Mikä on oudoin, hassuin tai järkyttävin parisuhdesääntö mihin olet törmännyt?
Mikä on oudoin, hassuin tai järkyttävin parisuhdesääntö mihin olet törmännyt?
Eli erikoinen sääntö parisuhteessa, mitä molempien tai toisen pitää noudattaa?
Saa olla omista parisuhteista tai toisten parisuhteista.
Kommentit (36)
Vierailija kirjoitti:
Tukkaa ei saa kammata.
Eikä kaljuuntua.
Eräässä pikkulapsiperheessä oli vanhemmilla molemmilla tietty määrä tunteja käytettäväksi omaan vapaa-aikaan. Kalenterissa oli merkkaussysteemi miten paljon oli kuukauden aikana omaa ns. saldoaan käyttänyt.
Kiinteää kuukauden tuntimäärää ei saanut kuitenkaan missään tilanteissa ylittää (ei mitään joustoa) eikä käyttämättä jääneitä tunteja saanut säästää seuraavalle kuulle. Joko käytit kuukauden tuntisi tai sitten et.
Sinänsä kiva ja tasavertainen tapa huolehtia, että molemmilla on tasapuolisesti omaa vapaa-aikaa, mutta tuo ehdoton joustamattomuus oli outoa.
Kaikista ostoksista otetaan kuitti talteen ja tuodaan kotiin ja annetaan miehelle. Myös mies tuo omista ostoksistaan kuitit kotiin.
Nämä kirjataan menotaulukkoon, jossa luonnollisesti eriteltynä talousmenot, hygienia, ruoka-, pakolliset, autot, pyörät, lemmikkimenot jne. Erittäin tarkasti, paljon eri luokitteluja ja niiden alaluokkia.
Asian tärkeys selvisi kun vaimo kävi minun kanssa kaupungilla espressohousessa kakkukahvilla j UNOHTI ottaa kuitin!?!
Tämä oli miehen mielestä AIVAN KAMALA virhe, aivan siis käsittämätön. Se kaatoi koko vuoden taulokot ja kaiken, kaikki budjetit sekä vuosisuunnitelmat! Eikä auttanut, että yhdessä muistelimme minkä verran lasku oli. Kun pitää olla KUITTI!!
Ajattelin siitä, että -itun asburger. Ihan mahoton.
Sukulaismies kielsi vaimoaan tupakoimasta. No vaimohan tupakoi sitten ihan vaan kiusallaan. Muuten ei varmaan olisi röökistä niin välittänytkään.
Vierailija kirjoitti:
Sukulaismies kielsi vaimoaan tupakoimasta. No vaimohan tupakoi sitten ihan vaan kiusallaan. Muuten ei varmaan olisi röökistä niin välittänytkään.
Tuo nyt oli ihan järkevä kielto. Onhan naisillakin vaatimuksia miesten suhteen.
Vierailija kirjoitti:
Ai parisuhteessako pitää nykyään tehdä ihan säännöt? Ei meidän vaan tarvinnut semmoisia tehdä. Mistä lie tiedettiinkin, että miten parisuhteessa kuuluu olla. Koskaan ei edes puhuttu jostain pettämisestä kun kumpikin tiesi, ettei niin tehdä. Liekö meidät sitten oli kasvatettu paremmin? Rahatkin oli yhdellä ja samalla tilillä, vaikka tuloeroa jonkin verran olikin. Silloin minä ja puoliso olitiin me, meidän rahat, meidän asunto, meidän auto jne. Joten engelma taitaa olla tämä nykyajan itsekeskeinen miniminäminä- kulttuuri. Joka tämän ikäisen korvaan kuulostaa siltä kun uhmaikäinen päättää itse sitoa kengännauhansa ja kun yrittää auttaa niin se huutaa naama punaisen "MINÄ ITSE.!!!"
Eräällä tuttavapariskunnalla on kirjoitetut parisuhteen säännöt.
Se on sopimus, jonka molemmat ovat allekirjoittaneet. Siellä kerrotaan hyvin yksityiskohtaisesti mitä heidän parisuhteessaan pitää tehdä ja pitää olla tekemättä, miten lomaillaan, missä vietetään joulua, rahankäyttö, harrastukset jne.
Säännöistä poikkeaminen on sopimusrikkomus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo nyt oli ihan järkevä kielto. Onhan naisillakin vaatimuksia miesten suhteen.
Onhan se nyt ihan järkevää olla tupakoimatta, mutta kieltää ei voi. Mies ei vain tätä tajunnut.
Nainen ei saa käydä miespuolisella gynellä, hierojalla eikä edes lääkärillä.
Vierailija kirjoitti:
Kaikista ostoksista otetaan kuitti talteen ja tuodaan kotiin ja annetaan miehelle. Myös mies tuo omista ostoksistaan kuitit kotiin.
Nämä kirjataan menotaulukkoon, jossa luonnollisesti eriteltynä talousmenot, hygienia, ruoka-, pakolliset, autot, pyörät, lemmikkimenot jne. Erittäin tarkasti, paljon eri luokitteluja ja niiden alaluokkia.
Asian tärkeys selvisi kun vaimo kävi minun kanssa kaupungilla espressohousessa kakkukahvilla j UNOHTI ottaa kuitin!?!
Tämä oli miehen mielestä AIVAN KAMALA virhe, aivan siis käsittämätön. Se kaatoi koko vuoden taulokot ja kaiken, kaikki budjetit sekä vuosisuunnitelmat! Eikä auttanut, että yhdessä muistelimme minkä verran lasku oli. Kun pitää olla KUITTI!!
