Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olin iltakävelyllä äsken ja jäin seuraamaan 2 valkoista objektia mitkä liikkuivat taivaalla

Vierailija
20.12.2023 |

Tehkääpä joskus niin kun olette iltakävelyllä ja ilma on raikas ja pilvetön että pysähdytte hetkeksi alueelle missä ei ole hälinää eikä katuvaloja ollenkaan, sen jälkeen kohdistakaa katseenne ylös ja antakaa silmienne tarkentaa kunnolla koko se alue mitä te katsotte, voitte oikeasti yllättyä kuinka paljon siellä liikkuu sellaisia kohteita mistä ette osaa sanoa yhtään mitä ne ovat. 

Äsken itse huomasin ohimennen 2 valkoista objektia mitä menivät ihan kokoajan samassa linjassa niin että se perässä kulkeva seurasi kokoajan sitä edessä kulkevaa, nämä objektit siis liikkuvat oikeasti korkealla ja ne näyttävät tähdiltä mitkä temppuilee omiaan, siis valkoisia palloja. Ja ne menee ajoittain todella kovaa. No nää 2 sitten katosi jonnekkin ja jäin seurailemaan tilannetta jolloinka huomasin enemmänkin näitä objektia mutta ne liikkuivat yksinään. 

Nää kohteet menee niin korkealla että ne ei voi olla lentokoneita, koptereita eikä droneja ja sen lisäksi niissä ei ole niitä merkkivaloja ollenkaan. 

Satelliitteja ehkäpä? mutta voiko nämä kaikki olla ja liikkuuko ne keskenään?

Kommentit (54)

Vierailija
41/54 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nähnyt samanlaisia 

Vierailija
42/54 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

mistä pystyt sanomaan kuinka kaukana ne oli. sulla tuskin oli mitään vertailukohtaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/54 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän ne ovat? minäkin näen useasti

Vierailija
44/54 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etteivät sentään olleet objektien asemasta subjekteja? https://fi.wikipedia.org/wiki/Subjekti_(lauseenjäsen) https://fi.wikipedia.org/wiki/Objekti

Vierailija
45/54 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elonin satelliitit ja pakkasufot. Ei vaan. Joskus voi olla satelliitti, mutta mielelläni kuvittelen valopallon olevan ufo jota harmaa ohjaa ja kääntelee. Se on paljon hauskempaa. 

Vierailija
46/54 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me tullaan saamaan kohta tieto että täällä vierailee kokoajan muualta porukkaa

Vierailija
47/54 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miestamppooni jahtasi naistamppoonia. 

Vierailija
48/54 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Satelliitteja liikkuu eri nopeuksilla. Valon heijastuessa satelliitista sen kirkkaus muuttuu, tunnetuimpia välähtelijöitä ovat Iridium-satelliittipuhelinjärjetelmän satelliitit isoine aurinkopaneeleineen.

Kirkkauden muutoksen saattaa kokematon havaitsija tulkita nopeuden ja etäisyyden tai suunnan muutokseksi.

Kerran katselimme kaverin kanssa tähtiä ja äkkäsin satelliitin, joka mateli halki taivaankannen kirkastuen ja sitten himmeten ja kadoten. Kaverini mielestä se muutti suuntaa ja kiihdytti pois...

T: nimim. Assburger

Vierailija
49/54 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin jäin ensin katsomaan että liikkuuko tuo yksi tähti. Selvästi vähän liikuskeli ympäriinsä. Sitten katsoin muita tähtiä ja nekin teki samaa liikettä. Totesin että joku näköhäiriö kyseessä kun kaikki tähdet liikkui.

Se oli Putini kyttäyskeikalla. 

Vierailija
50/54 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on samanlaisia kokemuksia, avaan niistä myöhemmin kun menen kotiin

Vierailija
51/54 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Disclosure tulossa

Vierailija
52/54 |
16.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu niitä on paljon tosin en tiedä mitä ovat

Vierailija
53/54 |
16.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

90-luvulla syksy-yönä näin jotain hämmentävää. Kuten usein ennenkin, katselin Keski-Suomessa olevan kesämökin laiturilla lämpimänä syysyönä tähtiä. Olin nähnyt jo sille illalle useamman satelliitin. Sitten lähes kohtisuoraan minua päin tuli peräkkäin kolme valoa. Suurinpiirtein sama nopeus ja ulkonäkö kuin satelliiteilla. Loksahti leuka auki, kun yhtäkkiä toinen ja kolmas niistä erkani loivasti omiin suuntiinsa, ja se ekana tullut jatkoi samalla reitillä.

Oli kyllä hämmentävä ja ainutlaatuinen kokemus. Olin teini, mutta nörtti sellainen. Tieteenkuvalehdet ja avaruuskirjat luettuna moneen kertaan. Koitin analyyttisesti miettiä asiaa ja keksin 2 vaihtoehtoa. Todennäköisesti ne oli kovaa ja korkealla meneviä lentokoneita. Melkein väkisinkin armeijan hävittäjiä. Voisin kuitenkin väittää, että en hiljaisena ja tyynenä yönä kuullut mitään ääntä.

Toinen vaihtoehto oli mielestäni ilmakehään tuleva meteori tai avaruusromu. Niitä olisi ollut useampi kappale peräkkäin ja massan palaessa pois, olisi lentoradat muuttuneet. Mahdollista tämäkin, mutta mikä palaa ilmakehässä kymmeniä sekunteja?

Se kolmas vaihtoehto on kaikista epätodennäköisin, mutta kuumottavin :) 

Vierailija
54/54 |
16.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin näin, oli droneja

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan yksi