Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te-toimistosta tuli työtarjous ihan erilaisiin tehtäviin mitä olin hakenut...

Vierailija
17.12.2023 |

Nimittäin asiakaspalveluun. Tuohon työhön on kuitenkin kai pakko hakea? Jos pääsen haastatteluun, voinko sanoa suoraan etten ole mitenkään asiakaspalveluhenkinen?

Kommentit (86)

Vierailija
41/86 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä voi ihminen oppia kaikenlaista, että avoimin mielin eteenpäin!

Oppia joo, mutta eikö se ole asiakkaille kurja jos mut laitettaisiin asiakaspalveluhommiin? Varmasti menettäisivät sitten asiakkaita.

Oletko niin tyhmä ettet osaa tervehtiä ? Etkä muutenkaan käyttäytyä asiallisesti ? 

Osaan, mutta en osaa olla luonteva. En minä ainakaan astuisi jalallani liikkeeseen jossa olisi outo, pälyilevä epävarma asiakaspalvelija.

Tuo asiakkaan kanssa luontevasti oleminen on asia, jonka voi kyllä oppia. Jos nyt tällä hetkellä tilanne on se, että et ole luonteva vieraiden ihmisten kanssa, niin kyllä se tulee siellä haastattelussa esiin (jos edes haastatteluun pääset) eikä sinua valita. 

Ota se työpaikan hakeminen ihan harjoittelun kannalta. Ainakaan ei tarvitse stressta sitä, että työpaikka jää saamatta, kun ei se unelmatyö kuitenkaan ole. Ei kannata silti tahallaan huonoakaan hakemusta tehdä. Voit kertoa niistä ominaisuuksistasi, mistä olisi työssä hyötyä ja sitten jotenkin ilmaista, että olet halukas oppimaan niitä asioita, joita et vielä osaa. Varmaan jossain kohtaa haet työtä, jonka kovasti haluaisit, mutta sinulta puuttuu jotain osaamista mitä työpaikkailmoituksessa on kovasti kaivattu. Nyt voit harjoitella, miten taklaat tällaisen haasteen.

Vierailija
42/86 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä aapeelle tarkoittaa "asiakaspalveluhenkisyys?" Jos olet työtön, kannattaisiko kuitenkin unohtaa ennakkoluulot ja kokeilla? Jo työllistyneenä on helpompi hakea sitten kivempiin hommiin jos ei natsaa. Työnantajat jostain syystä ei tykkää palkata työttömiä minkä olet varmaan itsekin huomannut.

Tuossa on tosiaan kyse vain kehotuksesta hakea ko paikkaa. Ei työkkäri oikeasti mitään työpaikkoja enää nykyään tarjoa. Joten ei pelkoa että ap ko työhön joutuisi kun sitä hakee sadat muutkin. 

Tai sitten työnantaja on pyytänyt etsimään 7 sopivaa ehdokasta, lähettämään näille työtarjouksen ja sitten katsotaan, ottavatko työttömät edes yhteyttä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/86 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Otat illalla punkkua ja jätät hampaat pesemättä, niin eiköhän ole ihan sama mitä loruja latelet, kunhan muistat hymyillä.

Päivällä töissä sitten hammas halkeaa, ota työnantajalta salaa luvatta särkylääkkeitä ja lähde lupaa kysymättä lääkäriin kesken työvuoron.

Vierailija
44/86 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun on kauhean vaikea uskoa, että Te-toimistosta oikeasti tulisi yhtään työnhaku-osoitusta. Mutta kai se on uskottava sitten =).

Vierailija
45/86 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä aapeelle tarkoittaa "asiakaspalveluhenkisyys?" Jos olet työtön, kannattaisiko kuitenkin unohtaa ennakkoluulot ja kokeilla? Jo työllistyneenä on helpompi hakea sitten kivempiin hommiin jos ei natsaa. Työnantajat jostain syystä ei tykkää palkata työttömiä minkä olet varmaan itsekin huomannut.

Tuossa on tosiaan kyse vain kehotuksesta hakea ko paikkaa. Ei työkkäri oikeasti mitään työpaikkoja enää nykyään tarjoa. Joten ei pelkoa että ap ko työhön joutuisi kun sitä hakee sadat muutkin. 

Tai sitten työnantaja on pyytänyt etsimään 7 sopivaa ehdokasta, lähettämään näille työtarjouksen ja sitten katsotaan, ottavatko työttömät edes yhteyttä.

Kyllä siellä työkkärissä on kymmeniä tuhansia hakijoita joilla on aspakokemusta toisin kuin aapeella, joten ei ole kyse tuosta. 

Vierailija
46/86 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkälainen työntekijä tulee tällaiselle työnantajalle töihin, joka kirjoittelee ja vainoaa netissä ja kaduilla vuosikymmeniä 24/7 7 päivänä viikossa?

Vierailija
47/86 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarjoukset ovat työvoimaviranomaisten hankkimia, joten he tarkastanevat mahdollisesti myös haastattelun sisällön työnantajalta, jos ei saa paikkaa.

Karenssiohjeissahan on kerrottu, että jos työnhakija itse aiheuttaa sen, ettei tule valituksi, tulee siitäkin karenssi. Jostain he silloin sen kaivavat selville, onko oma menettely jotenkin aiheuttanut sen, ettei saanut työtä.

Tuollainen, ettei sovi työhön, aiheutti ainakin minulle karenssin, kun ilmoitin sen syyksi. Työvoimatoimisto vastasi minulle, että sen päättää työnantaja, sopiiko työhön vai ei, eikä työnhakija itse. Jos haastattelijalle sanoo, ettei sovi työhön, niin voi olla sama riski, että se vastaus kantautuu työvoimatoimistoon asti.

