Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työssäkäyvien edut lopetettava

Vierailija
17.12.2023 |

Miksi työsskäyville kustannetaan työterveyshuolto, lounasetu tai ruokailu ja epassit tms osittain verovaroin? Mielestäni noista tulee leikata, kun kerran kaikesta säästetään. Työsskäyvillä on varaa maksaa lounaansa ja työmatkansa ihan itse.

Kommentit (81)

Vierailija
61/81 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

https://www.vero.fi/henkiloasiakkaat/verokortti-ja-veroilmoitus/tulot/a…

Tässä erilaisia työsuhde- etuja mitkä työntekijöille kustannetaan osin verovaroin. Miksi näistä ei saa keskustella? Ei taida olla ihan  niinkään että työntekijät maksavat työttömille kaiken, myös he itse hyötyvät näistä eduista ja vielä palkan päälle. 

Oletko nyt siis järkyttynyt, kateellinen ja katkera, kun työssäkäyvät hyötyvät työssäkäymisestään? Että hyvä mieli ei riitäkäään palkaksi? Kyllähän meillä tulee hurjan hyvä mieli siitä, että maksetaan työttömille kaikki, kuten kirjoitat,  mutta vuokraa tai ruokalaskua hyvällä mielellä ei makseta, eikä kelakaan meitä elätä vaan rahavirta kulkee nimenomaan toisin päin.

Hassua, ettei työtön ym

Enpä ole kuullut että kenelläkään olisi sellaista etua, että työnantaja maksaisi matkat töihin, en suuri- enkä matalapalkkaisesta. Asia erikseen on se jos työaikanasi joudut ajelemaan paikasta toiseen. 

Vierailija
62/81 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun työterveyshuoltoni on yksityinen ja sen kustantaa yritys jolle teen töitä. Miksi se pitäisi poistaa?

Lounaat ja työmatkat maksan itse.

Suomessa ei edes ole sanan varsinaisessa merkityksessä yksityistä terv.hoitoa, vaan yhteiskunta (Kela) tukee sitä verovaroin. 

Esim. työterveydenhoidosta maksaa suurimman osan Kela, kun työnantaja hakee tilinpäätöksen yhteydessä Kelalta työterv.hoidon kuluista korvausta. Kuten myös sairasajanpalkat, omavastuun jälkeen  tai lääkkeet ja ensialutarvikkeet työpaikoilla. 

Ja ne ovat yrityksen kirjanpidossa myös vähennyskelpoisia. Ja työnantajat maksavat siitä hyvin pienen osuuden.  

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/81 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä erilaisia työsuhde- etuja mitkä työntekijöille kustannetaan osin verovaroin. Miksi näistä ei saa keskustella? Ei taida olla ihan  niinkään että työntekijät maksavat työttömille kaiken, myös he itse hyötyvät näistä eduista ja vielä palkan päälle. 

Oletko nyt siis järkyttynyt, kateellinen ja katkera, kun työssäkäyvät hyötyvät työssäkäymisestään? Että hyvä mieli ei riitäkäään palkaksi? Kyllähän meillä tulee hurjan hyvä mieli siitä, että maksetaan työttömille kaikki, kuten kirjoitat,  mutta vuokraa tai ruokalaskua hyvällä mielellä ei makseta, eikä kelakaan meitä elätä vaan rahavirta kulkee nimenoma

Helsingin kaupunki maksaa kyllä matkakortin viranhaltijoilleen. Eli siten myös työmatkat.

Vierailija
64/81 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni työssäkäyvä saa käteen vähemmän rahaa kuin tuillaeläjät!

Siitä maksetaan vielä lounaat ja työmatkakulut. Omalla kohdalla pakollinen auto, sen vakuutukset ja bensat kun julkisilla matkoihin menisi yli tunti suuntaansa eikä onnistu päiväkoti-ikäisen lapsen kanssa.

Ja monet ap:n viestissä mainituista eduista maksaa työnantaja, ei valtio. 

Vierailija
65/81 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kaupunki" toimii kaupunkilaisten verorahoilla ja maksaa asioita kaupunkilaisille.

Sen mitä nyt sitten jää jaettavaksi Vartiaisen ja kavereiden koplauksista ja ulkomaanmatkoista mutta siis kuitenkin

Vierailija
66/81 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni työssäkäyvä saa käteen vähemmän rahaa kuin tuillaeläjät!

