Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaveri väitti että lääkäreitä on kielletty määräämästä opiaatteja

Vierailija
21.12.2023 |

Kaveri väitti että lääkäreitä on kielletty määräämästä opiaatteja nykyaikana paitsi ainoastaan syöpä tai murtumapotilaille? Onko totta?

Kommentit (70)

Vierailija
1/70 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi hyvinkin olla. Eihän kilpirauhaspotilaillekaan saa määrätä muuta kuin tyroksiiniä

Vierailija
2/70 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehei syöpäpotilaat mitään opiaatteja saa eikä kuule murtumapotilaatkaan! Minä sain jalkaleikkauksen jälkeen 600 mg buranan. No eihän se mitään auttanut. Sanoivat että sä et voi saada kahdeksaan tuntiin mitään muuta kipulääkettä. Nostin mekkalan ja johan alkoi tulla kipupiikkiä. Mutta kun lähtee sairaalasdta kotiin niin ihan tasan tarkkaan opiaatteja et saa!

Samoin syöpäpotilaille ei anneta rauhoittaviakaan vaikka olisi joku kaksi viikkoa elinaikaa, koska niistä tulee kato riippuvaiseksi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/70 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole totta.

Vierailija
4/70 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se totta, että niiden määräämistä pyritään vähentämään. Oliko siitä vuosi vai kaksi, kun Kela lähetti kaikille opioideja määränneille lääkäreille nuhtelevan oloisen paimenkirjeen, jossa kerrottiin, paljonko oli edellisvuonna opioideja määrännyt ja varoiteltiin niiden vaaroista.

Vierailija
5/70 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiaatteja (Panacod mukaan lukien) määrätään todella nihkeästi.  Yksityiseltä saa todennnäköisemmin kuin julkiselta puolelta.m

Samoin Oikeita unilääkkeitä nämä eivät kirjoita, vaan masennus- ja mielialalääkkeeksi indikoituja Mirtsaa ja Ketipinoria. Vaikka ei mitään tuommoista ongelmaa, ei edes historiassa. 🤷🏻

Vierailija
6/70 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mulle kipukroonikkona tyrkytetään opiaatteja. En ole suostunut niitä käyttämään. Mieluummin kivut kuin opiaattiriippuvuus.

Vierailija
7/70 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mulle kipukroonikkona tyrkytetään opiaatteja. En ole suostunut niitä käyttämään. Mieluummin kivut kuin opiaattiriippuvuus.

Sua ei vielä säre tarpeeksi.

Vierailija
8/70 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pidä paikkaansa. Panacodia ja Tramalia saa ainakin jos on oikea vaiva eikä ole sitä jatkuvasti penäämässä.

Vierailija
9/70 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle äskettäin määrättiin hermokipuun ja uusittiin resepti puhelimitse, mutta en ole sitä käyttänyt, kun Lyrica auttoi nukkumaan ja kipu helpotti.

Vierailija
10/70 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä määrätään.

Vierailija
11/70 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehei syöpäpotilaat mitään opiaatteja saa eikä kuule murtumapotilaatkaan! Minä sain jalkaleikkauksen jälkeen 600 mg buranan. No eihän se mitään auttanut. Sanoivat että sä et voi saada kahdeksaan tuntiin mitään muuta kipulääkettä. Nostin mekkalan ja johan alkoi tulla kipupiikkiä. Mutta kun lähtee sairaalasdta kotiin niin ihan tasan tarkkaan opiaatteja et saa!

Samoin syöpäpotilaille ei anneta rauhoittaviakaan vaikka olisi joku kaksi viikkoa elinaikaa, koska niistä tulee kato riippuvaiseksi. 

Nostit mekkalan siitä että hoitajat noudattivat lääkärin ohjeita ja lääkäri oli se, joka oli mokannut eikä laittanut lupiin mitään muuta kuin buranan. 10/10 toivottavasti onnistut yhtä hyvin muillakin elämäsi osa-alueilla. pelle.

