Mies ei tahdo kosia
Onko jonkun parisuhde loppunut kun mies ei ole kosinut ja onko mies katunut sitä jälkeenpäin? Tai onko ylipäätään muuttunut huonommaksi. Voiko pitkän odotuksen jälkeen enää iloita kosinnasta tai naimisiinmenosta.
Olen tuonut ilmi suhteen alusta alkaen painostamatta, mitä kihlaus merkitsee minulle. Erityisesti se, että mies kosii (ei tarvitse olla unelmien kosinta), koska se merkitsee sitoutumista. Sitoutuminen minulle merkitsee sitä, että ei jää odottelemaan parempaa ja uskaltaa päättää olevansa yhdessä. Toki tähän tarvitaan se tahto ja halu olla yhdessä aina. Ensimmäisen vuoden aikana en puhunut aiheesta kuin kerran, mutta painokkaasti kerroin mitä suhteelta ylipäätään haluan. En halua olla ihan hyvässä suhteessa vaan sellaisessa, jossa ollaan 100%.
Meille on tullut maksimissaan nyt 5 kertaa puheeksi asia. Keskustelut olleet vakavia ja mies vakuuttanut että on sotoutunut muutenkin. Mies tietää tasan kuinka paljon tämä vaikuttaa henkisesti minuun. Silti ei kosi.
Ihan kuin hän tahallaan testaisi suhdettamme, että onko se riittävä tai kestääkö se kosimattomuutta. Että jos ei kosi ja en kestä sitä, ei suhde olisikaan ollut kosimisen arvoinen. Vaikka tällä hän vaan itse etäännyttää meidät.
Joka kuukausi suhde kevenee puolestani henkisesti, vaikka en tätä todellakaan halua. Yritän päivittäin uskotella syitä hönen passiivisuudelleen. Jos Mies ei ole varma minusta (väittää että on), niin miten minun psyykkeeni pitäisi pystyä olemaan varma meistä ja itsestäni. Jos on varma niin miksei kosi.
Avioehto on puhuttu ja selkeä. Siitä ei ole kiinni.
En ole henkisesti niin vahva, etteikö tällainen vaikuttaisi. Mies tietää myös sen. On kaikin muin tavoin täydellinen, ihan kuin yrittäisi kompensoidakin tätä asiaa. Kunhan ei tarvitsisi kosia. On niin ristiriitaista.
Joku ehdottaa varmaan että jutelkaa. Asiasta on juteltu, mutta en halua jutella enempää koska sitten menee painostukseksi. Silloin kosiminen ei merkitse mitään enää, jos tulee minun painostuksesta. Itsehän voisin kysyä samantien, mutta pointti ei ole vain mennä naimisiin vaan tuntea se tunne että hän haluaa minut täydestä sydämestä ja uskaltaa ja TAHTOO täysin sitoutua minuun.
Ilman tätä tunnetta suhde ei vaan voi olla niin hyvä, vaikka muuten sitoutuminen onkin vahvaa meillä. En pysty antamaan itsestäni henkisesti enempää kun mies ei etene.
Kommentit (111)
se naimisiin meno maksaa ahdistavan paljon ja muutenkaan ole rahaa sellaisiin, mikä siinä on ettei sitten voi olla yhdessä ilman jotain sormuksia??
Vierailija kirjoitti:
Naiset voi kosia karkauspäivänä. Seuraava on ensi Helmikuussa.
Nainen voi kosia milloin haluaa. Mikään laki ei ole sitä vastaan.
Naimisiin menee mies niin muitakin naisia rupeaa kiinnostamaan. Varatut miehet on haluttuja naisten keskuudessa.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostat rasittavalta.
Muutaman vuoden päästä olet täällä palstalla uudelleen. Silloin aiheenasi on : "Milloin tehdään lapsia? Mies ei halua. Joko nyt tehdään? Haluan lapsia ja jankutankin siitä herkeämättä aviomiehelleni, jonka raahasin alttarille nalkuttamalla."
