Mitä viinejä teillä on tarjolla joulupöydässä?
Tässä meidän valinnat tänä vuonna!
Alkumalja:
Laurent-Perrier La Cuvée Brut Champagne 2016, Ranska
Kalojen kanssa:
Dopff & Irion Schoenenbourg Grand Cru Riesling 2018, Saksa
Kinkun kera:
Zenato Amarone della Valpociella Classico 2016, Italia
Jälkiruoalla:
Johanneshof Reinisch Eiswein 2017, Itävalta
Kommentit (43)
Vierailija kirjoitti:
Teen ison kattilan makkarakeittoa, juomana hanavettä. Ei ole varaa muuhun. Kiitos Purra.
Olisit laittanut perunat käymään ja valmistanut jouluksi uunimakkaraa perunakiljun kanssa.
Niin ironista kuin se onkin, niin kohta maistuu kansalle kaali.
Clos Lanson Brut 2006 tai Don Perignon 2008 avataan varmaan lauantaina.
Mas la plana 2016 aattona.
Sitten hommasin ne Viinilehden vuoden punaviini kolmikon, varmaan joku niistä avataan ehkä jonain päivänä.
Valkkareista ainakin avaan Netzl Ried Altenberg Weissburgunder 2021.
Huom. Ei näitä kaikkia yhtenä päivänä..
Tuloerot näkyvät. Jotkut pröystäilevät, toiset käyvät ruokajonoissa. Itseäni ahdistaa tämä kahtiajako, mikä on nykyhallituksen aikana käynnissä. Minä, köyhä lähihoitaja ( eläkkeellä ), en tarvitse materiaa, menen jouluna avustamaan vanhuksia.
Vierailija kirjoitti:
Ei koskaan ole ollut mitään viiniä joulupöydässä. Kotikaljaa tai jos jotain alkoholipitoista, niin sitten sahtia.
Siinähän se tuli.
Junttilootien ja kinkun kanssa ehdottomasti sahtia.
Vierailija kirjoitti:
Meillä juodaan hyviä viinejä ja aitoa samppanjaa. Jätän miehen huoleksi valinnat viinikellaristamme. Aina on onnistunut. Ja laatikkoviiniä glögiä varten.
Meillä valinnat tekee hovimestarimme.
Susumaniello on ollut viimevuosina mieleeni. Amaroneista ei uskalla opiskelijana haaveillakaan, mut ehkä vielä joskus.
Ap.llä on hyvä setti. Voisin kokeilla tuota valkkaria.
Luulisin että kinkun kanssa kaikki valitsevat oluen.
Tänävuonna ei mitään, kun ollaan ihan vaan omalla porukalla ja päiväkoti-ikäiset lapset, niin en näe tarvetta.
Silloin kun on vieraita tullut olen pyytänyt myyjältä suositukset ruokaviineiksi ja ottanut suoraan ne päästäkseni helpolla.
En tiiä, en oo jostain syystä koskaan juomatuulella jouluaattona. En kyllä muutenkaan juo tyyliin lasillista enempää. Joten minulle yksi ja sama mitä muut juo :)
N31
Meillä on nykyään vain kuivaa Saunalahden valkoviiniä, mutta siinäkin määrä korvaa laadun.
Marabello, doris ja mustikka-vadelmaviini
Vierailija kirjoitti:
Doris -viiniä muovupullosta
Sopii riisi puuron kanssa
Pitää kattoo nyt. Joulupöytään tulee jotain hyvää muttei kallista punkkua, Black Tower -valkkaria, ja Jameson-viskiä luultavasti tulee hankittua. Naapurilta sain lahjaksi pari pulloa itse tehtyä kukkaisviiniä, niitä pitää toki maistella.
Ap.lla kuravettä juodaan.yritä edes vaihtaa paremmiksi,kysy myyjältä apua