Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te-toimistosta tuli työtarjous ihan erilaisiin tehtäviin mitä olin hakenut...

Vierailija
17.12.2023 |

Nimittäin asiakaspalveluun. Tuohon työhön on kuitenkin kai pakko hakea? Jos pääsen haastatteluun, voinko sanoa suoraan etten ole mitenkään asiakaspalveluhenkinen?

Kommentit (86)

Vierailija
81/86 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voivat ilmoittaa te- toimistolle, että olet sanonut niin ja siitä seuraa ongelmia. 

Vierailija
82/86 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joudut haastatteluun niin voit sanoa suoraan että päällimäinen syy miksi haet juuri tätä paikkaa on se että työvoimatoimisto velvoitti sinut hakemaan tänne.

Ei työkkäri voi kieltää ihmisiltä rehellisyyttä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/86 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työnantajilla on kolmenlaista mahdollisuutta avointen työpaikkojen ja TE-toimiston suhteen. Ta voi laittaa avoimen työpaikan julkisesti hakuun, jolloin sen näkee kaikki TE-toimiston sivulta. Tai ta voi ottaa yhteyttä TE-toimistoon ja pyytää välittämään tietoa avoimesta työpaikasta sopiville hakijoille. Tällöin paikkaa ei ole pakko laittaa sinne julkiseen hakuun mutta hakijat ottavat itse suoraan työnantajaan yhteyttä. Kolmas mahdollisuus on että ta pyytää suoraa listaa itselleen, sopivista ehdokkaista. Silloin sinne lähetetään sellaisten hakijoiden tiedot jotka voisivat tehtävään sopia ja ovat antaneet luvan tietojen luovutukseen (lupa kysytään työnhakijaksi ilmoittautuessa). Työnantaja ottaa hakijaan yhteyttä.

Osaako joku kertoa, onko tuo työnantajille tietojenluovutuslupa pakko antaa? Voiko perua, jos on jo suostunut tietojen luovutukseen?

Vierailija
84/86 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä tehtäviä ilmoitit hakevasi? Minusta siellä ei voi erikseen sulkea pois mitään tyyliin "ei asiakaspalvelutyötä, ei puhelimeen vastaamista, ei tietokoneella tehtävää työtä".

En ole ap, mutta minulle on kyllä laitettu maininta siitä, että en sovellu asiakaspalvelutyöhön pahan puhevikani takia. Olen kyllä silti hakenut kaikenlaisia töitä, joihin sisältyy asiakaspalvelua. (No, ei taida olla toivoa siitä, että niihin pääsisin, mutta yritän kuitenkin.) Ainoastaan puhelimella tehdyt työt skippaan, siitä ei tulisi yhtään mitään.

Vierailija
85/86 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietojenluovutuksesta tuönantajille, en itse pääse ainakaan muuttamaan tuota Omilta sivuilta. 

Vierailija
86/86 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietojenluovutuksesta tuönantajille, en itse pääse ainakaan muuttamaan tuota Omilta sivuilta. 

Korjaus, pystyykin muokkaamaan Omat tiedot -kohdasta, jos on jo antanut luvan/ei ole antanut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kuusi