Voi tuossa olla vielä välivaihekin, missa jankkausväsyttäjä haluaa isompaan perheelle sopivaan kotiin. Hänellä ei kuitenkaan ole edes nettopuolikasta rahoittaa itse, mutta nalkuttamalla maaliin vaan :)
Niin ja koira/lemmikkieläin. Sellaisen kanssa haluuuu-uuu-un, vaikka en kylläkään kouluttaa/ulkoiluttaa/hoitaa.
Kyllä maailmaan vauvan tasolle jääneitä naisia mahtuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostat rasittavalta.
Muutaman vuoden päästä olet täällä palstalla uudelleen. Silloin aiheenasi on : "Milloin tehdään lapsia? Mies ei halua. Joko nyt tehdään? Haluan lapsia ja jankutankin siitä herkeämättä aviomiehelleni, jonka raahasin alttarille nalkuttamalla."
Voi tuossa olla vielä välivaihekin, missa jankkausväsyttäjä haluaa isompaan perheelle sopivaan kotiin. Hänellä ei kuitenkaan ole edes nettopuolikasta rahoittaa itse, mutta nalkuttamalla maaliin vaan :)
Niin ja koira/lemmikkieläin. Sellaisen kanssa haluuuu-uuu-un, vaikka en kylläkään kouluttaa/ulkoiluttaa/hoitaa.
heh heh, naimisiin meno maksaa hemmetisti, ja muutenkaan ole rahaa ylimääräistä. hyvä kun saa ruokaa kaupasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostat rasittavalta.
Onko tämä syy miksi mies ei halua naimisiin tai saada lapsia?
Jos kyseessä olisi eri nainen samoissa olosuhteissa, ehkä tämä mies olisi halukas.
Miehiä voidaan pakottaa, mutta sillä on rajansa. Heitä ei voi pakottaa loputtomiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On kuin minun kirjoittamani. Kesti kymmenen vuotta, että mies kosi (miten olis tänä kesänä?). Oli minulle tärkeä asia, joten kyllä söi suhdetta mutta mitään syytä en saanut vitkuttelulle. Lapset oli tehty eikä ollut suhteeseen tyytymätön. Ei vaan voi ymmärtää.
Se selitys löytyy toiseksi viimeisestä virkkeestä. Menit tekemään lapsia miehen kanssa, joka ei tarkoituksella halunnut sitoutua sinuun, vaikka tiesi asian olevan sinulle tärkeä. Kymmenen vuoden kuluttua tajusi, ettei enää taida saada ketään muutakaan, joten antoi sitten periksi.
Ap: jos haluat kosinnan, älä ikinä ala lasten tekoon ennen kuin vihkiminen on hoidettu.
Paitsi jos haluat ne lapset etkä halua itse sitoutua mieheen, jonka kanssa ne saat.
No tällaista se on! Ohitetaan lapsen oikeudet, jos ymmärretään niitä edes olevankaan!? Kaikesta tästä huolimatta niillä pienokaisilla on oikeus molempiin vanhempiin!! Aikuiset lapset eivät aina hyväksy typeriä selityksiä alkuperältään, ja siinähän olet sitten maineesi kanssa.Vastaavia tapauksia on paljon, eivätkä ne ole aina päättyneet onnellisesti.
Vierailija kirjoitti:
se naimisiin meno maksaa ahdistavan paljon ja muutenkaan ole rahaa sellaisiin, mikä siinä on ettei sitten voi olla yhdessä ilman jotain sormuksia??
Miten niin maksaa ahdistavan paljon?
Ne taka- ajatukset! Kun meidät on julkisesti rekisteröity, niin sinähän et sitten sitä ja tätä! Avioliiton pitäisi olla vapaiden ihmisten liitto, ja jatkumon samanlainen, kuin ennen sitä! Luottamukseen perustuva, eikä missään nimessä toisen saneluun! Koska tällaista sattuu, en halua maalailla piruja, vaan vilpittömästi toivon onnea ja jatkuvuutta parisuhteellenne, sitä tarvitaan!
Pakkomielteeseesi tulee satuttamaan sua.