Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kertokaapa työikäiset ja kykyiset tuilla elävät mikä oikeasti muuttuu elämässäsi leikkausten takia

Vierailija
19.12.2023 |

Mistä me konkreettisesti puhutaan, kun puhutaan näistä leikkauksista? Mitä

menetät, miten se vaikuttaa arkeesi?

Kommentit (228)

Vierailija
21/228 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikein ymmärrä tätä,ettei kannata mennä töihin,kun tuet...Eikö osa-aikatyöllisten pidä osallistua tähän yhteiskuntaan?  Nyt sit vaan käsi ojossa ottamassa,en ymmärrä.

Minä hoitoalalla,ylitöitä täytyy tehdä niin paljon kun jaksaa  Tulot yli 50k,veroprosentti nousee koko ajan. Ja kyllä, tämä on mielestäni velvollisuus. Ei tule mieleenkään,että en enää töitä tekisi, kun veroprosentti nousee...

Vierailija
22/228 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En aio tehdä lapsia tähän yhteiskuntaan.

N27

Lapsellista kiukuttelua tehdä omaa elämää koskevia päätöksiä "kostona" hallitukselle. Sinun elämääsi se vain vaikuttaa.

Mitä muuta et tee "kostoksi"? Matkusta koskaan enää ulkomaille? Harrasta liikuntaa? Tapaa ystäviä? Kyllä hallitusta nyt harmittaa!

Olen eri, mutta kaikki eivät uskalla epävarmassa, kovien ja kylmien arvojen yhteiskunnassa tehdä lapsia. Ja kyllähän jo nyt tilanne on se, että pelkästään äitiyslomalle jääminen voi syöstä perheen talouden niin huonoon jamaan, että koti joudutaan myydä - kuka tällaisessa tilanteessa uskaltaa lisääntyä? Vanhempainvapaita ei välttämättä uskalla pitää, ja jos lapsella olisikin jokin sairaus, voi olla mahdotonta vanhempien jäädä kotiin hoitamaan, kun heti menee taas koti myyntiin. Nykyinen hallitus on luomassa Suomessa epävarmuuden yhteiskuntaa, jossa vain terveet ja hyvinvoivat pärjäävät. Minkäänlaista riskiä edes väliaikaiseen oman talouden notkahdukseen ei voi ottaa - oli se syy sitten äitiysloma, lapsen hoitaminen, oma sairaus... Hallitus tekee Suomesta Mini-Amerikkaa, josta on inhimillisyys kaukana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/228 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joudun hakemaan toimeentulotukea, kun asumistuki laskee (tai jää kokonaan pois) ja suojaosa työttömyystuista poistuu. Teen osa-aikatyötä, koska muuta en ole saanut. Luultavasti irtisanoudun, koska en enää näe mitään mieltä tehdä sitä. Jos minua kohdellaan kuin alhaisinta roskaa, ei minulla ole mitään motivaatiota enää osallistua tämän pa.kayhteiskunnan pystyssä pitämiseen. Ehkä muutan sellaiseen maahan, jossa jokaista ihmistä arvostetaan ja jokaisesta pidetään huolta. Suomi ei ole enää sellainen maa.

Vierailija
24/228 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen osatyökyinen ja koska Orpon hallitus poistaa työttömien oikeuden tehdä muutamaa tuntia kannattavasti, niin memetän 200 euroa. Sen myötä mua piristäneet ruokailut ja sosiaaliset kontaktit jotka on yksin asuvalle paljon merkitseviä!

Vierailija
25/228 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen osatyökyinen ja koska Orpon hallitus poistaa työttömien oikeuden tehdä muutamaa tuntia kannattavasti, niin menetän 200 euroa. Sen myötä mua piristäneet ruokailut ja sosiaaliset kontaktit jotka on yksin asuvalle paljon merkitseviä!

Vierailija
26/228 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erosin reservistä.En uhraa henkeni tämän maan ja omia kansalaisia  kurjistavan politiikan takia!

Vierailija
27/228 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Motivaatio parantaa asemaani laski koska vaikka mitä tekee niin tulee paskaa ja haukkumista niskaan. Haen suosiolla eläkettä. 

Vierailija
28/228 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En oikein ymmärrä tätä,ettei kannata mennä töihin,kun tuet...Eikö osa-aikatyöllisten pidä osallistua tähän yhteiskuntaan?  Nyt sit vaan käsi ojossa ottamassa,en ymmärrä.

Minä hoitoalalla,ylitöitä täytyy tehdä niin paljon kun jaksaa  Tulot yli 50k,veroprosentti nousee koko ajan. Ja kyllä, tämä on mielestäni velvollisuus. Ei tule mieleenkään,että en enää töitä tekisi, kun veroprosentti nousee...

Sama, ajattelen lapseni tulevaisuutta tässä maassa, en haluaisi että hän kasvaa aikuiseksi näivettyvään talouteen, jossa ei ole varaa alkeellisimpiinkaan julkisiin palveluihin eikä töitä ole kenelläkään, velkaa vaan.

Teen oman osani, voisin maksaa veroja hieman enemmänkin, nyt on vero% 28,5. Toki välillä verokuormani on ollut matalampi kun olen tehnyt väliaikaisesti esim markkinointisihteerin töitä matalammalla palkalla. Tyttömänä olin valmistuessa 5kk ja kuvittelin minäkin etten koskaan löydä mitään työtä. Ura aukesi kun aloitin palkattomassa harjoittelussa. Sen jälkeen vaihtanut paikkakuntaakin kerran työn perässä, tosin takaisin synnyinseudulleni, niin kävi tuuri.