Siitä maksetaan vielä lounaat ja työmatkakulut. Omalla kohdalla pakollinen auto, sen vakuutukset ja bensat kun julkisilla matkoihin menisi yli tunti suuntaansa eikä onnistu päiväkoti-ikäisen lapsen kanssa.

Ja monet ap:n viestissä mainituista eduista maksaa työnantaja, ei valtio. 

Jos nyt vielä jotain sellaisia kuluja on mitä työnantajat ei pysty verotuksessa vähentämään niin on hyvä muistaa sekin että ei siellä olisi penniäkään rahaa jos työläiset ei sitä tulosta tekisi siellä yrityksessä.

muna ja kana

Vierailija
67/81 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työsuhde asunto ei ole kuin rasite. Älkää ikinä menkö naimisiin työnantajanne kanssa.

Vierailija
68/81 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko nyt siis järkyttynyt, kateellinen ja katkera, kun työssäkäyvät hyötyvät työssäkäymisestään? Että hyvä mieli ei riitäkäään palkaksi? Kyllähän meillä tulee hurjan hyvä mieli siitä, että maksetaan työttömille kaikki, kuten kirjoitat,  mutta vuokraa tai ruokalaskua hyvällä mielellä ei makseta, eikä kelakaan meitä elätä vaan rahavirta kulkee nimenoma

Meillä oli töissä keppijumppaa. Saisin saman kotona ilmaiseksi jonkun harjanvarren tai metsästä hakemani oksan kanssa. Joku Endered ei ole ilmainen. Se maksaa ottajalleen.

Vierailija
69/81 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhä useampi tekee silppu tai keikkatyötä eikä saa MITÄÄN etuja.

Kiitos liittojen ryssimän liiallisen irtisanomissuojan.

Noh mitäs etuja se työntekijä sitten saisi jos se sopisi että saa irtisanoa koska vain, paitsi sen että saa irtisanoa koska vain? Nii ei mitään. Ei tulisi 1000e lisää palkkaa kuukaudessa eikä lennätettäisi firman piikkiin 2 viikon lomalle tropiikkiin. Saisi vain irtisanomisen. 

Olet ymmärtänyt hankkeen hieman väärin. Väitän että yksityinen puoli, pienyrittäjät ja pienet firmat uskaltaisivat vihdoin palkata tarvitsemansa työntekijän helpottamaan omaa työsarkaansa. Kymmeniä tuhansia uusia työpaikkoja. Monikin yksinyrittäjä sanoo että ikinä en palkkaa kun niistä ei pääse eroon jos tarve tulee. Väitän että yksinyrittäjä joka saa ja löytää itselleen hyvän työntekijän pitää hänestä kyllä kiinni myös hieman huonoinakin aikoina. Tästä on kyse.

Vierailija
70/81 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun työterveyshuoltoni on yksityinen ja sen kustantaa yritys jolle teen töitä. Miksi se pitäisi poistaa?

Lounaat ja työmatkat maksan itse.

Suomessa ei edes ole sanan varsinaisessa merkityksessä yksityistä terv.hoitoa, vaan yhteiskunta (Kela) tukee sitä verovaroin. 

Esim. työterveydenhoidosta maksaa suurimman osan Kela, kun työnantaja hakee tilinpäätöksen yhteydessä Kelalta työterv.hoidon kuluista korvausta. Kuten myös sairasajanpalkat, omavastuun jälkeen  tai lääkkeet ja ensialutarvikkeet työpaikoilla. 

Ja ne ovat yrityksen kirjanpidossa myös vähennyskelpoisia. Ja työnantajat maksavat siitä hyvin pienen osuuden.  

Paitsi että työterveyshuollon kustannuksista taisi maksaa vain 1/3 osan.

71/81 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos työterveyshuolto lakkautetaan, niin lähes kaikki niiden entiset asiakkaat siirtyvät terveysasemien asiakkaiksi. Harvalla on varaa mennä jatkuvasti yksityislääkärille.

Vierailija
72/81 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Christiiina kirjoitti:

Jos työterveyshuolto lakkautetaan, niin lähes kaikki niiden entiset asiakkaat siirtyvät terveysasemien asiakkaiksi. Harvalla on varaa mennä jatkuvasti yksityislääkärille.

