Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko häpeä osallistua ryhmämatkoille eläkeläisten kanssa?

Vierailija
17.12.2023 |

Olen itse alle 50. Olen sinkku, en löydä puolisoa. En halua matkustaa yksin. Silti koen tuon nolona, että osallistun erilaisille ryhmämatkoille. Enkä siis takoita pakettimatkaa, vaan esim puutarhamatkaa, sotahiråstoriateemamatkaa jne. En kehtaa kertoa edes sukulaisille. Mistä moinen, osaako joku selittää.

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kommenteistanne, en tiedä itsekään, mistä tämä häpeä. Siitä varmaan, että kaikki tutut reissaavat kumppaninsa kanssa, minä tuollaisen ryhmän kanssa. Tykkään kyllä kun on paljon ohjelmaa, ehånkä ehdi kokea yksinöisyyttä.

Vierailija
22/51 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minähän osallistuisin vaikka mille puutarhamatkoille ja Islannin kiertomatkoille, jos vain olisi rahaa käytettävissä ihan vain omiin matkoihin. Perheellisenä pitää riittää rahat monen ihmisen matkaan. Mutta monet noista kuulostavat ihanilta, on mietityt reitit ja opastukset. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei siinä mitään hävettävää ole, mutta jos olet ainut nuorempi joukossa, saatat joutua "juoksupojaksi", hoitamaan milloin kenenkin asioita. Jos se ei haittaa, niin siitä vaan, uutta matkaa tilaamaan!

No kai sulla on suuta sanoa että en hae, en käy, mene itse!

Minua on opetettu kunnioittamaan vanhempia ihmisiä.

Vierailija
24/51 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitähän häpeämistä siinä on?

Koska nykyään tulee osata matkustaa omatoimisesti, ryhmämatka on nou nou.

ja koska on yksinäinen. Ei ole ketään matkatoveria.

Ymmärrän hyvin. Itse varasin ryhmämatkan ja olen 52 v. Yksin ei ksnnata tehdä omatoimimatkoja. Olen aikaisemmin ystävien ja puolison kanssa seikkaillut. Nyt puutarhamatka tuntuu kovin rentouttavalta ajatuksenakin.

Vierailija
25/51 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut sukulaisen kaverina ryhmämatkoilla joissa muut eläkeläisiä ja itse paljon nuorempi kuin muut. Kivaa oli. Sen kun meet. Ryhmämatkailu on kivaa muutenkin, rentouttavaa kun on kaikki järjestetty valmiiksi. 

Vierailija
26/51 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä hävettävää tuossa on ap?

Kuuluuko se muille, missä ja kenen kanssa sinä matkustat?

Miksi/kenen takia (osaatko nimetä nämä ihmiset vai ovatko kasvoton joukko?) sinun pitää hävetä?

Odotatko sinä ap MUIDEN ihmisten jättävän sitten vastaavissa tilanteissa asioita tekemättä, jottei vaan pidä hävetä?

Etkö?

No, miksi sinulta sitä odotettaisiin?

Vierailija
27/51 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi/kenen takia (osaatko nimetä nämä ihmiset vai ovatko kasvoton joukko?) sinun pitää hävetä?

Odotatko sinä ap MUIDEN ihmisten jättävän sitten vastaavissa tilanteissa asioita tekemättä, jottei vaan pidä hävetä?

Etkö?

Häpeä on siitä outo tunne, että sitä ei osaa aina selittää. Häpeän yksinöisyyttäni. Ettei ole letään matkakaveria, ja menen jonnekin opastetulle matkalle ja pahimmassa tapauksessa sielläkin on vain pariskuntia.

Vierailija
28/51 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs siinä. Itsekin haluaisin lähteä tuollaiselle matkalle missä kaikki on mietitty puolestani.

Vierailija
29/51 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene terapiaan hommaamaan parempi itsetunto ja lopeta tuo itsesääli. 

Vierailija
30/51 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etkö?

Häpeä on siitä outo tunne, että sitä ei osaa aina selittää. Häpeän yksinöisyyttäni. Ettei ole letään matkakaveria, ja menen jonnekin opastetulle matkalle ja pahimmassa tapauksessa sielläkin on vain pariskuntia.

Kyllä sullakin elämä on hyvin, jos tuollaista ehdit hävetä. 

Vierailija
31/51 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ei voisi lähteä??

