Työssäkäyvien edut lopetettava
Miksi työsskäyville kustannetaan työterveyshuolto, lounasetu tai ruokailu ja epassit tms osittain verovaroin? Mielestäni noista tulee leikata, kun kerran kaikesta säästetään. Työsskäyvillä on varaa maksaa lounaansa ja työmatkansa ihan itse.
Kommentit (81)
Työterveyshuolto on kattava sellaisilla työnantajilla, joille on tärkeää saada työntekijänsä nopeasti takaisin töihin, jos nämä sairastuvat. Moni firma jää pyörimättä, jos avaintekijät jonottavat tk:ssa pääsyä hoitoon. Lisäksi terve ja hyvässä kunnossa oleva työvoima on työnantajan etu. Näillä syrjäytyneillä täällä ei ilmeisesti ole mitään käsitystä työelämästä.
Vierailija kirjoitti:
https://www.vero.fi/henkiloasiakkaat/verokortti-ja-veroilmoitus/tulot/a…
Tässä erilaisia työsuhde- etuja mitkä työntekijöille kustannetaan osin verovaroin. Miksi näistä ei saa keskustella? Ei taida olla ihan niinkään että työntekijät maksavat työttömille kaiken, myös he itse hyötyvät näistä eduista ja vielä palkan päälle.
Äh. Ei noita kustanneta osin verovaroin. Vaan päin vastoin, yritys maksaa nuo palvelut työntekijälleen ja työntekijä maksaa itse niistä sitten verot.
Ainakin kaikki kilometrikorvaukset ja kotitalousvähennyksen sun muut keskiluokan verovaroilla maksetut tuet on vara leikata pois. Aivan turhaa rahanmenoa.
Vieläkö muuten asuntovelallinen saa maksattaa korot veronmaksajilla?
Vierailija kirjoitti:
Ainakin kaikki kilometrikorvaukset ja kotitalousvähennyksen sun muut keskiluokan verovaroilla maksetut tuet on vara leikata pois. Aivan turhaa rahanmenoa.
Vieläkö muuten asuntovelallinen saa maksattaa korot veronmaksajilla?
Kilometrikorvauksia maksetaan siitä ilosta, että työtehtävissään oleva ihminen liikkuu omalla autollaan. Vaihtoehtoisesti maksetaan bussi-, juna-, lentolippuja. Kotitalousvähennyksessä taas ei makseta yhtään mitään. Työtä kotonaan teettävä ihminen vain maksaa sen nasiosta hieman vähemmän veroja kiitokseksi siitä, että työllisti kotiinsa suomalaisen duunarin.
Yhä useampi tekee silppu tai keikkatyötä eikä saa MITÄÄN etuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten sä ajattelit, että työterveys on verovaroista maksettavaa? Noin yleisesti, ellei kyseisen työpaikan työterveyshuolto tapahdu julkisella.
Lounasetu ja ruokailu on myöskin työnantajan kompensoimaan tai tarjoamia, kuten myös epassi ja vastaavat. Hyöty niistä on verotusetu työnantajalle.
Kela maksaa puolet työterveydestä aiheutuvista kuluista tiettyyn summaan per työntekijä. Joten kyllä se maksetaan osin verovaroista.
Kela maksaa saman summan, jonka se maksaisi minun käynnistäni yksityisellä. Ainoa poikkeus ovat työperäiset sairaudet ja niiden hoito, niistä Kela maksaa tuon noin puolet.
Vierailija kirjoitti:
Minä itse kannatan sellaista yhteiskuntaa missä yhteiskunta ei maksa mitään tukia ihmisille jotka käyvät töissä, palkan tulee olla sellainen että sillä elää.
Työvoiman ulkopuolella syystä tai toisesta olevat ihmiset sitten voisi saada asumistukea,lapsilisää tai jotain muita etuuksia.
Näin meidän verotus kevenisi.
Tuo edellyttää sitä, että kulutustottumukset muuttuvat ja jokainen elää tulojensa mukaan eikä siten, mikä on lystiä ja kivaa.
Vierailija kirjoitti:
Miten sä ajattelit, että työterveys on verovaroista maksettavaa? Noin yleisesti, ellei kyseisen työpaikan työterveyshuolto tapahdu julkisella.
Lounasetu ja ruokailu on myöskin työnantajan kompensoimaan tai tarjoamia, kuten myös epassi ja vastaavat. Hyöty niistä on verotusetu työnantajalle.
Hassu olet. Ei sen epassin tai vastaavan hyöty työnantajalle mikään verotusetu ole. Normaali vähennettävä kulu oli se sitten toimistoon kyniä tai työntekijälle epassi. Selvittele asioita itsellesi.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos liittojen ryssimän liiallisen irtisanomissuojan.
Sopii mulle. Mulla on työterveys, johon kuuluu tuki- ja liikuntaelinten ja mt-ongelmien arviointi (tekevät lähetteen eteenpäin julkiselle) ja pakolliset tarkastukset. En ole käynyt kuin pakolla määräaikaistarkastuksissa ja mulla on terveysvakuutus että saan käydä yksityisellä. Ei kuuluu lounaita, ei todellakaan muita etuja.
Olen ehdottamasti samaa mieltä, kuin ap:kin, että nämä huikeat edut täytyy vaihtaa merkittävän ansioveron alennukseen. Sitähän ap tarkoitti, eikö vain?
