Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei tullut toimeentulotukea jouluksi.

Vierailija
20.12.2023 |

Eka päivä laitoin hakemuksen ja 3 viikkoa ollut käsittelyssä. Rahaa on 20 euroa joten sillä ei kauheesti joulua vietetä. Katsoin aamulla kelan sivulta niin eipä ollut käsitelty joten enää ei voi saada rahaa jouluksi. Maksoin laskut kaikki 11 päivä ja ajattelin että hakemus tehdään 7 päivässä kuten ennen.

Kommentit (98)

Vierailija
21/98 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, soita itsellesi kiireellinen aika seurakunnan diakoniaan ja sano, että asiasi on kiireellinen. Ne voi sulle laittaa jotain maksusitoumus-lappuja ruokakauppaan. Kyllähän sun pitää ruokaa saada joulun ajaksi. Jos ihan todella olet ruoan tarpeessa eikä rahaa tule, kyllä se järjestyy jonkun hyväntekeväisyysjärjestön kautta. Voit kysellä myös Pelastus armeijalta ym.pystyykö ne auttamaan.

Vierailija
22/98 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

käyt nyt ostamassa makaronia ja halvinta jauhelihaa tai hernekeittoa, niin ihan hyvin voit viettää joulua. Sinulla nyt vain on sitten vähän erilaiset tarjoilut tänä jouluna.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/98 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käsittely aika on 7 arkipäivää (ei viikonloppuja) siitä, kun kaikki liitteet on jätetty. Tarkista oletko varmasti jättänyt kaikki pyydetyt liitteet ja selvitykset? Tarkista edellisestä päätöksestä, mitä on pyydetty.

Siellä on 10 liitettä. Luulisin että kaiki on mitä tarvii.

Vierailija
24/98 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käsittely aika on 7 arkipäivää (ei viikonloppuja) siitä, kun kaikki liitteet on jätetty. Tarkista oletko varmasti jättänyt kaikki pyydetyt liitteet ja selvitykset? Tarkista edellisestä päätöksestä, mitä on pyydetty.

Useilla hakemuksia jättäneillä käsittelyaikaa on jäljellä kahdesta neljään viikkoon. Sellaisillakin jotka ovat jättäneet hakemuksen sovitusti (kaikkine liitteineen) marraskuun alussa.

Minulla on asumistuen tarkistus 1.12.2023. Olen jättänyt tarkistushakemuksen 23.11. Käsittelyajaksi ilmoitettiin eilen 27-30 päivää.

Vierailija
25/98 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Soita sinne Kelaan. Törkeää että ne on tosta vaan lopettaneet tukihakemusten käsittelyn koska Piru-Petteri käski!

En usko tuota ollenkaan.

Vierailija
26/98 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika monta liitettä?? Sanoit aikaisemmin saaneesi 7 päivässä. Miksi yhtäkkiä noin monta liitettä? Siellä on jotakin epäselvää siinä sun hakemuksessa. Olisit soittanut sinne maanantaina ja kysellyt perään! Oletko jotenkin saamaton ihminen?

Vierailija
27/98 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mene töihin, turha täällä vinkua. Onneksi almusi tulee tippumaan!

Ei tule. Toimeentulotuen minimi nousee tammikuussa.

Vierailija
28/98 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julkaistu 13.12.2023

Osa Kelan asiakkaista on nyt joutunut odottamaan hakemuksensa ratkaisua tavallista pidempään. Jos eduskunta saa päätökseen indeksijäädytystä koskevan lain käsittelyn tämän viikon aikana, Kela voi antaa päätöksiä ensi viikosta alkaen. 

https://www.kela.fi/ajankohtaista/5889041/osa-hakemuksista-odottaa-edus…

Joulukuussa toimeentulotuen viimeinen maksupäivä ennen joulua on 22.12.2023. Tuki ehtii tuolloin tilille, jos hakemus ja tarvittavat liitteet on toimitettu Kelaan viimeistään 11.12.2023.

https://www.kela.fi/ajankohtaista/5833397/hoida-kela-asiat-ajoissa-kunt…

Vierailija
29/98 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Diakoni diakoni diakoni, aivan turhaa jauhantaa. Jano on kova eikä niillä sitoumuksilla saa huikkaa. 

Vierailija
30/98 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos olet sössinyt asiasi tuohon jamaan ja tuo on se summa mitä on jäljellä, niin sitten on. Ensi vuonna tulee myös muuten joulu. Tämä tiedoksi ettei tule taas yllätyksenä. Jos et halua syödä jouluna laihasti niin syö vaikka syyskuu. Silloin on ilmaistakin ruokaa saatavilla sienistä, puolukasta jne.