Vierailija
32/51 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon ollut parilla pakettimatkalla (ulkomaiset matkatoimistot), väkeä oli 19-60v. Oikein hyvät muistot jäi. Nyt tammikuussa menossa seuraavalle pakettimatkalle kaukokohteeseen, jonne en olis yksin voinut järjestää niin kattavaa reissua, mitä matkatoimiston paketti tarjoaa. Oletan, että tällä reissulla enemmistö on eläkeläisiä, eikä haittaa yhtään! Enkä häpeä. Paketin sisältö on loistava ja eläkeläisporukoissa aikataulu on yleensä vähän anteeksiantavampi, ettei lomalta palaa aivan puolikuolleena ja väsyneenä takaisin  :D  Ja tuun juttuun kaiken ikäisten kanssa, joten siinäkään ei ole ongelmaa. Toki ympärillä ihmiset oletti, että lähtisin puolison kanssa, mutta totesin vaan, että puolisolla on koulua ja että oon tätä matkaa haaveillu kauan. Että lähden vaikka sitten vaikka "yksin"  :)  Ja ei ihmisiä oikeasti niin paljoa kiinnosta miten ja missä porukassa kukanenki matkustaa, kysellään vaan lähinnä kokemuksia ja vinkkejä. Joten aivan turhaa hävetä  :)

Vierailija
33/51 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkeläisillä, mikä sana, on aikaa ja hyvässä tapauksessa rahaa tehdä valmismatkoja. Ei niihin yleens ole ikärajoja ja asiantuntijan teemamatkoille ei mennä kännäämään. Pelkästään. On ne vanhat nähneet kummenpaakin.

Vierailija
34/51 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näillä tasokkailla ryhmämatkoilla on siksi niin paljon eläkeläisiä, koska heillä monilla on niihin varaa ja aikaa. Ne eivät kuitenkaan ole mitenkään tarkoitettu pelkästään eläkeläisille. Loistava tapa tutustua ihmisiin ja mielenkiintoisiin kohteisiin.  Esim Aventuralla on upeita matkoja. Rohkeasti vaan mukaan, yksin on tylsä matkustaa. 

Vierailija
35/51 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mä oon miettinyt että menisin vaikka Islantiin tuollaiselle ryhmäkiertomatkalle. Paljon kätevämpää kun en oikein aja autoakaan niin miten pääsisin kiertämään sen saaren ympäri? Hotellit ja kaikki pitäisi itse varata niin liian monimutkaista. Tai sitten vaikka Egypti, eihän siellä ole turvallistakaan naisihmisen yksin seikkailla. Ja haluaisin nähdä pyramidit, Niilin, Kairon yms. Luonnollinen valinta olisi siis esim. Albatros matkanjärjestäjän ryhmäkierros. Heillä on monia muitakin ei niin omatoimikohteita kuten Nepal ja Bhutan, Väli-Amerikka jne. Keksin tuolta monta kohdetta jonne lähtisin vaikka heti jos olisi rahaa ja sopiva aikataulu omiin lomiin töistä.

Kaverini,.ikisinkku mies, oli syksyllä Intian kiertomatkalla. Kuvien perusteella ryhmässä oli keski-ikäisiä pariskuntia JA yksinmatkustavia. Ei yhtään hullumpi reissu. Ei edes kallis. Albatros-verkkomatkatoimistosta.

Vierailija
36/51 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ryhmämatkat on hyvä vaihtoehto, jos ei halua liikaa stressiä ja omatoimimatkan söhläämisestä tulevaa ajanhukkaa. Myös matkatoverit ovat tavallaan osa ohjelmaa. Keski-ikä on aika korkea, mutta kyllä niillä muitakin on kuin eläkeläisiä. 

Vierailija
37/51 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko yöpyneet vieraan kanssa samassa huoneessa vai maksaneet lisää omasta huoneesta?

Vierailija
38/51 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On noloa. Älä osallistu. 

Vierailija
39/51 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä se nyt mikään "häpeä" ole, mutta jossakin vaiheessa sitä kyllä huomaa siellä kaipaavansa edes vähän omanikäistään seuraa. Ei sille voi mitään. Voi myös olla, että nuo eläkeläiset alkaa katsoa vähän ihmeissään että mitäs sinä täällä teet etkä ole ikäistesi seurassa.

Vierailija
40/51 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keksin tuolta monta kohdetta jonne lähtisin vaikka heti jos olisi rahaa ja sopiva aikataulu omiin lomiin töistä.

Raha raha, etkö osaa säästää, joutavat cocacolat ja täytetyt patongit ja naisten lehdet sun muut hömpät pois ja alat säästämään!

Niin mun nuorenikin tekee, säästää aina ja sitten...kuukausi siellä ja ensi vuonna tuolla...sitten sinne...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kahdeksan