Kannattaa jatkaa muun työn hakemista, ettet joutuisi siihen osoitettuun paikkaan.

En jaksa uskoa, että TE-virkailijoilla on aikaa ja resursseja ottaa yhteyttä työnantajiin/HR-rekrytoijiin ja kysellä, mitä haastattelussa on sanottu. Onko heillä edes oikeutta saada tietoja luottamuksellisen keskustelun sisällöstä? Ja jos joku työnantaja katsoo asiakseen soitella TE-keskukseen "ilmiantaakseen" omasta mielestään innottoman työnhakijan, kyse on kuitenkin vain hänen subjektiivisesta tulkinnastaan, joka ei voi vaikuttaa työttömyysturvaan. Kannattaa olla tarvittaessa yhteydessä tietosuoja- ja yhdenvertaisuusvaltuutettuihin. Eikä pidä luoda mielikuvia TE-toimistosta jonkinlaisena Stasin vastineena.

Vierailija
48/86 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä siellä työkkärissä on kymmeniä tuhansia hakijoit

Työhakemuksesta voi aina jättää työkokemukset ja koulutukset pois. Ei ole kiellettyä. Ja kyllä siellä muitakin työnantajia on kuin valtio tai Securitas.

Vierailija
49/86 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun on kauhean vaikea uskoa, että Te-toimistosta oikeasti tulisi yhtään työnhaku-osoitusta. Mutta kai se on uskottava sitten =).

Ei tuo tarkoita sitä että ko työnantaja olisi pyytänyt työkkäriltä että laittakaa se aapee tänne niin palkataan se töihin. Työkkäri vaan on jakanut aapeelle sen saman ilmoituksen mikä on jossain mollissakin. Jota hakee sadat muutkin. Useimmilla on myös aspakokemusta joten ei ne ota aapeeta edes haastatteluun. 

Vierailija
50/86 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tuo tarkoita sitä että ko työnantaja olisi pyytänyt työkkäriltä että laittakaa se aapee tänne niin palkataan se töihin. Työkkäri vaan on jakanut aapeelle sen saman ilmoituksen mikä on jossain mollissakin. Jota hakee sadat muutkin. Useimmilla on myös aspakokemusta joten ei ne ota aapeeta edes haastatteluun. 

Itse ainakaan löyttänyt työkkärin tarjoamaa paikkaa netistä

Vierailija
51/86 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse ainakaan löyttänyt työkkärin tarjoamaa paikkaa netistä

No, tuskin ne sinua silti ottivat töihin. 

Vierailija
52/86 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, mutta oikeastiko te-toimistolla on muka jotain jaettavia osoituksia työpaikoista. Olen kuullut vain huhuja, tai ehkä ne on olleet menneinä vuosikymmeninä, kun noita osoituksia lähettelivät työnhakijoille.

Vierailija
53/86 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei vaan ex-liittokansleri on selän takana soittanut ja käskenyt laittamaan tietyn työntekijän tiettyyn firmaan töihin. Kysymättä henkilöltä itseltään mitään, haluaako edes kyseiseeb työpaikkaan olleenkaan.

Vierailija
54/86 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, mutta oikeastiko te-toimistolla on muka jotain jaettavia osoituksia työpaikoista. Olen kuullut vain huhuja, tai ehkä ne on olleet menneinä vuosikymmeninä, kun noita osoituksia lähettelivät työnhakijoille.

Supolla, putlerilla ja mkelillä näitä selän takana kysymättä ja pyytämättä työpaikkoja on. Ei niitä ole pakko ottaa vastaan. Jos on pakko hakea ja pakko käydö haastattelussa niin sitten käyttäytyy ja pukeutuu nii. että ei palkata.

Vierailija
55/86 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etkö ymmärrä lukemaasi. Kysymys ei ole mistään työhön osoituksesta vaan työkkäri on linkannut aapeelle jonkun työpaikkailmoituksen joka on ihan vapaasti kenen tahansa muunkin haettavissa. 

Vierailija
56/86 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne työt mitä ei löydy netistä niin ne on niitä stasi/kgb/fsb työpaikkoja.

Vierailija
57/86 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

MONOA PERSEESEEN JA TÖIHIN

HOP HOP HERRÄTYS AIKA OTTAA IITTTEES NISKASTA KIINNI

KOMMUUNI-ASUNTOON TAI TÖIHIN SINUN KALTAISET JA JOS EI KELPAA KUMPIKAAN NIIN KADULLE KYLMÄN VIILEESTI EI ARMOA, EI YHTÄÄN ARMOA.

Haluaisitko mieluummin näyttää meille kuinka älykäs olet ja esittää kehittäviä ratkaisuehdotuksia?

Töihin kun kerran sitä TARJOTAAN! Mikä tässä epäselvää? Ja jos kieltäydyt tästä, kieltäydy myös työttömyystuista.

Vierailija
58/86 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä siellä työkkärissä on kymmeniä tuhansia hakijoit

Ne kymmenet tuhannet ei nyt osuneet siihen otantaan, jonka työnantaja halusi.

Vierailija
59/86 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohtako näemme esim somppu äitejä aspa töissä ja hoitajina. Miehiä talon miehinä, romaaneja kassan hoitajina, itänaapureita esikuntapäällikköinä jne. 

Vierailija
60/86 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nykyään ole mitään talonmies ammattia. Se ala on kuollut jo vuosikymmeniä sitten.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kahdeksan