Te-toimistosta tuli työtarjous ihan erilaisiin tehtäviin mitä olin hakenut...
Nimittäin asiakaspalveluun. Tuohon työhön on kuitenkin kai pakko hakea? Jos pääsen haastatteluun, voinko sanoa suoraan etten ole mitenkään asiakaspalveluhenkinen?
Kommentit (86)
Vierailija kirjoitti:
Tarjoukset ovat työvoimaviranomaisten hankkimia, joten he tarkastanevat mahdollisesti myös haastattelun sisällön työnantajalta, jos ei saa paikkaa.
Karenssiohjeissahan on kerrottu, että jos työnhakija itse aiheuttaa sen, ettei tule valituksi, tulee siitäkin karenssi. Jostain he silloin sen kaivavat selville, onko oma menettely jotenkin aiheuttanut sen, ettei saanut työtä.
Tuollainen, ettei sovi työhön, aiheutti ainakin minulle karenssin, kun ilmoitin sen syyksi. Työvoimatoimisto vastasi minulle, että sen päättää työnantaja, sopiiko työhön vai ei, eikä työnhakija itse. Jos haastattelijalle sanoo, ettei sovi työhön, niin voi olla sama riski, että se vastaus kantautuu työvoimatoimistoon asti.
Kannattaa jatkaa muun työn hakemista, ettet joutuisi siihen osoitettuun paikkaan.
Ja vaikka joutuisitkin siihen tarjoustyöpaikkaan, niin kannattaa silti jatkaa sitä omaa työnhakua ja sitten vaihtaa parempaan ja mieluisaan työpaikkaan, kun sellaisen saa. Eihän se solmittu työsuhde mikään vankeusrangaistus ole.
Vain määräaikaisissa työsuhteissa voi tulla ongelmia irtisanoutumisessa kesken kaiken ja jotain korvattavaakin työnantajalle, jos haluaa lopettaa ennen sovittua määräaikaa. Kannattaa sen takia jo ennen sen määräaikasityön alkua ilmoittaa työnantajalle aikomuksistaan ja halustaan vaihtaa paikkaa, jos saat sopivampaa, ettei johda työnantajaa harhaan sopimusta tehdessä. Mutta se taas voi aiheuttaa närää työvoimaviranomaisissa, jos työnantaja sen takia ei edes solmi määräaikaissopimusta kanssasi.
Kinkkisiä juttuja nämä työasiat, ainakin, jos siinä on työkkäri ja työttömyyskorvaukset osallisena jotenkin.
MONOA PERSEESEEN JA TÖIHIN
HOP HOP HERRÄTYS AIKA OTTAA IITTTEES NISKASTA KIINNI
KOMMUUNI-ASUNTOON TAI TÖIHIN SINUN KALTAISET JA JOS EI KELPAA KUMPIKAAN NIIN KADULLE KYLMÄN VIILEESTI EI ARMOA, EI YHTÄÄN ARMOA.
Vierailija kirjoitti:
KOMMUUNI-ASUNTOON TAI TÖIHIN SINUN KALTAISET JA JOS EI KELPAA KUMPIKAAN NIIN KADULLE KYLMÄN VIILEESTI EI ARMOA, EI YHTÄÄN ARMOA.
Rikollisuus on noita parempi vaihtoehto. Eat the rich.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarjoukset ovat työvoimaviranomaisten hankkimia, joten he tarkastanevat mahdollisesti myös haastattelun sisällön työnantajalta, jos ei saa paikkaa.
Karenssiohjeissahan on kerrottu, että jos työnhakija itse aiheuttaa sen, ettei tule valituksi, tulee siitäkin karenssi. Jostain he silloin sen kaivavat selville, onko oma menettely jotenkin aiheuttanut sen, ettei saanut työtä.
Tuollainen, ettei sovi työhön, aiheutti ainakin minulle karenssin, kun ilmoitin sen syyksi. Työvoimatoimisto vastasi minulle, että sen päättää työnantaja, sopiiko työhön vai ei, eikä työnhakija itse. Jos haastattelijalle sanoo, ettei sovi työhön, niin voi olla sama riski, että se vastaus kantautuu työvoimatoimistoon asti.
Kannattaa jatkaa muun työn hakemista, ettet joutuisi siihen osoitettuun paikkaan.
Kai ne tarkisteleekin. Itse otin tavaksi soittaa sinne työpaikkaan ja jo puhelus
Miksi olisitkaan saanut karenssin, kun et kerran mistään kieltäytynytkään ja otit yhteyttä työnantajaankin? Karenssi saadaan, jos kieltäytyy tarjotusta työstä tai ei edes ota yhteyttä.
Vierailija kirjoitti:
Itse en lähettänyt yhtään hakemusta, soitin aina ja puhelimessa jo selvisi tilanne. Yksi oli jo täytetty, toinen kaukana eikä halunneet mua nähdä, kolmas ohi mun alan eikä kokemusta. Ei halunnut sellaista. Tein siis osani saamatta karenssia. Ja sanomatta etten sovellu tai halua. Löysin töitä itse.
Mitä aapeelle tarkoittaa "asiakaspalveluhenkisyys?" Jos olet työtön, kannattaisiko kuitenkin unohtaa ennakkoluulot ja kokeilla? Jo työllistyneenä on helpompi hakea sitten kivempiin hommiin jos ei natsaa. Työnantajat jostain syystä ei tykkää palkata työttömiä minkä olet varmaan itsekin huomannut.
Jos työtä tarjotaan sitä tulisi ottaa vastaan, onhan se väärin jos voi vain lorvia jos kriteerit ovat liian kovat.
