Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rakas päiväkirja

Vierailija
21.12.2023 |

Tähän ketjuun voit kirjoittaa päiväkirjamerkintäsi, joka voi olla vaikka täyttä tajunnanvirtaa. Riittää, että itse ymmärrät ja saat puetuksi sanoiksi jotain itsellesi merkityksellistä. Ei tarvitse kirjoittaa muille, vaan kirjoitat itsellesi.

Kommentoida saa, mutta tähän ketjuun ei kirjoiteta siksi, että saataisiin neuvoja tai arvostelua. Merkinnän päivämäärä löytyy valmiina, olkaa hyvät. 

Kommentit (111)

Vierailija
81/111 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Torstai 8.2.2024

Olikin tänään varsinainen palaveri töissä: käsittelimme vihdoinkin sen yhden väärintekijän touhuja. Johto väitti ettei mukamas tiedä mitään mutta alkoi heilläkin ääni muuttua kellossa kun kollega esitti todisteet. No sittenhän meitä kehotettiin vaan ymmärtämään ja rakkautta vaan....hmph! Olin aika hapokas mutta se oli tarpeen - tosin tämä ei pääty vieläkään. Väärintekijä näytti nimittäin siltä että räjähtää siihen paikkaan eli jonkinlainen kosto lienee odotettavissa. On siis todella korkea aika siirtyä muualle hommiin vaan....

Onneksi menin kaupungille töiden jälkeen niin sain muuta ajateltavaa. Aurinkokin paistoi onneksi.

Vierailija
82/111 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oivoi. Muistelin just elokuvaa Hevoskuiskaaja. Muistan hyvin sen alussa olleen kohtauksen, kun onnettomuus tapahtuu. Elokuvissa teatterissa kaikki on niin paljon 'suurempaa', miltei tunsin lumen kasvoillani.

Olen nähnyt leffan monta kertaa, aina toivon lopun muuttuvan🤔

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/111 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos sinulle, joka annoit tämän päiväkirjan ja laitoit omistuskirjoitukseen, että mitä tahansa mieltä painavaa saa kirjoittaa. Olen kiitollinen siitä, on paljon asioita jotka painavat mieltä. Maailmantilanne ja henkilökohtaiset asiat. Kai jokaisella on samat.

Tänään paistaa aurinko. Hanki kimaltaa. Helmikuu. Haluaisin lähteä metsään kävelylle. Olisipa joku, jonka kanssa lähteä kuuntelemaan hiljaisuutta tai höpöttelemään niitä ja näitä. Joku jolle soittaa, tai joku jota rapsuttaa korvan takaa. Ystäväni, missä sinä olet nyt? Minulla on ikävä sinua. Tuntuu siltä, että olet lähellä vielä. Tuulen henkäys, auringonsäde, lempeä sade. Pakkanen tai kesäaamu. Puhelin. Kuka missäkin niistä sinä olet. Toivotko minulle ystävää vielä, saanko minä toivoa sellaista enää.

Vierailija
84/111 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin just äänestämässä. Olin ainoa! Kertoivat, että tosi hiljaista on ollut...

Vierailija
85/111 |
12.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivä meni pilalle nelivuotiaan murhan takia. 

Luonnevikaiset eläimet lopetetaan, ihmisiä ei... 

Vierailija
86/111 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakas päiväkirja. Kaikki on niin surullista. Pahoja uutisia maailmalla ja kotimaassa. Miksi maailma ja ihmiset on niin sekaisin. Miksi kaikki ajattelevat vain itseään. Miksi minäkin ajattelen vain omia juttuja ja murheita. Näenkö minä  jos jollain on asiat huonosti. Jos näen, miten minä puutun tai autan? En usko että kukaan on paha syntyessään. Uskon että jotkut ihmiset menee vaan helpommin rikki. Joistakin rikki menneistä tulee pahoja. Miksi ihmiset menee rikki, mitä niille silloin tapahtuu. Kohteleeko joku pahasti. Kellekään ei saisi puhua eikä ketään saisi katsoa, kun jokainen naapuri ja vastaantulija on uhka. Kaikki ei uskalla vastata puhelimeen eikä katsoa kuka soittaa ovikelloa. En halua että asiat on niin huonosti, mitä minä voin tehdä. Kuka minua kuuntelisi, jos sanoisin mitä ajattelen. Ajattelen tavallisia asioita mutta en tiedä ajatteleeko muut ihmiset jotain erilaisia. Kenestäkään ei näe päältä onko hän paha vai ihan tavallinen.

