Mihin eläkeläiset tarvii isoja eläkkeitä? Eikö eläkeläisille riitäisi sama raha kuin työttömille?
Eläkeläiset saa liikaa eläkettä. Eihän ne vanhukset jaksa edes harrastaa juuri mitään niin mihin ne rahaa tarvii? Siihenkö että saavat ostella jatkuvasti uusia autoja veronmaksajien rahoilla? Niille riittäisi sama raha kuin työttömille eli työmarkkinatuki 590e/kk. Suuret eläkkeet on iso rasite valtiolle joita pitäisi karsia ja kunnolla.
Kommentit (452)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ne mielestäni minun rahojani ovat -eläkeläinen
Koittakaa jo uskoa, että olette maksaneet eläkemaksujen huomattavasti vähemmän kuin nuoremmat.
Ei näitä nykyisiä 30 miljardin eläkemenoja milloinkaan ole maksettu, valtiovelalla ne maksetaan.
Vanhuuseläkkeellä on miljoona neljäsataa tuhatta.
Niin siksi ei saa kaupungilta avustajaa, jos tulee aivoinfarkti.
Eläkeläiset on työllään eläkkeensä ansainnut. Ootko samaa mieltä vielä kun itse jäät eläkkeelle että pärjäät vähemmällä? Kun asumis-ja ruokakulut ei vähene ja lääkkeisiin alkaa mennä rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Vanhuuseläkkeellä on miljoona neljäsataa tuhatta.
Niin siksi ei saa kaupungilta avustajaa, jos tulee aivoinfarkti.
Jos haluaa avustajan parturiin tai kauppaan mukaan niin pitää ostaa palvelu yksityiseltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koittakaa jo uskoa, että olette maksaneet eläkemaksujen huomattavasti vähemmän kuin nuoremmat.
Ei näitä nykyisiä 30 miljardin eläkemenoja milloinkaan ole maksettu, valtiovelalla ne maksetaan.
Voi lapsikulta, eläkevakuutusyhtiölllä on jättiomaisuus, mistä eläkkeet maksetaan, eikä valtion varoista.
Vierailija kirjoitti:
Eläkeläiset on työllään eläkkeensä ansainnut. Ootko samaa mieltä vielä kun itse jäät eläkkeelle että pärjäät vähemmällä? Kun asumis-ja ruokakulut ei vähene ja lääkkeisiin alkaa mennä rahaa.
Ei kaikki eläkeläiset ole töissä olleet. Työttömiä on aina ollut.
Ja te maksoitte liian vähän eläkemaksua.
Nyt suunnitellaan, että hoitokoteja lopetetaan ja muistisairaita siirretään takaisin kotihoitoon. Kotihoitaja käy 2-5 kertaa päivässä ja on 10 minuuttia kerralla.
Paljonkohan suuret eläkemaksut haittaa suomalaisten työttömien työllsitymistä kun työnantajat välttää maksuja osa-aikatöitä tarjoamalla jolla ei suomen hinnoilla elä tai vinkumalla työvoimapulaa ja tuomalla kahvilla olevia kehitysmaalaisia ukkoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi lapsikulta, eläkevakuutusyhtiölllä on jättiomaisuus, mistä eläkkeet maksetaan, eikä valtion varoista.
Homekorvaseni niitä eläkkeitä ei eläkeyhtiöistä makseta vaan kelasta, vain osa eläkkeestä tulee niiden rahastoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lue ketju. 200 miljardin rahasto riittäisi vain 7 vuotta ja olisi loppunut jo aika päivää sitten, jos ei eläkkeitä olisi maksettu nyt työssäkäyvien palkoista, eläkemaksut menevät nyt eläkkeellä oleville.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kaikki eläkeläiset ole töissä olleet. Työttömiä on aina ollut.
Ja te maksoitte liian vähän eläkemaksua.
Nyt suunnitellaan, että hoitokoteja lopetetaan ja muistisairaita siirretään takaisin kotihoitoon. Kotihoitaja käy 2-5 kertaa päivässä ja on 10 minuuttia kerralla.
Ihan oikein. Hoitakoon niiden lapset. Ai mutta hups tuliko välit pilattua itsekkäällä ylimielisyydellä. Kyynel.
Täälä haisee kaalisoppa ja berglundin piaru.
Suurimmat rosvot menee Portugaliin rahoineen, koska Suomessa joutuvat veroja maksamaan. Miten tuollainen varallisuuden hankinta on onnistunutkin. Ei yksi ukko työllään siihen pysty. Missä se täkäläisen oligarkin porsaanreikä on.
Vierailija kirjoitti:
Eläkeläiset on itse tulonsa ansainneet, työttömät ei.
Töihin siitä, hus.
Minne, ei ole työpaikkoja kaikille ja kaikenlisäksi nämä ahneet eläkeläiset on edelleen siellä työpaikalla lonnimassa samaan aikaan eläkettä tienaten!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lue ketju. 200 miljardin rahasto riittäisi vain 7 vuotta ja olisi loppunut jo aika päivää sitten, jos ei eläkkeitä olisi maksettu nyt työssäkäyvien palkoista, eläkemaksut menevät nyt eläkkeellä oleville.
Lopettakaa ihmessä eläkemaksut. Eläkkeellä olevat pärjäävät vallan mainioisti eläkevakuutusyhtiöiden tuotoilla.
Vierailija kirjoitti:
"1940 - ja 1950-lukujen suurista ikäluokista tuli kultainen sukupolvi."
Eli rikkain.
https://www.is.fi/taloussanomat/oma-raha/art-2000005160933.html
Ei tullut minun vanhemmista. Asuvat vuokralla, on pieni työeläke ja ei ole säästöjä tms.
Suami on hassu maa kun työttömiä kiusataan ja pidetään jollain 590 euron korvauksella samaan aikaan kun samasta valtion kassasta tuntuu löytyvän pohjattomasti rahaa kaikille muille.
No pääsette nopsaan rikkaiden vanhusten tilit tyhjentämään, perinnöt jakamaan, kun knääkät kuolevat kotona ulosteissaan vellikupin ääreen😏
Vierailija kirjoitti:
Ne ei ole sinun rahojasi. Et todellakaan ole niitä itse tehnyt. Ymmärrätköhän mitään taloustieteestä? Ehkä et.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"1940 - ja 1950-lukujen suurista ikäluokista tuli kultainen sukupolvi."
Eli rikkain.
https://www.is.fi/taloussanomat/oma-raha/art-2000005160933.html
Ei tullut minun vanhemmista. Asuvat vuokralla, on pieni työeläke ja ei ole säästöjä tms.
Olisi kannattanut mennä töihin kun suurella ikäluokka eli koko elämän noususuhdannetta kun taas esim nuoremmat polvet on eläneet jatkuvaa talouskriisiä vuodesta -90.
Asuntojakin sai sillä hintaa että maksoi helposti 10 vuodessa ihan tavan duunari.
1000 euron eläkkeestä ei mene veroa eikä voi saada verovähennystä kodin siivouksen ostosta tai muiden palveluiden ostosta yksityiseltä.
Tosin moni työikäinen lopettaa avustajan työt toukokuussa, koska ei saa enää soviteltua päivärahaa.