Yhyy, miksi sain velvoittavan työtarjouksen vaikka se työtarjous ei oltu räätälöity minun halujen ja toiveiden mukaan.
Yhyy, minulle kehdataan ehdottaa työksi jotain semmosta mitä itse en haluaisi tehdä.
Yhyy, miksi minun pitäisi tehdä yhtään mitään muuta työtä kuin sitä mikä tuntuu minusta kivalta ja riittävän helpolta.
Ja vielä kehdataan ihmetellä minkä takia työttömiä halveksitaan ja teitä pidetään arvottomina yhteiskunnan syöpäläisinä vain kuluttamassa rajallisia resursseja ettekä osallistu asioiden maksamiseen tai parantamiseen.
Vierailija kirjoitti:
Mitä aapeelle tarkoittaa "asiakaspalveluhenkisyys?" Jos olet työtön, kannattaisiko kuitenkin unohtaa ennakkoluulot ja kokeilla? Jo työllistyneenä on helpompi hakea sitten kivempiin hommiin jos ei natsaa. Työnantajat jostain syystä ei tykkää palkata työttömiä minkä olet varmaan itsekin huomannut.
Tuossa on tosiaan kyse vain kehotuksesta hakea ko paikkaa. Ei työkkäri oikeasti mitään työpaikkoja enää nykyään tarjoa. Joten ei pelkoa että ap ko työhön joutuisi kun sitä hakee sadat muutkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan kuin uskaltaisitte mitään tehdä, jos ette uskalla edes mennä töihin ja pelkkä työkkärin täti aiheuttaa teille paniikkikohtauksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuossa on tosiaan kyse vain kehotuksesta hakea ko paikkaa. Ei työkkäri oikeasti mitään työpaikkoja enää nykyään tarjoa. Joten ei pelkoa että ap ko työhön joutuisi kun sitä hakee sadat muutkin.
Ei pelkoa, mutta haluaako ap siis mieluummin elää työttämänä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan kuin uskaltaisitte mitään tehdä, jos ette uskalla edes mennä töihin ja pelkkä työkkärin täti aiheuttaa teille paniikkikohtauksia.
En minä ole aloittaja. Eikä se rötöstely nyt paljoa uskallusta vaadi, etenkin jos on persoonallisuushäiriöinen kuten minä. Mulla on paljon hampaankolossa muita ihmisiä vastaan ja monet on ansainneet koston.
Vierailija kirjoitti:
Jokainen kykenee sen verran asialliseen käytökseen muita kohtaan että kykenee asiakaspalvelutyöhön jopa naiset kykenee sen verran hallitsemaan tunteensa
Eipä täällä palstalla pysty kukaan asialliseen käytökseen :D
Siis miksi ne samat pystyisivät siihen työssä?
Aspaahan on niin monenlaista, että asiakaspalvelu ei vielä kerro mitään. Tosi eri asia työskennellä ärrällä, kaupassa, yksityisen terveysaseman vastaanottotiskillä, teatterissa tai museossa, finnkinossa, baarin narikassa, hotellin vastaanotossa, jossain puhelinneuvonnassa jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei pelkoa, mutta haluaako ap siis mieluummin elää työttämänä?
No, jos pelkää muita ihmisiä noin paljon niin tuskin tuosta työstä realistisesti mitään tulisi. Tod näk ap lla on jokin kuntoutusta vaativa häiriö.
Vierailija kirjoitti:
Aspaahan on niin monenlaista, että asiakaspalvelu ei vielä kerro mitään. Tosi eri asia työskennellä ärrällä, kaupassa, yksityisen terveysaseman vastaanottotiskillä, teatterissa tai museossa, finnkinossa, baarin narikassa, hotellin vastaanotossa, jossain puhelinneuvonnassa jne.
Kaikissa ollaan tekemisissä ihmisten kanssa. Tiedän ihan aikuisia ihmisiä jotka ei saa sanaa suustaan vieraiden ihmisten läsnäollessa, menevät punaiseksi, änkyttävät jne.
Vierailija kirjoitti:
Yhyy, miksi sain velvoittavan työtarjouksen vaikka se työtarjous ei oltu räätälöity minun halujen ja toiveiden mukaan.
Yhyy, minulle kehdataan ehdottaa työksi jotain semmosta mitä itse en haluaisi tehdä.
Yhyy, miksi minun pitäisi tehdä yhtään mitään muuta työtä kuin sitä mikä tuntuu minusta kivalta ja riittävän helpolta.
Ja vielä kehdataan ihmetellä minkä takia työttömiä halveksitaan ja teitä pidetään arvottomina yhteiskunnan syöpäläisinä vain kuluttamassa rajallisia resursseja ettekä osallistu asioiden maksamiseen tai parantamiseen.
Ei ap sitä paikkaa saisi. Siellä on satoja hakijoita, joilla on alan koulutus ja 20 vuotta työkokemusta. On silti ihan oikein pohtia omia kykyjään.
Vierailija kirjoitti:
Haluaisitko mieluummin näyttää meille kuinka älykäs olet ja esittää kehittäviä ratkaisuehdotuksia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No Huh. Onko tää ihan totta? Ei saa siis itse sanoa, mitä mieltä itse on?&nbs
Tietenkin saat sanoa mielipiteesi! Jos katsot, että työ ei sovi sinulle, saat karenssin.
Kai ne tarkisteleekin. Itse otin tavaksi soittaa sinne työpaikkaan ja jo puhelussa selvisi monta asiaa. Yksi oli jo täytetty, toinen kaukana eikä mua haluttu haastatteluun sinne asti, kolmas oli muuta kun mun ala. Yhtään hakemusta en lähettänyt enkä saanut karenssia.