Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies ei tahdo kosia

Vierailija
18.12.2023 |

Onko jonkun parisuhde loppunut kun mies ei ole kosinut ja onko mies katunut sitä jälkeenpäin? Tai onko ylipäätään muuttunut huonommaksi. Voiko pitkän odotuksen jälkeen enää iloita kosinnasta tai naimisiinmenosta.

Olen tuonut ilmi suhteen alusta alkaen painostamatta, mitä kihlaus merkitsee minulle. Erityisesti se, että mies kosii (ei tarvitse olla unelmien kosinta), koska se merkitsee sitoutumista. Sitoutuminen minulle merkitsee sitä, että ei jää odottelemaan parempaa ja uskaltaa päättää olevansa yhdessä. Toki tähän tarvitaan se tahto ja halu olla yhdessä aina. Ensimmäisen vuoden aikana en puhunut aiheesta kuin kerran, mutta painokkaasti kerroin mitä suhteelta ylipäätään haluan. En halua olla ihan hyvässä suhteessa vaan sellaisessa, jossa ollaan 100%.

Meille on tullut maksimissaan nyt 5 kertaa puheeksi asia. Keskustelut olleet vakavia ja mies vakuuttanut että on sotoutunut muutenkin. Mies tietää tasan kuinka paljon tämä vaikuttaa henkisesti minuun. Silti ei kosi. 

Ihan kuin hän tahallaan testaisi suhdettamme, että onko se riittävä tai kestääkö se kosimattomuutta. Että jos ei kosi ja en kestä sitä, ei suhde olisikaan ollut kosimisen arvoinen. Vaikka tällä hän vaan itse etäännyttää meidät. 

Joka kuukausi suhde kevenee puolestani henkisesti, vaikka en tätä todellakaan halua. Yritän päivittäin uskotella syitä hönen passiivisuudelleen. Jos Mies ei ole varma minusta (väittää että on), niin miten minun psyykkeeni pitäisi pystyä olemaan varma meistä ja itsestäni. Jos on varma niin miksei kosi. 

Avioehto on puhuttu ja selkeä. Siitä ei ole kiinni. 

En ole henkisesti niin vahva, etteikö tällainen vaikuttaisi. Mies tietää myös sen. On kaikin muin tavoin täydellinen, ihan kuin yrittäisi kompensoidakin tätä asiaa. Kunhan ei tarvitsisi kosia. On niin ristiriitaista. 

Joku ehdottaa varmaan että jutelkaa. Asiasta on juteltu, mutta en halua jutella enempää koska sitten menee painostukseksi. Silloin kosiminen ei merkitse mitään enää, jos tulee minun painostuksesta. Itsehän voisin kysyä samantien, mutta pointti ei ole vain mennä naimisiin vaan tuntea se tunne että hän haluaa minut täydestä sydämestä ja uskaltaa ja TAHTOO täysin sitoutua minuun. 

Ilman tätä tunnetta suhde ei vaan voi olla niin hyvä, vaikka muuten sitoutuminen onkin vahvaa meillä. En pysty antamaan itsestäni henkisesti enempää kun mies ei etene.

Kommentit (91)

Vierailija
81/91 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nainen lihoo ja alkaa pihtaamaan heti kun avioliitto on solmittu. Miehellä on vain hävittävää.

Onneksi miehet eivät liho. Ja kykenevät aina tyydyttämään naisen.

Eikun....

Pitäisikö sinun tutustua tilastoihin. Iän myötä miehet alkavat laihtumaan ja naiset jatkavat lihomista.

https://thl.fi/fi/web/elintavat-ja-ravitsemus/lihavuus/lihavuuden-yleis…

Vierailija
82/91 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko joku nainen kertoa mitä hyötyä avioliitosta on miehelle? Kaikki ne naisten hyödyt tietää mutta kukaan ei tunnu tietävän mitä hyötyä tai tuleeko edes miehelle mitään hyötyä avioliitosta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/91 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoista, että monien mielestä naimisiinmeno on miehelle merkki tahdosta sitoutua ja sulkea takaovet. Avioerotilastot kertoo vähän muuta.

Vierailija
84/91 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielenkiintoista, että monien mielestä naimisiinmeno on miehelle merkki tahdosta sitoutua ja sulkea takaovet. Avioerotilastot kertoo vähän muuta.

En minäkään kyllä tajunnut yhtään, että mitenhän se ulko-ovi (tai housujen vetoketju) olisi jotenkin tiukemmin säpissä sormus sormessa kuin ilman.

Vierailija
85/91 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molempien halukkuudesta johtuva aikainen sitoutuminen vahvistaa liittoa ja ehkäisee tehokkaasti eroa. Avioliitolla on merkitystä monelle. Onnekkaimmat löytävät ihmisen joka on valmis sitoutumaan kun vielä kihlausta voi kutsua sitoutumiseksi. Myöhemmin sille tulee lähinnä kiusallinen merkitys, jos toinen on joutunut puhumaan sen puolesta.

Pahin vaihtoehto joka nostaa eniten erotilastoa on pitkä avoliitto joka muuttuu vasta useiden vuosien päästä avioliitoksi toisen toiveesta. Jos huomaa suhteen olevan tällainen (avioliittoa pitää miettiä/odottaa vuosia), kannattaa pistää poikki heti alkuun, koska suhteelta puuttuu ydin. Eri asia jos molemmat tyytyväisiä tilanteeseen.

