Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomalaiset jättävät epassi edun käyttämättä

Vierailija
16.12.2023 |

Koska unohtavat, sanoo uutiset.

Roskaa.

Sitä on ihan mahdoton käyttää kun se ei käy mihinkään. "Osta leffalippuja" mutta sielläkin käy vaan yhteen tiettyyn ja tosi hankalasti.

Kommentit (638)

Vierailija
621/638 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin sitä sitten käyttäisi, kun aika eikä halutkaan riitä kuntosaleilla käymiseen tai ryhmäliikuntatunneille, hierontoja ei tarvitse eikä paikkakunnalla ole juurikaan itseä kiinnostavia kulttuuri- tai urheilutapahtumia  mihin haluaisi mennä ja ostaa e-passilla lipun? Itse olen ostanut e-passilla joulun alla nipun elokuvalippuja ja antanut niitä joululahjoina eteen päin ja loput e-passin rahoista ovat jääneet käyttämättä. Joskus työelämää aloittaessani 1970-luvun lopulla ei ollut e-passeja, mutta silloin oli työnantajilla mahdollisuus antaa työntekijöille joululahjaksi rahashekki ja se lämmitti kyllä mieltä enemmän kuin e-passi

Vierailija
622/638 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän e-passiedun yleensä leffalippuihin ja hampaiden valkaisuun. Jäisivät ilman e-passia käymättä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
623/638 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisillä menee sitten vissiin tosi hyvin taloudellisesti, jos ei ole edulle käyttöä.

Pienituloisena minulla ei ole ollut mitään ongelmia löytää epassille käyttöä esim. uimahallin jumppamaksuihin, bussikortin lataukseen, kulttuuritapahtumiin ja elokuvalippuihin olen käyttänyt.

Ensi vuonna, jos edun vielä saan, ostan museokortin vuodeksi.

Vierailija
624/638 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Boomereilla se jää käyttämättä, kun eivät osaa käyttää sovellusta.

Ei, vaan koska se ei käy Alkossa.

Boomeri on jo eläkkeellä, eikä saa sen takia tätä etua

Vierailija
625/638 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmisillä menee sitten vissiin tosi hyvin taloudellisesti, jos ei ole edulle käyttöä.

Pienituloisena minulla ei ole ollut mitään ongelmia löytää epassille käyttöä esim. uimahallin jumppamaksuihin, bussikortin lataukseen, kulttuuritapahtumiin ja elokuvalippuihin olen käyttänyt.

Ja minä pienituloinen en halua maksaa ensin bensoja kaupunkiin 100 km päähän, jotta pääsen käyttämään edun johonkin palveluun josta täytyy sitten kuitenkin puolet maksaa itse. Ei ole rahaa moiseen. 

Vierailija
626/638 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä keskustelussa olennaista on myös ymmärtää, että ePassin eduista päättää työnantaja. Ei ole yhtä ePassin sapluunaa.

Esimerkiksi minä saan -2e/lounas ja lisäksi 150e Flex-rahaa jonka saa käyttää hammaslääkäristä leffalippuihin ja vaikka virtuaaliseen joogakurssiin. Nämä eivät ole verotettavia etuuksia vaan työnantaja maksaa ne omasta pussistaan ja ehkä saa niistä jotain verovähennyst, en tiedä.

Puolisollani taas on se ns. vanhanaikainen lounasseteli jossa se lasketaan verotettavaksi eduksi, mutta tämäkin on käytössä ePassin kautta.

Vierailija
627/638 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoksattiin tuo, että ostetaan miehen e-passiedulla leffalippuja ja annetaan lahjaksi. Meni vähän pieleen, kun leffateatteri painoi niihin lippuihin miehen nimen 😄 ei niitä sitten enää viitsinyt lahjaksi antaa. Jäi käyttämättä nekin mutta tulipa tuettua sitäkin firmaa. 

Vierailija
628/638 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hoksattiin tuo, että ostetaan miehen e-passiedulla leffalippuja ja annetaan lahjaksi. Meni vähän pieleen, kun leffateatteri painoi niihin lippuihin miehen nimen 😄 ei niitä sitten enää viitsinyt lahjaksi antaa. Jäi käyttämättä nekin mutta tulipa tuettua sitäkin firmaa. 

Joo, tää on kiristynyt. Multa kysyttiin henkkarit viimeksi kun ostin ePassilla lippua. Aiemmin pystyi ostamaan sarjalippuja yms.

Vierailija
629/638 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä saa suht ison summan ja tämän vuoden rahat mulla on jo käytetty liikuntaan, junalippuihin sekä hierontaan. Liikuntakortin sekä junaliput saa ostettua netistä käymättä missään. Monessa on maksumahdollisuutena korttimaksut, mobilepay sekä sitten e-passi (ja muut vastaavat). Hieronnan maksan paikan päällä, kun se vaatii muutenkin läsnäoloa. Mä en edes ole mikään himourheilija, vaan ihan tavallinen ylipainoinen ihminen ja silti saan käytettyä liikuntaan rahaa.

Vierailija
630/638 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä saa suht ison summan ja tämän vuoden rahat mulla on jo käytetty liikuntaan, junalippuihin sekä hierontaan. Liikuntakortin sekä junaliput saa ostettua netistä käymättä missään. Monessa on maksumahdollisuutena korttimaksut, mobilepay sekä sitten e-passi (ja muut vastaavat). Hieronnan maksan paikan päällä, kun se vaatii muutenkin läsnäoloa. Mä en edes ole mikään himourheilija, vaan ihan tavallinen ylipainoinen ihminen ja silti saan käytettyä liikuntaan rahaa.

