Onko virolainen asiakaspalvelu parantunut risteilylaivoilla ja maissa?
Kun olin viimeksi Tallinnan risteilyllä vuonna 2011, se oli suoraan sanoen lähes poikkeuksetta pöyristyttävää ja ylimielistä, vaikka en itse edes ole mikään hankala asiakas. Viimeaikaisia kokemuksia?
Kommentit (17)
Mita sina tarkota? Ole sina hyva soomi asikakas.
Sain hyvää palvelua äskettäin, tylymmästä on jo kymmenisen vuotta.
Eli on kehittynyt, kun nuoret ovat tulleet työelämään.
No ei ole parantunut. Ainakin Tallinkin laivoilla on infoa myöten niin seipäänniellyttä porukkaa että juuri missään. Olin siellä marraskuun lopussa eikä tarvitse vähään aikaan tehdä uutta reissua.
Vierailija kirjoitti:
No ei ole parantunut. Ainakin Tallinkin laivoilla on infoa myöten niin seipäänniellyttä porukkaa että juuri missään. Olin siellä marraskuun lopussa eikä tarvitse vähään aikaan tehdä uutta reissua.
Neuvosto-Viron aikaisia työntekijöitä?
Ei minusta virolainen asiakaspalvelu poikkea mitenkään suomalaisesta. Kyllä niillekin raha kelpaa ja tietävät, että moni suomalainen käy siellä usein ja samaan paikkaan ei ole pakko palata.
Jos asiakas on täysi v*ttupää, niin totta kai on myyjän osalta täysin oikeutettua maksaa samalla mitalla, muuten ei. Joskus tuntuukin siltä, että mitä kohteliaampi asiakas, sitä surkeampi palvelu. (Mistä lie sekin johtuu?)
Ihan törkeen huonoa on asiakaspalvelu tallinnan laivoilla. En enää ikinä mene niihin.
Vierailija kirjoitti:
Ihan törkeen huonoa on asiakaspalvelu tallinnan laivoilla. En enää ikinä mene niihin.
Ei se minusta poikkea mitenkään Siljan tai Viikkarin palvelusta, kun käy Tukholmassa.
Mulla on aina Viroon matkustaessani varattuna pussillinen pikkukolikoita joilla makselen ostoksia veemäisille myyjille. Siinähän sitten laskeskelevat 5, 10 ja 20 sentin kolikoita ja mä huutonauran sisäänpäin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan törkeen huonoa on asiakaspalvelu tallinnan laivoilla. En enää ikinä mene niihin.
Ei se minusta poikkea mitenkään Siljan tai Viikkarin palvelusta, kun käy Tukholmassa.
Minä olen kyllä huomannut selkeän eron. Ja Viking Linen Tallinnan päiväristeilylaivalla on niin komea ja palvelualtis adonismies Taxfree-puotissa töissä, että monet naiset suorastaan jonottavat hänen luokseen.
Nuoret varsinkin ovat tosi ystävällisiä ja hyvä palvelu. Laivoilla palvelu on vaihtelevaa. Matkustan Virossa monta kertaa vuodessa ja vietän paljon aikaa varsinkin Tallinnassa. Enemmän on hyviä kokemuksia kuin huonoja.
Käyn työni puolesta 2 kk välein Tallinnassa ja onhan se palvelu huonoa.
Jos Eckeröllä olisi parempi aikataulu, menisin niillä.
Nykyään kävelen vähän matkan päähän ja otan siitä apilla taksin.
Nämä nykyiset 40-50 vuotiaat ovat tottuneet Suomi poro maksaa, kun pyytää. 20-30 v huomasivat jos palvelu on huonoa, eipä uudestaan tule. Suomalaisethan ennen koronaa ei enää mennyt, kun haukuttiin ja sitten tuli korona.
Perillä ihmiset käyttäytyy ihan ok, kollegat ja asiakkaat. Mutta eipä esim tavallisessa kaupassa palvelua saa
On yhtä surkeeta ku ennenkin. Tarjoilijat ravintoloissa on ku seipäällä päähän lyötyjä. Eivät ymmärrä mitään ja tuovat vääriä ruoka-annoksia tai sitten eivät lainkaan. Ovatko sitä vähemmistökansanosaa?
Jyrähtivätkö pöyristyttävästi, jospa oli lumikaaos just silloin.
Mun mielestä asiakaspalvelu on parantunut varsinkin ravintoloissa missä on nuorta henkilökuntaa
Vapianossa oli viimeksi käydessäni yllättävän ystävällinen palvelu.