Rakas päiväkirja, miten voi aina olla me vastaan muut. Miksi ei koskaan ole me kaikki yhdessä? Onko minulla aika kullannut muistot kun muistan että sellainen aika oli joskus ja Suomea sanottiin onnellisten ihmisten maaksi. Mummu sanoi aina että ilo pintaan vaikka sydän märkänisi. Oliko se sitä suomalaista sisua ja pystynkö minä siihen. Voin minä kokeilla vaikka pari viikkoa. Kysyn jokaiselta vastaan tulevalta naapurilta mitä sulle kuuluu. Tai. En sittenkään jokaiselta, mutta niin monelta kuin uskallan. Loppuja vaan tervehdin. Jos joku juttelee takaisin, siinä on pienen hetken me.

Vierailija
87/111 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistelen sitä yhtä elokuvaa, Rautanaamio, jossa ihminen roikkui pitkään kahlittuna seinään. Caprio kai oli pääosassa. 

Väsyttää. Luonto on kaunis ympärillä. Saunaan tekee mieli, ja juosta lumihankeen. 

Koira nukkuu. Pikkuinen. Vanhenee kuten minäkin. 

Voikaa hyvin jos voitte.

Kiitos, minä yritän. Voisitko rapsuttaa koiraa vähän, tai silittää jos tykkää siitä enemmän? Sanoisit terveisiä minulta.

Voi sinäkin niin hyvin kuin voit voida. 

Vierailija
88/111 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luin taas tänään Vauva-palstalla tyhmiä asioita, voi krääh kun ihmiset on joskus tyhmiä. Itse hassuttelin pari asiaa, jonkun mielestä nekin on tyhmiä. Ollaan kaikki tyhmiä täällä.

Minä en pahastuisi, jos hassuttelisit täällä jotain. Se ei ole tyhmää. Haluaisin että olisi jotain ilonpilkahdustakin välillä. Muuten on liian synkkää eikä sitä kestä kukaan.

Vierailija
89/111 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakas päiväkirja

Kesätyöt on kunnossa, matka Sodankylään varattu. Kevät etenee huimaa vauhtia ja tää valon määrä ihastuttaa ja yllättää joka vuosi. Päivän suunnitelma: teen lihamakaronilaatikon uuniin, mieto lämpö. Tunnin lenkki sillä välin. Suihku ja nam-ruokaa kaalipuolukkasalaatilla.

Kellarin siivous menossa, jatkan huomenna...

Vierailija
90/111 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveysasia huolettaa. Olisi parempi tietää tulos jo, vaikka se olisi huonokin, koska en pelkää kuolemaa. Tämä epätietoisuus vain on raskasta. 

Olen aiemminkin ollut tässä tilanteessa ja siksi elän jo elämää, missä ei jää kaduttavia asioita. Tämä oli hyvä elämä, täysi elämä eikä tarvitse surra tekemättömiä asioita.

Vierailija
91/111 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annan itseni olla vielä tänää ihan maassa. Huomenna skarppaan. Taas yksi rakkaus meni sivu suun, kun elämä ei ole niin yksinkertaista ja en ole valmis. Jos niin on tarkoitus niin kohtaamme jälleen, tai sitten emme. Tekee mieli tupakkaa ja alkoholia. Mutta voi olla, että pysyn ilman. Ainakin ilman tupakkaa, niin jaksaa kuntoilla. 

Vierailija
92/111 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi voi.

Elämä voittaa?

Kohoa siivillesi, elämä kantaa. Tähän uskon.

N63

Vierailija
93/111 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiljaiset sillat

Kun kuolen, joku saattaa löytää runot, ikimuistoiset nuoruuden ihanasta rakkaudesta. En voi nyt hukata niitä, ehkä en ehdi. Siinäpä jälkipolvi ihmettelee...