Hommat liikuntakortin ja junaliput ihan käymättä missään? Mitä sä niillä kotona teet? 

Vierailija
631/638 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ne liikuntakortin ja junalipun saa ostettua helposti netistä. Toki sitten matkustan junalla toiseen paikkaan sekä käyn jumpissa. Mutta ei tarvitse missään kassalla käydä johonkin itselleen hankalaan aikaan. 

Ihme nillittäjiä sitä onkin. Teatteriliput, juna/bussiliput, kuntosalin kortit tms. voi ostaa netistä ja sitten kun aika ko. hommalle niin menee paikan päälle.

Vierailija
632/638 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan käyttänyt näitä etuja. Koska olen töissä, voin aivan hyvin omalla palkallani maksaa ruokailuni, hierojalla käynnin, kuntosalilipun ja kun kerran 10 vuodessa käyn elokuvissa, niin budjettini ei siihen kaadu. Vastustan sitä, että osa "palkasta" tulee verottomina etuina. Työtön ei niitä saa, ei minunkaan ole pakko niitä käyttää, ihan solidaarisuudesta. En käy myöskään työnantajan kustantamilla ilmailla lounailla. Tänäänkin on työpaikan juhlatilaisuus, missä syödään ilmaiseksi, nukutaan hotellissa ilmaiseksi ja kuunnellaan luentoja ja hupiesityksiä. En ole siellä.

Kun täytin 50-v, en käynyt edes syntymäpäiväkakkua syömässä. Joku varmasti söi senkin kun ilmaiseksi sai? Olisin ehkä mennyt kakulle, jos työantaja olisi siellä antanut reilua palautetta kaikista siitä mitä olen työantajan eteen tehnyt. Mutta tarjolla oli vain kakkua ja kahvia ja diabeetikkona elän paremmin ilman niitä. Koska tuolloin ei kehuttu, niin kehutaan varmaan kun jään eläkkeelle. Sehän motivoi entistä parempiin suorituksiin? Tosin, olen varmaan kävellyt viimeisen kerran portista ulos siinä vaiheessa kun eläkekahvit alkavat eikä Sven Tuuvaa siellä näy.

En ole katkera, mutta äärimmäisen solidaarinen. Kehu kelpaa enemmän kuin kakku, vaikka työttömiäkään ei kehuta.

Vierailija
633/638 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ostan aina vuoden kortin uimahalliin ja maksan kuntosalijäsenyyttä 1-2 kk.Tulee käytettyä varmasti koko raha koska liikun paljon. 

Vierailija
634/638 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja minä pienituloinen en halua maksaa ensin bensoja kaupunkiin 100 km päähän, jotta pääsen käyttämään edun johonkin palveluun josta täytyy sitten kuitenkin puolet maksaa itse. Ei ole rahaa moiseen. 

Miksi asut böndellä?

Vierailija
635/638 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikinä jättäis käyttämättä, jos tollaisen saisin, mutta osa-aikatyö ja kelatuet niin ei taida näköpiirissä olla.

Vierailija
636/638 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan käyttänyt näitä etuja. Koska olen töissä, voin aivan hyvin omalla palkallani maksaa ruokailuni, hierojalla käynnin, kuntosalilipun ja kun kerran 10 vuodessa käyn elokuvissa, niin budjettini ei siihen kaadu. Vastustan sitä, että osa "palkasta" tulee verottomina etuina. Työtön ei niitä saa, ei minunkaan ole pakko niitä käyttää, ihan solidaarisuudesta. En käy myöskään työnantajan kustantamilla ilmailla lounailla. Tänäänkin on työpaikan juhlatilaisuus, missä syödään ilmaiseksi, nukutaan hotellissa ilmaiseksi ja kuunnellaan luentoja ja hupiesityksiä. En ole siellä.

Kun täytin 50-v, en käynyt edes syntymäpäiväkakkua syömässä. Joku varmasti söi senkin kun ilmaiseksi sai? Olisin ehkä mennyt kakulle, jos työantaja olisi siellä antanut reilua palautetta kaikista siitä mitä olen työantajan eteen tehnyt. Mutta tarjolla oli vain kakkua ja kahvia ja diabeetikkona elän paremmin ilman niitä. Koska tuolloin ei kehuttu, niin ke

Kaunis ajatus, mutta tuskin kekään työtön tosta sinun käyttämättömyydestä tai menemättä jättämisestä hyötyy.

Vierailija
637/638 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis ne liikuntakortin ja junalipun saa ostettua helposti netistä. Toki sitten matkustan junalla toiseen paikkaan sekä käyn jumpissa. Mutta ei tarvitse missään kassalla käydä johonkin itselleen hankalaan aikaan. 

Ihme nillittäjiä sitä onkin. Teatteriliput, juna/bussiliput, kuntosalin kortit tms. voi ostaa netistä ja sitten kun aika ko. hommalle niin menee paikan päälle.

Ymmärrätkö, että niitä teatterilippuja, kuntosaleja, junia tai ylipäätään julkista liikennettä ei edes ole joka paikassa. 

No on meillä täällä kunnan kuntosali, ei käy edut sinne.

Vierailija
638/638 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi asut böndellä?

Koska kuten sanottu, olen pienituloinen. Täällä on halpa asua. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kaksi