Se tarkoittaisi sitä, että perusterveydenhuolto joutuisi priorisoimaan nykyistä enemmän. Työttömien ja muiden syrjäytyneiden hoitoonpääsy viivästyisi nykyisestä valtavasti enemmän. Lääkärit tuskin siirtisivät tk:hon yksityiseltä. 

Vierailija
73/81 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauskaa, kun loinen vinkuu häntä elättävien ihmisten eduista :D

Vierailija
74/81 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

ePassin sa mielellään lopettaa, ihan turha etu jolla ei tee mitään, työnantaja vain käyttää sitä tekosyynä ettei tarvi antaa kunnon etuja tai joululahjoja.

Työterveyden lopettaminen johtaisi huomattavasti pidempiin jonoihin jukisella, silloin työttömillä olisi nykyistäkin huomattavasti vaikeampi päästä lääkärille. Mutta itse olen kyllä käyttänyt jukista vaikka on työterveys, julkinen täällä välillä jopa parempi.

En myöskään käytä lounasetua koska olen etätöissä.

Vierailija
75/81 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ePassin sa mielellään lopettaa, ihan turha etu jolla ei tee mitään, työnantaja vain käyttää sitä tekosyynä ettei tarvi antaa kunnon etuja tai joululahjoja.

Työterveyden lopettaminen johtaisi huomattavasti pidempiin jonoihin jukisella, silloin työttömillä olisi nykyistäkin huomattavasti vaikeampi päästä lääkärille. Mutta itse olen kyllä käyttänyt jukista vaikka on työterveys, julkinen täällä välillä jopa parempi.

Eli kaikki sellaiset edut saa mielestäsi lakkauttaa, joita juuri sinä et satu käyttämään. Sattuipa sopivasti. Kuule kun verorahoilla kustannetaan aika montaa muutakin sellaista asiaa, joiden hyöty ei satu juuri omalle kohdalle. Työntekijöiden hyvinvointiin vähänkään kohdistuvat ei mielestäni osu lähellekään niiden turhimpien joukkoon.

Vierailija
76/81 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Epassi ei todellakaan ole turha etu. Käyttökohteita on valtavasti, ihan omaa typeryyttä jos sillä ei muka tee mitään.

Ostan itse työnantajan tarjoamalla Epassilla aina vuoden kuntosalijäsenyyden. Samalla ostan itselleni parempaa kuntoa, terveyttä ja jaksamista, joka vaikuttaa ihan varmasti myös työkykyyni. Mikä voisi olla parempi etu ja satsaus omaan hyvinvointiin? 

Vierailija
77/81 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten sä ajattelit, että työterveys on verovaroista maksettavaa? Noin yleisesti, ellei kyseisen työpaikan työterveyshuolto tapahdu julkisella. 

Lounasetu ja ruokailu on myöskin työnantajan kompensoimaan tai tarjoamia, kuten myös epassi ja vastaavat. Hyöty niistä on verotusetu työnantajalle. 

Kela maksaa puolet työterveydestä aiheutuvista kuluista tiettyyn summaan per työntekijä. Joten kyllä se maksetaan osin verovaroista.

Maksaahan kela työttömänkin terveydenhoitokuluista osan. 

Vierailija
78/81 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten sä ajattelit, että työterveys on verovaroista maksettavaa? Noin yleisesti, ellei kyseisen työpaikan työterveyshuolto tapahdu julkisella. 

Lounasetu ja ruokailu on myöskin työnantajan kompensoimaan tai tarjoamia, kuten myös epassi ja vastaavat. Hyöty niistä on verotusetu työnantajalle. 

Kela maksaa puolet työterveydestä aiheutuvista kuluista tiettyyn summaan per työntekijä. Joten kyllä se maksetaan osin verovaroista.

Maksaahan kela työttömänkin terveydenhoitokuluista osan. 

Ja veronmaksajat maksavat työttömien terveydenhuollosta täydet 100%

Vierailija
79/81 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työssäkäyvien etuja täytyisi lisätä, jotta nekin osaltaan vetäisivät ideologisia työttömiä työelämään.

Vierailija
80/81 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työsuhde-edut maksaa työnantaja, ei valtio tai muukaan julkinen sektori. Jos haluaa päästä työsuhde-eduille, kannattaa mennä töihin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä seitsemän