Vierailija
94/111 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Terveysasia huolettaa. Olisi parempi tietää tulos jo, vaikka se olisi huonokin, koska en pelkää kuolemaa. Tämä epätietoisuus vain on raskasta. 

Olen aiemminkin ollut tässä tilanteessa ja siksi elän jo elämää, missä ei jää kaduttavia asioita. Tämä oli hyvä elämä, täysi elämä eikä tarvitse surra tekemättömiä asioita.

Tulos oli hyvä! Nyt on taas rauha pitkäksi aikaa.

Vierailija
95/111 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdet tiskit vielä koneeseen ja pötköttelemään kanankoipien ja hirssipakastevihannestattarimössön jälkkäriksi.

Koiralle aloitettu tassuhoito, ja hänkin kohta kuorsaa. 

Apteekista ostin ihmisten kynsille sivuleikkurit, ja mietin ennen ostopäätöstä pari viikkoa. Koira ei tykkää jos leikkaan normikynsileikkureilla.

Nuorimies vei kokispullon miesluolaansa kerta suuttui kun painokkaasti suosittelin ulkoilua ja kaverisuhteen vahvistamista söpön koiran kanssa. Nyt oli selkä kipeä, vaikka aina kun olen tivannut, ei mihinkään koske eikä satu ja pärjää ok.

Suosittelin icepoweria ja tulehduskipulääkettä, mutta ilmeisesti kokis ja suklaa toimivat paremmin.

Tänään kävin ilmaiskirppiksellä ja mukaan tarttui kaikenlaista. Sain jopa kyydin kotiin.

Paras löytö oli joku liikuntarulla, jolla voin rullata jalkoja. Silitysrautakin löytyi, pitää kokeilla onko okei.

Lopuksi vielä, vuokranantaja näköjään on asennoitunut siihen että tämä asunto pitää päivittää. Kiva.

Tänä aikana kun olen kirjoittanut on parransänki kasvanut.

Jääkaakao, apk päälle ja peiton alle. 

Ilmalämpöpumppu kohisee, koira tuhisee ja nuorimies kai nukkuu.

Sanotaan, kun nuorimies nukkuu, on kuin laittaisi rahaa pankkiin.

Gn

Vierailija
96/111 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on siis takatalvi. Pakkasta kuus ja siitä viis, maa on valkoinen. Voi niitä ressuja, ketkä ehti jo kesäkumit vaihtaa. Puoliso lupasi pizzat piffata. Naminam, sapatti👍

Vierailija
97/111 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Remontti jatkuu vanhassa talossa. Eikö se lopu ikinä? Kohta sadan tonnin rajapyykki rikki.

Tekisi mieli muuttaa johonkin täysin huoltovapaaseen asuntoon Berliiniin, joku kunnon jugend-linna, jolle ei tarvitsi tehdä mitään muuta kuin lakaista lehdet nurmikolta ja panna robottileikkuria töihin.

Mutta kun noita taloja on eikä niistä voi luopuakaan niin seuraava remontti jo häämöttää. Kellarin portaat, ikkunanpokat, pieniä hommia jo ensi kesänä.

Vierailija
98/111 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huuuiii. Toukokuu ja vaaleat illat. Nuotiota on ollut monesti. Makkaraa on paistettu. Pihasauna lämpesi lauantaina. Huomenna pitää lähteä isolle kirkolle, onneksi sunnuntaina palaan jo maalle... täällähän on mukavaa

Vierailija
99/111 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Flunssa helpottaa, kirjoitin haikean runon.

Rakas päiväkirja, kiitos, että olet

Vierailija
100/111 |
28.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakas päiväkirja

Aamullapa sattui kummia:

Käyn isolla kirkolla yhdessä luontaistuotekaupassa noin joka toinen vuosi. Rasva riitti pitempään, ja just ilmeni etten oo käyny 3 vuoteen!!!

Liike oli tyhjä, mainokset ikkunassa. Viereisen liikkeen nainen tuli just töihin, niin kysäisin onko liike muuttanut vai kenties lopettanut. Ei tiennyt. Netistä selvisi, että liikkeen omistajapariskunta oli kuollut häkään 3 vuotta sitten. Jotenkin ällistyin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi yksi