Onko häpeä osallistua ryhmämatkoille eläkeläisten kanssa?
Olen itse alle 50. Olen sinkku, en löydä puolisoa. En halua matkustaa yksin. Silti koen tuon nolona, että osallistun erilaisille ryhmämatkoille. Enkä siis takoita pakettimatkaa, vaan esim puutarhamatkaa, sotahiråstoriateemamatkaa jne. En kehtaa kertoa edes sukulaisille. Mistä moinen, osaako joku selittää.
Kommentit (51)
Ei ole häpeä. Kerran olin enkä enää lähtisi. Tallinnassa tukevat kännit koko porukka.Selvinpäin ei olisi pystynytkään.Tästä on jo 20 vuotta aikaa.
- n67v -
Vierailija kirjoitti:
Ei ole häpeä. Kerran olin enkä enää lähtisi. Tallinnassa tukevat kännit koko porukka.Selvinpäin ei olisi pystynytkään.Tästä on jo 20 vuotta aikaa.
- n67v -
Puutarha- ja sotahistoria- ja patikointimatkiilla ei ole kukaan kännäillyt :D
Vierailija kirjoitti:
Mitähän häpeämistä siinä on?
Koska nykyään tulee osata matkustaa omatoimisesti, ryhmämatka on nou nou.
ja koska on yksinäinen. Ei ole ketään matkatoveria.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- n67v -
Patikoin joskus Santiago de Compostelan pätkän. Oletko itse?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- n67v -
En ole käynyt, mutta se kiinnostaisi, mutta en osaisi enkä haluaisi mennä yksin. Sinnekin olisi ryhmämatkoja.
Miksi aikuisen pitäisi jotakin hävetä?
Ei siinä mitään hävettävää ole, mutta jos olet ainut nuorempi joukossa, saatat joutua "juoksupojaksi", hoitamaan milloin kenenkin asioita. Jos se ei haittaa, niin siitä vaan, uutta matkaa tilaamaan!
Jos elåkeläisten joukossa sattuu olemaan Ralph Fiennes niin varaa tiketti minullekkin!
Kyllä mä oon miettinyt että menisin vaikka Islantiin tuollaiselle ryhmäkiertomatkalle. Paljon kätevämpää kun en oikein aja autoakaan niin miten pääsisin kiertämään sen saaren ympäri? Hotellit ja kaikki pitäisi itse varata niin liian monimutkaista. Tai sitten vaikka Egypti, eihän siellä ole turvallistakaan naisihmisen yksin seikkailla. Ja haluaisin nähdä pyramidit, Niilin, Kairon yms. Luonnollinen valinta olisi siis esim. Albatros matkanjärjestäjän ryhmäkierros. Heillä on monia muitakin ei niin omatoimikohteita kuten Nepal ja Bhutan, Väli-Amerikka jne. Keksin tuolta monta kohdetta jonne lähtisin vaikka heti jos olisi rahaa ja sopiva aikataulu omiin lomiin töistä.
Mä olin lähdössä 2020 bussikiertomatkalle, ehkä siellä olis eläkeläisiä pääsääntöisesti ollut, mutta koronan takia ei sit päässyt. En tiedä mitä siitä olis tullut kun en ole mikään yltiösosiaalinen mutta olis ollut kiinnostavia paikkoja mihin ei olis yksin viitsinyt lähteä autoilemaan enkä usko että kukaan kaverikaan olis ollut kiinnostunut. Puoliso ainakin tyrmäs heti kun kysyin lähtiskö mun kanssa.
Mutta joo siis, en osais kyllä hävetä vaikka olisin sinne reissulle mennytkin. Ei yleensäkään niin kiinnosta muiden mietteet.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mä oon miettinyt että menisin vaikka Islantiin tuollaiselle ryhmäkiertomatkalle. Paljon kätevämpää kun en oikein aja autoakaan niin miten pääsisin kiertämään sen saaren ympäri? Hotellit ja kaikki pitäisi itse varata niin liian monimutkaista. Tai sitten vaikka Egypti, eihän siellä ole turvallistakaan naisihmisen yksin seikkailla. Ja haluaisin nähdä pyramidit, Niilin, Kairon yms. Luonnollinen valinta olisi siis esim. Albatros matkanjärjestäjän ryhmäkierros. Heillä on monia muitakin ei niin omatoimikohteita kuten Nepal ja Bhutan, Väli-Amerikka jne. Keksin tuolta monta kohdetta jonne lähtisin vaikka heti jos olisi rahaa ja sopiva aikataulu omiin lomiin töistä.
Sepä just, että olisiko se turvallistakaan yksinäisen naisen matkustella erikoisemmissa paikoissa. Minusta sitä on niin kiinnostavia matkaohjelmia, mutta yleensä jos olen jotain maininnut tämänsuuntaista, niin reaktio on sellainen, että joo hyvä vitsi.
Mä olisin teininä halunnut lähteä isoäidin kanssa eläkeläismatkalle. Eivät ottaneet, kun en ollut eläkeläinen.
Kyllä on, kaikkea kannattaa aina hävetä. Mihinkään ei tule ryhtyä sillä se kuitenkin johtaa vain häpeään. Parasta on vain istua kotona ihan hiljaa. Sekin on kyllä hävettävää, mutta kukaan ei ainakaan saa tietää että sinua hävettää.
No itse voit miettiä kumpaa kannattaa harmitella enemmän, lähtemistä ja asioiden kokemista vai sitä että ei kehtaa edes lähteä. Ketään muuta asia tuskin kiinnostaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- n67v -
En ole käynyt, mutta se kiinnostaisi, mutta en osaisi enkä haluaisi mennä yksin. Sinnekin olisi ryhmämatkoja.
Sinne vaan! EI tarvitse miettiä onko tissit hyvin ja näkyykö kello! Taatusti mukavaa porukkaa! Ystäväni kävelee sen joka vuosi!
Vaimo tulee Suomeen kylään siksi aikaa!
Sinne vaan, rohkeasti!
Lähes kaikki häpeävät jotakin. Se on kunkin oma asia, minkä verran antaa häpeän rajoittaa omaa elämää. Tee tunnetyösi ja matkaile antaumuksella, ehdotan.
Vierailija kirjoitti:
Ei siinä mitään hävettävää ole, mutta jos olet ainut nuorempi joukossa, saatat joutua "juoksupojaksi", hoitamaan milloin kenenkin asioita. Jos se ei haittaa, niin siitä vaan, uutta matkaa tilaamaan!
No kai sulla on suuta sanoa että en hae, en käy, mene itse!
Minä olen ollut 25-vuotiaana viikon kiertomatkalla, jolla suurin osa oli eläkeläisiä. Olivat tosi mukavaa porukkaa.
Jaa. Osaatko yhtään selittää?