Vierailija
29/228 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin koskee todellisia kelarottia. Toimeentulotuki nousee ja sieltä otetaan muista tuista menetetyt eurot. Kiristykset koskee niitä, jotka jotain yrittävät edes tehdä. Mitään ei köyhän kannata edes yrittää säästää. 

Vierailija
30/228 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mä joudun ainakin lauantaisin sen mun 7h/vko työskennellessä järjestämään yleensä lapsille maksullisen hoitajan sen mun osa-aikatyön ajaksi. En mä halua enää maksaa siitä että siitä työstä ei jää yhtään mitään käteen. Tyhmyyttähän se olisi.

31/228 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joudun hakemaan toimeentulotukea, kun asumistuki laskee (tai jää kokonaan pois) ja suojaosa työttömyystuista poistuu. Teen osa-aikatyötä, koska muuta en ole saanut. Luultavasti irtisanoudun, koska en enää näe mitään mieltä tehdä sitä. Jos minua kohdellaan kuin alhaisinta roskaa, ei minulla ole mitään motivaatiota enää osallistua tämän pa.kayhteiskunnan pystyssä pitämiseen. Ehkä muutan sellaiseen maahan, jossa jokaista ihmistä arvostetaan ja jokaisesta pidetään huolta. Suomi ei ole enää sellainen maa.

Mihin ajattelit muuttaa? 

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
32/228 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen lukenut, ettei vapaita kaksioita ja kolmioita ole ollenkaaan saatavilla esim pääkaupunkiseudulla (alle 35 euron neliövuokraa)  eli asunnon vaihtaminen on mahdottomuus.

Pääkaupunkiseudulle on työmatkaliikennettä Tampereelta ja Turusta asti. Sinne välille mahtuu todella halpoja paikkakuntia.

Ei kai nyt Turusta ole mitään järkeä pendelöidä Helsinkiin? 5:30 lähtö, että ehdit kahdeksaksi töihin ja kotona olet 18:30 jos ehdit 16:40 lähtevään junaan. Huomisen lipuilla edestakainen matka 45 €, tekisi vajaan tonnin kuussa. Vissiin jollain kausilipuilla saa alennusta, mutta vaikka se alennus olisi 50% niin silti menisi 500 € työmatkoihin. Ennemmin asuisin Helsingissä ja maksaisin asunnosta 500 enemmän ja käyttäisin junaan menevän 4 h/päivä johonkin hyödylliseen.

Vierailija
33/228 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla 4 lasta, työttömyyskorvaus laskee 275€/kk. Myös asumistuki (120€/kk) lakkaa. Eli tuloni laskevat 400€/kk. Nyt minun ei kannata enää tehdä sitä 7h/vko töitä, jotka aiemmin tein, koska tuki vähenee ihan yhtä paljon. 

Miten niin ei kannata? Kuinka tyhmä olet? Saathan palkkaa siitä työstäsi. Ei sinun tulosi vähene yhtään, vaan me ahkerat annamme sinulle vähemmän omistamme. Noinko tyhmiä olette? Eikö sinulle enää jatkossa makseta palkkaa, jos menet tekemään työtä?

34/228 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsellä se vaikuttaa kyllä. Tekisin töitä enemmän, mutta en viitsi, koska nyt jo tulee veroja niin paljon. Arvostan myös vapaa-aikaa. Hoitoalalla minäkin.

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
35/228 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen lukenut, ettei vapaita kaksioita ja kolmioita ole ollenkaaan saatavilla esim pääkaupunkiseudulla (alle 35 euron neliövuokraa)  eli asunnon vaihtaminen on mahdottomuus.

Pääkaupunkiseudulle on työmatkaliikennettä Tampereelta ja Turusta asti. Sinne välille mahtuu todella halpoja paikkakuntia.

Ei kai nyt Turusta ole mitään järkeä pendelöidä Helsinkiin? 5:30 lähtö, että ehdit kahdeksaksi töihin ja kotona olet 18:30 jos ehdit 16:40 lähtevään junaan. Huomisen lipuilla edestakainen matka 45 €, tekisi vajaan tonnin kuussa. Vissiin jollain kausilipuilla saa alennusta, mutta vaikka se alennus olisi 50% niin silti menisi 500 € työmatkoihin. Ennemmin asuisin Helsingissä ja maksaisin asunnosta 500 enemmän ja käyttäisin junaan menevän 4 h/päivä johonkin hyödylliseen.

Voisiko ajatella, että työttömänä tai työkyvyttömänä asuisi vaikka Riihimäellä kun ei ole tuota pendelöinnin harmia? Jos kerran muutama kymmenen km Helsingistä on edullisempiakin taajamia elää?

Vierailija
36/228 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi olla vaikea löytää sellaista maata.Tähän asti on tuilla eläjiä hyysätty aivan liikaa,hallituksen tekemien leikkausten jälkeen aletaan hieman lähestyä sitä tasoa mikä on muualla.Suomalaiset on totutettu aivan liian hyvään elintasoon tukien varassa,siksi nyt huudetaan.

Vierailija
37/228 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pysty vaihtamaan alalle, jossa olisin huomattavasti tuottavampi kuin nykyisessä. Ja jossa jaksaisin pitempään.

38/228 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuskin koskee todellisia kelarottia. Toimeentulotuki nousee ja sieltä otetaan muista tuista menetetyt eurot. Kiristykset koskee niitä, jotka jotain yrittävät edes tehdä. Mitään ei köyhän kannata edes yrittää säästää. 

Tämä on kyllä totta. Nimenomaan toimeentulotukea olisi pitänyt leikata.

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
39/228 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtion 30 vuoden kulutusjuhla loppuu nyt.

On aika maksaa lasku.

Vierailija
40/228 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienissä tuloissa vähennykset tuntuu heti!  Ei 7 h duunista saa kahta tonnia

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän viisi