Tämän kun miehet tajuaisivat. Että nainen ei ole prinsessaleikkejä leikkivä vaan haluaa tunnepuoleltaan ehjän ja vahvan suhteen.

Odotan vuoden ja sen jälkeen en asu yhdenkään miehen kanssa yhdessä, joka ei halua oikeasti sitoutua. Saa nähdä mitä käy. Uskon että nykyinenkin olisi kosinut, jos olisin asunut omillani niin kauan. Eli uskon kuitenkin että olen se oikea, mutta luulen että mies ei vain käsitä että kyse on muusta kuin prinsessaleikistä. 

Vierailija
86/91 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naimisiin meno on typerää.

Vierailija
87/91 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, hän ei halua naimisiin, syitä voi olla monia. Asutteko yhdessä kuitenkin? Voi olla, että ei haluaisi yhteenkään muuttaa, jos on huonoja kokemuksia yhdessä asumisesta. Näillä kavereilla, jotka eivät halua naimisiin tai muuttaa yhteen, on kuitenkin melkein aina auki toisaalle, sanoivat mitä tahansa. Minulla suhde ei edennyt mihinkään vuosikausiin ja päätin erota, sen jälkeen olisi onnistunutkin kaikki etenemiset, mutta halusin jäädä miettiä asiaa. Ei mennyt kuitenkaan aikaakaan kun oli jo uusi kainalossa, joten hyvä, että jäin miettimään. Takaportti oli käytetty.

Vierailija
88/91 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, kuulostaa siltä, jotta mitä enemmän asiaa pyörität ja kierrät, sen varmemmin mies ahdistuu. Käy juttelemassa ihan ammattilaisen luona tuosta tunteesta ja lakkaa painostamasta miestäsi. 

Vierailija
89/91 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama tilanne ja yhdessä oltu juuri tuo 4v. Kohdallani asia on edennyt sellaiseksi, että omat tunteeni ovat joko hiipuneet tai jotenkin lukossa, mikä onkin miehelle sitten hyvä este olla kosimatta. Olisikohan asiasta noin kolme kertaa keskusteltu ja mulla ainakin on jo olo, että miltä se nyt sitten enää tuntuisi jos mies kosisi kun tekisi sen takia, että tietää minun sitä haluavan. En usko, että kosii mutta en usko, että omat fiiliksenikään häntä kohtaan tästä mihinkään kohentuu että aika noidankehä.  Minusta kosimiselle on tosiaan oma aikajanansa ja kun se on ohi, niin koko homma jotenkin latistuu. Itse en ala kosia enkä sitä suosittele kaikesta tasa- arvosta huolimatta.  En minä ainakaan kokisi iloa siitä, että toinen sitten " suostuu" mielikseni eikä ikinä voisi olla varma olisiko itse edes asiaa edistänyt lopulta.

Vierailija
90/91 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huhuu, miten ap: n tilanteessa kävi? Itse samassa jamassa ja alkaa usko loppua. Kuten sanottu, koko ajan tunteet itsellä viilenee. Seksiä oli ennen kerran tai kaksi viikossa, sitten kerran 2 viikossa, sitten kerran kuussa. Viimeiset kuukaudet olen ollut täysin haluton. Olen asiaa sen verran usein tuonut esiin( toivetta kihlauksesta siis) , että tuntuu ettei mahdollinen kosinta enää välttämättä edes pelastaisi tilannetta. Eroako kohti tässä nyt mennään vääjäämättä. Tuntuu niin tyhmältä. Ja joo, lapsikin on että se ei miehen sitoutumishaluihin oo myöskään vaikuttanut  

Vierailija
91/91 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huhuu, miten ap: n tilanteessa kävi? Itse samassa jamassa ja alkaa usko loppua. Kuten sanottu, koko ajan tunteet itsellä viilenee. Seksiä oli ennen kerran tai kaksi viikossa, sitten kerran 2 viikossa, sitten kerran kuussa. Viimeiset kuukaudet olen ollut täysin haluton. Olen asiaa sen verran usein tuonut esiin( toivetta kihlauksesta siis) , että tuntuu ettei mahdollinen kosinta enää välttämättä edes pelastaisi tilannetta. Eroako kohti tässä nyt mennään vääjäämättä. Tuntuu niin tyhmältä. Ja joo, lapsikin on että se ei miehen sitoutumishaluihin oo myöskään vaikuttanut  

Miten teille kävi? Entä aplle? Olen ollut hyvässä rakastavassa ja vakaassa suhteessa 5v, ei lapsia mutta yhteinen omistusasunto. Kosintaa ole vielä kuulunut. Pikkuhiljaa alkaa kalvamaan tämä "sitoutumattomuus", pelottaa että se alkaa myös pian vaikuttamaan tunteisiini miestä kohtaan. Ollaan yli 30v. Lapsihaluja on mutta haluan lapsen syntyvän avioliittoon, olen sen verran vanhanaikainen. En ole painostanut, mutta molempien toiveista olemme puhuneet moneen kertaa ja puheiden perusteella toiveet ja unelmat kohtaa, mutta miksi haluaa venyttää kosintaa? En kaipaa krumeluureja enkä edes häitä, paras olisi vain karata kaikessa hiljaisuudessa naimisiin ja se olisi sillä hoidettu. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kolme