Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ihmiset ostaa jouluruokia viikkoa ennen joulua.

Vierailija
17.12.2023 |

Kaupassa näin että ostivat rosollia, lanttu ja maksalaatikoita ja kaikkea muuta. Viettääkö ihmiset siis joulua yli viikon ja syövät jouluruokaa.

Ei ne laatikot säily viikkoa hyvänä ja jos ne pakastaa niin eivät ole enää hyviä silloinkaan.

Minä teen maksalaatikon ensi perjantaina koska kaupan maksaalaatikko ei ole hyvää ja ostan ruokaa silloin. Kalat ostan lauantai aamuna.

Kommentit (61)

Vierailija
1/61 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietoisena siitä että pari päivää ennen aattoa alkaa ruoka- ale .Odotan. 

Vierailija
2/61 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein ekan lanttulaatikon jo kuukausi sitten. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/61 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet laatiko mitä myydään kaupassa on säilytetty pakasteena ja sulatetaan ennen myyntiä. AP:n kommentti että pakastus pilaa maun ei pidä paikkaansa.

Vierailija
4/61 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäolen ostanut jo osan jouluruoista. Ei meillä kukaan niitä syö ennen joulua, mutta koska joulun viettoon meille tulee niin monta ihmistä, niin ei ruoat edes kerralla mahtuisi ostoskärryyn. Käyn ensi viikolla uuden ostosreissun ja sitten perjantaina varmaan sen viimeisen, missä on vihannekset, salaatit, leivät ynnä muut. Käyhän monet ihmiset kerran viikossa kaupassa muutenkin, ei kai siinä mitään kummallista ole.

Vierailija
5/61 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen katsoin kaupassa jouluruokia. Kaikissa päiväykset oli joulun yli. Olisin voinut muuten ostaa jo eilen, mutta sitten olisi pitänyt ostaa myös toinen jääkaappi. 

Vierailija
6/61 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen jo tehnyt porkkana- ja perunalaatikot pakastimeen. Porkkalaatikot on paistettuja, perunalaatikot raakoja. Hyviä on aina ollut vaikka on pakastettu ennen joulua. Bataattilaatikon teen 23.12. Maksalaatikkoa ehkä ostan, itse en sitä syö.

Vierailija
7/61 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset syö liikaa. Yksi ihminen syö 4 ihmisen edestä jouluna. Joulu hysteria saa ihmiset ostamaan kaikkea vaikka eivät kuluta ruokaa mitä syövät. Syön jouluna kerran päivässä

Vierailija
8/61 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kinkku pitää ottaa sulaamaan 2 päivää ennen paistamista.

Vierailija
9/61 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme aloittaneet niiden syömisen jo nyt.

Ne on hyvän makuisia ja niitä saa vain jouluisin. 

Vierailija
10/61 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei riitä edes parin kilon pikkukinkulle tuo sulatusaika jääkaapissa.

Vierailija
11/61 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ollut jouluja jolloin jokin tuote onkin lopussa lähempänä joulua. En saanutkaan mitä halusin. Siksi olen aikaisin liikkeellä.

Vierailija
12/61 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä he haluavat vain jo arkiruokina aloittaa syömään laatikoita? En usko, että kukaan kuitenkaan itse joulupöydässä mitään kaupan eineslaatikoita syö? Eiköhän lähes jokakodissa tehdä itse aatoksi ja joulupäiviksi laatikot ihan itse. 

Eineslaatikoita jos jouluna syödään, niin perheessä ei ole varmaan kaikki kunnossa ja huolissaan pitäisi olla jo muistakin asioista.

Vierailija
13/61 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikös  se ole jokaisen oma milloin jouluruuat ostaa...ja toiset odottaa niitä alennuksia ..vähän ennen joulua kun saa halvenmalla...rikkailla on varaa ..miten haluaa

Vierailija
14/61 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset syö liikaa. Yksi ihminen syö 4 ihmisen edestä jouluna. Joulu hysteria saa ihmiset ostamaan kaikkea vaikka eivät kuluta ruokaa mitä syövät. Syön jouluna kerran päivässä

Vaikka käyn yksin kaupassa, en syö kaikkea ostamaani yksin. Meille tulee oman nelihenkisen perheen lisäksi viisi syöjää ja naapurillekin tarjoan annoksen kotiin kuljetettuna. Eli ostan aatoksi kymmenelle ruokaa ja jämiä syödään omalla porukalla 1-2 päivää.

Vierailija
15/61 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä he haluavat vain jo arkiruokina aloittaa syömään laatikoita? En usko, että kukaan kuitenkaan itse joulupöydässä mitään kaupan eineslaatikoita syö? Eiköhän lähes jokakodissa tehdä itse aatoksi ja joulupäiviksi laatikot ihan itse. 

Eineslaatikoita jos jouluna syödään, niin perheessä ei ole varmaan kaikki kunnossa ja huolissaan pitäisi olla jo muistakin asioista.

Huonosti menee Suomenmaassa, kun katsoo kauppoihin sitä valtaisaa määrää einesjoululaatikoita. Voi meitä.

Vierailija
16/61 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

HK:n sivuilla 6-8 kg kinkku vaatii 3-4 päivää sulatusta jääkaapissa. Lisäksi ennen paistoa vielä huoneen lämmössä kunnes on se lähemmäs 10 astetta.

Vierailija
17/61 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähdetään ulkomaille perjantaina. Syödään perinteinen jouluateria tänään.

Vierailija
18/61 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen syönyt jouluruokia jo marraskuun lopusta lähtien. Syökö ap niitä vain tasan joulupäivinä? Ne ovat ruokaa siinä missä muukin ja niitä on ihan sallittua syödä muina päivinäkin.

Vierailija
19/61 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä monet syö jouluruokia jo hyvissä ajoin.

Mä käyn kaupassa työajalla ja jos eteen tulee jotain mitä jouluna tarvitsee ja on päiväystä niin ostan. Vältyn kokonaan erilliseltä jouluruokien haku kauppareissulta. Nyt tilanne on se, että pitää enää loppuviikolla hakea kalat ja salaatit. Jonain vuonna täällä olis esim osa juustoista loppu, kun kävi ihan viime tipassa kaupassa.

Vierailija
20/61 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tartte.  Aina olen paistanut jäisenä ja hyvää on tullu 😋

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kuusi