Vierailija
12/70 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei pidä paikkaansa. Panacodia ja Tramalia saa ainakin jos on oikea vaiva eikä ole sitä jatkuvasti penäämässä.

Tämä on totta, itse en voi tiettyjen munaisongelmien vuoksi käyttää ollenkaan ibuprofeiinia enkä ketoprofeiinia, joten aina saan reseptillä ihan helposti Panacodia. No toki en ehkä olekaan mikään sitä jatkuvasti kinuaja ja näkevät kyllä, että sitä on haettu apteekista tosi maltillisia määriä.

Vierailija
13/70 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

voi hyvinkin olla. Eihän kilpirauhaspotilaillekaan saa määrätä muuta kuin tyroksiiniä

Kumpikin väitteenne on virheellinen.

Vierailija
14/70 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi haluat levittää moisia valheita?

Vierailija
15/70 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On se totta, että niiden määräämistä pyritään vähentämään. Oliko siitä vuosi vai kaksi, kun Kela lähetti kaikille opioideja määränneille lääkäreille nuhtelevan oloisen paimenkirjeen, jossa kerrottiin, paljonko oli edellisvuonna opioideja määrännyt ja varoiteltiin niiden vaaroista.

On totta, että halutaan pitää käyttö aisoissa, mutta ei kukaan pysty lääkäreitä kieltämään niitten käytöstä silloin kun indikaatiot ovat selvät.

Vierailija
16/70 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Murtumapotilaat saa panadolia. Ainakin ystäväni kohdalla oli hiljattain näin. 

Vierailija
17/70 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama kokemus mulla. Vähän joka asiasta saisi vähintään Panacodia, mutta en halua käyttää huumaavia lääkkeitä.

Vierailija
18/70 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa noudatetaan vanhaa kunnon "kärsi, kärsi niin kirkkaimman kruunun saat"-periaatetta.

Ystäväni taisteli syöpään kuolevalle veljelleen kipupumpun. Aluksi nuori lääkäri ilmoitti, että ei morfiinia kun "voi tulla riippuvaiseksi". WTF?? Henkilö menehtyi viikon sisään. Siis törkeää pitää henkilö tuskissa päiväkausia kun kaapissa olisi siihen helpotusta!!!! 

Suomi on kivunlievityksen ambomaa. 

Vierailija
19/70 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nostit mekkalan siitä että hoitajat noudattivat lääkärin ohjeita ja lääkäri oli se, joka oli mokannut eikä laittanut lupiin mitään muuta kuin buranan. 10/10 toivottavasti onnistut yhtä hyvin muillakin elämäsi osa-alueilla. pelle.

Älä nyt länkytä. Hiljaako olis pitänyt olla? Ääliö.

Vierailija
20/70 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on totta, itse en voi tiettyjen munaisongelmien vuoksi käyttää ollenkaan ibuprofeiinia enkä ketoprofeiinia, joten aina saan reseptillä ihan helposti Panacodia. No toki en ehkä olekaan mikään sitä jatkuvasti kinuaja ja näkevät kyllä, että sitä on haettu apteekista tosi maltillisia määriä.

Mulla on pari nikamaa selässä vähän hassusti ja jos hermo siitä sopivasti ärtyy olen kivusta jalaton. Ainoa mukava asento olisi roikkua kaapissa henkarista... Vaiva ärtyy säännöllisen epäsäännöllisesti. Viime kerrasta on pari vuotta onneksi. Tilanteesta on röntgenkuvat olemassa eikä kannata leikata koska lopputulos voisi olla huonompi. Kipuvaiheessa olen saanut Panacodia täysin ilman ongelmaa jopa työterveyden etäyhteydellä. Olen joka kerran selvinnyt yhdellä pakkauksella, josta loput säästän sen varalle, että vaiva palaa. Koskaan en näitä huvikseni syö koska ajatus toleranssista ja siitä ettei näistä olisi enää apua on sairaan pelottava.

T: Se jolle vastasit

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi viisi