Meillä muillakin on laskuja, mutta maksamme ne kaikki itse ja mistään taikaseinästä ei tule lisää käyttörahaa. Tympii kun osa törsää ensin tukirahansa, kehtaa valittaa kun menivät laskuihin (niihinhän ne on tarkoitettu) ja joulun järjestämiseen ei nyt jäänyt rahaa, pitäisi taas saada lisää jostain. Opetelkaa budjetoimaan ja hyväksymään, että kun raha on käytetty loppuun, se on loppu. Ei voi aina olettaa, että kyllä joku muu pelastaa kunhan vain riittävästi ruinaa. Lisäksi jouluruoka ja lahjat eivät ole mikään välttämättömyys ja ihmisoikeus. Jos et ole niihin varautunut itse, niitä ei ole.

Vierailija
31/98 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Diakoni diakoni diakoni, aivan turhaa jauhantaa. Jano on kova eikä niillä sitoumuksilla saa huikkaa. 

No sitten on itse aiheutettu ongelma ja ratkaisun avaimet on omissa käsissä. On vain ja ainoastaan oikein, ettei seurakunnan rahoilla kukaan pääse juopottelemaan. Sehän vielä puuttuisi, että kirkollisverolla ostettaisiin viinat sossupummijuopoille. Jättää ne kaljat ostamatta, niin riittää rahat ruokaan.

Vierailija
32/98 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaisiko hankkia itse omat rahansa niin ei olisi moisia ongelmia.

Miten ne rahat hankitaan itse, jos töitä ei ole? Ryöstämällä?

Vierailija
33/98 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jos olet sössinyt asiasi tuohon jamaan ja tuo on se summa mitä on jäljellä, niin sitten on. Ensi vuonna tulee myös muuten joulu. Tämä tiedoksi ettei tule taas yllätyksenä. Jos et halua syödä jouluna laihasti niin syö vaikka syyskuu. Silloin on ilmaistakin ruokaa saatavilla sienistä, puolukasta jne.

Meillä muillakin on laskuja, mutta maksamme ne kaikki itse ja mistään taikaseinästä ei tule lisää käyttörahaa. Tympii kun osa törsää ensin tukirahansa, kehtaa valittaa kun menivät laskuihin (niihinhän ne on tarkoitettu) ja joulun järjestämiseen ei nyt jäänyt rahaa, pitäisi taas saada lisää jostain. Opetelkaa budjetoimaan ja hyväksymään, että kun raha on käytetty loppuun, se on loppu. Ei voi aina olettaa, että kyllä joku muu pelastaa kunhan vain riittävästi ruinaa. Lisäksi jouluruoka ja lahjat eivät ole mikään välttämättömyys ja ihmisoikeus. Jos et ole niihin varautunut itse, niitä ei ole.

AAMEN 🙏

Vierailija
34/98 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotakin epäselvyyttä siinä hakemuksessa? Olisithan tuon perään voinut jo aiemmin kysyä. Ja kyllä kahdellakympillä nyt jotakin vatsansa täytettä saa.

Ei siinä ole epäselvyyksiä koska eivät ole pyytäneet edes mitään tositteita edes. Ihan yksinkertainen hakemus se on. Ennen on hakemus käsitelty ajoissa paitsi kerran kesti 3 kuukautta ja silloin vein asian oikeuteen koska meinasin saada häädön.

Vierailija
35/98 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minulle vaan työssäkäyvänä tulee ihan mukavasti rahaa "taikaseinästä". 15pv peruspalkka ja 31pv lisät. Työpaikan saaminen on lottovoitto.

Vierailija
36/98 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haitko myös kunnalta, vai vaan ainoastaan kelalta?

Jos et hakenut niin voit edelleen hakea kunnalta tukea. 

Vierailija
37/98 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän että on ihmisiä jotka tukea välillä tarvitsevat ja on Hienoa että yhteiskunnassa se mahdollisuus on MUTTA:

En ymmärrä kuinka voi olla ihmisiä jotka roikkuvat syysteemissä vuodesta toiseen, välillä lukee palstalla kymmeniä vuosia! 

Vierailija
38/98 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti olet suomalainen koska sulle on ainakin jossain vaiheessa rahaa tulossa. Mää en saa toimeentulotukea vaan kärvistelen 800 egen korvauksella. Eniten riepoo kun noi nee kerit ja muut värivammaset saa taikaseinästä paljon enempi.

Toimeentulotuen saajat kärvistelevät 555 eurolla.

Vierailija
39/98 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyt prsettä. Hyvin kerkeet joulurahat saada

Vierailija
40/98 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään saa työttömyyskorvausta, edelleen käsittelyssä, hakemuksen laitoin marraskuun puolivälissä. Onneksi on kaapissa vielä nuudeleita, makaronia, näkkileipää ja pakastevihanneksia. Perinteisiä jouluruokia siis.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän neljä