Kysymys
Mulla on ollut käytössä Ketipinor 100 mg asti ja Olantsapiini 10 mg asti (pisimmän ajan 5 mg ja ennen lopetusta 2,5 mg) parin vuoden ajan.
En nuku juurikaan. Miten teillä ovat unet palautuneet?
Ennen lääkitystä nukuin pari tuntia aamuisin. Tällä hetkellä nukun muutaman tunnin parina yönä viikossa. Lääkkeet määrättiin unettomuuteen.
Kommentit (36)
Tuntuu, että en enää selviä tästä. Enkä enää palaudu. ): Olen myös harkinnut elämäni lopettamista.
En ymmärrä, miksi jatkoin lääkkeiden syömistä vaikka paino nousi, hengitys vaikeutui jne.
Vierailija kirjoitti:
Tuntuu, että en enää selviä tästä. Enkä enää palaudu. ): Olen myös harkinnut elämäni lopettamista.
En ymmärrä, miksi jatkoin lääkkeiden syömistä vaikka paino nousi, hengitys vaikeutui jne.
Mä olin ennen lääkkeitä vähäuninen. ): Ja nyt olen menettänyt kyvyn nukkua. Onko mulla mahdollisuuksia selvitä jotenkin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olin ennen lääkkeitä vähäuninen. ): Ja nyt olen menettänyt kyvyn nukkua. Onko mulla mahdollisuuksia selvitä jotenkin?
Mun unirytmi oli lähes kellontarkka aamuisin. ): Nukahdin kello 7-8 maissa. Nyt nukun sen vähän ihan milloin sattuu kuitenkin kello 21.00-6.00 välillä. Enkä siis nukahda väsymyksen tunteeseen vaan lähinnä sammun.
Miten teillä ovat unet palautuneet?
Vierailija kirjoitti:
Miten teillä ovat unet palautuneet?
??
Apteekissa kyllä huomautettiin, että onko asianmukaista syödä joka päivä ja noin paljon lääkkeitä. Mutta silloin olin jo niin koukuttunut, etten kyennyt tavallaan kuuntelemaan. ): Yritän vielä jaksaa muutaman kuukauden ennen kuin teen lopullisia ratkaisuja.
Luulin, että nukun lääkkeillä sikeästi, mutta ne veivät ilmeisesti vain tajun, mitä olen selvittänyt neurologisista julkaisuista.
Eli jos en olisi syönyt lääkkeitä, nukkuisin 2-3 tuntia sikeästi aamuisin. ): Nyt tuntuu, etten pääse kunnolla edes REM-uneen.