon kipulääkettä ottamaan.

Vierailija
68/70 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samaa mieltä farmakogeenisestä testistä, tekisin sen ihan mielenkiinnosta. En käytä mitään lääkkeitä mutta sain leikkauksessa fentanyyliä ja siitä tuli ihan järjettömät vierotusoireet. Eli oletan että minulla on jokin taipumus jäädä lääkkeisiin helpommin koukkuun

Vierailija
69/70 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain opiaatteja ihan tavallisen selän lihaskramppiin. Vähän ihmettelin kyllä

Vierailija
70/70 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä täällä husin alueella saa kaikkia tarvitsemiaan lääkkeitä helposti jos on perusteet, habitus määrittelee paljon. Jos näytät deekulta tai narkilta, et varmasti saa. Kun käy suihkussa, laittaa ehjät vaatteet ja on selvinpäin, on riittänyt että kertoo lääkkeen x auttaneen aikaisemmin niin sitä on saatu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi seitsemän