Ajattelin siitä, että -itun asburger. Ihan mahoton.
Miten kukaan pystyy asumaan tuollaisen järjestelyn kanssa sekoamatta? Firmahan tuollainen on eikä koti.
m40
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai parisuhteessako pitää nykyään tehdä ihan säännöt? Ei meidän vaan tarvinnut semmoisia tehdä. Mistä lie tiedettiinkin, että miten parisuhteessa kuuluu olla. Koskaan ei edes puhuttu jostain pettämisestä kun kumpikin tiesi, ettei niin tehdä. Liekö meidät sitten oli kasvatettu paremmin? Rahatkin oli yhdellä ja samalla tilillä, vaikka tuloeroa jonkin verran olikin. Silloin minä ja puoliso olitiin me, meidän rahat, meidän asunto, meidän auto jne. Joten engelma taitaa olla tämä nykyajan itsekeskeinen miniminäminä- kulttuuri. Joka tämän ikäisen korvaan kuulostaa siltä kun uhmaikäinen päättää itse sitoa kengännauhansa ja kun yrittää auttaa niin se huutaa naama punaisen "MINÄ ITSE.!!!"
Eräällä tuttavapariskunnalla on kirjoitetut parisuhteen säännöt.
Se on sopimus, jonka molemmat ovat allekirjoittaneet. Siellä kerrotaan hyvin yksityiskohtaisesti mitä heidän
Tämä on kuin rillit huurussa tvsarjassa. Siinähän se tyyppi on asperger.
Vierailija kirjoitti:
Kaverini uusi tyttis arvotti omat ystävänsä ja miehen ystävät ihan eri tavalla.
Me emme voineet enää tehdä mitään ilman suurta sopimista vaikka tyttöystävä ramppasi päivät omilla ystävillään ja kutsui heitä kylään. Jos kutsuimme heidät, niin saattoi sanoa että heille sopii joku tietty päivämäärä kolmen kuukauden päästä.
Asuimme vähän kauempana ja sovimme että nähtäisiin ja olemme yötä siellä tuon välimatkan vuoksi. Tyttis lateli ehdot: tulemme lauantaina, mutta ei saa tulla ennen kuutta. Lähteä pitää su klo 13 mennessä. Omat lakanat, pyyhkeet, yms. ruuat ja juomat. Ei siinä mitään, tarkat kellonajat vähäm ihmetytti, mutta otamme normaalistikin mukaan sen mitä käytämme, ei olisi tarvinnut niin kipakasti sanoa.(tai no silloin kun kaveri oli vielä sinkku, niin hänellä oli meille aina lakanat sun muut) Ja ei olla mitään örveltäjiä tai muuten huonoja vieraita.
Illalla tyttis puhui puhelimeen
No olisihan se kaverisi voinut teille laittaa pedit ja pyykätä lakanat. Ja ostaa ruoat ja juomat.
Vierailija kirjoitti:
Kun olin tuntenut mieheni kuukauden verran, sanoin että alkuhuumassa tupakointi ei haittaa, mutta myöhemmin siitä tulee mulle varmasti kynnyskysymys. Mies tumppasi tupakan ja sanoi "selvä, oon nyt ex-tupakoija". 10 vuotta kulunut ja tupakoimattomuus pitänyt.
Musta kanssa tuntuu, että kyseisen sopimuksen halunneella puolisolla on jotain tällaista vastaavaa kirjoa taustallaan.
Vierailija kirjoitti:
Nainen ei saa käydä miespuolisella gynellä, hierojalla eikä edes lääkärillä.
Saako mies käydä naispuolisella lääkärillä, urologilla.?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaverini uusi tyttis arvotti omat ystävänsä ja miehen ystävät ihan eri tavalla.
Me emme voineet enää tehdä mitään ilman suurta sopimista vaikka tyttöystävä ramppasi päivät omilla ystävillään ja kutsui heitä kylään. Jos kutsuimme heidät, niin saattoi sanoa että heille sopii joku tietty päivämäärä kolmen kuukauden päästä.
Asuimme vähän kauempana ja sovimme että nähtäisiin ja olemme yötä siellä tuon välimatkan vuoksi. Tyttis lateli ehdot: tulemme lauantaina, mutta ei saa tulla ennen kuutta. Lähteä pitää su klo 13 mennessä. Omat lakanat, pyyhkeet, yms. ruuat ja juomat. Ei siinä mitään, tarkat kellonajat vähäm ihmetytti, mutta otamme normaalistikin mukaan sen mitä käytämme, ei olisi tarvinnut niin kipakasti sanoa.(tai no silloin kun kaveri oli vielä sinkku, niin hänellä oli meille aina lakanat sun muut) Ja ei olla mitään örveltäjiä tai muuten huonoja
Tussun alla ei voi.
Ohis Mitä tätä palstaa on uskominen, niin mulle on jäänyt mielikuva, että tällaisen vaatimuksen = kumppanilla ei saa olla vastakkaista sukupuolta olevia kavereita/ ystäviä tai ei saa ainakaan tavata ja viettää heidän kanssaan aikaa live:na tai mahd. (hyvin) vain rumien kaverien kans on asia, josta kiistellään ja väitellään tälläkin palstalla säännöllisen epäsäännöllisesti. Pelottavaa kyllä tällainen vaatimus siis saattaa olla yleisempää kuin haluiaisin uskoa.
- Itse sinkkuann tiedän, että jos mahd. kumppanini (nainan) tällaista vaatisi minulta se olisi, niin iso epäluottamuslause minua kohtaan, että suhteemme taitaisi olla sen jälkeen lopussa.