Ei tullut toimeentulotukea jouluksi.
Eka päivä laitoin hakemuksen ja 3 viikkoa ollut käsittelyssä. Rahaa on 20 euroa joten sillä ei kauheesti joulua vietetä. Katsoin aamulla kelan sivulta niin eipä ollut käsitelty joten enää ei voi saada rahaa jouluksi. Maksoin laskut kaikki 11 päivä ja ajattelin että hakemus tehdään 7 päivässä kuten ennen.
Kommentit (98)
Vierailija kirjoitti:
No, sellaista se on kun elää tukien varassa.
Itse teen oman työn lisäksi keikkaa ettei tarvitse tukien varassa olla.
Toisaalta olen sitten koko joulun taas töissä kuten aina.
Ole kiitollinen siitä työstäsi ja mahdollisuudestasi keikkailla.
t. toinen joka on joulun töissä
Seuraavaksi kun niitä tukirahoja taas tulee, niin joka ikinen kuukausi laita 10 eur jemmaan (ihan varmaan pystyt siihen!) ja sitten ensi jouluna on käytettävissä 120 eur. Kyllä sillä yhden joulun elää. Tämä ei auta tähän jouluun, mutta tuleehan se joulu sieltä taas ensi vuonna.
Facessa ryhmä josta voi saada apua, jos asuu pääkaupunkiseudulla.
Kuopiossa ilmainen jouluruoka.
Tässä vielä kaksi täyttä arkipäivää ennen joulua. Soita sinne Kelaan. Jos on lapsia niin lapsilisät ainakin tulee perjantaina.
Paikattaisiinko sotealan työvoimapula työttömillä? Kun sanotte ettei työttömille riitä töitä.
Vierailija kirjoitti:
Voisin lahjoittaa muutaman kympin. Tiedän erään lähihenkilön kokemuksista, millaista on odottaa toimeentulotukea rahattomana. Hän opiskeluaikoinaan oli todella tiukoilla
Kiitos! Panisitko tähän puhelinnumerosi tai osoitteesi.
Vierailija kirjoitti:
Kela on lainvastaisesti jäädyttänyt kaikki hakemukset hallituksen määräyksestä. Tilanne on laiton, mutta ei ole ensimmäinen kerta kun Kela rikkoo lakia.
Ja höpö höpö. Osaa hakemuksista ei voi käsitellä ennenkuin seuraavan vuoden määrät on tiedossa, nämä tulee aina n joulukuun puolessavälissä, ihan joka vuosi. Jos yrität nykyistä hallitusta syyttää niin olet trolli tai tyhmä. Odottaminen ei kuitenkaan estä toimeentulotuen ratkaisemista seuraavallekaan kuin kuluvalle vuodelle.
Vierailija kirjoitti:
Paikattaisiinko sotealan työvoimapula työttömillä? Kun sanotte ettei työttömille riitä töitä.
Kunnilla on jo ollut irtisanomisia, eikös Keski-Suomen sote-alueella ollut. Eiköhän ne ota tilalle vielä 9 e/päivä työntekijöitä, kun ammattilaisia alkaa löytymään kortistosta irtisanomisten jälkeen ja tulee niitä työvelvotteita etuuksiin. Yks tuttu aikanaan työllistyikin sotealalle niin, että aloitti tukityönä, jonka sai työkkärin kautta. Oli niin hyvä, että eteni virastohommiin ns. virkamiestyötä tekemään. Kaikilla sote-alalle tukityöllistetyillä ei ehkä ole noin hyvä säkä tulevaisuudessa, kun tilalle voidaan aina ottaa irtisanottu sotealan osaaja tukityöllistettynä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
käyt nyt ostamassa makaronia ja halvinta jauhelihaa tai hernekeittoa, niin ihan hyvin voit viettää joulua. Sinulla nyt vain on sitten vähän erilaiset tarjoilut tänä jouluna.
Tai sitten voi hakea kilon lanttua ja kilon porkkanaa. Maksaa reilut kaksi euroa. Siitä saa joululaatikot.
No luuletsä että mä osaan mitään laatikoita tehdä kun en osaa töitäkään tehdä.
-ap
Nythän sulla on aikaa tehdä jotain hyödyllistä. Ja jos et tiedä niin netti täynnä ohjeita. Vai ootkko ihan i d i o o t t i jos et muuta osaa kuin ulista vauvapalstalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti olet suomalainen koska sulle on ainakin jossain vaiheessa rahaa tulossa. Mää en saa toimeentulotukea vaan kärvistelen 800 egen korvauksella. Eniten riepoo kun noi nee kerit ja muut värivammaset saa taikaseinästä paljon enempi.
Toimeentulotuen saajat kärvistelevät 555 eurolla.
Käsittääkseni heidän vuokransa ja laskunsa on maksettu, minä maksan tuosta summasta kaiken.
No hae sinäkin sitten toimeentulotukea, jos sinulla jää vuokran, sähkön ja reseptilääkkeiden jälkeen alle 555e/kk muihin menoihin.