Vierailija kirjoitti:
Sopii mulle. Mulla on työterveys, johon kuuluu tuki- ja liikuntaelinten ja mt-ongelmien arviointi (tekevät lähetteen eteenpäin julkiselle) ja pakolliset tarkastukset. En ole käynyt kuin pakolla määräaikaistarkastuksissa ja mulla on terveysvakuutus että saan käydä yksityisellä. Ei kuuluu lounaita, ei todellakaan muita etuja.
Olen ehdottamasti samaa mieltä, kuin ap:kin, että nämä huikeat edut täytyy vaihtaa merkittävän ansioveron alennukseen. Sitähän ap tarkoitti, eikö vain?
Samaa mieltä. Kernaasti vaihdan epassin roimaan veronalennukseen. Verotettavaa tuloahan nämä kaikki vaan ovat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos liittojen ryssimän liiallisen irtisanomissuojan.
Noh mitäs etuja se työntekijä sitten saisi jos se sopisi että saa irtisanoa koska vain, paitsi sen että saa irtisanoa koska vain? Nii ei mitään. Ei tulisi 1000e lisää palkkaa kuukaudessa eikä lennätettäisi firman piikkiin 2 viikon lomalle tropiikkiin. Saisi vain irtisanomisen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä erilaisia työsuhde- etuja mitkä työntekijöille kustannetaan osin verovaroin. Miksi näistä ei saa keskustella? Ei taida olla ihan niinkään että työntekijät maksavat työttömille kaiken, myös he itse hyötyvät näistä eduista ja vielä palkan päälle.
Oletko nyt siis järkyttynyt, kateellinen ja katkera, kun työssäkäyvät hyötyvät työssäkäymisestään? Että hyvä mieli ei riitäkäään palkaksi? Kyllähän meillä tulee hurjan hyvä mieli siitä, että maksetaan työttömille kaikki, kuten kirjoitat, mutta vuokraa tai ruokalaskua hyvällä mielellä ei makseta, eikä kelakaan meitä elätä vaan rahavirta kulkee nimenomaan toisin päin.
Hassua, ettei työtön ymmärrä, että hyvällä mielellä ei makseta laskuj
Palkkaa saa työssäkäynistä, se siitä ilosta. Kerran olen saanut elokuvalipun bonuksena. Ihan itse maksaa pienipalkkainen työtekijä ruokansa ja matkansa töihin. On se outoa, miten niitä etuja saa vain isoa palkkaa saavat, ne joilla on varaa maksaa itsekin menonsa.
Matalapalkka-aloilla nuo edut on jo monilta leikattukin ja siksi moni onkin siirtynyt kotisohvalle istumaan, kun työnteosta rangaistaan enemmän ja enemmän...
Hitot nuo mitään etuja ole. En koskaan hyötynyt mitään työterveydestä. Lähinnä harmitti käydä työterveydessä työhöntulotarkastuksessa. Ei kuulu heille, montako saunakaljaa juon lauantaina tai käytänkö margariinia vai voita.
Lounasetu ei juuri ole etu. Tulee kalliiksi syödä lounasruokalassa. Halvemmalla ottaa omat eväät mukaan.
Minä ainakin lähden juhlalounaallee ja teatteriin kun leikkaukset vihdoin astuvat voimaan. Tulee joku tolkku tähän saamapuolelle jääneiden ikuiseen kuppaamiseen ja kiittämättömään ruikutukseen. Juhlan paikka!
Ei sairaat ole pitkään töissä. Heidät irtisanotaan. Työterveyden piirissä ovat vain terveet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko nyt siis järkyttynyt, kateellinen ja katkera, kun työssäkäyvät hyötyvät työssäkäymisestään? Että hyvä mieli ei riitäkäään palkaksi? Kyllähän meillä tulee hurjan hyvä mieli siitä, että maksetaan työttömille kaikki, kuten kirjoitat, mutta vuokraa tai ruokalaskua hyvällä mielellä ei makseta, eikä kelakaan meitä elätä vaan rahavirta kulkee nimenomaan toisin päin.
Hassua, ettei työtön ym
Niin ne ovat osa palkkaa. Niillä houkutellaan ihmisiä töihin. Itse olen työvoimapula-alalla. On epassi, puhelin. Työsuhdeasunto on mahdollinen. On henkilöstöliikuntaa, kattava työterveys jne. Sain vielä juuri ihan rahallisen palkankorotuksenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kela maksaa puolet työterveydestä aiheutuvista kuluista tiettyyn summaan per työntekijä. Joten kyllä se maksetaan osin verovaroista.
Ja lääkäriin pääsee melkein samana päivänä. Vähän eri kastia kuin muut hoitoa tarvitsevat kansalaiset.
Niin kun se työnantaja haluaa työntekijänsä mahdollisimman nopeasti takaisin työmaalle, hänestä kun on siellä jotain hyötyä. Se taas tuskin on ihan niin päivän päälle että koska se työtön on riittävän terve jotta kykenee taas itse hakemaan lähikaupasta lisää kaljaa.
Minä itse kannatan sellaista yhteiskuntaa missä yhteiskunta ei maksa mitään tukia ihmisille jotka käyvät töissä, palkan tulee olla sellainen että sillä elää.
Työvoiman ulkopuolella syystä tai toisesta olevat ihmiset sitten voisi saada asumistukea,lapsilisää tai jotain muita etuuksia.
Näin meidän verotus kevenisi.