Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kertokaapa työikäiset ja kykyiset tuilla elävät mikä oikeasti muuttuu elämässäsi leikkausten takia

Vierailija
19.12.2023 |

Mistä me konkreettisesti puhutaan, kun puhutaan näistä leikkauksista? Mitä

menetät, miten se vaikuttaa arkeesi?

Kommentit (228)

Vierailija
221/228 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa-aikatyön vastaanottaminen ei enää kiinnosta. Mutta tämähän on hallituksen tavoite.

Vierailija
222/228 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

niin pieniä nuo leikkaukset, että en kyllä tuon rahan vuoksi viitsi töihin lähteä.

Eikä töihin niin vaan lähdetä vaikka haluaisi  Eka pitää hakea töitä ja sitten vasta voi mennä jos työnantaja palkkaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/228 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, nyt voisimme tehdä joukkopäätöksen, että vuoden alusta ei ostella mitään, vain välttämätön. Ryhdytään säästölinjalle, menkööt liikkeet nurin, ei osteta. 

Ei tässä ole moneen vuoteen tullut osteltua mitään turhaa. Ulkomailla käynyt viimeksi joskus 90-luvun lopulla. Elokuvissa muistaakseni 2002, suunnilleen samoihin aikoihin kävin erään bändin keikalla. Jossakin vaiheessa hoksasin, että miksi laittaa rahaa turhuuksiin, kun ilman turhuuksiakin pystyy elämään. Autosta luovuin 1997.

Vierailija
224/228 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osa-aikatyön vastaanottaminen ei enää kiinnosta. Mutta tämähän on hallituksen tavoite.

Olen osa-aikatyössä. Tulen sen testaamaan että jääkö mulle eniten kuukaudessa rahaa käteen siten että teen yhtä paljon tunteja kuin tähänkin asti  vai paljo vähemmän tunteja . Työssäni pystyn sen testaamaan helposti koska itse määrään kuinka olen käytettävissä.

Vierailija
225/228 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä vielä miten vaikuttaa. Sen näkee sitten. Osa-aikatyötä teen ja saan sen lisäksi soviteltua työmarkkinatukea,asumistukea ja toimeentulotukea kahdesta lapsesta jotka asuu mun luona vuoroviikot. Sen tiedän että toimeentulotuki kompensoi jonkin verran leikkauksia koska vaikka virallisesti asun yksin mutta toimeentulotuki lukee mut lapsiperheelliseksi

Vierailija
226/228 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanovat että kannattaa ryhtyä yrittäjäksi, jospa hankin ison keittovehkeen, paljon sokeria, hiivaa, ... ja mitä siihen vielä tuli? Lähden retkelle metsän siimekseen ja alan kilpailemaan virvoitusjuoma-alalla. 

Vierailija
227/228 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla 4 lasta, työttömyyskorvaus laskee 275€/kk. Myös asumistuki (120€/kk) lakkaa. Eli tuloni laskevat 400€/kk. Nyt minun ei kannata enää tehdä sitä 7h/vko töitä, jotka aiemmin tein, koska tuki vähenee ihan yhtä paljon. 

Oletko siis saanut työssä käynnin lisäksi vielä tukia?

Vierailija
228/228 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

SEN  MINKÄ  LEIKKAAVAT , NIIN HAEN  TOIMEENTULOTUKEA.. NÄIN TULEE ISO. JOUKKO  TEKEMÄÄN... ELI  MITÄ HYÖTYÄ... 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kuusi