Olen hakenut, en ole saanut.
Tästä saat kyllä syyttää itseäsi.
Jokainen t-tuki asiakas tietää että hakulaput jätetään
jos edelliseen kuun 15 päivä kun jonossa on tuhansia ennen sinua..
Vierailija kirjoitti:
Mikä työvoimapula? Monella lähihoitajallakaan vakipaikkaa vaan pätkiä. Hyvinvointialueet käyttää eläkemummoja tuurauksiin, koska tulevat halvemmaksi. Oma pätkä kesti 2kk, nyt taas työtön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kela on lainvastaisesti jäädyttänyt kaikki hakemukset hallituksen määräyksestä. Tilanne on laiton, mutta ei ole ensimmäinen kerta kun Kela rikkoo lakia.
Tää touhuhan alkoi työelämänprofessori-elämänviisaudentohtori Elli Aaltosen aikana. Nyt mamma toimii SPR:ssä ja on saanut siellä aikaiseksi työttömiä törkeästi hyväksikäyttävän hikipajaprojektin nimeltään Kontti.
Suomalaiset on maailman köyhintä kansaa... Suomessa on hikipajoja... riistoa kurjuutta... äärimmäistä absoluuttista köyhyyttä Suomi on slummi
Tässä on vielä muutama tunti kun siellä niitä hakemuksia käsitellään. Tänään käsitellyt hakemuksen ja rahat ovat perjantaina tilillä eli jep, tämä on viimeinen päivä jotta voi rahansa jouluksi saada.
Eikö ole luottokorttia. Mene Hurstin juhliin.
Sitä kantsii miettiä, että jos ottaisikin sen työn mistä tienaa "vain" pari sataa enemmän mitä tuet on, eikä vinkuisi kuinka sitten pitää maksaa kaikki itse, niin se palkka kuitenkin tulee säännöllisesti tilille ikäänkuin manulle illallinen ja ne palkkapäivät tietää ennalta. Elämänlaatu kohenee muutenkin hurjasti kun on oman elämänsä (ja taloutensa) herra/rouva toisin kuin tuiden varassa on. Lisäksi se tekee hyvää itsetunnolle että kykenee elättämään itse itsensä (vaikka saakin vain pari sataa enemmän mitä tukina saisi).
Lisäksi sillä parilla satasella per kk on iso merkitys. Niinhän sitä perustellaan tukien kasvattamistakin, että jo ihan satanenkin nostaisi kummasti elämänlaatua eikä elämä olisi niin tiukkaa ja ankeaa.
Miksi olet odotellut näin kauan? Itse olisin ottanut Kelaan yhteyttä jo silloin, kun se 7 arkipäivää oli mennyt.
Ja Kelan sivuilta voi tarkistaa, että tällä hetkellä toimeentulotukihakemusten keskimääräinen käsittelyaika on 4,9 arkipäivää.
Eli jotain häikkää hakemuksessasi tai sen käsittelyssä todellakin on. Soitto Kelaan heti tänään!
Vierailija kirjoitti:
Seuraavaksi kun niitä tukirahoja taas tulee, niin joka ikinen kuukausi laita 10 eur jemmaan (ihan varmaan pystyt siihen!) ja sitten ensi jouluna on käytettävissä 120 eur. Kyllä sillä yhden joulun elää. Tämä ei auta tähän jouluun, mutta tuleehan se joulu sieltä taas ensi vuonna.
Ei, sinä et vaan ymmärrä. Kun joka kuukausi jää miinukselle, niin siitä ei jää kymmentä euroa säästettäväksi. Minulla on tällä hetkellä sukkia (se oli ennen ongelmana), mutta nyt ovat haarat kaikista housuista rikki. Olen niitä ommellut ja paikkaillut, mutta eivät pysy koossa enää. Talvikengät ovat reikäiset jne. Asiat hajoavat nopeammin kuin ehtii uutta saamaan, joten miinuksella olo on jatkuvaa. Se on toki vain meidän tt-tuella pitkään olleiden ongelma. Töitä ei vaan anneta, vaikka kuinka ahkerasti hakee. On tullut joulukuun puolella noin 10 valintapäätöstä. Yhteenkään paikkaan ei kutsuttu haastatteluun ja koulutusta on.
-eri
Soita ja pyydä kiirehtimään päätöstä. Voisiko joku sukulainen, ystävä tai tuttu lainata muutaman kympin? Tsemppiä tilanteeseen! Tosi kurja tilanne, mutta muista, että joulu tulee kyllä halvallakin. Laita edellisvuosien koristeet jos on ja sytytä muutama kynttilä. Esim. riisipuuro on edullista ja jouluista ruokaa.
Kuka se tässä on leväperäinen kun sinä ja kolme ylänuolen antajaa koitatte kehottaa apta tuhlaamaan säästöt joulun viettoon. Huh huh ihmettelen jos sinulla on tuolla taloustaidolla luottotiedot.