Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Käsittämättömän paljon on flunssaa ym sairauksia nyt!

Vierailija
20.12.2023 |

Meidän sukujoulussa on yleensä 17 osallistujaa. Nyt isovanhemmat on flunssassa, omat lapseni ovat koronassa ja flunssassa, me itse oltiin juuri koronassa ja nyt mulla uudelleen kurkku kipeä. Siskot ovat terveinä mutta heidän aikuisten lastensa perheissä RS-virusta ja flunssaa.

Ja asutaan vielä kaikki eri paikkakunnilla tai ei muuten olla tavattu viikkoihin, eli ei ole toisiltamme tarttunut. Taitaa tulla erilainen joulu...

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin ihan koko ajan joku kova tauti jollain perheenjäsenellä. Siis joka viikko ollut nyt loppuvuoden ajan.

On jo 100 kansainvälistä yliopistotadon tutkimusta siitä, että koronan sairastaminen heikentää immuunijärjestelmää. Nyt se taitaa alkaa näkyä.

Vierailija
2/27 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin on. On vissiin tätä menoa pakko skipata sukujoulu, ellei nuhakuume ala paranemaan ennen sitä.🤔

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koronaa se nyt on. Media vaan hiljaa.

Vierailija
4/27 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en taas sairastu ikinä vaikka haluaisin, olisin niin iloinen jos olisi hyvä syy skipata joulu. En jaksa yhtään mitään.

Vierailija
5/27 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin? Onko se flunssakauden aikana mikään yllätys? Ainahan niin on ollut ja taitaa aina tulla niin olemaankin. Flunssaan kun ei ole ja on lähestulkoon mahdotonta myöskään rokotetta kehittää.

Ennemmin tulee koronaan ja influenssaan vuosikausien suojan antava rokote kuin flunssaan rokote.

Vierailija
6/27 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koronaa se nyt on. Media vaan hiljaa.

Media kertoo kovaan ääneen, että koronan rinnalla on monta muuta flunssatautia liikkeellä.

Vierailija
7/27 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin? Onko se flunssakauden aikana mikään yllätys? Ainahan niin on ollut ja taitaa aina tulla niin olemaankin. Flunssaan kun ei ole ja on lähestulkoon mahdotonta myöskään rokotetta kehittää.

Ennemmin tulee koronaan ja influenssaan vuosikausien suojan antava rokote kuin flunssaan rokote.

On se yllätys. Minä ja mies ollaan yleensä normiflunssassa noin 3 vuoden välein, mahataudissa ei olla oltu tällä vuosituhannella. Influenssaa ei olla sairastettu ikinä. Minä nyt koronan toista kertaa (eka 2v sitten) ja mies ekaa kertaa. Myöskään vanhempani eivät ole kipeinä kuin ehkä parin vuoden välein. Sama pätee kuopukseeni. Ja se että meidän suvussa melkein kaikki on nyt kipeänä, on eka kerta ikinä.

Ei kaikki sairastele koko ajan vaikka sä niin tekisit.

Vierailija
8/27 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menee vähän ohi aloituksen, mutta en ymmärrä miten jotkut tykkää talvesta. Kun talvi on yhtä räkätautia, kuumeilua ja noroa. Kesällä ei mitään.

Vierailija
9/27 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olis kiva, jos maskit olis keksitty, niin niitä vois pitää, mutta kun ei ole, niin niitä ei voi pitää eikä siten voi suojella itseä ja toisia tartunnoilta. Harmi, mutta minkäs teet. Sairastellaan vaan.

Vierailija
10/27 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on koronan tai flunssan sairastanut ihan vasta, niin silloihan voi mitä suurimmalla syyllä viettää sukujoulun. Koska itse on silloin sairastetun taudin tuoman luonnonsuojan vuoksi jonkin aikaa suojassa uudelta tartunnalta. Kyllä se suoja nyt joulun yli helpostikin kantaa.

Vierailija
11/27 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olis kiva, jos maskit olis keksitty, niin niitä vois pitää, mutta kun ei ole, niin niitä ei voi pitää eikä siten voi suojella itseä ja toisia tartunnoilta. Harmi, mutta minkäs teet. Sairastellaan vaan.

Ei ne mitään ratkaise, korkeintaan sekoittavat tautien kiertoa pahemman kerran, kuten kävi maskisuosituksen poistuttua keväällä 2022. Tuli sitten jonkinlainen influenssa-aalto kesäksi, kun normaalisti influenssa loistaa tuolloin poissaolollaan käytännössä kokonaan.

