Suomalaiset jättävät epassi edun käyttämättä
Koska unohtavat, sanoo uutiset.
Roskaa.
Sitä on ihan mahdoton käyttää kun se ei käy mihinkään. "Osta leffalippuja" mutta sielläkin käy vaan yhteen tiettyyn ja tosi hankalasti.
Kommentit (653)
Antaisivat mulle. Mulla on 200 e per vuosi ja se kaikki menee liikuntaan, ja enemmänkin menisi. Ja paljon on muutakin, mihin tarvisin lisää ePassirahaa: konsertteja, leffoja, teatteria, museokorttiin, hierontaa, hammaslääkäriä, eväitä jne.
Finnkinon sarjaliput ovat liki ainoa tuote, mitä saa hankittua kätevästi. Liput uhkaavat kuitenkin vanheta ennen aikojaan, ellei teatterissa pyöri hyviä elokuvia.
Aiemmin olen käyttänyt laskettelulippuihin ja hammashoitoihin. Mutta nyt kävin kunnallisella hammaslääkärissä enkä pääse laskettelemaan, kun olen raskaana. Niinpä nyt kovasti yritän miettiä, mitä sellaista hankkisin kohta erääntyvällä edulla, jota voisin hyödyntää nyt raskaana/lapsen synnyttyä....
Minulla on ollut epassi vain kahdessa lyhyessä työsuhteessa. Ensimmäisellä ostin teatterilippuja ja toisella bussilipun kolmeksi kuukaudeksi.
Miksei sitä voi saada rahana? Kuka hyötyy tuosta epassi-kusetuksesta? Kenen idea?
Vierailija kirjoitti:
Miksei sitä voi saada rahana? Kuka hyötyy tuosta epassi-kusetuksesta? Kenen idea?
Itse en käy kuntosalilla, elokuvissa, hierojalla tai käytä julkisia liikennevälineitä, eikö tuota etua tosiaan voisi saada rahana?
Minä käytän hsl lippuihin epassi rahat. Oon myös ostanut festarilippuja joskus niillä.
Käyttö on hankalaa. Mulla on koko summa vielä käyttämättä ja olisin viime viikolla käyttänyt sitä uimahallin kertamaksuun. Mutta eipä sitä pystynytkään enää maksamaan sovelluksen avulla vaan olisi tarvittu henkkarit, joita minulla ei ollut mukana.
Vierailija kirjoitti:
Jos työnantaja antaisi e-passiedun verran rahana, niin arvaapa vaan, paljonko siitä ottaisi verottaja.
Tämä on veroton tapa tukea sellaisia asioita, joita työnantaja haluaa työntekijöidensä kohdalla tukea.
Eli saat samalla summalla merkittävästi enemmän.
Ja työnantaja ei varmaan halua, että sitä summaa voi käyttää ns. haitallisiin asioihin...
Aina olen saanut käytettyä sen ihan helposti.
Käytän keikoille ja golf kierroksiin. Aina on saanut menemään.
Mä kävin just eilen lataamassa e-passilla olleet 217€ HSLn matkakortille. Ei jää käyttämättä.
Käytin tänä vuonna ensimmäisen kerran e-passia. Aiempina vuosina kaikki on jäänyt käyttämättä. En käytä liikuntapalveluita, koska liikun lähinnä vain koiran kanssa tai sitten käytän (harvoin) omaa kuntosalia. Kulttuuripalveluita en ole kokeillut maksaa e-passilla, koska sillä voi maksaa vain yhden lipun. Järjetöntä. Onnistuin kuitenkin käyttämään e-passia, kun tajusin, että sillä voi maksaa myös hammaslääkärissä. Kukaan ei ollut kertonut tätä aiemmin.