Vierailija
12/27 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meilläkin ihan koko ajan joku kova tauti jollain perheenjäsenellä. Siis joka viikko ollut nyt loppuvuoden ajan.

On jo 100 kansainvälistä yliopistotadon tutkimusta siitä, että koronan sairastaminen heikentää immuunijärjestelmää. Nyt se taitaa alkaa näkyä.

Itse ymmärsin niin, että se "tutkittu ja turvallinen" nimenomaan heikentää immuunijärjestelmää. Tätä käsitystä tukee myös omat kokemukset omissa vaikutuspiireissä.

Ne, jotka ottaneet kaikki piikit, on jatkuvasti sairaana. Jopa samassa perheessä ne sairastaa, jotka ottaneet "tutkitun ja turvallisen" kun taas saman perheen luomut (sairastaneet koronan /eivät rokotettuja) ovat olleet terveinä. Käyvät kaupoissa, töissä, harrastuksissa ym, ilman koronaa.

Vierailija
13/27 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän perhe taas ollut syksyn täysin terveenä vaikka lapset aloitti päiväkodin. Viime vuonna oli useampi pieni flunssa. Korona ei oo itseeni tai mieheen tiettävästi tarttunut, vaikka ei rokotteita otettu.

Ehkä näihin flunssiin vaan ihmiset kiinnittää huomiota enemmän. Ainahan sitä talvikaudella niitä kiertää useampaa sorttia.

Vierailija
14/27 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ne mitään ratkaise, korkeintaan sekoittavat tautien kiertoa pahemman kerran, kuten kävi maskisuosituksen poistuttua keväällä 2022. Tuli sitten jonkinlainen influenssa-aalto kesäksi, kun normaalisti influenssa loistaa tuolloin poissaolollaan käytännössä kokonaan.

Kun pitää FFP2-maskia aina kaupoissa ja ihmisten seassa liikkuessa, niin ei sairastu. Olen käyttänyt maskia koronapandemian alusta saakka ja aion tehdä niin jatkossakin. En ole ollut sairaana vuosikausiin, todennäköisesti pitkälti maskin ansiosta. En halua mitään tautia, en edes perusflunssaa.

Vierailija
15/27 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on koronan tai flunssan sairastanut ihan vasta, niin silloihan voi mitä suurimmalla syyllä viettää sukujoulun. Koska itse on silloin sairastetun taudin tuoman luonnonsuojan vuoksi jonkin aikaa suojassa uudelta tartunnalta. Kyllä se suoja nyt joulun yli helpostikin kantaa.

Eli vaikka olisit itse vielä oireeton, mutta tartuttava on ihan ok mennä sukujuhliin tartuttamaan iäkkäät sukulaiset?

Vierailija
16/27 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kummasti olen pysynyt terveenä maskeja käyttämällä, samoin moni lähipiirin ihminen. Mutta maskeja käyttämättömien joukossa sairastelu on yleistä: on koronaa, on influenssaa ja vaikka mitä,  jopa useaan otteeseen.

Vierailija
17/27 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa koronarokotetut sairastella eniten...

Vierailija
18/27 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kummasti olen pysynyt terveenä maskeja käyttämällä, samoin moni lähipiirin ihminen. Mutta maskeja käyttämättömien joukossa sairastelu on yleistä: on koronaa, on influenssaa ja vaikka mitä,  jopa useaan otteeseen.

Ehkä heillä on lapsia. En minäkään lapsettomana sinkkuna sairastellut, mutta annas olla kun tapasin hoitoalalla olevan miehen ja saimme lapsen. Sitä sairastelun määrää!! Eikä helpota edes nyt lapsen ollessa kouluiässä, kun isossa koululla pöpöt kivasti käy kaikki läpi.

Vierailija
19/27 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päiväkodissa oli viime viikolla 4 lasta hoidossa. Kaikki muut sairaana. Se hyvä että kun hoitajistakin yli puolet kipeänä niin riitti silti hoitajia hoitamaan nuo 4 lasta.

Ei ole ollut ennen näin, koskaan.

Vierailija
20/27 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ollut kuukausitolkulla nyt kipeänä. Vanha tauti kun loppuu, niin uusi alkaa. En muista tällaista loppuvuotta koskaan itselläni olleen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kaksi